مزایای بی نظیر استفاده از ویتامین E روی پوست

2.7/5 - (11 امتیاز)

امروزه اکثر افراد برای جوانسازی و زیبایی پوست دست به هر کاری می زنند؛ به‌طوری‌که انجام عمل‌های جراحی زیبایی و بوتاکس بسیار شایع شده است. اما تغذیه نقش بسیار پررنگی در زیبایی و جوانی پوست دارد. مصرف ویتامین‌ها به‌طور روزانه مواد موردنیاز بازسازی پوست را تامین می‌کند. البته ماساژ پوست با انواع ماسک طبیعی نیز […]

ویتامین های مالیدنی
پخش ویدیو

امروزه اکثر افراد برای جوانسازی و زیبایی پوست دست به هر کاری می زنند؛ به‌طوری‌که انجام عمل‌های جراحی زیبایی و بوتاکس بسیار شایع شده است. اما تغذیه نقش بسیار پررنگی در زیبایی و جوانی پوست دارد. مصرف ویتامین‌ها به‌طور روزانه مواد موردنیاز بازسازی پوست را تامین می‌کند. البته ماساژ پوست با انواع ماسک طبیعی نیز یکی از روش‌های بسیار موثر در جوانسازی پوست محسوب می‌شود. در این میان ویتامین E یکی از معروف‌ترین و البته مهم‌ترین ویتامین‌ها در زیبایی پوست به شمار می‌رود. این ویتامین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود جلوی پیری پوست را می‌گیرد. شما می‌توانید از این ویتامین به‌عنوان ماسک نیز بر روی پوست خود استفاده کنید. ما در این مقاله شما را با طرز استفاده از ویتامین e روی پوست آشنا می‌کنیم. تا پایان ما را همراهی کنید.
دلایل پیری پوست

دلایل پیری پوست

پوست به‌طور دائم خود را از طریق ریزش سلول‌های مرده و تولید سلول‌های تازه، نوسازی می‌کند. در نتیجه سلول‌های سطحی که به دلیل سایش، آسیب یا بیماری از دست می‌روند، سریعا جایگزین می‌شوند. در واقع پوست از بخش‌هایی در بدن است که به‌طور طبیعی همواره خود را بازسازی و جوان می‌کند. اما باید بدانید، به‌مرور زمان و با افزایش سن این روند بازسازی کند شده و فرد با پیری پوست و چین‌وچروک روبرو خواهد شد. شما می‌توانید با داشتن تغذیه مناسب، کاهش استرس و حفظ روحیه شاد و البته استفاده از محصولات مراقبتی پوست ازجمله، مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و البته استفاده از انواع ماسک‌های صورت از روند پیری پوست جلوگیری کنید.

برخی از عوامل خاص روند پیری پوست را سرعت می‌بخشند. این عوامل عبارت‌اند از: سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و برنزه کردن پوست، کیفیت پایین خواب، مصرف بیش‌ازحد قند و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، مصرف الکل و کافئین، استرس و قرار گرفتن در برابر آلودگی‌های محیطی

فواید ویتامین e برای پوست

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. بهتر است بدانید که آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند. این ویتامین به ویتامین زیبایی معروف بوده و در جوانسازی پوست و درخشش مو تاثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید برای دریافت ویتامین E، مواد غذایی حاوی این ویتامین را مصرف کنید، قرص ویتامین E بخورید و یا حتی ویتامین E را بر روی پوست خود بمالید. اما برخی از مهم‌ترین فواید ویتامین E برای پوست عبارت‌اند از:

  • افزایش استحکام دیواره‌ مویرگی و افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست
  • بازسازی و احیای سلولی و درنتیجه درمان زخم، جوش و چین‌وچروک
  • کاهش التهابات پوست و درنتیجه کاهش علائمی مانند جوش و اگزما
  • روشن کردن پوست با از بین بردن لکه‌های پوستی
  • رفع آکنه و از بین بردن جای جوش‌های قدیمی
  • تولید کلاژن و الاستین در سلول‌های پوست
  • از بین بردن چین‌وچروک دور چشم
  • آبرسانی و مرطوب کردن پوست
  • تقویت استحکام ناخن‌ها
  • درمان آفتاب‌سوختگی
  • رفع کبودی دور چشم
  • رفع آفتاب‌سوختگی
  • رفع خشکی لب

 ویتامین ای

چگونه از ویتامین e روی پوست باید استفاده کنیم ؟

هر چند محصولاتی همچون کرم یا روغن ویتامین E روش بسیار ساده‌تری برای استفاده روی پوست هستند اما همانطور که می‌دانیم قرص و کپسول‌هایی وجود دارند که حاوی دوز مناسبی از ویتامین E  هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم دستور مصرف و نحوه استفاده آن را به طور کامل شرح دهیم.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

طرز استفاده از ویتامین e بر روی پوست صورت

به‌طورکلی مصرف ویتامین E به هر صورتی یک ضد چروک و ضد پیری پوست محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کپسول را بخورید و یا حتی آن را روی پوست خود به ‌عنوان یک ماسک ماساژ دهید. البته ماساژ ویتامین E روی پوست رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین می‌کند. اما طرز استفاده از ویتامین E بر روی پوست صورت به شکل زیر است:

قبل از اینکه به رختخواب بروید ابتدا پوست صورت خود را کاملا تمیز کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید. اکنون یک عدد کپسول ویتامین E را با کمک یک سوزن سوراخ کرده و در یک ظرف کوچک قرار دهید. سپس به‌آرامی محتویات داخل کپسول را به‌طور دورانی برای حداقل 5 دقیقه روی پوست صورت خود مالیده و ماساژ دهید. البته دقت کنید که قبل از انجام این کار بهتر است یک‌بار محتویات کپسول را روی پوست گردن و یا بازو امتحان کنید تا از حساسیت نداشتن به این ویتامین بر روی پوست مطمئن شوید.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

طرز تهیه چند ماسک صورت با استفاده از ویتامین E

در اینجا نحوه درست کردن چند ماسک صورت را که ویتامین ای از ترکیبات اصلی آنها است به شما معرفی می‌کنیم:

ماسک پاپایا و ویتامین E برای رطوبت رسانی

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری پاپایا له شده
  • 1 قاشق چایخوری گلاب
  • 15 تا 20 قطره ویتامین e

برای استفاده از ویتامین E روی پوست می‌توانید، کلیه مواد ذکر شده در بالا را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. سپس آنها را به صورت یکنواخت روی پوست صورت خود پخش کنید. اجازه دهید ماسک 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید. این ماسک به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و درخشندگی قابل توجهی را به صورت شما می‌بخشد.

ماسک ضد چروک چای سبز و ویتامین ای

مواد لازم:

  • 1 فنجان چای سبز
  • 2 تا 3 قاشق چای‌خوری آرد برنج
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل
  • 10 تا 15 قطره روغن ویتامین E

ابتدا 1 فنجان چای سبز را دم کنید و در دمای معمولی اتاق قرار دهید تا کمی خنک شود. در یک کاسه آرد برنج و عسل را با هم ترکیب کرده و با سوراخ کردن کپسول ویتامین E چند قطره از آن را به ترکیبات اضافه نمایید تا حالتی خمیری شکل حاصل شود. خمیر را به طور یکنواخت به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید تا کاملا خشک شده و بعد صورت خود را بشویید. چای سبز در کنار ویتامین ای خواص شگفت‌انگیزی در پیشگیری از چروک‌های صورت دارد.

ماسک خانگی ویتامین E و موز

مواد لازم:

  • 1 عدد موز رسیده
  • 2 تا 3 کپسول ویتامین E

یک راه دیگر برای استفاده از ویتامین E روی پوست این است که پس از باز کردن 2 تا 3 عدد کپسول، مواد درون آن را با نصف موز له شده ترکیب نموده و لایه‌ای یکنواخت از آن را روی پوست قرار دهید. اجازه دهید ماسک 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید. موز منبعی غنی از پتاسیم بوده و به عنوان یک ماده معدنی در درمان خشکی پوست نیز کاربرد دارد.

  ماسک ویتامین ای و موز استفاده از ویتامین E روی پوست

عوارض استفاده از ویتامین e بر روی پوست

با تمام خواص خوبی که استفاده موضعی ویتامین E برای پوست می‌تواند داشته باشد، به‌ هر حال احتمال ایجاد عوارض خاصی نیز وجود دارد. البته بروز عوارض با استفاده ویتامین e بر روی پوست بسیار نادر است. برخی از افراد ممکن است به ویتامین E حساسیت داشته باشند، این افراد پس از استفاده موضعی ویتامین ای، ممکن است با قرمزی و خارش‌های پوستی روبرو شوند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه این ویتامین را بر روی پوست صورت خود بمالید، آن را روی نقاط دیگر امتحان کنید تا در صورت حساسیت به آن دچار مشکلات زیبایی نشوید. دقت کنید که اگر از بیماری پوستی خاصی رنج می‌برید حتما باید با پزشک خود قبل از این کار مشورت کنید. استفاده ویتامین E بر روی پوست، ممکن است برای افرادی با پوست‌های چرب مناسب نباشد.

سخن پایانی

پوست از جمله مهم‌ترین عوامل زیبایی به شمار می‌رود. برای داشتن پوستی زیبا نه ‌تنها باید به تغذیه خود توجه کنید، بلکه همواره باید با انجام تکنیک‌های خاصی مانند ماساژ و بخور و یا استفاده از ماسک‌های مختلف به جوانسازی پوست خود کمک کنید. ویتامین E که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پوست دارد. شما می‌توانید این ویتامین را به ‌صورت خوراکی مصرف کنید و یا حتی آن را موضعی استفاده کنید. در مورد طرز استفاده از ویتامین E بر روی پوست کمی دقت کنید، چراکه اگر به آن حساسیت داشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید. با این حال برخی از روش‌های طبیعی برای حفظ زیبایی پوست وجود دارند که بسیار مقرون به صرفه از دیگر روش‌ها هستند و نتیجه‌گیری مطلوبی را نیز به همراه دارند. به شما توصیه می‌کنیم ویتامین e را برای پوست خود حتما امتحان نمایید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها