مجله مثبت سبز

جلوگیری از ریزش مو با ماسک حنا

امتیاز دهید

جلوگیری از ریزش مو با ماسک حنا جلوگیری از ریزش مو با ماسک حنا امکان پذیره؟ بله امکان پذیره، همونطور که می دونین حنا گیاهی سنتی بوده و در هندوستان به نام مهاندی شناخته می شه و در گذشته از محبوبیت بالایی هم برخوردار بوده است. ضمن اینکه یکی از ابزارهای زیبایی برای همه مادربزرگامون […]

ماسک حنا
آنچه در این مقاله می خوانیم

جلوگیری از ریزش مو با ماسک حنا

جلوگیری از ریزش مو با ماسک حنا امکان پذیره؟ بله امکان پذیره، همونطور که می دونین حنا گیاهی سنتی بوده و در هندوستان به نام مهاندی شناخته می شه و در گذشته از محبوبیت بالایی هم برخوردار بوده است. ضمن اینکه یکی از ابزارهای زیبایی برای همه مادربزرگامون هم محسوب می شده.

می خوام بگم بد نیست کمی به ریشه هامون بازگردیم و از گیاهان مفید و تاثیرگذاری مثل حنا بیشتر استفاده کنیم.
ماسک حنا
جلوگیری از ریزش مو با ماسک حنا

یکی از اتفاقاتی که در گذر زمان و با افزایش سن برای هر فردی رخ می ده، ریزش موها هست که بسته به نوع ژنتیک و تعادل هورمون ها برای هر کسی متفاوت خواهد بود. اما خوب قبل از انتخاب راه های درمانی ابتدا بایستی علت ریزش مو رو جویا بشیم تا به تبع اون درمان مناسب رو ادامه بدیم.

ماسک حنا ضمن کمک به پیشگیری از ریزش موها، سبب تقویت ریشه موهاتون می شه و اونها رو سفت می کنه، و بهتره که شما ماسک حنا رو با کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل ترکیب نمایید تا حنا ایجاد خشکی در موهاتون نکنه.

ماسک حنا خواص بسیار زیادی از جمله:

  • حنا دارای موادی به نام آلوامودین هست که برای افزایش رشد مو بسیار عالی هست.
  • حنا رطوبت رسانی رو افزایش می ده و مانع از خشکی موها می شه.
  • حنا در برابر گرد و غبار و همینطور آفتاب از مو محافظت می کنه.
  • حنا کمک می کنه تا از شر موهای سفید رها بشین.
  • حنا با خاصیت ضدقارچ و ضد باکتری که داره پوست سر رو پاکسازی کرده و مانع از ایجاد شوره سر و ریزش موها می شه.

حالا که متوجه خواص منحصر به فرد حنا شدیم چند نمونه روش ساخت ماسک مو حنا رو براتون می گم. اما قبلش باید بدونین برای تهیه ماسک حنا حتما از ظروف غیر فلزی استفاده کنین، چرا که ظروف فلزی موجب بروز تغییرات شیمیایی در ساختار ماسک موتون می شه.

ماسک حنا و روغن کنجد

برای تهیه این ماسک کافیه 5 فنجون پودر حنا رو با 250 گرم روغن کنجدی که از قبل گرم کردین ترکیب نمایید و در هفته دو تا سه مرتبه تمامی ساقه و ریشه موهاتون رو به این ترکیب آغشته نمایید.

ماسک حنا و شنبلیله

یکی از دلایل ریزش مو شوره سر و یا خارش هست که ماسک حنا و شنبلیله که از ترکیب کمی پودر حنا بعلاوه نصف فنجون تخم شنبلیله و کمی روغن خردل به دست می یاد مشکل خارش و شوره سر رو به خوبی برطرف می کنه. دقت داشته باشین که تخم شنبلیله رو از شب قبل خیس کرده و به شکل خمیر دربیارید و سپس به سایر مواد اضافه کنین. این ماسک رو می تونین هفته ای یک مرتبه و به مدت 30 تا 40 دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید و بعد موهاتون رو شامپو و آبکشی نمایید.

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها