روغن زیتون برای صورت چه فوایدی دارد؟

2/5 - (2 امتیاز)

روغن زیتون که با فشردن زیتون و استخراج روغن آنها تهیه می‌شود، به اشکال مختلفی به وجود می‌آید و کاربردهای بسیاری دارد. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی فواید روغن زیتون برای صورت خواهیم پرداخت. روغن زیتون همراه با کلی فایده بیشتر ما یک بطری روغن زیتون داریم که در […]

روغن زیتون برای صورت چه فوایدی دارد؟

روغن زیتون که با فشردن زیتون و استخراج روغن آنها تهیه می‌شود، به اشکال مختلفی به وجود می‌آید و کاربردهای بسیاری دارد. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی فواید روغن زیتون برای صورت خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

روغن زیتون همراه با کلی فایده

بیشتر ما یک بطری روغن زیتون داریم که در کمدهای ما قرار دارد، مناسب برای استفاده در سالاد یا سرخ کردن. این احتمال وجود دارد که بیشتر مردم تصور نکرده باشند که از آن به خاطر تقویت زیبایی خود استفاده کنند. اما مردم به دلیل فواید آن به عنوان مرطوب کننده صورت به طور فزاینده به دنبال روغن زیتون هستند.

در حقیقت، یک مطالعه نشان داده است که وقتی محققان روغن زیتون را روی پوست موش‌هایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار داشتند و می‌توانسته باعث سرطان شوند، اعمال می‌کنند، روغن زیتون در واقع برای مقابله با سلول‌های ایجاد کننده سرطان کار می‌کرد. میزان تومورها در موش‌هایی که روغن زیتون بر روی پوست آنها اعمال شده بود به طور قابل توجهی پایین‌تر بود.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

فواید روغن زیتون برای صورت

علاوه بر کاربردهای فوق‌العاده‌ای که همه ما درباره روغن زیتون می‌دانیم، می‌خواهیم در این بخش با فواید روغن زیتون برای پوست بیشتر آشنا شویم.

جوان سازی پوست صورت

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال‌های آزاد پوست کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

سرشار از ویتامین است

روغن زیتون برخی از مزایای گزارش شده برای پوست را نشان می‌دهد. طبق گزارش شورای بین‌المللی زیتون، روغن زیتون دارای ویتامین‌های زیادی از جمله A، D و K و همچنین ویتامین E است.

روغن زیتون برای صورت چه فوایدی دارد؟

سیاهی دور چشم

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به آب رسانی پوست دور چشم کمک کرده و باعث درمان سیاهی دور چشم می‌شود؛ توصیه می‌شود که هر شب مقداری روغن زیتون را دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید.

این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است

روغن زیتون همچنین یک آنتی‌اکسیدان است، بنابراین می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش ناشی از سرطان کمک کند. این ماده در مقایسه با سایر انواع چربی‌ها و روغن‌هایی که انسان به طور معمول می‌خورند، غلظت بسیار بالایی از ماده‌ای به نام اسکوآلن دارد. اسکوآلن (Squalene) همان چیزی است که روغن زیتون را به آنتی‌اکسیدان قوی تبدیل می‌کند.

این مرطوب کننده با باکتری ها می جنگد

اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید، استفاده از صابون تهیه شده با روغن زیتون ممکن است کمک کند منبع معتبر با از بین بردن باکتری‌های ایجاد آکنه، آکنه شما را کاهش دهد. روغن زیتون همچنین به مرطوب کنندگی و آب‌رسانی پوست شما کمک شایانی می‌کند.

درمان آفتاب سوختگی

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E که دارد می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند و برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی مفید باشد.

روغن زیتون برای صورت فوایدی هم دارد؟

روغن زیتون ممکن است به عنوان بخشی از رژیم غذایی و همچنین به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست برای پوست مفید باشد.

روغن زیتون برای صورت چه فوایدی دارد؟

مراقبت از پوست از طریق رژیم غذایی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن روغن زیتون و سایر مواد غذایی با اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب (قرمزی و تورم) در بدن می‌شود. این ممکن است به جلوگیری یا بهبود آسیب‌های پوستی در اثر التهاب کمک کند. به عنوان مثال، آسیب آفتاب که در اثر التهاب در پوست ایجاد می‌شود و منجر به لکه‌های سنی، خطوط ریز، چین و چروک‌ها و قرمزی می‌شود.

آیا روغن زیتون برای صورت موجب روشن کنندگی هم می شود؟

روغن زیتون تنها اثرات ملایمی برای پوست دارد. این امر باعث کاهش ملانین یا افزایش لایه برداری سلول نمی‌شود. با این حال، ممکن است به جلوگیری از آسیب و رنگ‌دانه های خورشید کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش قرمزی و چروک پوست هم کمک کند.

درمان جوش صورت و آکنه

از دیگر خواص روغن زیتون می‌توان به آنتی‌باکتریال و ضد پیری بودن آن اشاره کرد. این فواید روغن زیتون به دلیل ترکیب نادری به نام “هیدروکسی‌تریزسول” است. این ماده تأثیر بسیار خوبی در ازبین بردن باکتری‌های عامل بروز آکنه دارد. برای درمان آکنه صورت هفته‌ای یک بار قبل از خواب و بعد از تمیز کردن صورت، ۳ تا ۴ قطره روغن زیتون را روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

اسکراب طبیعی لب

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای رطوبت که دارد به آب‌رسانی لب‌ها کمک کرده و باعث نرم‌تر و خوش رنگ‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

محصولات پوستی

روغن زیتون در انواع محصولات مراقبت از پوست و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در کرم‌های پوستی، مرطوب کننده‌ها، آرایش پاک کن‌ها، پاک کننده‌های صورت، لوسیون‌های برنزه کننده، صابون‌های حمام، شامپوها و نرم کننده‌های مو یافت می‌شود.

چگونه می توانید از روغن زیتون روی صورت خود استفاده کنید؟

روغن زیتون اغلب به عنوان یک ماده در محصولات شستشوی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوازم آرایشی وجود دارد که بر پایه روغن زیتون قرار دارند. همچنین در بعضی از صابون‌ها، مواد شستشوی بدن و لوسیون‌ها نیز قابل مشاهده است.

با استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده و بدون مواد افزودنی مستقیماً از آن بر روی پوست خود می‌توانید استفاده کنید و می‌توانید هر نوع روغن اضافی را با حوله یا پارچه از بین ببرید. استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا آفتاب سوختگی بسیار مفید است.

درمان خشکی و ترک پا

بعد از این که پاهای خود را سنگ پا کشیدید، به آن‌ها روغن زیتون بزنید، خوب پاها را ماساژ دهید و سپس جوراب نخی بپوشید. این کار را قبل از خواب انجام دهید تا مجبور نباشید راه بروید و به روغن اجازه دهید که کاملا جذب پاها شود.

خطرات و هشدارها

در حالی که ممکن است روغن زیتون از بعضی جهات مفید باشد، مطالعات دیگر حاکی از آن است که اگر شما پوست حساس، به ویژه پوست روغنی یا پوستی درماتیت دارید، روغن زیتون ممکن است بهترین انتخاب نباشد. یکی از منابع معتبر مطالعه نشان می‌دهد که روغن زیتون در واقع شرایط پوستی خاصی را برای بزرگسالان بدتر کرده است و توصیه می‌کند والدین از استفاده از روغن زیتون بر روی نوزادان خودداری کنند. اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از آن در صورت خود آزمایش آلرژی انجام دهید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها