بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 چه زمانی است؟

2.6/5 - (15 امتیاز)

پوست، مو و ناخن‌ها از عناصر مهم زیبایی افراد محسوب می‌شوند. بهترین کار برای داشتن ظاهری زیبا داشتن تغذیه‌ای مناسب سرشار از مواد مغذی و عاری از مواد مضری مانند شیرینی‌ها و فست‌فودها است. ریزش مو که از گذشته تاکنون همواره یکی از مشکلات بسیار ناخوشایند برای افراد بوده، می‌تواند به دلایل مختلفی چون کمبودهای […]

بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 چه زمانی است؟

پوست، مو و ناخن‌ها از عناصر مهم زیبایی افراد محسوب می‌شوند. بهترین کار برای داشتن ظاهری زیبا داشتن تغذیه‌ای مناسب سرشار از مواد مغذی و عاری از مواد مضری مانند شیرینی‌ها و فست‌فودها است. ریزش مو که از گذشته تاکنون همواره یکی از مشکلات بسیار ناخوشایند برای افراد بوده، می‌تواند به دلایل مختلفی چون کمبودهای تغذیه‌ای به وجود آید. خوشبختانه بعضی از مکمل‌های موجود در بازار این مشکل را برطرف کرده‌اند. قرص سیستین ب6 با دارا بودن مواد سودمند و کنترل استرس می‌تواند ریزش مو را متوقف کند و باعث سلامت پوست و ناخن‌ها شود. ما در این مقاله این قرص را به شما معرفی کرده و در مورد بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 توضیح داده‌ایم.

راهکارهای داشتن پوست و ناخن سالم

همواره در تمام دوران زندگی‌مان این امکان وجود دارد که با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی روبرو شویم. برای مثال بارداری، مبتلا شدن به برخی بیماری‌های خاص، استرس بیش‌ازاندازه، ورزش زیاد و یا تغذیه نامناسب از دلایل ایجاد کمبودها در بدن هستند. برای مقابله با آن‌ها بهترین کار مصرف مواد غذایی مغذی است. برای مثال خوب است که رژیم غذایی روزانه‌تان گروه پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌های پیچیده مانند نان سبوس‌دار، لبنیات کم‌چرب، دانه‌های روغنی و چربی‌های مفید را در بر داشته باشد.

 البته برای داشتن پوست، مو و ناخن‌هایی زیبا نه‌تنها باید به تغذیه خود دقت کنید بلکه باید روش‌های خوب نگهداری از آن‌ها را بیاموزید. استفاده از ماسک‌های گیاهی و ماساژ یکی از این راه‌های خوب نگهداری از آن‌ها محسوب می‌شود. البته به این موضوع دقت کنید که ریزش مو، شکنندگی ناخن و یا مشکلات پوستی ممکن است دلیلی بر وجود بیماری دیگری در بدن فرد باشد که حتما باید قبل از شروع درمان با انجام آزمایش فرد تشخیص داده شوند. یکی از راهکارهای مناسب برای داشتن پوست و ناخن سالم مصرف مکمل‌هایی مانند قرص سیستین B6 است که در ادامه در مورد بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 نیز توضیح خواهیم داد.

بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 چه زمانی است؟

مشکلات رایج پوست، مو و ناخن

پوست، مو و ناخن مانند دیگر عضوهای بدن نیاز به نگهداری مناسب دارند. برخی عوامل سلامت آن‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد. قبل از هر چیز باید بگوییم که تغذیه نامناسب و وجود کمبود مواد مغذی رایج‌ترین دلیل مشکلات پوست، مو و ناخن‌ها محسوب می‌شود. در این زمان ممکن است فرد با علائمی مانند: نازک شدن تار موها، ضعیف شدن ریشه مو و آغاز ریزش مو، رنگ‌پریدگی پوست، ایجاد لک‌های پوستی و شکنندگی ناخن‌ها. اما باید بدانید که دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارند که باید با انجام آزمایش‌های مختلف مشخص شوند. ما در اینجا برخی از مشکلات رایج پوست، مو و ناخن را نام‌ برده‌ایم.

  • مو: بیماری‌ها و یا اختلالات رایج مو عبارت‌اند از: سفیدی زودهنگام مو، ریزش مو، نازک شدن تار موها، چند شاخه شدن تار موها و یا موخوره. البته پوست سر نیز می‌تواند مشکلاتی مانند عفونت‌های قارچی و یا شوره سر داشته باشد.
  • پوست: مشکلات پوستی بسیار گسترده هستند که هرکدام به دلایل مختلف ایجاد می‌شوند. اما رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: جوش و یا آکنه، اگزما، کک‌ومک، خشکی و خارش پوست، پسوریازیس، قارچ‌های پوستی و برص.
  • ناخن: مشکلات رایج ناخن عبارت‌اند از: تغییر رنگ ناخن‌ها، شکنندگی ناخن‌ها، ترک‌خوردگی صفحه ناخن‌ها، ضخیم شدن ناخن‌ها، برآمدگی ناخن، عفونت باکتریایی ناخن، عفونت‌های قارچی و بیماری ناخن هماتوم یا خون‌مردگی.

خوردن قرص سیستین B6 که به شادابی پوست و ناخن کمک می‌کند که بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 هم در آغاز روز خواهد بود. البته نکات دیگری هم وجود دارد که بیان خواهیم کرد.بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 چه زمانی است؟

برای خرید قرص ویتامین B6 و مکمل‎‌های حاوی این ویتامین مثل قرص‌های سیستین ب6 کلیک کرده و وارد داروخانه آنلاین مثبت سبز شوید.

قرص سیستین B6 حاوی چیست؟

قرص سیستین B6 که در گروه مکمل‌های غذایی قرار می‌گیرد درمانی برای ریزش مو و ناخن‌های شکننده است. همچنین به دلیل ترکیبات عالی این قرص مشکلات پوستی برطرف می‌شود. ترکیبات فوق‌العاده قرص سیستین B6 عبارت‌اند از: روی، ویتامین B6 و اسیدآمینه‌های سیستین و آرژنین. سلولز میکرو کریستال، تالک، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، سدیم کربوکسی متیل سلولز، استئارات منیزیم، آرژینین، اسید استئاریک، دی اکسید تیتانیوم، ریبوفلاوین و موم کارنائوبا از دیگر ترکیبات این قرص هستند.

قرص سیستین B6 در جعبه مقوایی و در تعداد 60 و 120 عددی تولید و عرضه می‌شود. برندهای مختلف این مکمل که درواقع نوعی مکمل زیبایی محسوب می‌شود، در بازار موجود است. در بخش‌های بعدی ما به فواید این قرص و همچنین بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 اشاره خواهیم کرد.

فواید مصرف قرص سیستین B6

همان‌طور که ذکر کردیم قرص سیستین B6 مکملی برای کنترل ریزش مو، افزایش ضخامت مو و ترمیم ناخن‌های شکننده محسوب می‌شود. برای درک هرچه بهتر فواید این قرص بهتر است مواد تشکیل‌دهنده آن را به‌طور جدا بررسی کنیم.

  • B6: ویتامین B6 یکی از ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شود که محلول در آب است. مازاد این ویتامین از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود.. فواید مهم این ویتامین عبارت‌اند از: رفع کم‌خونی، سنتز پروتئین، بهبود کیفیت خواب، آرام‌سازی سیستم اعصاب مرکزی و مقابله با استرس. قرص سیستین B6 با رفع استرس فرد در کاهش ریزش مو نیز اثر مؤثری دارد.
  • روی: روی یا زینک برای فعالیت بیش از صد آنزیم مختلف در بدن انسان موردنیاز است. همچنین متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای نوکلئیک را کنترل می‌کند. به دلیل اثرات ضد میکروبی، ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد آندروژن روی، تأثیر بسزایی در کاهش ریزش مو و حل شدن مشکلات پوستی دارد. این ماده در قرص سیستین B6 وجود دارد که برای بهره‌مندی از همه فواید آن توجه به بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 مهم است.
  • سیستین: سیستین یک آمینواسید محسوب می‌شود. بهتر است بدانید که 10 الی 14 درصد از بافت مو و پوست از سیستین تشکیل‌شده است. همچنین به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد از پیری پوست جلوگیری می‌کند.
  • آرژنین: آرژنین نیز یکی از آمینواسیدهای موردنیاز بدن است. این آمینواسید نقش بسیار مؤثری در بدن دارد. یکی از وظایف کلیدی آرژنین تولید اکسید نیتریک در بدن است. اکسید نیتریک کمک می‌کند تا خاصیت ارتجاعی رگ‌ها بیشتر و خون بهتر و راحت‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند. این آمینواسید اکسیژن و مواد مغذی را بیشتر و بهتر در اختیار ریشه موها قرار داده و باعث استحکام ریشه مو و کاهش ریزش مو می‌شود.

بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6

حتما اکنون‌که در تصمیم به خوردن قرص سیستین B6 را دارید، از ریزش مو رنج می‌برید یا پوست و ناخن‌های آسیب‌دیده دارید. این قرص به طرز مؤثری در زیبایی و تقویت پوست، مو و ناخن‌ها مؤثر است. هر دارو و یا مکملی برای داشتن اثربخشی بهتر، بهتر است در زمان درست خود مصرف شوند. البته لازم است بدانید که موارد مهم مربوط به مصرف داروها حتما باید با توجه به تشخیص پزشکتان باشد. شاید زمان مصرف قرص سیستین B6 مانند برخی از داروهای دیگر اهمیت زیادی نداشته باشد اما باید بدانید که معمولا بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 اول صبح است.

  قرص سیستین ب6

نکات مهم در خوردن قرص سیستین B6

بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 را شرح دادیم. همان‌طور که گفتیم حتما باید با توجه به شرایط خاصی که دارید از پزشک خود مشورت بگیرید و خودسرانه آغاز به مصرف هر دارو و یا مکملی نکنید. دوز مصرف این قرص با توجه به سن و شرایط جسمی هر فرد متفاوت است. نیاز بدنی و درجه مشکل فرد توسط پزشک بررسی‌شده و سپس دوز موردنظر تجویز می‌شود. برای رسیدن به نتیجه دلخواه بین 4 تا 6 هفته حداقل باید از این قرص مصرف کنید.

حالا که با بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 و برخی از نکات مهم در این باره آشنا شدید، به ایمن نکته هم توجه کنید که بیماران قلبی و کلیوی ممکن است پس از مصرف این قرص دچار مشکل شوند، پس حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. هرگز خوردن قرص سیستن B6 را یک‌باره متوقف نکنید تا علائم بیماری دوباره برنگردد. مادران شیرده حتما باید با نظر پزشک این قرص را مصرف کنند. اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید برای اجتناب از تداخل دارویی موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

سخن پایانی

پوست، مو و ناخن‌ها از عناصر مهم زیبایی فرد محسوب می‌شوند. برای داشتن پوست، مو و ناخن‌های زیبا باید رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی داشته باشید. البته در مواقع خاص مانند داشتن استرس و یا کمبود مواد مغذی فرد با ریزش مو و یا مشکلات پوست و ناخن روبرو می‌شود. در این زمان مکمل‌ها نقش مهمی در رفع این مشکلات دارند.

قرص سیستین B6 خارجی یا ایرانی یکی از مکمل‌های غذایی مؤثر در کاهش ریزش مو و کمک به رفع شکنندگی ناخن‌ها محسوب می‌شود. این مکمل همچنین در رفع مشکلات پوستی نیز مؤثر است. بهترین زمان خوردن قرص سیستین B6 صبح است. البته نکات مهمی مانند زمان مصرف، دوز مصرف روزانه و طول دوره درمان فقط توسط پزشک مشخص می‌شود. برای خرید قرص سیستین ب6 می‌توانید از داروخانه آنلاین مثبت سبز اقدام کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل غذایی
بحث و تبادل نظر
guest

34 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم
ابراهیم

سلام‌وقتتون بخیر من صبح ها سیستان و فولیکوژن را باهم میخورم اشکال نداره؟ ممنونم

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  ابراهیم

سلام همراه گرامی، به علت تشابه ترکیبات این دو مکمل نیازی به مصرف همزمان آن‌ها وجود ندارد. با این حال، در صورت تمایل مصرف آن‌ها با یکدیگر، روزانه از 1 عدد قرص سیستئین ب6 استفاده نمایید.

محمد
محمد

سلام وقتتون بخیر من عمل کاشت مو انجام دادم سه ماهه هیرویت میخورم دکترم گفته ۲تا قرص سیستین b6استفاده کنم مصرف هم زمان با خیر ویت توصیه میشه یا سیستین b6به تنهایی کافیه ممنون

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی
پاسخ به  محمد

سلام روز بخیر
دوست عزیز میتوانید سیستئن ب 6 را به تنهایی استفاده کنید
ممنون از همراهی شما