تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

3.4/5 - (8 امتیاز)

پودر انشور حاوی ترکیب ویژه‌ای از چربی‌های دوستدار قلب، اسیدهای چرب ضروری (لینولئیک و لینولنیک) است که تحقیقات زیادی نقش آنها را در کمک به بهبود پروفایل چربی خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی تائید کرده است. پودر انشور موجود در داروخانه اینترنتی مثبت سبز دارای ۲۸ نوع ویتامین ضروری و مینرال و […]

تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

پودر انشور حاوی ترکیب ویژه‌ای از چربی‌های دوستدار قلب، اسیدهای چرب ضروری (لینولئیک و لینولنیک) است که تحقیقات زیادی نقش آنها را در کمک به بهبود پروفایل چربی خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی تائید کرده است.

پودر انشور موجود در داروخانه اینترنتی مثبت سبز دارای ۲۸ نوع ویتامین ضروری و مینرال و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های C،E ، سلنیوم و بتاکاروتن است.

فروکتوالیگوساکاریدهای موجود در آن در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش جذب کلسیم بسیار کمک کننده است. استفاده از انشور برای افزایش انرژی و پروتئین و یا حتی برای حفظ یک تغذیه خوب تاثیرگذار است.

مهم ترین ویژگی های پودر انشور چیست ؟

این پودر به عنوان میان وعده یا وعده غذایی کامل و جهت اطمینان از دریافت کامل و متناسب کلیه مواد مغذی ضروری در بیماران بستری شده، افراد پر مشغله، سالمندان، بانوان باردار و شیرده و افراد در معرض کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودر به بهبود در دوران نقاهت و بیماری کمک می‌کند.

افراد دارای مشکلات گوارشی، قلبی، ضعف سیستم ایمنی و انواع صدمات استخوانی مانند پوکی استخوان و شکستگی‌ها نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

مواد تشکل دهنده این پودر

این محصول حاوی ترکیب ویژه‌ای از چربی‌های دوستدار قلب، اسیدهای چرب ضروری (لینولئیک و لینولنیک) و مقدار کمی اسیدهای چرب اشباع شده است. فروکتو الیگو ساکاریدهای (FOC) و ۲۸ نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری و با طعم مطلوب وانیل است.

پروتئین، ویتامین A، تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3)، پیریدوکسین (ویتامینB6 )، اسید فولیک ویتامین B9، کوبالامین (ویتامینB12 )، ویتامین D، ویتامین E، کروم، منگنز، مس، منیزیم، روی، ید، سلنیوم، آهن و… بخشی از خواص و مواد موجود در این محصول است.

دیگر ترکیبات این محصول

نشاسته ذرت هیدرولیز شده، مالتو دکسترین، روغن‎های گیاهی (روغن آفتابگردان با اولئیک بالا، روغن سویا، روغن کانولا)، پروتئین تغلیظ شده شیر، ساکاروز، الیگو فروکتوز (FOS)، پروتئین خالص سویا، مواد معدنی، طعم دهنده مصنوعی وانیل، کلرید کولین، ویتامین‎ها، پالمیتات آسکوربیل و…

ویتامین A موجود در مکمل پودری انشور

ویتامین A اصطلاح عمومی برای گروهی از ترکیبات محلول در چربی است که برای سلامتی انسان بسیار مهم است.

آنها برای بسیاری از فرآیندهای بدن شما از جمله حفظ دید سالم، اطمینان از عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و اندام شما و کمک به رشد و پیشرفت مناسب نوزادان در رحم ضروری هستند.

توصیه می‌شود که مردان روزانه 900 میکروگرم، زنان 700 میلی‌گرم و کودکان و نوجوانان 300-600 میکروگرم ویتامین A در روز مصرف کنند.

تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

تیامین ( ویتامین B1 ) موجود در مکمل انشور

تیامین ماده مغذی اساسی است که برای عملکرد صحیح کلیه بافت‌های بدن ضروری است. تیامین اولین ویتامین B بود که دانشمندان کشف کردند. به همین دلیل است که نام آن دارای شماره 1 است. مانند سایر ویتامین‌های گروهB ، تیامین محلول در آب است و به بدن کمک می‌کند تا مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند.

بدن برای تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) به تیامین نیاز دارد. این مولکولی است که انرژی را درون سلول‌ها منتقل می‌کند.

چه اتفاقی می افتد که شما آن را دریافت نکنید ؟

کمبود تیامین می تواند عملکردهای مختلف بدن شما، از جمله موارد زیر را تحت تاثیر قرار دهد:

  • سیستم عصبی
  • قلب
  • مغز

خوشبختانه، کمبود تیامین در کشورهای توسعه یافته شایع نیست. کمبود تیامین در بزرگسالان سالم نادر است. در افراد با شرایط خاص پزشکی شایع تر است. شرایطی که می تواند سطح تیامین را مختل کند شامل موارد زیر است:

  • مشروبات الکلی
  • بیماری کرون
  • بی اشتهایی

افرادی که برای کلیه‌هایشان دیالیز می‌شوند و یا دیورتیک حلقه مصرف می‌کنند نیز در معرض خطر کمبود تیامین هستند. دیورتیک حلقه برای افرادی که نارسایی احتقانی قلب دارند ، تجویز می‌شود. آنها می‌توانند تیامین را از بدن خارج کنند  و احتمالا مزایای سلامتی را لغو می‌‌کنند. قلب برای عملکرد صحیح به تیامین متکی است. افرادی که دیگوکسین و فنیتوئین مصرف می‌کنند نیز باید مراقب باشند.

کمبود تیامین

این کمبود می‌تواند منجر به دو مشکل عمده سلامتی شود: بری بری و سندرم ورنیک-کرزاکوف. بری بری بر تنفس، حرکات چشم، عملکرد قلب و هوشیاری تأثیر می‌گذارد. این ناشی از ایجاد اسید پیرویک در جریان خون است که یک عارضه جانبی است و بدن شما قادر به تبدیل غذا به سوخت نخواهد بود.

سندرم Wernicke-Korsakoff از نظر فنی دو اختلال متفاوت است. بیماری Wernicke بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و باعث اختلال در بینایی، عدم هماهنگی عضلات و افت ذهنی می‌شود. اگر بیماری ورنیک درمان نشود، می تواند منجر به سندرم كورساكف شود. سندرم کرساکوف به طور دائم عملکردهای حافظه را در مغز مختل می‌کند.

هر دو بیماری با تزریق تیامین یا مکمل ها قابل درمان است. این ممکن است به بینایی و مشکلات عضلانی کمک کند. با این حال، تیامین نمی‌تواند آسیب حافظه دائمی ناشی از سندرم کرزاکوف را اصلاح کند.

نیاسین موجود در  پودر انشور

ویتامین B3 یا نیاسین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شود. این ویتامین از سال ۱۸۶۷، با نام اسید نیکوتینیک در میان شیمیدانان آلی معروف شد.

ویتامین B3 یا نیاسین برای جریان مناسب خون و عملکرد صحیح سیستم عصبی مورد نیاز است. این ویتامین باعث حفظ عملکرد صحیح دستگاه گوارشی شده و جهت متابولیسم صحیح پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها مورد نیاز است. به حفظ سلامت پوست هم کمک می‌کند.

تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

اسید فولیک موجود در پودر انشور

فولیک اسید که به فولات نیز مشهور است، به عنوان کوآنزیم در سنتز DNA، نقش دارد و یکی از ترکیبات اصلی و ضروری در روند تقسیم سلولی، رشد و تکامل طبیعی سلول‌های بدن، تشکیل گلبول‌های سفید و قرمز به شمار می‌رود و در دفع هموسیستئین از بدن مؤثر است.

نقش کروم در سلامت بدن

کروم موجود در پودر انشور در همه مواد آلی در مقادیر بسیار ناچیز وجود داشته و به نظر می‌رسد که یک ماده معدنی اساسی باشد. میزان کروم در نوزادان بیشتر از افراد بالغ است. با افزایش سن قدرت حفظ کروم در بدن کاهش می‌یابد. میزان کروم در بافت‌های بدن انسان بسته به نقاط مختلف جهان و نیز عادت‌های تغذیه‌ای مردم بسیار متفاوت است. کروم در متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها بسیار نقش دارد.

در متابولیسم قند در بدن با انسولین همکاری کرده و احتمالا تأثیر و کارایی انسولین را افزایش داده و لذا انتقال گلوکز به سلول‌ها را تسهیل می‌کند و مانع از افزایش قند در خون می‌شود. از کروم به‌عنوان یک ماده معدنی در پیشگیری از دیابت بسیار استفاده می‌شود. همچنین مطالعات

نشان داده است که مکمل‌های حاوی کروم مقادیر کلسترول و تری آسیل گلیسرول موجود در خون را کنترل کرده و میزان HDL (یا کلسترول مفید) را در آن افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف پودر انشور چگونه است ؟

برای تهیه یک وعده غذایی ۲۳۰ میلی لیتری، ابتدا ۱۹۵ میلی لیتر آب سرد را داخل لیوان ریخته و به آرامی ۶ پیمانه یا ۵۳٫۸ گرم از پودر انشور را در حال به هم زدن به آن اضافه کنید تا کاملا حل و یکنواخت شود.

هر میلی لیتر انشور تقریبا معادل ۱ کیلوکالری انرژی تولید می‌کند. یک قوطی ۴۰۰ گرمی از پودر انشور تقریبا معادل ۸ وعده ۲۳۰ میلی لیتری را فراهم می‌آورد.

تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

افزایش وزن به صورت اصولی باید در هفته حدود یک پوند (تقریبا نیم کیلو گرم) باشد و تحقیقات نشان داده است که با استفاده از مکمل انشور می‌توان این خواسته را محقق نمود. انشور 350 کالری در هر سروینگ دارد و 24 ماده مغذی برای بدن را به خوبی تامین می‌کند. پروتئین وی نیز یکی از موثرین مواد موجود در این پودر جهت افزایش وزن و عضله سازی است.

همان طور که عنوان شد افزایش وزن باید به صورت تدریجی انجام گیرد اما اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن با استفاده از انشور صورت و بدن خود را چاق کنید، باید حتما طبق دستور زیر عمل نمایید:

در کنار مصرف انشور و داشتن یک رژیم متعادل حتما باید تمرینات عضله‌سازی را نیز انجام دهید تا بتوانید نتیجه عملکرد خود را زودتر مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که افزایش وزن تنها در صورتی رخ می‌دهد که کالری که می‌سوزانید کمتر از مقدار کالری مصرفی شما باشد.

مقدار مصرف پودر انشور برای افزایش وزن 2 سروینگ در هر روز است  که این میزان 700 کالری اضافه را به بدن شما می‌رساند.

چقدر طول می کشد تا تاثیر انشور در چاقی مشخص شود ؟

پاسخ این پرسش به عملکرد خود شما مرتبط است و زمان دقیقی را نمی‌توان عنوان کرد. مثلا اگر در کنار پودر انشور از دمبل یا وزنه استفاده می‌کنید مسلما نتیجه‌گیری بهتری خواهید داشت.

دقت داشته باشید که هرگز برای افزایش وزن بیشتر، خودسرانه مصرف پودر انشور را افزایش ندهید و بیش از مقدار توصیه شده (2 سروینگ در هر روز) از آن استفاده نکنید زیرا در این صورت درگیر عوارض جانبی همچون گرفتگی عضلات، اختلال در تنفس، ضعیف شدن نبض و تغییرات رفتاری (خلق و خو) خواهید شد.

سخن پایانی

از آنجایی که پودر انشور ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری را در خود جای داده است، به منظور بهبود بسیاری از بیماری‌ها از جمله مشکلات گوارشی و ضعف سیستم ایمنی می‌توان از آن استفاده کرد. پژوهش‌ها نشان داده است که مصرف این پودر در افرادی که قصد چاق شدن دارند نیز به خوبی جواب داده است اما باید دقت داشته باشید که درست به همان مقداری که در مقاله قید شد از انشور استفاده نمایید. آیا شما نیز به منظور چاق شدن به فکر استفاده از انشور افتاده‌اید؟

مطالب مرتبط
دسته بندی: افزایش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

35 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی

سلام من به منظور چاق‌ شدن از انشور‌ استفاده میکنم
بهم گفتن اگه‌ میخوای بهتر نتیجه بگیری پودر انشور را با شیر،موز و بستنی میکس کن آیا درسته.؟
من فوتسال بازی میکنم بجای باشگاه بدنسازی
میتونم فوتسال برم اشکالی ندارد؟؟
ممنون

دکتر اکرم کرامتی
دکتر اکرم کرامتی
پاسخ به  علی

سلام کاربر گرامی
ربطی نداره اینها رو جدا هم مصرف کنید همون نتیجه رو میگیرید ولی مشکلی هم ندارد
سپاس از همراهی شما

رضا
رضا

سلام وقتتون بخیر من بدن سازی کار میکنم و میخگام حجم ووزن بگیرم بنا بر بالا ودن مکمل های ورزشی نمیتونم تهیه کنم میخواستم ببینم که با کمک پودر انشگر میتونم حجم و وزن خوبی بگیرم یا چ پودری میتگنه جایی گزین مکمل گینر بشه

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  رضا

سلام دوست عزیز
مکمل انشور هم می تواند به شما کمک کند اما نسبت به پودرهای تخصصی حجم و وزن زمان طولانی تتری برای جوابدهی خواهید داشت.

زهرا
زهرا

لینک خرید مکمل رو میشه لطفا بفرستید.من نتونستم توی فروشگاه پیداش کنم

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی
پاسخ به  زهرا

همراه گرامی داروخانه اینترنتی مثبت سبز

در حال حاضر این محصول موجود نیست .
شما می توانید سایت داروخانه آنلاین مثبت سبز را روزانه بررسی نمایید . جهت مشاهده اطلاعات کامل، قیمت و خرید انواع مکمل های غذایی لطفا اینجا کلیک نمایید .

با تشکر از همراهی شما.