مجله مثبت سبز

طرز تهیه بهترین ماسک ضد چروک

امتیاز دهید

بروز چین و چروک روی پوست صورت یا بدن اگرچه ممکن است ناخوشایند باشد اما جزء روند طبیعی افزایش سن محسوب می‌شود. خوشبختانه با استفاده از برخی راهکارها می‌توان چین و چروک و شل شدن پوست را به تعویق انداخت. اگر به دنبال بهترین ماسک ضد چروک با کمترین هزینه هستید، این ویدیو را حتما […]

طرز تهیه را در این ویدیو ببینید:
پخش ویدیو

بروز چین و چروک روی پوست صورت یا بدن اگرچه ممکن است ناخوشایند باشد اما جزء روند طبیعی افزایش سن محسوب می‌شود. خوشبختانه با استفاده از برخی راهکارها می‌توان چین و چروک و شل شدن پوست را به تعویق انداخت. اگر به دنبال بهترین ماسک ضد چروک با کمترین هزینه هستید، این ویدیو را حتما تماشا کنید.

مواد لازم برای تهیه بهترین ماسک ضد چروک

برای تهیه این ماسک به مواد ارزان‌قیمتی نیاز دارید که احتمالا به راحتی در هر خانه‌ای یافت می‌شوند:

  • نصف موز
  • 2 قاشق غذاخوری گلاب

همین حالا دست به کار شوید و برای آماده کردن این ماسک اقدام نمایید.

طرز تهیه

ابتدا یک موز را از وسط نصف کرده و نیمی از آن را داخل دستگاه میکسر گذاشته و با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط نمایید. سپس آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. البته از این ماسک به منظور کاهش چین و چروک پوست گردن نیز می‌توان استفاده کرد. پس از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب خنک شسته و از نرمی و شفافیت پوست خود لذت ببرید. به همین سادگی می‌توانید بهترین ماسک ضد چروک را با صرف کمترین هزینه آماده نمایید.

خواص موز و گلاب برای پوست

مواد مغذی بسیاری در موز وجود دارند که آن را برای استفاده به عنوان ماسک صورت ایده‌آل می‌سازند. موز غنی از پتاسیم بوده و با داشتن خاصیت آب‌رسانی، پوست را نرم و لطیف می‌کند. موز یک لایه بردار عالی است که در از بین بردن سبوم اضافی در سطح پوست موثر عمل می‌کند. ویتامین E و C موجود در موز موجب شفافیت و درخشندگی پوست می‌شوند. از موز می‌توان به عنوان یک بوتاکس طبیعی نیز استفاده کرد زیرا خاصیت ضد چروک داشته و لک‌های پوستی را نیز از بین می‌برد.

موز را می‌توان به طور مستقیم روی جوش و آکنه قرار داد تا میزان التهاب را کاهش داده و باکتری‌ها را نابود کند. جای لک‌های پوستی و لکه‌های تیره روی پوست را می‌توانید با استفاده از ماسک موز بهبود بخشید.

تسکین پوست تحریک شده، کم کردن قرمزی پوست، کاهش چین و چروک‌ های پوستی ، بهبود بریدگی، زخم و سوختگی نیز از خواص گلاب برای پوست به شمار می‌آیند. گلاب خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به محافظت از سلول‌های پوستی در برابر هر نوع آسیب کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قاسمی
قاسمی

امتحان می کنم امیدوارم که واقعا خوب باشه