مجله مثبت سبز

بیماری های در کمین بدنسازان

امتیاز دهید

بیماری های در کمین بدنسازان بیماری های در کمین بدنسازان را می توان به دلیل مصرف داروهای مکمل و نوع تغذیه دانست. مکمل های بدنسازی، مکمل های غذایی هستند که از سوی ورزشکاران و بخصوص افراد بدنساز یا به اصطلاح بادی بیلدینگ کار مصرف می شوند. این مکمل ها به دلایل مختلفی مثل تسریع افزایش […]

بیماری های در کمین بدنسازان
آنچه در این مقاله می خوانیم

بیماری های در کمین بدنسازان

بیماری های در کمین بدنسازان را می توان به دلیل مصرف داروهای مکمل و نوع تغذیه دانست. مکمل های بدنسازی، مکمل های غذایی هستند که از سوی ورزشکاران و بخصوص افراد بدنساز یا به اصطلاح بادی بیلدینگ کار مصرف می شوند. این مکمل ها به دلایل مختلفی مثل تسریع افزایش وزن، تسریع کاهش وزن و یا بهبود ظاهر ورزشکار مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از داروهای غیرمجاز در ورزش بجز اینکه ممنوع است بلکه بسیار هم پر عارضه است. حتی در صورتی که بدنی سالم داشته باشید نیز بعید نیست در ظاهر سالم و در اصل حامل بیماری باشید. پس در صورتی که علی رغم سلامت ظاهری تصمیم به رفتارهای پر خطر دارویی دارید، حتما با انجام آزمایشات پزشکی از سلامت کامل خود حصول اطمینان بکنید.

یرقان:

مکمل های بدنسازی طیفی از داروها هستند که بیشترین نوع مکمل های مصرفی که ما بیشتر در کلینیک با آن روبرو هستیم از خانواده آندروژن ها است. در واقع داروهایی که ورزشکاران برای دوپینگ استفاده می کنند نیز از خانواده آندروژن ها است.

در صورتی که ورزشکاران با عوارضی همچون زرد شدن رنگ پوست و خارش شدید و ادرار تیره رنگ مواجه شدند سریعا مصرف مکمل ها را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایند در غیراینصورت با خطر مرگ روبرو خواهند شد.

مشکلات معده:

مصرف مکمل ها همچنین می تواند موجب ابتلای فرد به سوء هاضمه شده و بیشتر افرادی که از مکمل های بدنسازی استفاده می کنند دچار سوزش و رفلاکس می شوند.

واسکولیت:

التهاب جدار رگ های خونی، واسکولیت نام دارد که می تواند عروق بزرگ، متوسط و حتی کوچک را درگیر کند. به عبارتی، التهاب رگ ها می تواند به کاهش جریان خون و حتی انسداد رگ ها و توقف خون رسانی به بافت ها و اندام های مختلف بدن منجر شود و با علائم مختلفی بروز کند. علامت اصلی واسکولیت، التهاب و درد است. حتی با توجه به این که در بیشتر مواقع این التهابات در اعضای داخلی بدن رخ می دهد، شما نمی توانید آنها را ببینید. از طرفی بیشتر افرادی که دچار این بیماری هستند علائمی مثل احساس ناخوشی، تب، تعرق، خستگی مفرط و کاهش وزن را تجربه می کنند. اینها علائم اولیه بیماری است که فرد در صورت مواجه شدن با آنها، حتما باید به پزشک مراجعه کند.

نکته مهم:

توصیه می شود در صورتی که نیاز به مصرف مکمل های بدنسازی دارید، حتما زیر نظر پزشک یا مربی مجرب، محصولاتی با کیفیت و دارای مجوزهای لازم را از مراکز معتبر تهیه نموده و دوز استاندارد را مصرف نموده و عوامل تغذیه و ورزش صحیح را فراموش نکنید!

مجله پزشکی مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: بدنسازی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها