مجله مثبت سبز

راهکارهای مراقبت از چشم

امتیاز دهید

راهکارهای مراقبت از چشم بواسطه اینکه چشم ها از جمله نقاط حساس بدن هستند، راهکارهای مراقبت از چشم نیز به همون اندازه مهمه، زیرا بینایی یکی از مهمترین حس های بدن و رابط انسان با دنیای بیرون است و از همه مهمتر که اختلال دید سبب کاهش یادگیری می شود. اگر به سلامت چشمتان اهمیت […]

راهکارهای مراقبت از چشم
آنچه در این مقاله می خوانیم

راهکارهای مراقبت از چشم

بواسطه اینکه چشم ها از جمله نقاط حساس بدن هستند، راهکارهای مراقبت از چشم نیز به همون اندازه مهمه، زیرا بینایی یکی از مهمترین حس های بدن و رابط انسان با دنیای بیرون است و از همه مهمتر که اختلال دید سبب کاهش یادگیری می شود. اگر به سلامت چشمتان اهمیت می دهید حتما راهکارهای مراقبت از چشم را در مجله مثبت سبز دنبال کنید.

به دلیل تغییر سبک زندگی و رژیم های غذایی نامناسب، چشم های ما نسبت به گذشته بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار دارند.

راهکارهای مراقبت از چشم

معاینه منظم پزشکی

هر گروه سنی در خور میزان سن خود بایستی به طور منظم جهت معاینه دوره ای به چشم پزشک مراجعه کند، افراد بالای 40 سال باید دقت بیشتری داشته باشند و هر دو سال یکبار حتما نزد پزشک روند چرا که ممکنه دچار کاهش دید مرکزی شوند.

مراقب وزن بدن و میزان ضربان قلب خود باشید

شاید باورتون نشه که هم بیماری دیابت و هم کاهش ضربان قلب تاثیرات بزرگی بر روی چشم ها می تونه داشته باشه. بعنوان مثال بیماری افراد مبتلا به دیابت نوع دو، در حدود 72 درصد بیشتر شانس ابتلا به آب مروارید دارند و همینطور کسانی که هیچ گونه تحرک و فعالیت ورزشی ندارند، شانس بیشتری برای ابتلا به آب سیاه و آب مروارید دارند، پس دوچرخه سواری کنید تا بیشتر از چشمهاتون مراقبت بشه.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

لنزهای چشمی

یکی دیگر از مواردی که می تونه بسیار آسیب رسون باشه استفاده بیش از 19 ساعت از لنزهای چشمی هست، که می تونه صدمات دائمی رو برای چشم بهمراه داشته باشه. دقت کنید که اگر لنزها بیش از ساعت مقرر بر روی چشم بمانند مانع رسیدن جریان اکسیژن به چشم ها شده و مشکلات بیشتری را بوجود خواهند آورد.

حتما آرایش خود را پاک کنید

قبل از اینکه به رختخواب بروید حتما آرایش کل صورت و چشمهاتونو پاک کنید زیرا ممکنه لوازم آرایش وارد چشم ها شده و سبب سوزش، قرمزی و خارش اونها شوند.

ورزش های تقویتی چشم

چشم ها هم به مانند سایر اندام ها نیازمند مراقبت هستند پس ورزش های تقویتی چشم و پلک زدن مداوم بسیار کمک کننده است. شما می تونید در طی روز، چندین مرتبه چشم خود را متمرکز به اشیاء نقاط دور و نزدیک کنید.

استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی

اول از همه بعد از هر 20 دقیقه کار با این گونه لوازم حتما 20 ثانیه به چشم های خود استراحت بدید و بعد از آن تا اونجاییکه می توانید روشنایی صفحه نمایشگر را تنظیم کنید و فونت هایی که به کار می برید را با سایز بزرگ انتخاب کنید و ضمنا صفحه نمایشگر خود را همیشه تمیز نگه دارید.

استفاده از عینک آفتابی های استاندارد

هیچ گاه در محیط های باز بدون عینک وارد نشوید، زیرا عینک از چشمان شما در برابر اشعه های آسیب رسان فرابنفش محافظت می کنند. اگر شما در سنین جوانی از عینک استفاده کنید مطمئن باشید که در سنین میانسالی از قدرت بینایی بیشتری برخوردار خواهید بود.

نکته آخر تغذیه سالم

تغذیه سالم داشتن که شامل مصرف سبزیجات از قبیل انواع کلم ها و سبزیجات تازه و همینطور مصرف روغن زیتون می باشد نقش بسیار پررنگی در سلامت چشم ها دارند و  سبب کاهش ریسک ایبتلا به آب مروارید و ماکولای چشم نیز می شوند.

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها