خطرات و نبایدهای دوران بارداری کدامند؟

امتیاز دهید

ممنوعات و نبایدهای دوران بارداری شامل تمام تماس های مادر با مواد و اشیا خطرناکی است که ممکن است سلامت مادر و کودک را به خطر بیاندازد. تمام خانم ها پس از مطلع شدن از اولین تحربه بارداری شان، با انبوهی از نگرانی ها و دغدغه های ذهنی رو به رو می شوند. سعی داریم […]

خطرات و نبایدهای دوران بارداری کدامند؟

ممنوعات و نبایدهای دوران بارداری شامل تمام تماس های مادر با مواد و اشیا خطرناکی است که ممکن است سلامت مادر و کودک را به خطر بیاندازد. تمام خانم ها پس از مطلع شدن از اولین تحربه بارداری شان، با انبوهی از نگرانی ها و دغدغه های ذهنی رو به رو می شوند. سعی داریم در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به چند علامت سوالی که ممکن است در ذهن یک خانم باردار پیرامون نبایدهای دوران بارداری شکل می گیرد، پاسخ دهیم.

آیا خوردن جگر جز نبایدهای دوران بارداری است؟

بلی! جگر حاوی مقدار زیادی ویتامین A است و اکثر افراد فکر می کنند، مصرف آن در دوران بارداری ضروری است، اما تجمع این ویتامین می تواند برای جنین خطرناک باشد. به همین دلیل مصرف جگر به خانم‌های باردار توصیه نمی شود.

آیا رنگ کردن مو برای جنین مضر است؟

تا به حال هیچ تحقیق خاصی پیرامون این موضوع انجام نشده، اما بهتر است تا جایی که ممکن است از برخورد بدن با مواد شیمیایی در دوران بارداری دوری کنید. مخصوصا رنگ موهای حاوی آمونيوم می توانند مضرتر باشند. تا جای ممکن بايد تعداد دفعات را کاهش داد و از رنگ های بدون آمونيوم استفاده نمود.

خطرات و نبایدهای دوران بارداری کدامند؟

رفتن به شهربازی جزو نبایدهای دوران بارداری به حساب می آید؟

قطعا همین طور است. به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری سوار وسایل بازی و ماشین های شهربازی و پارک های تفریحی شد. این وسایل احتمال فرود ناگهانی، ضربه و تکان های شدید دارند که برای جنین خطرناک است.

چه ورزش هایی در دوران بارداری ممنوع است؟

در دوران بارداری تمام ورزش ها، بجز ورزش های دوران بارداری که زیر نظر پزشک متخصص توصیه می گردد، ممنوع می باشند. دوچرخه سواری، ژیمناستیک، غواصی، اسکی، تنیس، دویدن، رفتن به جکوزی و سونا، فوتبال، بسکتبال و… همه از ورزش های ممنوع در دوران بارداری می باشند.

آیا می توان در دوران بارداری از مسهل استفاده نمود؟

برخی بانوان در بارداری دچار یبوست می شوند. البته این اتفاق برای همه رخ نمی دهد. اگر شما قبل از بارداری این مشکل را داشته اید و یا روند تغذیه صحیحی ندارید، به احتمال زیاد در بارداری این مشکلتان تجدید می شود. پس بهتر است از پیاده روی، سالاد سبزیجات و نوشیدن آب ولرم بهره ببرید و از مصرف داروهای مسهل اجتناب نمایید.

آیا برقراری رابطه زناشویی در دوران بارداری ممنوع است؟

منع مطلق از برقراری رابطه زناشويی در اين دوران وجود ندارد، اگرچه خانمی که سابقه سقط و خونريزی داشته، بهتر است تا جای ممکن از انقباض رحم به وسیله ارگاسم پيشگيری کند. در سه ماهه اول و دوم بارداری، برای خانمی که بارداری طبيعی دارد، اين رابطه مشکلی ايجاد نمی کند، اما مطالعات نشان داده رابطه زناشويی در اواخر دوران بارداری، مشکلاتی را برای جنین ایجاد می نماید.

خطرات و نبایدهای دوران بارداری کدامند؟

آیا نشستن در وان یا لگن ایجاد عفونت می کند؟

خیر این فکر صحت نداشته و مشکلی ایجاد نمی کند.

آیا رانندگی کردن جز نبایدهای دوران بارداری به حساب می آید؟

در ماه هایی که رحم هنوز بزرگ نشده، رانندگي با کمربند ايمنی مشکلی ايجاد نمی کند. اما وقتی رحم بزرگ شد، مخصوصا در سه ماهه سوم، ممکن است به جنين صدمه برسد و بهتر است خانم باردار رانندگی بخصوص طولانی مدت نداشته باشد.

نحوه خوابیدن خانم باردار چگونه باید باشد؟

برای خوابیدن خانم باردار که هر چه جنین بزرگ تر می شود، این کار سخت تر هم می گردد، خوابیدن به پهلو و به کمک بالشت بارداری میان زانوها توصیه می گردد. خوابیدن روی کمر و شکم، جزو نبایدهای دوران بارداری هستند.

آیا خدمات دندانپزشکی هم جزو ممنوعات و نبایدهای دوران بارداری است؟

بهتر است اگر درمان مشکل دندانتان ضروری نیست، بعد از اتمام بارداری و تولد نوزاد آن را انجام دهید تا جنین در معرض خطر و آسیبی قرار نگیرد، حتی اگر آن خطر کوچک باشد.

نکته تکمیلی درباره نبایدهای دوران بارداری

از دیگر نبایدهای دوران بارداری می توان به نشستن های طولانی، قرار گرفتن در معرض امواج تلفن همراه و…، آفتاب گرفتن طولانی مدت و سولاریوم، بالا بردن دست برای برداشتن چیزی از ارتفاع و… اشاره نمود. بهتر است با توجه به شرایط متفاوت هر خانم، در دوران بارداری تحت نظر مستقیم پزشکی ماهر قرار بگیرید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها