مجله مثبت سبز

پوستی جوان و شاداب در سایه لیفتینگ صورت با مواد طبیعی

امتیاز دهید

زیبایی پوست صورت همواره یکی از دغدغه‌های همه افراد، مخصوصا در سنین بالای 30 سال بوده و است. درواقع در سنین بالاتر به دلایل مختلف چربی پوست کم شده و این موضوع چروک پوست را به همراه دارد. البته ایجاد این چروک‌ها در پوست صورت بسیار ناخوشایند است. بهتر است بدانید که همان‌گونه که بدنتان […]

پوستی جوان و شاداب در سایه لیفتینگ صورت با مواد طبیعی

زیبایی پوست صورت همواره یکی از دغدغه‌های همه افراد، مخصوصا در سنین بالای 30 سال بوده و است. درواقع در سنین بالاتر به دلایل مختلف چربی پوست کم شده و این موضوع چروک پوست را به همراه دارد. البته ایجاد این چروک‌ها در پوست صورت بسیار ناخوشایند است. بهتر است بدانید که همان‌گونه که بدنتان نیاز به حرکت و ورزش دارد، صورتتان نیز نیازمند ورزش‌های خاص خود است تا شل و افتاده نشود. لیفتینگ صورت بهترین درمان طبیعی ضد پیری محسوب می‌شود که می‌توانید به خود هدیه دهید. معمولا لیفتینگ صورت با دستگاه مخصوص در مراکز زیبایی انجام می‌شود. اما اگر کمی وقت و حوصله بگذارید می‌توانید این کار را در خانه به‌ راحتی انجام دهید. ما در این مقاله لیفتینگ صورت با مواد طبیعی را به شما می‌آموزیم. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چرا به لیفتینگ صورت نیاز داریم؟

شاید دیگر همه بدانند که افزایش کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست، نوعی فرم طبیعی ضد پیری محسوب می‌شود. بهتر است بدانید که مهم‌ترین موضوع برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست خوردن آب فراوان محسوب می‌شود. این موضوع به این معناست که رژیم غذایی در زیبایی و جوانی پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این روزها شاهد زیادشدن مراکز زیبایی و مراقبت پوست در سطح تمام شهرها هستیم. انجام مراقبت‌های پوستی مانند لیفتینگ صورت، باید به‌طور ماهانه صورت پذیرد که هزینه تقریبا بالایی دارد.

اما شما با راهکارهای ساده می‌توانید، لیفتینگ صورت با مواد طبیعی را در خانه داشته باشید و چروک‌های پوستی‌تان را شکست داده و جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. برای مثال ماساژ روزانه پوست نوعی ورزش برای آن محسوب می‌شود. انجام ماساژ صورت باعث بهبود هیدراتاسیون و بهبود کیفیت پوست می‌شود. همچنین ماسک‌های طبیعی که به‌راحتی با مواد ساده در خانه تهیه می‌شوند، در لیفتینگ صورتتان بسیار مؤثر هستند. البته باید کمی صبور باشید.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

دلایل ایجاد چروک در پوست صورت

کلاژن و الاستین، دو پروتئین موجود در بدن هستند که پوست را صاف، محکم و بدون چروک نگه می‌دارند. اما عواملی مانند پیری، آسیب آفتاب و قرار گرفتن در معرض سموم موجود در هوا می‌توانند به‌مرورزمان کلاژن و الاستین را تجزیه کنند. وقتی این اتفاق بیفتد، ممکن است پوست اطراف صورت، گردن و قفسه سینه شما چروکیده و شل شود.

 پس‌ازآن پوست شما از گونه‌ها، بینی، چانه، گردن، بازوها و سایر نقاط بدن شروع به لک شدن می‌کند. همه این‌ها ناشی از سه چیز است: تضعیف بافت همبند، توزیع نابرابر چربی و کاهش وزن و بارداری. بافت پیوندی در پوست شما (که از غضروف و استخوان شما پشتیبانی می‌کند) با افزایش سن تضعیف می‌شود. متأسفانه وقتی این اتفاق می‌افتد، پوست اطراف آن بافت نیز ضعیف می‌شود و باعث شل شدن آن می‌شود و اینجاست که لیفتینگ در آرایشگاه یا لیفتینگ صورت با مواد طبیعی به کمکتان می‎‌آید.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

خرید انواع محصولات ضد چروک

لیفتینگ صورت و فواید انجام آن

لیفتینگ صورت همان کشیدن پوست است که برای کم کردن چروک و البته از بین بردن شل شدگی پوست انجام می‌شود. در این عمل با برداشتن چربی اضافی، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن پوست صورت و گردن فرد حداقل 5 سال جوان‌تر به نظر می‌رسد. عمل لیفتینگ یا همان کشش پوست صورت، معمولا در افراد ۶۰-۴۰ ساله انجام می‌شود.

لیفتینگ با روش‌های غیر از جراحی در واقع لیفتینگ صورت با مواد طبیعی نیز قابل انجام است. تزریق ژل، بوتاکس، تزریق چربی، لایه‌برداری صورت با لیزر و لیفت صورت با دستگاه همگی از روش‌های لیفتینگ صورت بدون جراحی محسوب می‌شوند. لیفتینگ صورت با هرکدام از این روش‌ها پوست فرد را جوان و شاداب می‌کند. اما باید بدانید که ممکن است با عوارض خاصی روبرو شوید. همچنین این کار هزینه سیار بالایی نیز دارند.

لیفتینگ صورت با مواد طبیعی

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، داروهای خانگی یک روش مقرون‌به‌صرفه برای جوان کردن و لیفتینگ پوستمان محسوب می‌شوند. ما در اینجا برخی از بهترین روش‌های لیفتینگ صورت با مواد طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم:

لیفتینگ طبیعی روغن نارگیل

روغن نارگیل یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان به پوست، بسیار مؤثر عمل کند. علاوه بر این، روغن نارگیل پوست را آب‌رسانی کرده و آن را مرطوب نگه می‌دارد. برای استفاده از روغن نارگیل به‌عنوان یک روش سفت کننده پوست، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را پنج دقیقه قبل از خواب روی پوست خود ماساژ دهید. ماساژ کمک می‌کند تا روغن نارگیل به اعماق پوست شما نفوذ کند.

سفیده تخم مرغ و عسل

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین آلبومین است، که برای بازسازی سلول‌های پوستی، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و ایجاد درخشش طبیعی بسیار مؤثر عمل می‌کند. همچنین عسل یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند به از بین بردن سموم ایجادشده به‌مرورزمان در پوست شما کمک کند. سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آن را روی صورت ، گردن یا قفسه سینه خود بمالید. مخلوط را به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس پوستتان را با آب گرم بشویید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، هفته‌ای یک‌بار از ماسک سفیده و عسل تخم مرغ استفاده کنید. با این روش نیز می‌توانید از یک لیفتینگ صورت با مواد طبیعی بهره‌مند شوید.

روغن زیتون و خواص مفید آن برای پوست

روغن زیتون به‌عنوان پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و ضد باکتری شناخته‌شده است. روغن زیتون به پوست جلوه‌ای درخشان داده و در برابر آفتاب از آن محافظت می‌کند. این ماده همچنین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند و حاوی ویتامین E نیز است. برای استفاده از آن می‌توانید بعد از حمام آن را به‌صورت، گردن و قفسه سینه خود بمالید. چند دقیقه روی نواحی ماساژ دهید تا روغن به پوست شما نفوذ کند. می‌توانید روغن زیتون را هر روز به‌جای لوسیون بدن نیز استفاده کنید.

ماست و لیمو ترش

ماست مانند بسیاری از محصولات شیر ​​حاوی اسیدلاکتیک است که می‌تواند پوستی صاف و نرم‌تر به شما هدیه دهد. برای تهیه ماسک، 2 قطره آب‌لیمو را درون 2 قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط‌کنید. مخلوط ماست و لیمو را روی صورت، گردن و سینه خود بمالید و 10 دقیقه ماساژ دهید. این کار را 2 بار در هفته انجام دهید.

لیفتینگ خیار برای آبرسانی و حفظ رطوبت

یکی دیگر از راه‌های داشتن لیفتینگ صورت با مواد طبیعی استفاده از خیار است. خیار می‌تواند بدون خطر عوارض جانبی یا واکنش‌های آلرژیک، پوست شل را محکم و پوست خسته را شاداب و جوان کند. نصف خیار (پوست و همه) را در مخلوط‌کن بریزید. این خمیر را به‌طور مستقیم روی صورت، گردن و قفسه سینه خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. هر روز این کار را تکرار کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک مرطوب‌کننده طبیعی و حاوی اسید مالیک است که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما می‌شود. ژل را از چندین برگ آلوئه ورا استخراج کرده و روی صورت، گردن و قفسه سینه خود بمالید. ژل را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. پوست خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک‌کنید.

لیفتینگ موز همراه با زیبایی

موز منشأ زیبایی است. این میوه سرشار از آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و انواع ویتامین‌ها است. برای تهیه ماسک موز، نصف یک موز را له کرده و آن را برای 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

شیر و عسل

شیر حاوی اسیدلاکتیک است که لطافت را به پوستتان هدیه می‌دهد. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کرده و تمام صورت و گردن خود را با آن ماساژ دهید.

برنج و خواص آنتی اکسیدانی

دیگر لیفتینگ صورت با مواد طبیعی می‌تواند برنج باشد. درواقع برنج و آب برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده که از هیدراته شدن پوست جلوگیری می‌کنند. برای تهیه این ماسک برنج را خوب بپزید و له کرده روی پوست به مدت 15 دقیقه قرار دهید. می‌توانید یک قاشق شیر و عسل نیز به برنج اضافه کنید. آب برنج را به‌عنوان لوسیون بدن استفاده کنید.

لیفتینگ صورت با ماساژ

ماساژ صورت طبیعی‌ترین روش برای سفت کردن و از بین بردن چروک‌های بافت‌های عضلانی صورت و گردن شما است. انجام ماساژ صورت باعث ایجاد پوستی با طراوت، سالم‌تر و درخشش طبیعی خواهد شد. ماساژ گردش خون و جریان خون شما را افزایش می‌دهد، و این باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به ناحیه ماساژ داده‌شده برای ترمیم بافت‌های پوستی برسد. این امر به تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست شما کمک می‌کند.

ضمن اینکه به پوست شما نیز اجازه سم‌زدایی و ترمیم خود را می‌دهد. ماساژ دادن غدد لنفاوی باعث می‌شود که مواد مضر و متابولیک از جریان خون و بدن شما خارج شوند. شما می‌توانید برای ماساژ و لیفتینگ صورت با مواد طبیعی در خانه از روغن‌های گیاهی استفاده کنید و به‌آرامی تمام قسمت‌های صورت و گردن را برای 10 دقیقه ماساژ دهید.

سخن پایانی

عوامل بسیار زیادی مانند افزایش سن و آلودگی‌ها پوست ما را در معرض شل شدن و چروک قرار می‌دهد. حفظ زیبایی پوست در سنین بالا کمی عشق به خود و حوصله می‌خواهد. شما می‌توانید با روش‌های ساده خانگی مانند ماساژ و استفاده از ماسک‌های طبیعی لیفتینگ صورت را انجام دهید. توجه داشته باشید اگر لیفتینگ صورت با روش‌های کلینیکی را انتخاب کنید، هزینه‌های بسیار بالایی دارند. البته گاهی با عوارض نیز همراه هستند. مقرون به‌صرفه‌ترین کار لیفتینگ صورت با مواد طبیعی و ماساژ با روغن‌های گیاهی در خانه محسوب می‌شوند. قبل از استفاده از ماسک‌های طبیعی هم دقت کنید که به مواد به‌کاررفته در ماسک حساسیت نداشته باشید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها