مجله مثبت سبز

تنفس عمیق و مزایای شگفت انگیز آن برای سلامتی

4/5 - (1 امتیاز)

مزایای منحصر به فرد تنفس عمیق تا حا به این فکر کردید که چرا اینقدر تنفس عمیق توصیه می شه، و یا اینکه دقت کردید که چرا در تمامی حرکات ورزشی نفس عمیق کشیدن وجود داره؟ و چرا تنفس عمیق تضمینی برای سلامتیه؟ مزایای شگفت انگیز نفس عمیق در یک نگاه کلی تنفس عمیق از […]

تنفس عمیق و مزایای شگفت انگیز آن برای سلامتی
آنچه در این مقاله می خوانیم

مزایای منحصر به فرد تنفس عمیق

تا حا به این فکر کردید که چرا اینقدر تنفس عمیق توصیه می شه، و یا اینکه دقت کردید که چرا در تمامی حرکات ورزشی نفس عمیق کشیدن وجود داره؟ و چرا تنفس عمیق تضمینی برای سلامتیه؟

مزایای شگفت انگیز نفس عمیق در یک نگاه کلی

تنفس عمیق از یک سو عاملی موثر برای کاهش افسردگی و اضطراب و از سوی دیگر دفع کننده سموم از بدن است.

مزایای شگفت انگیز تنفس عمیق

بر روی این موضوع تحقیقات گسترده ای انجام شده وهمگی اونها معتقدند که حتی یک نفس عمیق از راه بینی قادر مغز رو تقویت کنه و قدرت حافظه رو افزایش بده و اگر فقط روزانه 5 تا 10 دقیقه از وقتتون رو با تمرکز بالا صرف نفس عمیق کشیدن کنید؛ در کمال ناباوری از مزایای زیر برخوردار خواهید بود:

به راحتی سموم رو از بدنتون خارج کنید

منظور از سموم همون دی اکسید کربن است که از نتیجه فرایند متابولیسم در بدن بوجود می یاد و اگر به جا و به موقع خارج نشه، موجب بروز خستگی، تحلیل عضلات، التهاب، افزایش فشار خون و …. می شه، پس در این شرایط تنها کاری که کمک به خروج دی اکسید کربن از بدن می کنه، اینه که روزانه دو تا سه مرتبه به مدت 10 دقیقه مدام نفس عمیق بکشید.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

تنفس عمیق حتی به کاهش وزن هم کمک می کنه

یکی از ارکان لاغری اینه که تا می تونیم متابولیسم بدنمون رو بالا ببریم، در همین راستا نفس عمیق کشیدن هم موجب افزایش اکسیژن رسانی در بدن می شه و این کار کمک به چربی سوزی می کنه. اگر دقت کرده باشید ورزش های تنفسی مثل یوگا شاخص توده بدنی رو کاهش می دهند. به لحاظ علمی تمرین تنفس عمیق باعث انقباض عضلات شکمی و اصلاح جریان به قسمت های مختلف مغز می شه و فعالیت های متابولیسمی مغز رو تغییر می ده. از طرف دیگه مولکول های چربی در بدن از اکسیژن، کربن و هیدروژن تشکیل شده اند که با افزایش اکسیژن رسانی این ترکیب شکسته می شه و تبدیل به دی اکسید کربن و آب می شه که امکان بیرون رفتنش از بدن بسیار راحت تر خواهد بود.

نقش نفس عمیق در کاهش میزان درد

ابتدا باید بدونید که هورمون اندروفین در بدن نقش یک مسکن رو داره و در مواقع درد به طور خودکار ترشح می شه و سبب تسکین می شه. یکی از راه هایی که موجب آزاد شدن این هورمون می شه نفس عمیقه! در حالت کلی اکسیژن رسانی به بدن از حالت اسیدیته می کاهه و کنترل دردها در حالت قلیایی بسیار راحت تر است.

با تنفس عمیق جوانتر بمونید

گفتیم که تنفس عمیق کمک بزرگی به دفع سموم از بدن می کنه، این حرکت از طریق لنف یا آب میان بافتی صورت می گیره به نحوی که لنف مواد غذایی را از خون می گیره و به سلول ها می ده و مواد دفعی رو از سلول ها می گیره. اگر این تبادل با سرعت بالایی انجام بشه برای سلامت سلول ها و حفظ طراوت و شادبی اونها اهمیت بیشتری داره. یک قاعده کلی برای سلامت سلول ها وجود داره که شامل شتاب و سلامت خون و شتاب و سرعت لنف داره. پس برای جوان موندن نیازه که سرعت این دو عامل رو بالا ببریم، سرعت گردش خون به قلب مرتبطه و سرعت لنف به حرکت بالای شکم یعنی دیافراگم بستگی داره. تنفس عمیق و شکمی دیافراگم رو حرکت می ده و این حرکت در حفره شکمی خلائی ایجاد می کنه که شتاب لنف رو 15 برابر بیشتر می کنه.

دیگر مزایای شگفت انگیز نفس عمیق …………

  • کنترل احساسات و عواطف
  • هماهنگی و تعادل روحی
  • کنترل میل جنسی
  • کاهش فشار خون
  • بهبود ریه ها

مجله مثبت سبز

 

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها