مجله مثبت سبز

بهترین زمان مصرف مکمل مولتی ویتامین

امتیاز دهید

آيا بهترین زمان مصرف مکمل مولتی ویتامین رو می دونید؟ می دونید بهترين ساعت برای جذب ويتامين های مختلف چه ساعتی از روزه؟ امروزه حتی با داشتن یه برنامه غذایی کامل و صحیح هم تنها درصدی از نیازهای تغذیه ای روزانه تأمین می شه و از طرف دیگه در شرایطی مثل رژیم های سخت، کم اشتهایی، […]

بهترین زمان مصرف مکمل مولتی ویتامین

آيا بهترین زمان مصرف مکمل مولتی ویتامین رو می دونید؟ می دونید بهترين ساعت برای جذب ويتامين های مختلف چه ساعتی از روزه؟

امروزه حتی با داشتن یه برنامه غذایی کامل و صحیح هم تنها درصدی از نیازهای تغذیه ای روزانه تأمین می شه و از طرف دیگه در شرایطی مثل رژیم های سخت، کم اشتهایی، اصلاح نیازهای تغذیه ای، مصرف مولتی ویتامین ها خیلی ضروریه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بهترین زمان مصرف مکمل مولتی ویتامین

با ما  در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید تا بهترین زمان مصرف مکمل مولتی ویتامین رو با هم مرور کنیم…

ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارن، بنابراین اونها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارن مصرف بشن. این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین  D، ویتامین E و ویتامین K هستن. در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B1 تا B12 گفته می شه چون ما در حالت عادی این ویتامین ها رو که از جمله ویتامین های محلول در آب هستن، با غذا دریافت می کنیم، پس بهتره این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف بشن.

مولتی ویتامین

مصرف بعضی از مولتی ویتامین ها با معده خالی بهتره و برخی دیگه همراه با غذا؛ چرا که اگه توی مولتی ویتامین، ویتامین A و D وجود داشته باشه، جذب اون با ترشح شیره گوارش در صفرا بهتر انجام می شه اما اگر حاوی مینرالی مثل آهن باشن، برخی عوامل روی جذب آهن اثر میذاره و تا حدودی میزان جذب اون رو کاهش می ده. اگه مولتی ویتامین شما از نوع مینرال و حاوی آهن باشه و همزمان با غذا مصرف بشه، فیبر موجود توی غذاهای فیبردار یا کلسیم موجود در شیر و ماست می تونه تا حدودی اثر منفی روی جذب اون داشته باشه. جذب مولتی ویتامین هایی هم که حاوی زینک هستن، تحت تاثیر همین عوامل قرار می گیره، بنابراین به طور کلی بهتره مصرف مولتی ویتامین یا مولتی ویتامین مینرال پس از صرف غذا باشه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل غذایی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها