خطرات و فواید سس سویا چیست؟

امتیاز دهید

از اونجایی که مصرف سویا و فرآورده های اون برخلاف آسیای شرقی در ایران اصلا رایج نیست، طبیعتا آگاهی کافی هم پیرامون خطرات و فواید سس سویا هم در بین افراد وجود نداره. با توجه به اینکه سویا و تمام مشتقات اون دارای خواص خیلی زیادیه، بهتره اونها رو با توجه به فواید و در […]

خطرات و فواید سس سویا چیست؟

از اونجایی که مصرف سویا و فرآورده های اون برخلاف آسیای شرقی در ایران اصلا رایج نیست، طبیعتا آگاهی کافی هم پیرامون خطرات و فواید سس سویا هم در بین افراد وجود نداره. با توجه به اینکه سویا و تمام مشتقات اون دارای خواص خیلی زیادیه، بهتره اونها رو با توجه به فواید و در نظر گرفتن مضراتشون در برنامه غذایی مون جای بدیم.

به همین منظور در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم نکاتی رو پیرامون خطرات و فواید سس سویا برای شما بیان کنیم…

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید سس سویا

در یه نگاه کلی، سس سویا حاوی نیاسینه که برای سلامتی قلب عالیه و مقدار چربی رو در جریان خون تنظیم می کنه و باعث تولید انواع مختلف کلسترول می شه. با توجه به اینکه سس سویا حاوی 10 کالری کم مصرف در قاشق غذاخوریه، میزان نیاسین اون بسیار بالاست. علاوه بر این، سس سویا حاوی برخی از آنتی اکسیدان های رقیق و تریپتوفان است که برای ارتقای سلامت، تسهیل خواب و حتی بهبود خلق و خو مفیده.

سس سویا ۱۰ برابر آب انگور مواد آنتی اکسیدان و ضد سرطان داره و باکتری اسید لاکتیک که از باکتری‌های مفیده، در اون به مقدار زیاد وجود داره؛ سس سویا از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می کنه و برای درمان بعضی حساسیت‌ها هم مفیده و توصیه شده!

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

همچنین لازم به ذکره که سس سویا سدیم بالایی داره که می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مضر باشه!

خطرات و فواید سس سویا چیست؟

طرز تهیه

سس سویا رو از دونه های سویا که با غلات تفت داده شده مثل برنج گندم و جو مخلوط می شه، تهیه می کنن. اونها رو به حالت خمیر درمیارن و برای چند ماه به حال خودش باقی میذارن تا فرایند ترکیب انجام شه و پس از سپری شدن چند ماه اون رو از صافی رد کرده و در شیشه ها میریزن.

عادت به مصرف سس سویا داشته باشید

مصرف سس سویا به نسبت سس های دیگه مفیدتره و مصرف اون به همه افراد و گروه های سنی هم توصیه میشه چرا که این سس چربی نداره. می تونید سس سويا رو روی سالاد، جوانه گندم، گوشت، انواع پلوها و… بریزید اما مصرف اون با گوشت به خصوص ماهی و ميگو بهتر از مصرف اون با سالاد هم هست.

نکته مهم

به یاد داشته باشید که وقتی سس سويا با غذا مصرف می شه، دیگه نيازی به اضافه کردن نمک به اون ماده غذایی نيست، اين يک نکته مثبت به حساب میاد. به عبارت دیگه، جايگزين کردن نمک سويا به جای نمک آشپزخانه يه عادت غذايی مناسب می تونه باشه؛ مخصوصا اگه مبتلا به بیماری چون فشار خون بالا هستید!

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها