علائم ویروس کرونا را می دانید؟

امتیاز دهید

بحث پیرامون بیماری کرونا این روزها آنقدر داغ است که ترس را می توان در چهره تمام افراد بخصوص آسیایی ها در تمام دنیا مشاهده کرد. ولی باید بدانیم که این شایعات هستند که خطر را بیشتر می کنند. شاید بپرسید چطور؟ برای اطلاعات بیشتر با این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه […]

علائم ویروس کرونا را می دانید؟

بحث پیرامون بیماری کرونا این روزها آنقدر داغ است که ترس را می توان در چهره تمام افراد بخصوص آسیایی ها در تمام دنیا مشاهده کرد. ولی باید بدانیم که این شایعات هستند که خطر را بیشتر می کنند. شاید بپرسید چطور؟ برای اطلاعات بیشتر با این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید تا علائم ویروس کرونا را با هم بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت شناختن علائم ویروس کرونا

کرونا ویروسی انسانی است که معمولا موجب سرماخوردگی بدون تب، در بزرگسالان می‌شود. علائم عفونت کرونا، ویروس تنفسی در انسان مشابه عفونت‌های راینوویروس است و به صورت آبریزش بینی و بی قراری ظاهر می‌شود.

چرا باید علائم این بیماری را بشناسیم؟ پاسخ واضح است، برای یک دفاع جانانه باید دشمن به خوبی شناسایی شود. اما اطلاعات درست اهمیت بسیار زیادی دارد. در یک کلام باید بگوییم که کرونا مانند یک سرماخوردگی عادی است و هر علائم سرماخوردگی باید با دقت بررسی شود.

اولین نقطه رویت این ویروس

ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان، یکی از شهرهای بزرگ چین به وجود آمده و با سرعت زیاد در کل جهان شیوع پیدا کرد.

دوره کمون چند روز است؟

دوره کمون این بیماری حدود ۲ تا ۵ روز است و بیماری حدود 1 هفته ادامه دارد. مجرای تحتانی تنفسی به ندرت گرفتار می‌شود، اگر چه پنومونی در سربازان به عفونت با کرونا ویروس‌ها نسبت داده شده است.

علائم ویروس کرونا چیست؟

علائم اولیه شامل تب و لرز، بی قراری و بی حالی، سرگیجه، سرفه و گلودرد است و بعد از چند روز تنگی نفس ایجاد می‌شود. علائم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می‌کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات‌الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

اکثر بیماران رادیوگرافی غیر عادی قفسه سینه دارند. برخی موارد به سرعت به سوی دیسترس تنفسی حاد پیشرفت می‌کنند و نیاز به حمایت‌های تنفسی خواهند داشت. کودکان مبتلا به آسم، از حملات زیاد عطسه رنج می‌برند. بیماری ریوی مزمن در بزرگسالان ممکن است علائم تنفسی را تشدید کند.

مرگ، حاصل نقص تنفسی پیش رونده است که حدود ۱۰ درصد موارد میزان مرگ و میر بین میانسالان بالاتر است.

علائم بالینی انتریت همراه با کرونا ویروس هنوز به خوبی مشخص نشده است. به نظر می‌رسد که این عفونت‌ها، مشابه عفونت‌های روتاویروس باشند.

علائم ویروس کرونا را می دانید؟

چه افرادی بیشتر در معرض خطر هستند؟

افراد  بالای ۶۰ سال و به طور کلی کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند.

مهم ترین راه انتقال

ویروس کرونا می‌تواند از طریق دست دادن با افراد مبتلا به این ویروس یا مواد غذایی خیابانی مانند فست فود یا سایر غذاهای دیگر منتقل شود.

راهی برای درمان وجود دارد؟

هیچ درمان و واکسنی برای عفونت‌های کرونا ویروس وجود ندارد.  کنترل انتقال تنفسی سرماخوردگی ناشی از کرونا ویروس‌ها، کاری مشکل است و احتمالا به دلیل خفیف بودن عفونت، نیازی به کنترل نیست.

چه زمانی باید قرنطینه صورت گیرد؟

قرنطینه افرادی که با SARS آلوده شده‌اند و اندازه گیری تب مسافرانی که از مناطق شیوع این بیماری مسافرت کرده‌اند، می‌تواند از انتشار بیماری جلوگیری کند. هیچگونه واکسن یا درمان ضد ویروس خاص برای این ویروس در دسترس نیست.

راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا چیست؟

باید از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان خودداری کنید. شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه هشداری بسیاری جدی برای مقابله با این بیماری است. اگر علائمی مانند سرماخوردگی در خود حس کردید؛ حتما برای بررسی کامل وضعیت سلامت خود به مراکز درمانی مراجعه کنید. از همه مهم‌تر اینکه هنگام حضور در اماکن عمومی بهتر است از ماسک استفاده کنید و از دست دادن و بغل کردن دیگران خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود از مصرف غذاهای خیابانی و روباز خودداری کنید.

خرید محصولات پیشگیری از کرونا

بررسی مهم ترین علائم ویروس کرونا

  • تب
  • سرفه کردن
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس

شدت علائم كرونا می‌تواند از خفیف تا شدید و حتی مرگ متغیر باشد. اگرچه درک این بیماری همچنان رو به رشد است، اکثر مبتلایان به بیماری شدید در سنین بالاتر قرار گرفته اند و یا شرایط پزشکی قابل توجهی دیگر در آن وجود داشته است. علائم در افرادی مشاهده می‌شود که عفونت‌های شدید با سایر بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا دارند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم عفونت با کروناویروس جدید را دارید و احتمالا در معرض ویروس قرار دارید، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. اگر اخیرا در سطح بین المللی سفر کرده‌اید، به پزشک خود بگویید. قبل از مراجعه به قرار ملاقات با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد علائم و سفرهای اخیر و قرار گرفتن در معرض احتمالات خود به او بگویید.

علائم ویروس کرونا را می دانید؟

علل اصلی هنوز مشخص نیستند

دقیقا مشخص نیست که علائم ویروس کرونا چقدر مسری است یا شیوع آن چقدر گسترش می‌یابد. به نظر می‌رسد که در بین افرادی که تماس نزدیک دارند از فردی به شخص دیگر گسترش می‌یابد. این بیماری ممکن است توسط قطرات تنفسی منتشر شود که شخصی که ویروس دارد، سرفه یا عطسه می‌کند.

فرد با لمس روی سطحی که یک فرد آلوده با آن تماس داشته، می‌تواند ویروس را گرفته و سپس دست خود را به دهان بگذارد.

چند پیشنهاد مثبت سبزی

  • هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج خود بپوشانید.
  • در صورت تمیز نبودن دست، از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید.
  • از تماس نزدیک با هر کسی که مریض است، خودداری کنید.
  • در صورت بیمار بودن، از به اشتراک گذاشتن ظروف، لیوان، ملافه و سایر وسایل خانگی خودداری کنید.
  • سطحی را که اغلب لمس می‌کنید، تمیز و ضد عفونی کنید.
  • اگر بیمار هستید از محل کار، مدرسه و مناطق عمومی دور بمانید.
  • اگر تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید با پزشک خود تماس بگیرید و در مورد سفرهای اخیر به او بگویید.
  • از خوردن گوشت خام یا پخته نشده یا اعضای بدن حیوان خودداری کنید.
  • از تماس با حیوانات زنده و سطحی که ممکن است لمس کرده باشند، خودداری کنید.
مطالب مرتبط
برچسب: کرونا
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها