بهترین قرص جوشان انرژی زا کدام است ؟

امتیاز دهید
قرص جوشان انرژی زا یکی از بهترین گزینه‌های خوراکی برای افراد و به ویژه ورزشکارانی است که پس از فعالیت و تمرینات، احساس خستگی آزاردهنده‌ای دارند. بدیهی است که در این نوع محصولات از ترکیبات انرژی‌زا مثل کافئین استفاده شده است. در این مقاله بهترین قرص‌های انرژی زا در برندهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.
بهترین قرص جوشان انرژی زا

هر روز در محل کار، دانشگاه، مدرسه، تفریح و ورزش مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنیم. اگر به میزان زیادی انرژی مصرف کنیم و به بدن سوخت‌رسانی نکنیم، حتما دچار بی‌حالی و ضعف خواهیم شد. ازآنجایی‌که ما در عصری زندگی می‌کنیم که افراد عمدتاً بسیار پرمشغله هستند و وقت کمی برای استراحت کردن دارند، به دنبال راه سریعی برای افزودن انرژی خود می‌گردند. البته بیشتر ورزشکاران هم به دنبال راهی برای دریافت هرچه بیشتر انرژی برای تمرینات خود هستند. برای مثال این روزها نوشابه‌های انرژی زا بسیار محبوب شده‌اند. اما این نوشابه‌ها به دلیل ترکیبات خاص و دارا بودن قند زیاد برای بدن مضر هستند. اما انتخاب بهتر برای افزودن انرژی بدن برای تمرینات، قرص‌های جوشان انرژی زا است. ما در این مقاله بهترین قرص جوشان انرژی زا و ترکیبات این قرص‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

مواد انرژی زا چه موادی هستند ؟

درواقع سوخت موردنیاز بدن برای تأمین انرژی از طریق غذاها تأمین می‌شود. اما گاهی آن‌قدر در طی روز کار می‌کنیم که انرژی‌ برایمان باقی نمی‌ماند. اگر ورزشکار باشید و بخواهید پس از کار و یا حتی در ابتدای روز، به ورزش بپردازید، شاید اولین چیزی که برای پرانرژی شدن دوباره و انجام ورزش به ذهنتان برسد، نوشیدن قهوه باشد. این موضوع به دلیل کافئین بالای قهوه است که آن را در بین ورزشکاران محبوب کرده است. شکى وجود ندارد که کافئین کارکرد ورزشى را در ورزشکاران افزایش می‌دهد و براى همین است که کمیته بین‌المللی المپیک مصرف کافئین از حدى به بالا را ممنوع کرده و آن را دوپینگ به‌حساب می‌آورد.

  کافئین از مواد انرژی زا

مصرف این ماده با دوز پایین، برای سلامت بدن و روان مفید بوده و باعث تقویت حافظه می‌شود اما در صورت زیاده‌روی عوارضی مانند تپش قلب، بی‌خوابی و اضطراب و سردرد و حتی خطر مرگ به همراه دارد. البته اگر قدری آگاهی‌تان را نسبت به عناصر موردنیاز بدن بالا ببرید، خواهید دانست که گروه‌های مختلف ویتامین‌ها نیز با رفع خستگی و بالا بردن هوشیاری مغز سطح انرژی فرد را بالا می‌برند. از طرفی قرص‌های جوشان هم می‌توانند راه‌حل دیگری باشند و در این راستا باید بهترین قرص جوشان انرژی زا را متناسب بدن خود انتخاب کنیم.

قرص جوشان انرژی زا چیست ؟

روش‌های متعددی برای دریافت انرژی وجود دارد. یکی از این روش‌ها مصرف بهترین قرص جوشان انرژی زا متناسب با نیازهای بدن است. درواقع این قرص‌ها نوعی مکمل غذایی محسوب می‌شوند که در دسته مکمل‌های انرژی زا قرار می‌گیرند. ورزشکاران بیشترین مصرف‌کنندگان این قرص‌ها هستند. چراکه کافئین موجود در قرص‌های جوشان انرژی زا انرژی لازم برای ورزش بیشتر را به فرد می‌دهد. این قرص‌ها را می‌توانید به‌طور روزانه 1 عدد در نصف لیوان آب حل و میل کنید. البته ورزشکاران می‌توانند نیم ساعت قبل از شروع تمرین نیز مصرف کنند.

  خرید قرص جوشان انرژی زا

برای افزایش انرژی به دنبال مکمل هستید؟ پیشنهاد می‌دهیم برای خرید قرص جوشان انرژی زا کلیک کرده و وارد داروخانه مثبت سبز شوید.

ترکیبات انواع قرص جوشان انرژی زا

ممکن است قرص‌های جوشان انرژی زا ترکیبات متفاوتی داشته باشند اما بیشتر آن‌ها حاوی اکثر موارد زیر هستند:

کافئین

مصرف این ماده اثرات بسیار مثبتی روی مغز انسان دارد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده مصرف کافئین به تقویت حافظه به‌صورت بهبود پردازش اطلاعات و افزایش دقت در فعالیت‌ها و به تحریک درآوردن سیستم اعصاب مرکزی کمک می‌کند. برخی از آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این ماده  در حفظ سلامت پوست و مو نیز موثر است. معمولاً بعد از گذشت ۴۵ دقیقه از مصرف، این ماده سریع جذب خون و بافت‌های بدن می‌شود.

تائورین

در حقیقت تائورین اسیدآمینه‌ای است که به‌طور طبیعی در بدن و بخصوص در مغز، چشم‌ها، قلب و عضلات بدن حضور دارد. بدن به‌طور طبیعی قادر به ساخت این اسیدآمینه است. اما بخشی از این اسید آمینه که در غذاهای طبیعی نیز موجود است، به‌طور روزانه دریافت می‌شود. منابع اصلی تائورین شامل مواد غذایی حیوانی از جمله گوشت، ماهی و لبنیات می‌شود. جالب است بدانید که تائورین مورداستفاده در مکمل‌ها و نوشیدنی‌های انرژی زا معمولاً به‌صورت مصنوعی تولیدشده و از فراورده‌های حیوانی به دست نمی‌آید، بنابراین برای افراد گیاهخوار گزینه مناسبی محسوب می‌شود. مطالعات بسیاری نشان داده تائورین به دفع ضایعات بدن، که از عوامل بروز خستگی و عضله سوزی هستند، کمک کرده و از عضلات بدن در برابر آسیب سلولی و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. همچنین این عنصر میزان چربی سوزی حین تمرینات ورزشی را افزایش می‌دهد.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های خانواده B برای انرژی بدن و عملکرد آن بسیار ضروری هستند. برای مثال ویتامین B complex برای جلوگیری از خستگی و احساس ضعف مناسب است و انرژی را در همه جای بدن به‌صورت هماهنگ پخش می‌کند. ویتامین B همچنین به کاهش وزن هم کمک می‌کند درحالی‌که هم‌زمان شما را فعال و پرانرژی خواهد کرد. این ویتامین‌ها به سوخت‌وساز بدن کمک می‌کنند و با سوخت‌وساز بهتر انرژی بیشتری در اختیار بدن برای انجام کارهای مختلف قرار می‌گیرد.

  ویتامین های ب از ترکیبات بهترین قرص جوشان انرژی زا

گلوکورونولاکتون

یک ماده یک ماده طبیعی است که در بدن از تجزیه قند ساده گلوکز ایجاد می‌شود. این عنصر فوایدی چون: تسریع بخشیدن به دفع سموم بدن، تنظیم متابولیسم بدن، و کمک به بدن جهت تجدیدقوا پس از یک تمرین سخت فیزیکی یا فعالیت فکری به همراه دارد. همچنین در غلاتی مانند جو نیز یافت می‌شود.

علاوه بر موارد ذکرشده برخی از قرص‌های جوشان که به‌عنوان بهترین قرص جوشان انرژی زا نیز معرفی می‌شوند، حاوی عصاره گیاه جینسینگ هستند. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. نوشیدنی جینسینگ برای لاغری، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد که این موضوع، از ذخیره شدن چربی در بدن و درنتیجه چاق شدن، جلوگیری می‌کند. دمنوش جینسینگ انرژی موردنیاز بدن شما را تأمین کرده و آن را در حالت فعال نگه می‌دارد. به‌علاوه، جینسینگ گلوکز و قند خون را نیز کنترل می‌کند.

فواید مصرف قرص جوشان انرژی زا

اکنون با توجه به ترکیبات قرص جوشان انرژی زا می‌توانید دلیل انرژی زا بودن آن‌ها را بدانید. این موضوع این قرص‌ها را در بین ورزشکاران بسیار محبوب کرده است. بااین‌حال اگر یک ورزشکار بتواند بهترین قرص جوشان انرژی را انتخاب کند، از فواید زیر بهره‌مند خواهد شد:

  • به علت وجود ماده تائورین توان جسمی و تمرکز ذهنی در تمرین بیشتر خواهد شد.
  • قرص جوشان انرژی زا به دلیل دارا بودن کافئین در کاهش خستگی و افزایش هوشیاری بسیار مؤثر است.
  • این محصول به دلیل وجود آمینواسید و ویتامین‌های گروه B افزایش توان عضلانی و قدرت عضلانی را به همراه دارد.
  • مصرف ویتامین‌های گروه B به‌راحتی تأمین انرژی ازدست‌رفته را به همراه دارند.
  • همان‌طور که ذکر کردیم تائورین باعث جلوگیری از استرس اکسیداتیو ناشی از ورزش می‌شود.

بهترین قرص جوشان انرژی زا

در بازار انواع مختلفی از این قرص‌های انرژی زا موجود هستند. برندهای مختلفی که کشور ساخت آن‌ها و تا حدی مواد تشکیل‌دهنده‌شان تفاوت دارند. اما باید بگوییم اگر به دنبال بهترین قرص‌های جوشان انرژی زا هستید باید به دنبال قرصی با ترکیباتی چون کافئین و گیاه جنسینگ باشید؛ تا نه‌تنها از خواص انرژی زا بودن آن استفاده کنید بلکه با افزایش توان و کاهش چربی بدن نیز روبرو شوید. در ادامه چند مورد از بهترین قرص‌های انرژی زا که در داروخانه‌ها به راحتی یافت می‌شوند، به شما معرفی می‌کنیم:

قرص جوشان های درینک های هلث

ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، کافئین و تائورین ترکیبات موجود در قرص جوشان های درینک های هلث را تشکیل می‌دهند. این قرص روزانه 1 بار باید مورد استفاده قرار گیرد تا در افزایش انرژی و کاهش احساس خستگی موثر واقع شود. بهبود سطح هوشیاری و تمرکز ذهنی از دیگر فواید مصرف این فرآورده است. مصرف این محصول به کاهش احساس خواب‌آلودگی نیز کمک کرده و البته بیش از همه برای ورزشکاران کاربرد دارد. دقت داشته باشید که این فرآورده برای کودکان مناسب نیست و برای زنان باردار و شیرده نیز توصیه نمی‌شود. اگر احیانا بخواهید روزانه بیش از 1 بار از این قرص جوشان استفاده کنید حتما باید از قبل با پزشک مشورت کرده باشید.

  قرص جوشان های درینک

قرص جوشان های درینک

پودر جوشان افرسان انرژی بهشاد دارو

برای افزایش توان جسمی و کاهش خستگی از پودر جوشان افرسان انرژی بهشاد دارو نیز می‌توانید استفاده کنید. مجموعه‌ای کامل از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات موثر در افزایش انرژی در این پودر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اگر بخواهیم مهم‌ترین آنها را نام ببریم باید به ویتامین‌های A، D، C، B و املاح معدنی نظیر زینک و سلنیوم اشاره کنیم. کافئین، ال تیروزین و کوآنزیم کیوتن نیز از دیگر ترکیباتی هستند که به منظور مبارزه با ضعف جسمانی به این پودر اضافه شده‌اند. محتویات یک ساشه را در یک لیوان آب باید حل کرده و مورد استفاده قرار دهید. به جز افزایش انرژی، بهبود عملکرد ورزشی، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم متابولیسم و رفع خستگی مزمن از دیگر مزایای استفاده از این محصول است. خاصیت آنتی اکسیدانی ترکیبات بکار رفته در این محصول از آسیب به عضلات و اندام‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

  پودر جوشان افرسان بهترین قرص جوشان انرژی زا

خرید قرص جوشان افرسان

عوارض مصرف قرص جوشان انرژی زا

هر ماده‌ای ممکن است در کنار داشتن خواص فوق‌العاده خود مضراتی نیز به همراه داشته باشد. برای مثال درست است که کافئین خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی داشته و سطح انرژی فرد را بسیار بالا می‌برد، اما باید بدانید که مصرف بیش‌ازحد کافئین دردسرهای بسیاری را به همراه خواهد داشت، ازجمله: استرس، بی‌خوابی، مشکلات قلبی، بی‌قراری، سوزش معده و تهوع را می‌تواند به دنبال داشته باشد. همچنین مواد محرک موجود در ترکیب نوشیدنی‌های انرژی زا فشارخون و ضربان قلب را افزایش می‌دهند، درنتیجه مصرف آن‌ها در حین انجام فعالیت‌های ورزشی شدید و سنگین که فشارخون و ضربان قلب ورزشکار افزایش پیدا می‌کند، خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز عوارض قلبی عروقی ازجمله انواع بی‌نظمی در ضربان قلب، ایست ناگهانی قلبی و سکته‌های قلبی و مغزی شود.

باید بدانید که مصرف قرص جوشان انرژی زا برای افراد زیر 18 سال و زنان باردار ممنوع است. در صورت دیدن هرگونه اختلال یا حساسیت به این قرص با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین قرص جوشان انرژی زا بهتر است قبل از هر کاری قرص را از محل قابل‌اعتماد خریداری کنید تا بتوانید از داروساز و یا مشاوران دارویی در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها اطلاعات کسب کنید. اگر شما هم از دسته ورزشکارانی هستید که بعضی روزها به دلیل خستگی زیاد نیاز به مصرف این قرص‌ها دارید، می‌توانید از قرص‌های جوشان کافئین دار و جنسینگ استفاده کنید. اما بدانید که مصرف بیش‌ازاندازه و طولانی‌مدت این قرص‌ها حتی در نوع بهترین قرص جوشان انرژی زا به دلیل داشتن کافئین بالا، ممکن است بدن را دچار مشکلاتی کند. بنابراین از مصرف بیش از حد این نوع محصولات بپرهیزید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرناز هور
مهرناز هور

درود بر شما و تیم خوبتون!
۵۲ سال دارم با قد ۱۶۰ و وزن ۵۰-۵۱ کیلو و هنوز منوپوز نشده ام. سالهاست ورزش میکنم. صبح هاحداقل ۴۵ دقیقه نرمش و کشش انجام میدهم و اکثر روزها بطور معمول ۱۲ کیلومتر دوچرخه سواری دارم ۶ کیلومتر رفت و ۶ کیلومتر برگشت. ضمنا تقریبا هفته ای دو روز هم کوهنوردی کوتاه و بلند دارم.
لطفا راهنمایی فرمایید که برای قبل از شروع فعالیت دوچرخه سواری و یا کوه پیمایی کدوم یک از موارد :جوشان های درینک ، پودر افرسان یا جوشان انرژی زای یوروویتال رو توصیه میفرمایید. و آیا مورد دیگری پیشنهاد میکنید؟؟؟
توضیحا اینکه هیچ بیماری زمینه ای ندارم و دارویی مصرف نمیکنم. صبح هنگام هر روز هم مصرف یک ماگ قهوه دارک قبل از خروج از منزل در رژیم غذایی ام هست. درهنگام فرود هم از جوشان منیزیم و یا ویتامین C جهت پیشگیری از گرفتگی و خستگی عضلات پا استفاده میکنم.
سپاس !

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مهرناز هور

سلام کاربر عزیز
از آنجایی که بیماری زمینه ای خاصی نداشته و دارویی استفاده نمی کنید می توانید مولتی ویتامین های حاوی جینسنگ را برای انرژی بیشتر استفاده نمایید.