بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست چه فصلی است ؟

امتیاز دهید

همه ما دوست داریم که پوستی زیبا، شفاف و خیره‌کننده داشته باشیم. به منظور نیل به این هدف لازم است تا از همان دوران کودکی مراقبت صحیحی از پوست خود به عمل آوریم. حقیقت این است که هرچه سن بالاتر می‌رود، پوست انسان نیاز به محافظت و مراقبت بیشتری خواهد داشت. لایه برداری از پوست […]

بهترین فصل برای لایه برداری از پوست

همه ما دوست داریم که پوستی زیبا، شفاف و خیره‌کننده داشته باشیم. به منظور نیل به این هدف لازم است تا از همان دوران کودکی مراقبت صحیحی از پوست خود به عمل آوریم. حقیقت این است که هرچه سن بالاتر می‌رود، پوست انسان نیاز به محافظت و مراقبت بیشتری خواهد داشت. لایه برداری از پوست یکی از روش‌های کمک به شفافیت و زیبایی پوست است. اما چه زمانی را انتخاب کنیم تا بهترین نتیجه از لایه‌برداری پوست نصیب ما شود؟ بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد؛ همراه ما باشید.

لایه برداری از پوست

فرآیندی كه طی آن سلول‌های مرده از روی سطح پوست برداشته می‌شوند، لایه‌برداری می‌گویند. لایه برداری از پوست، ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. لایه‌ برداری می‌تواند در روش‌های مختلفی از جمله لایه برداری شیمیایی، مکانیکی، با لیزر و روش‌های خانگی صورت پذیرد. در لایه‌ برداری شیمیایی که یکی از رایج‌ترین روش‌ها است، معمولا یک محلول شیمیایی به پوست زده شده، مدت زمانی روی آن مانده و سپس جدا می‌شود. در این حالت در واقع یک سوختگی جزئی و خفیف روی پوست به وجود آمده و سلول‌های تازه و جوان جایگزین سلول‌های مرده می‌شوند.

خرید انواع کرم لایه بردار پوست

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

لایه برداری می‌تواند روی پوست، گردن و دست‌ها انجام گیرد و موجب می‌شود تا:

  • خطوط ریز زیر چشم و کنار دهان کاهش یابند.
  • چین و چروک‌های ناشی از نور آفتاب و افزایش سن کم شوند.
  • جای زخم‌های خفیف بهبود یابد.
  • انواع خاصی از آکنه درمان شوند.
  • لک‌های مربوط به افزایش سن و کک و مک‌های ناشی از بارداری یا مصرف قرص‌های ضد بارداری کاهش یابد.
  • ظاهر پوست زیباترو شفاف‌تر به نظر برسد.

  لایه برداری

پس از انجام لایه‌برداری حساسیت به نور خورشید به طور موقت افزایش می‌یابد لذا توصیه می‌شود که استفاده از کرم ضد آفتاب بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. دقت داشته باشید که از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل SPF 30 باشد و هم در برابر اشعه UVA و هم اشعه UVB نور خورشید از پوست شما محافظت نماید.

بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست

هنگامی که تصمیم به لایه برداری از پوست خود می‌گیرید باید بهترین زمان را به منظور کسب نتیجه بهتر انتخاب کنید و در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشید. بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست را فصول پاییز و زمستان می‌دانند. همچنان همراه ما باشید تا علت این موضوع را برای شما شرح دهیم.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

چرا پاییز و زمستان برای لایه برداری پوست مناسب هستند ؟

همان‌طور که در قسمت فوق گفتیم، متخصصان پوست فصل‌های سرد یعنی پاییز و زمستان را برای لایه برداری از پوست توصیه می‌کنند. این فصول حتی برای انجام جراحی‌های پلاستیک نیز بهترین زمان به شمار می‌آیند. پس از لایه‌برداری، پوست در مرحله ترمیم و بهبود قرار دارد و در این حالت بهتر است تا حد امکان در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار نگیرد. در فصول سرد سال شدت نور خورشید کمتر بوده و بنابراین می‌توان از این مزیت برای انجام لایه‌ برداری بهره گرفت.

یکی دیگر از دلایلی که گفته می‌شود بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست پاییز و زمستان است، به این علت است که در این فصول به دلیل سرما زمان بیشتری را می‌توان در منزل سپری کرد و در این صورت به تسریع بهبودی کمک خواهد شد. به علاوه وقتی دما کاهش می‌یابد و رطوبت کمتری در آن وجود دارد، پوست خشک‌تر شده و این زمان بهترین زمان برای لایه برداری به خصوص برای افرادی است که از روزاسه یا اگزما رنج می‌برند.

  لایه برداری

لایه برداری از پوست برای چه افرادی مناسب است ؟

پس از آشنایی با بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست اکنون ممکن است این پرسش در ذهن شما ایجاد شود که چه اشخاصی کاندیدای مناسبی برای لایه برداری از پوست هستند؟ در حالت کلی می‌توان گفت که افرادی که مو و پوستی با رنگ روشن دارند، بهترین گزینه‌ها برای انجام لایه برداری از پوست هستند. همچنین کلیه اشخاصی که نگران پیر شدن و بروز خطوط ریز چین و چروک در پوست خود هستند نیز می‌توانند از کرم‌های لایه بردار یا دیگر روش‌های لایه برداری استفاده نمایند.

لایه برداری از پوست می‌تواند در کاهش آکنه و لک‌های پوستی نیز موثر واقع شود. اما اگر افتادگی پوست و چین و چروک‌های پوستی خیلی زیاد باشد، ممکن است لایه برداری جوابگو نبوده و فرد نیاز به روش‌های دیگری مثل لیفت صورت یا جراحی داشته باشد.

لایه برداری چگونه انجام می شود ؟

بسته به نوع لایه برداری که پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد، نحوه انجام لایه برداری متفاوت است. با در نظر گرفتن اینکه بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست فصول سرد سال است، با مشورت پزشک از هر یک از روش های زیر می‌توانید، استفاده نمایید:

لایه برداری شیمیایی

به منظور انجام لایه برداری شیمیایی پزشک با توجه به تشخیص خود از آلفاهیدروکسی اسیدها یا تری کلرواستیک اسید استفاده می‌کند. این نوع لایه برداری می‌تواند سطحی، متوسط یا عمیق باشد و بستگی به نوع ماده به کار گرفته شده، غلظت آن و مدت زمانی که روی پوست می‌ماند، دارد.

لایه برداری مکانیکی

 میکرودرم ابریژن یکی از رایج‌ترین روش‌ها در لایه برداری مکانیکی به شمار می‌آید. در میکرودرم ابریژن پودرهای اکسیدآلومینیوم توسط دستگاهی با فشار روی پوست پاشیده می‌شوند و بعد تحت یک فشار منفی دوباره به داخل مخزن دستگاه باز می‌گردند. پس از لایه برداری مکانیکی تاثیر داروها روی پوست چندین برابر خواهد شد و به عنوان مثال لک‌های پوستی بهتر بهبود خواهند یافت.

  میکرودرم

لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر که امروزه کاربرد بسیاری دارد، به بهبود زخم‌های برجسته، ضایعات عروقی مثل ماه گرفتگی، زخم‌های ناشی از جوش و لک‌های پوستی کمک می‌کند.

برای اینکه بدانید کدام روش برای شما مناسب است، حتما با پزشک مشورت کنید.

کرم های لایه بردار

برخی از کرم‌های لایه بردار را می‌توان بدون تجویز پزشک نیز مصرف کنید اما به هر حال بهتر است به نوع پوست خود دقت داشته و محصولی مناسب را انتخاب نمایید. از كرم‌ها یا محلول‌های شیمیایی حاوی موادی چون آلفاهیدروكسی اسید (AHA)، ‌رتینوئیدها، آنزیم‌های طبیعی و… می‌توان به‌عنوان لایه‌بردار استفاده کرد. پس از استفاده از کرم‌های لایه بردار با توجه به نوع آنها 1 تا 14 روز بعد سلول‌های مرده روی پوست تخریب می‌شوند تا سلول‌های جوان جایگزین آنها شوند. این کرم‌ها بهتر است شب‌ها استفاده شده و دور چشم و دهان مورد مصرف قرار نگیرند تا از بروز قرمزی و التهاب پیشگیری شود.

گفتار آخر

فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان بهترین فصل سال برای لایه برداری پوست هستند چرا که در این فصول شدت نور خورشید کاهش می‌یابد و اثر زیان آور اشعه‌های مخرب آن روی پوست کم می‌شود. همچنین در این فصول به علت سرما تمایل برای در منزل ماندن بیشتر است و در این حالت التیام پوست سریع‌تر صورت می‌گیرد. آیا شما تاکنون لایه برداری انجام داده‌اید؟ از کدام روش لایه برداری استفاده کرده‌اید؟

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضایی
رضایی

لایه برداری با کرم لایه بردار اثرش را بعد از چه مدت نشون میده؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  رضایی

بعد از یک دوره استفاده ، حداقل 1 ماه