عوارض قرص پرفکت لایف آن چیست؟

3.5/5 - (4 امتیاز)

زیبایی مسئله‌ای نیست که تنها مختص گروه خاصی از افراد در سنین خاص باشد، بلکه انسان در تمام دوران زندگی به دنبال هر راهی برای حفظ زیبایی ظاهر است. پوست، مو و ناخن، فاکتورهای مهم زیبایی ظاهر یک فرد محسوب می‌شوند. باید بدانید که در حفظ زیبایی ظاهر خود نیاز به دریافت ریزمغذی‌های ضروری دارید […]

عوارض قرص پرفکت لایف آن چیست؟

زیبایی مسئله‌ای نیست که تنها مختص گروه خاصی از افراد در سنین خاص باشد، بلکه انسان در تمام دوران زندگی به دنبال هر راهی برای حفظ زیبایی ظاهر است. پوست، مو و ناخن، فاکتورهای مهم زیبایی ظاهر یک فرد محسوب می‌شوند. باید بدانید که در حفظ زیبایی ظاهر خود نیاز به دریافت ریزمغذی‌های ضروری دارید که به‌طور روزانه باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید. البته مکمل‌های غذایی که حاوی ویتامین‌های مرتبط با زیبایی هستند، در این مورد بسیار کارآمدند. قرص پرفکت لایف آن (Perfect Life-On) یکی از مکمل‌های غذایی مرتبط با زیبایی است. این قرص با دارا بودن طیف وسیعی از مواد مغذی موردنیاز بدن، تأثیر بسزایی در سلامت پوست، مو و ناخن‌ها دارد. ما در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز عوارض قرص پرفکت لایف آن را بررسی کرده‌ایم. اگر نگران عوارض مصرف آن هستید در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

زیبایی پوست

بدیهی است که بعد از سی‌سالگی به دلایلی چون تغییرات هورمونی، کم شدن ترشح چربی سطح پوست، عوامل استرس‌زا و بسیاری موارد دیگر شاهد خشکی و چروک پوست و همچنین افزایش ریزش و کاهش رویش مو باشیم. هیچ‌کس دوست ندارد شاهد ایجاد چین‌وچروک در پوست صورت خود و ریزش و یا کم‌حجم شدن مو سر خود باشد. البته امروزه بیشتر مردم دانش کافی برای مراقبت از پوست، مو و ناخن‌هایشان دارند. برای مثال استفاده از ماسک‌های متفاوت صورت و مو و دقت در مصرف مواد غذایی ضروری برای حفظ زیبایی، بسیار متداول شده است.

می‌دانیم که بدن برای بازسازی پوست و رشد مو و ناخن نیاز به برخی ویتامین‌ها و عناصر نیاز دارد. مکمل‌هایی چون قرص پرفکت لایف آن به‌نوعی مکمل زیبایی محسوب می‌شوند، با دارا بودن قسمت اعظم این عناصر می‌توانند در حفظ زیبایی مخصوصاً در سنین بالاتر تأثیر چشمگیری داشته باشند. البته برای اینکه از عوارض قرص‌هایی مانند پرفکت لایف آن به دور باشیم باید نکاتی از جمله مشورت با پزشک و یا دستور مصرف صحیح آن را رعایت کنیم.

عوارض قرص پرفکت لایف آن چیست؟

راهکار حفظ زیبایی پوست

پیش از بیان عوارض قرص پرفکت لایف آن باید بگوییم که پوست با دارا بودن سطح متوسطی حدود ۲ مترمربع (۲٫۵ یارد مربع)، یکی از بزرگ‌ترین اعضا بدن است. پوست یک سد محافظتی بین محیط جهان اطراف با عضلات، اعضای درونی و رگ‌های خونی و اعصاب بدن تشکیل می‌دهد. سلول‌های زنده پوست دائماً در قسمت زیری‌تر روپوست تولیدشده تا جایگزین این سلول‌ها گردند. بیرونی‌ترین لایه پوست اپیدرم نام دارد. اپیدرم عمدتاً از سلول‌هایی به نام کراتینوسیت تشکیل‌شده که پروتئین زمخت فیبری به نام کراتین را در بردارد. اپیدرم به لایه‌ای عمیق‌تر از پوست در زیر معروف به درم پیوند داده‌شده است که به لطف الیاف کلاژن و الاستین، استحکام و خاصیت ارتجاعی به ارگان می‌بخشد.

لازم است بدانید که بعد از 30 سالگی روند کلاژن سازی در بدن کند می‌شود، بنابراین باید به دنبال راهی برای تقویت تولید کلاژن در بدن باشیم. با داشتن یک رژیم غذایی متعادل که شامل پروتئین‌های کم‌چرب، چربی‌های سالم، میوه و سبزیجات باشد، می‌توان همه عناصر لازم برای کلاژن‌ سازی را به بدن رساند. البته عوامل خارجی مانند استفاده از ضد آفتاب‌ها، لایه‌برداری طبیعی پوست، استفاده از ماسک‌ها و بخور پوست در حفظ زیبایی پوست بی‌تأثیر نیست.

راهکار حفظ زیبایی مو

اگر بخواهیم ترکیب شیمیایی مو را تفکیک کنیم، مهم‌ترین آن پروتئین زمخت کراتین بوده و سایر موارد گلیکوژن، اسید اوریک‌اسید، انواع چربی‌ها و رنگ‌دانه‌ها را می‌توان نام برد. مو حدوداً با سرعت 3 تا 4 میلی‌متر در روز، رشد می‌کند.گاهی شاهد عدم تعادل بین رویش و ریزش مو هستیم که با کاهش حجم موی سر و در موارد شدید با طاسی روبرو می‌شویم. در ریزش مو عوامل مهمی دخیل هستند که می‌توان به کمبود آهن، کمبود ویتامین‌های گروه B ، ویتامین E ، کمبود پروتئین و زینک اشاره کرد. البته استرس و عوامل محیطی در ریزش مو بی‌تأثیر نیستند. پس برای حفظ زیبایی مو در مرحله اول باید بدانید که استرس را باید از خود دور کنید.

با داشتن رژیم غذایی سرشار از ریزمغذی‌های موردنیاز برای تقویت مو می‌توان به این هدف رسید. البته به دلیل اینکه تارهای مو از پروتئین تشکیل‌شده‌اند، مصرف پروتئین کافی به رشد و زیبایی مو کمک بسزایی می‌کند. هرچند ژنتیک در داشتن مو پرپشت یا کم‌پشت بسیار مؤثر است.

راهکار حفظ زیبایی ناخن

ناخن‌ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته‌شده است. ناخن‌ها زیرپوست شما رشد می‌کنند. با رشد سلول‌های جدید، سلول‌های قدیمی را از طریق پوست شما به جلو سوق می‌دهند. برخی افراد شاهد شکنندگی و رشد کم ناخن‌هایشان هستند. این موضوع به دلیل کمبودهای تغذیه‌ای صورت می‌گیرد. بهتر است بدانید که کمبود ویتامین A و کلسیم باعث خشکی و ورقه شدن ناخن می‌شود.

کمبود فولیک اسید، ویتامین B و ویتامین C موجب افتادن ناخن‌ها می‌شود. کمبود پروتئین راه راه‌های سفید بر روی ناخن‌ها ایجاد می‌کند. با مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین‌ها می‌توانید به رشد و زیبایی ناخن‌های خود کمک بسزایی کنید. البته امروزه بسیاری از بانوان از ناخن‌های مصنوعی و یا کاشته شده استفاده می‌کنند که این موضوع به‌مرورزمان به ناخن‌های اصلی خودشان آسیب می‌زند.

عوارض قرص پرفکت لایف آن چیست؟

قرص پرفکت لایف آن و مواد تشکیل‌دهنده آن

قرص پرفکت لایف آن درواقع یک مکمل غذایی برای حفظ زیبایی پوست، مو و ناخن محسوب می‌شود که ساخت کشور انگلستان است. این مکمل درواقع تمام عناصر و مینرال های موردنیازی که برای حفظ زیبایی پوست، مو و ناخن نام بردیم، را در بردارد. مواد تشکیل‌دهنده این قرص عبارت‌اند از: تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین D، منیزیم، ویتامین C، نیاسین، فولیک اسید، آهن، کلاژن طبیعی، عصاره دانه انگور، پلی فنول، بیوتین، عصاره سویا، مس، سلنیوم، بتاکاراتن و ویتامین A. ما در ادامه فواید و عوارض قرص پرفکت لایف آن را شرح داده‌ایم.

خرید قرص پرفکت لایف آن

فواید قرص پرفکت لایف آن برای زیبایی

گفتیم که قرص پرفکت لایف آن نقش بسزایی در حفظ زیبایی پوست، مو و ناخن دارد. اکنون با توجه به مواد تشکیل‌دهنده آن فواید مصرف این قرص را بررسی می‌کنیم.

  • عصاره هسته انگور: عصاره انگور قرمز محتوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی شامل پرو آنتوسیانوزیدهای اولیگومتریک است که از سلول‌ها در مقابل رادیکال‌های آزادی که روند پیری را تسریع می‌کنند، محافظت به‌عمل می‌آورد. خوب است بدانید قدرت و خاصیت آنتی‌اکسیدانی عصاره هسته انگور 20 برابر ویتامین E و 50 برابر ویتامین C خواهد بود. و همچنین نقش مؤثری در جلوگیری از ریزش مو دارد.
  • سویا: ایزوفلاونوییدهای سویا به علت خاصیت فیتواستروژنی در کند کردن روند پیری پوست نقش بسیار مؤثری دارند.
  • ویتامین‌های گروه B: این گروه از ویتامین‌ها تأثیر بسزایی در تقویت و استحکام مو دارند.
  • ویتامین D: این ویتامین موجب تقویت ایمنی پوست در برابر عوامل میکروبی شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین C: بدن برای ساخت کلاژن نیاز به وجود این ویتامین دارد که از پیری پوست جلوگیری می‌کند. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی دارد. لازم است بدانید که آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست و مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.
  • ویتامین A: این ویتامین از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. همچنین این ویتامین از پوست در برابر خشکی و اشعه خورشید محافظت می‌کند.
  • ویتامین E: مشابه ویتامین C، ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود که روند پیری پوست را کند می‌کند و باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود.
  • آهن: آهن به سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را به سلول‌ها منتقل کنند. این امر آن را به‌عنوان یک ماده معدنی مهم برای بسیاری از کارکردهای بدن ازجمله رشد موها تبدیل می‌کند. این قرص با تأمین آهن موردنیاز بدن از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • منیزیم: منیزیم در افزایش استحکام ریشه مو و جوان‌سازی مو نقش پررنگی دارد.
  • مس: این عنصر با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا موجب بهبود کشسانی و ضخامت پوست و همچنین رشد فولیکول‌های مو می‌شود.
  • زینک: زینک ازجمله ترکیبات معدنی ضروری برای سلامت پوست و مو و ناخن به شمار می‌رود که رشد و تقویت، استحکام ناخن و درمان آکنه مؤثر است.

عوارض قرص پرفکت لایف آن

جالب است بدانید که مصرف خودسرانه مکمل‌های زیبایی که حاوی روی و ترکیبات حاوی ویتامین‌های گروه B هستند، بسیار رواج پیداکرده است. در بسیاری از مواقع به دلیل مصرف بیش‌ازحد محصول فرد دچار عوارض ناخواسته‌ای می‌شود. در مورد مصرف قرص پرفکت لایف آن نیز باید بگوییم که این قرص حاوی برخی مواد معدنی موردنیاز بدن است.

مصرف بیش‌ازحد مواد معدنی در بدن رسوب‌کرده و مشکلات زیادی با خود به همراه دارد. برای مثال مصرف بیش‌ازاندازه زینک در درازمدت می‌تواند عوارض کبدی برجای بگذارد. به‌طورکلی اما عوارض خاصی در مورد مصرف کوتاه‌مدت این قرص به‌جز حساسیت‌های ممکن پوستی، گزارش نشده است.

سخن پایانی پیرامون عوارض قرص پرفکت لایف آن

دانستیم که اگر به دنبال حفظ زیبایی ظاهر خود هستیم، راه ساده آن داشتن رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی ست. البته مکمل‌های غذایی مربوط به زیبایی مانند پرفکت لایف آن، با برطرف کردن نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی در حفظ سلامت جسم و البته زیبایی تأثیر چشمگیری دارند. با توجه به عوارض قرص پرفکت لایف آن اگر نسبت به این محصول حساسیتی داشتید حتماً با پزشک خود مشورت کنید. از مصرف طولانی مدت این قرص بپرهیزید تا دچار مسمومیت ناشی از رسوب بیش‌ازحد مواد معدنی و عوارض قرص پرفکت لایف آن نشوید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها