کاربرد شورت یکبار مصرف چیست؟

امتیاز دهید

خانم‌ها اکثرا شورت یک بار مصرف را یا استفاده کرده‌اند یا نامش را شنیده‌اند. این محصول می‌تواند به خوبی در برخی مواقع حساس به کمک شما بیاید. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز انواع کاربرد شورت یکبار مصرف را بررسی خواهیم کرد. کاربرد شورت یکبار مصرف هنگام برخورد با مشکلات بی اختیاری […]

کاربرد شورت یکبار مصرف چیست؟

خانم‌ها اکثرا شورت یک بار مصرف را یا استفاده کرده‌اند یا نامش را شنیده‌اند. این محصول می‌تواند به خوبی در برخی مواقع حساس به کمک شما بیاید. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز انواع کاربرد شورت یکبار مصرف را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد شورت یکبار مصرف هنگام برخورد با مشکلات بی اختیاری ادرار، قاعدگی، خونریزی پس از زایمان، مسافرت و… نمو بیشتری به خود می‌گیرید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

وظیفه لباس زیر چیست؟

پیش از آنکه کاربرد شورت یکبار مصرف را بدانیم بهتر است در مورد وظیفه لباس زیر بدانیم. وظیفه شورت در درجه اول محافظت از نواحی حساس تناسلی است و در درجه دوم جذب رطوبت و ترشحات نواحی تناسلی و خشک نگاه داشتن این نقاط بدن است. پوشیدن شرط الزام نیست اما استفاده از آن مزایای زیادی خصوصاً برای خانم‌ها دارد.

بی اختیاری ادرار

طبق مقاله اخیر Bloomberg Businessweek، تقریبا 1نفر در هر 3 بزرگسال که بیش از 80 درصد از آنها زن هستند، دارای مشکلات کنترل مثانه هستند. علل آن شامل حاملگی و زایمان، شرایط سلامتی مانند دیابت و چاقی و تغییراتی است که با پیری همراه است. مشکلات بی‌اختیاری در زندگی به نظر می‌رسد در حالی که نمی‌توانیم از آن چشم پوشی کنیم.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

کاربرد شورت یکبار مصرف چیست؟

کاربرد شورت یکبار مصرف در بی اختیاری ادارا

اگرچه بی‌اختیاری و مشکلات در پی آن تاثیر قابل توجهی در کیفیت زندگی یک شخص دارد‌، اما بسیاری از افراد به دنبال کمک نیستند. خجالت کشیدن اغلب باعث می‌شود افراد درباره مشکلات مثانه و روده خود صحبت نکنند. برخی افراد رفتن به بیرون از خانه را محدود می‌کنند و در بیرون از خانه ارتباط اجتماعی کمی دارند.

برخی اقدامات شما می‌توانید انجام دهید که ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به آن کمک کند، مانند:

  • وزن خود را کنترل کنید
  • اجتناب یا کاهش الکل

اما شما همچنین ممکن است از استفاده از محصولات بی اختیاری مانند پدهای جاذب و ادرارهای دستی (بطری‌های جمع آوری ادرار) بهره ببرید.

کاربرد شورت یکبار مصرف برای بی‌اختیاری به سلامتی و سازگار با محیط زیست  ضد باکتریایی طراحی شده است. این لباس زیر به جای یا علاوه بر لباس زیر شما پوشیده می شود. رفع یک لنت بی اختیاری به لباس زیر شما وصل می‌شود تا نشت ادرار یا حوادث را حفظ کند.

کاربرد شورت یکبار مصرف در مسافرت

به نظر ما مهم‌ترین کاربرد شورت یکبار مصرف در سفر است. این نوع محصولات در سفر باعث راحتی و آسایش می‌شوند. شستن لباس زیر و پروسه خشک کردن آن می‌تواند برای همه ما عذاب آور باشد. مخصوصا اگر شما به یک سفر دسته جمعی بروید. نگه داشتن لباس زیر کثیف در کیسه ای در چموان هم موجب بوی نامسبوع و شیوع باکتری‌ها می‌شود؛ بنابراین یکی از بهترین راه حل‌ها استفاده از شورت‌های یک بار مصرف است.

کاربرد شورت یکبار مصرف چیست؟

خونریزی پس از زایمان

خونریزی پس از زایمان هنگامی رخ می‌دهد که یک زن پس از زایمان 500 میلی لیتر یا بیشتر خون از دست دهد. تخمین زده شده است که 18 درصد از تولدها شامل خونریزی پس از زایمان است.

از دست دادن خون زیاد پس از زایمان شایع نیست. با این حال، در صورت از دست دادن بیش از 1000 میلی لیتر خون، از دست رفتن خون می تواند بر توانایی شما در حفظ فشار خون تأثیر بگذارد. اگر به طور قابل توجهی بیشتر از این خون از دست بدهید، می تواند باعث شوک یا حتی مرگ شود.

به طور معمول ، رحم پس از زایمان جفت را منقبض می‌کند. این انقباضات به جلوگیری از خونریزی کمک می‌کند. اگر جفت یا رحم تحویل ندهید، که به عنوان آتونی رحم شناخته می‌شود و منقبض نمی‌شود در این حالت ممکن است خونریزی رخ دهد.

خرید شورت یکبار مصرف

علائم خونریزی بعد از زایمان چیست؟

برخی از علائم مرتبط با خونریزی پس از زایمان ممکن است قابل مشاهده باشد. برخی دیگر ممکن است نیاز به آزمایش خون داشته باشند. نمونه هایی از علائم عبارتند از:

  • خونریزی که کاهش نمی‌یابد یا متوقف نمی‌شود
  • افت فشار خون
  • افت تعداد گلبول‌های قرمز
  • افزایش ضربان قلب
  • ورم
  • درد پس از زایمان

در صورت مشاهده این علائم، پزشک شما بلافاصله شروع به درمان خواهد کرد.

دلایل خونریزی چیست؟

پزشکان هنگام تعیین علت خونریزی پس از زایمان ، چهار مورد را مدنظر قرار می‌دهند که شامل موارد زیر می‌شود:

رحم آتونیک

رحم آتونیک مسئول 70 درصد موارد خونریزی پس از زایمان است. پزشکان معمولا سعی می‌کنند ابتدا این علت را رد کنند. پزشک شما میزان تنش در رحم شما را ارزیابی می کند. اگر رحم شما بعد از زایمان نرم باشد، احتمالا علت آن آتونی رحم است.

آسیب رحم

در 20 درصد موارد خونریزی پس از زایمان، خونریزی به دلیل آسیب یا تروما به رحم است. این می‌تواند شامل بریدگی یا هماتوما باشد که مجموعه ای از خون است.

بافت

در حدود 10 درصد خونریزی‌های پس از زایمان ، علت این امر است. این به این معنی است که شما یک تکه جفت را حفظ می‌کنید. در این حالت جفت بسیار عمیق یا به رحم وصل شده است تا بیرون بیاید. اگر جفت را در مدت زمان انتظار پس از زایمان تحویل ندهید، به احتمال زیاد برای رفع آن به عمل جراحی نیاز دارید.

کاربرد شورت یکبار مصرف چیست؟

ترومبین

یک اختلال لخته شدن خون است که می‌تواند خونریزی ایجاد کند. ترومبین یک پروتئین لخته کننده خون در بدن است. شرایطی که باعث کمبود ترومبین می‌شود هم نادر است. آنها در کمتر از 1 درصد از بارداری ها رخ می‌دهند.

نمونه‌هایی از شرایط مرتبط با ترومبین شامل بیماری فون ویلبراند، هموفیلی و ترومبوسیتوپنی پورپورا ایدیوپاتیک است. پزشک شما می تواند از طریق آزمایش خون به اطلاعات زیر برسد:

  • تعداد پلاکت
  • سطح فیبرینوژن
  • زمان ترومبوپلاستین جزئی
  • زمان پروترومبی

راه حلی برای خونریزی پس از زایمان

خونریزی پس از زایمان موضوع طبیعی است و حدود 3 هفته تقریبا ادامه خواهد داشت. طی 48 ساعت اول خونریزی شدیدتر از حالت عادی و رنگ خون روشن است. به مرور میزان آن كمتر و رنگ خون قرمز قهوه‌ای خواهد شد. در این مواقع پیشنهاد می‌شود که در 3 روز اول پس از زایمان به دلیل شدید بودن خونریزی نوارهای بهداشتی پهن و ضخیم و شورت‌های یكبار مصرف استفاده كنید. هرگز شورت یا شلوار تنگ نپوشید زیرا رحم را به پایین فشار می‌دهد و این موضوع ممکن است مشكل‌ساز شود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها