مجله مثبت سبز

پرسش های متداول درباره مکمل های غذایی کودکان

امتیاز دهید

بسیاری از مادران جهت تقویت کودک خود از مکمل های غذایی کودکان برای فرزند خود استفاده می کنند که این نحوه مصرف و نوع این مکمل ها کاملا خودسرانه بوده وبدون تجویز پزشک است. دقت داشته باشید که مصرف خودسرانه این مکمل ها در هر نوع خود می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیر به […]

پرسش های متداول درباره مکمل های غذایی کودکان

بسیاری از مادران جهت تقویت کودک خود از مکمل های غذایی کودکان برای فرزند خود استفاده می کنند که این نحوه مصرف و نوع این مکمل ها کاملا خودسرانه بوده وبدون تجویز پزشک است. دقت داشته باشید که مصرف خودسرانه این مکمل ها در هر نوع خود می تواند موجب آسیب های جبران ناپذیر به کودک شود.

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم به متداول ترین پرسش ها در زمینه مکمل های غذایی کودکان که از سوی والدین مطرح شده است، بپردازیم…

آنچه در این مقاله می خوانیم

مکمل های ضروری برای کودک کدام ها هستند؟

همه کودکان از همان اوایل زندگی، باید حتما 2 مکمل خاص را مصرف کنند: قطره آهن و ویتامین AD

همه نوزادان ایرانی باید از 15 روزگی تا 2 سالگی، روزی 25 قطره مولتی ویتامین یا ویتامین AD دریافت کنند. قطره آهن هم از پایان 6 ماهگی، یعنی همزمان با تغذیه تکمیلی باید شروع شده و تا پایان 2 سالگی ادامه پیدا کند. مقدار لازم این قطره هم بین 10 تا 15 قطره در روز است.

مکمل های ایرانی بهترند یا خارجی؟

برخی افراد فکر می کنند که مکمل های خارجی و گران تر بهتر از مکمل های داخلی هستند. این در حالی است که به لحاظ مکمل ها، مکمل های خود هر کشوری برای افراد آن کشور مناسب تر هستند. زاویه و میزان تابش نور خورشید، آب و هواف تغذیه غالب و… همه از عواملی است که کمبودها و حتی ازدیاد ویتامین و مکمل ها را تعیین می کند.

ضرورت مصرف مکمل های آهن چیست؟

شیر مادر را می توان فقیرترین شیر از نظر مقدار آهن دانست و از سویی دیگر ذخیره آهن بدن شیرخواران در ۶ ماه اول زندگی شان به اتمام می رسد. بنابراین حتما باید پس از 6 ماهگی، به کودکان آهن داده شود. کمبود آهن با مشکلات رفتاری، هوشی و حرکتی عضلانی در کودکان ارتباط دارد و باعث اختلال در رشد کودکان می گردد. تنها دقت داشته باشید که این مکمل ها را از مراکز معتبر تهیه نمایید.

اکثر مکمل ها طعم خوبی ندارند، برای خوشمزه تر کردن از چه موادی می توان بهره برد؟

بهترین راه حل چکاندن قطره آهن در آبمیوه های گوناگون است. این کار هم جذب آهن را بیشتر می کند و هم احساس بد طعمی و تهوع را کم می کند.

پرسش های متداول درباره مکمل های غذایی کودکان

آیا کودکان بالای 2 سال هم نیاز به مصرف مکمل دارند؟

برای کودکان طبیعی و سالم که بیشتر از 2 سال دارند، مکمل خاصی لازم نیست. مطالعات نشان می دهد، مصرف زیاد و غیرضروری ویتامین ها و مواد معدنی در کودکان آن ها را با نیاز بیشتر در بزرگسالی مواجه می کند. تنها راه حل مراجعه به پزشک و تشخیص پزشک معالج در تجویز مکمل موردنیاز است.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل کودکان
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها