آیا قرص لیورگل در درمان جوش موثر است؟

امتیاز دهید
بروز آکنه روی پوست صورت و بدن دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. قرص لیورگل با داشتن سیلیمارین در درمان مشکلات کبدی می‌تواند موثر باشد. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بین مصرف قرص لیورگل و جوش و آکنه رابطه‌ای وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.
قرص لیورگل برای جوش

قرص لیورگل برای کبد فواید فراوانی دارد و از عصاره خشک خارمریم تهیه شده است. این قرص علاوه بر اینکه محافظت کننده کبد است، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از بین برنده رادیکال‌های آزاد است که برای بدن بسیار مضر هستند. آیا مصرف قرص لیورگل که به طور اختصاصی برای بهبود مشکلات کبدی در نظر گرفته شده است، می‌تواند روی کاهش جوش‌های صورت یا بدن موثر باشد؟ قرص لیورگل برای جوش ، موضوع مورد بحث در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز است.

قرص لیورگل چیست و چه فوایدی دارد؟

در حال حاضر قرص لیورگل گل دارو در دو فرم 70 میلی گرمی و 140 میلی گرمی در داروخانه‌ها یافت می‌شود. برای خرید قرص لیورگل 140 میلی گرم یا قرص لیورگل 70 میلی گرم نیازی به نسخه پزشک نیست و با مراجعه به داروخانه به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. در نوع 70 میلی گرمی، 70 میلی گرم سیلیمارین در هر قرص و در نوع 140 میلی گرمی، 140 میلی گرم سیلیمارین در هر یک عدد قرص وجود دارد. سیلیمارین مجموعه ترکیبات پلی فنلی گیاه خارمریم است و این گیاه در بهبود مشکلات کبدی تاریخچه‌ای دیرینه دارد. فواید قرص لیورگل 70 میلی گرم گل دارو یا 140 میلی‌گرم را به طور خلاصه چنین می‌توان عنوان کرد:

  • مناسب برای بهبود هپاتیت حاد و مزمن ویروسی، سیروز کبدی و کبد چرب
  • افزایش دهنده توان نوسازی سلول‌های کبدی
  • کاهش دهنده عوارض سمی داروهای ضد سرطان
  • محافظت کننده از کبد
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی
  • کاهش دهنده عوارض کبدی داروها
  • صفرا آور
لیورگل 140

آیا قرص لیورگل برای جوش قابل استفاده است؟

همان‌طور که اشاره کردیم مهم‌ترین ویژگی قرص لیورگل، تاثیر آن در رفع اختلالات کبدی است اما باید بگوییم که این قرص در کاهش و بهبود جوش و آکنه نیز می‌تواند موثر واقع شود. چگونگی تاثیرگذاری قرص لیورگل برای جوش را از چند جهت می‌توان مورد بررسی قرار داد:

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

گیاه خار مریم به درمان جوش کمک می‌کند

آکنه یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که اگرچه خطرناک نیست اما می‌تواند علاوه بر اینکه ظاهر پوست را بدشکل کند، دردناک باشد یا سبب ایجاد زخم نیز شود. استرس اکسیداتیو ممکن است در بروز آکنه در بدن نقش داشته باشد. گیاه خار مریم به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌تواند به افراد مبتلا به آکنه کمک کند تا جوش‌های پوستی خود را کاهش دهند. نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف 210 میلی گرم سیلی مارین (مجموعه ترکیبات پلی فنلی گیاه خارمریم) در روز، 53 درصد به کاهش آکنه کمک می‌کند.

از طرف دیگر این گیاه صفراآور است و ترشح هورمون تستوسترون را که یکی از عوامل بروز آکنه به شمار می‌آید، کنترل نموده و به این طریق نیز می‌تواند در درمان آکنه موثر واقع شود.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

درمان کبد چرب در کاهش جوش موثر است

به طور کلی مشکلات کبدی می‌تواند منجر به خشکی پوست، قرمزی و خارش پوست و همچنین بروز جوش و آکنه شود. هنگامی که کبد با افزایش بیش از حد هورمون‌های آندروژن یا استروژن مواجه شود یا مقدار الکل یا کافئین در بدن زیاد باشد، اضافه بار ناشی از آن می‌تواند آکنه، روزاسه، پسوریازیس یا اگزما را به وجود آورد. چنانچه در بالا اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین موارد مصرف قرص لیورگل درمان کبد چرب است بنابراین اگر عامل بروز جوش به کبد چرب یا اختلالات کبدی مربوط باشد، مصرف قرص لیورگل برای جوش می‌تواند بسیار موثر واقع شود. در حقیقت با رفع مشکلات کبد، جوش نیز خود به خود برطرف خواهد شد.

اما دقت داشته باشید که در بسیاری از موارد عامل بروز جوش، مشکلات کبدی نیست. آکنه بر اثر افزایش سبوم (ماده‌ای روغنی شکل) در پوست اتفاق می‌افتد. با افزایش سبوم منافذ پوستی مسدود شده و در نتیجه چربی‌ها نمی‌توانند از سطح پوست خارج شوند. در این حالت باکتری‌ها می‌توانند موجب التهاب و عفونت شده و آکنه را به وجود آورند. مصرف غذاهای ناسالم مانند فست‌فودها و استرس و اضطراب نیز می‌توانند از عوامل ایجاد آکنه به شمار آیند.

خواندن این مقاله را از دست ندهید: لیورگل و تاثیر آن در لاغری

عوارض مصرف قرص لیورگل برای جوش

ممکن است اکنون این پرسش پیش بیاید که آیا مصرف قرص لیورگل برای جوش عوارض جانبی دارد؟ به طور کلی عوارض مصرف لیورگل به شرح زیر است:

  • نفخ و درد شکم
  • واکنش‌های آلرژیک
  • حالت تهوع و اسهال
  • سوء هاضمه
  • خارش پوستی
  • از دست دادن اشتها
  • راش پوستی

اگر توجه کنید متوجه می‌شوید که چند مورد از عوارض بالا می‌تواند روی پوست نمود پیدا کند مثل خارش پوستی و راش پوستی اما در مورد اینکه مصرف لیورگل برای جوش می‌تواند عوارضی داشته باشد، تاکنون مطلبی عنوان نشده است. بنابراین اگر عامل جوش‌های شما مشکلات کبدی است، با مصرف لیورگل می‌توانید به کاهش آنها کمک کرده و نگران عوارض نیز نباشید. ذکر این نکته نیز ضروری است که عوارض مصرف قرص لیورگل بسیار نادر است و تنها در افراد کمی احتمال وقوع آنها وجود دارد.

  درمان کبد چرب

نحوه مصرف قرص لیورگل

چگونگی استفاده از قرص لیورگل به دوز آن بستگی دارد. اگر از دوز 70 میلی گرمی استفاده می‌کنید، باید 3 بار در روز و هر مرتبه 2 قرص را میل نمایید و اگر از دوز 140 میلی گرمی استفاده می‌کنید، باید 3 بار در روز و هر بار 1 قرص را مورد مصرف قرار دهید. فرقی نمی‌کند که لیورگل را دقیقا چه زمانی از روز بخورید اما پیشنهاد می‌شود که جهت به خاطر سپردن مصرف آن، زمان دقیقی را مشخص کنید که هر روز طبق آن عمل نمایید مگر اینکه پزشک نحوه مصرف این دارو را به شکل دیگری برای شما مشخص کرده باشد که در این صورت ترجیحا باید طبق دستور وی پیش بروید.

در چه مواردی نباید از قرص لیورگل استفاده شود؟

کاربرد اصلی قرص لیورگل برای جوش نیست اما این مکمل می‌تواند در مواردی که علت جوش با مشکلات کبدی مرتبط باشد، در کاهش جوش نقش داشته باشد. اما آیا همه افراد می‌توانند از قرص لیورگل استفاده کنند؟ قرص لیورگل در موارد حساسیت بیش از حد به این محصول و انسداد شدید مجاری صفراوی منع مصرف دارد. تاکنون تاثیر منفی از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی گزارش نشده است اما توصیه می‌شود بدون مشورت با پزشک در این دوران به سراغ مصرف قرص لیورگل نروید.

قیمت قرص لیورگل

قرص لیورگل خارجی در حال حاضر بسیار کمیاب و یا حتی می‌توان گفت که نایاب است. اما قرص لیورگل ایرانی را با قیمت‌های بسیار مناسب می‌توانید در حال حاضر در ایران بیابید. در بسته‌بندی قرص لیورگل 30 عدد قرص وجود دارد. برای شما بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود اگر دوز 140 میلی‌گرم را به جای 70 میلی‌گرم انتخاب کنید چون در این حالت مکمل شما دیرتر تمام خواهد شد. اینکه تا چه مدت باید مصرف قرص لیورگل را ادامه دهید تا اثرگذاری خود را به طور کامل انجام دهد، بهتر است با توجه به نظر تعیین شود.

گفتار آخر

قرص لیورگل یکی از فرآورده‌های دارویی است که به منظور بهبود مشکلات کبد می‌توان از آن استفاده کرد. از آنجایی که در برخی موارد اختلالات کبد مثل کبد چرب، عامل بروز جوش و آکنه است بنابراین می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که مصرف قرص لیورگل برای جوش نیز می‌تواند موثر باشد و به کاهش جوش و آکنه در صورت و بدن کمک نماید. آیا شما تجربه مصرف قرص لیورگل را دارید و آیا این قرص روی کاهش جوش‌های شما موثر بوده است؟ نظرات خود را با ما و کلیه خوانندگان این مجله اینترنتی در میان بگذارید. ضمنا برای خرید قرص لیورگل هم می‌توانید از داروخانه آنلاین مثبت سبز اقدام نمایید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

19 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محدرضا
محدرضا

با قرص راکوتان مصرف شود مشکلی ندار

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  محدرضا

سلام کاربر گرامی
خیر مشکلی ندارد.
سپاس از همراهی شما

Zahra
Zahra

مصرف بدون تجویز پزشک اشکالی نداره؟؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Zahra

با سلام
با توجه به آزمایشات لازم و تشخیص پزشک باید مصرف شود .

Zahra
Zahra

چه وقت هایی باید از این قرص استفاده کنیم؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  Zahra

سلام کاربر گرامی
طبق دستور شرکت سازنده روزانه 3 عدد (صبح ظهر شب) با دستور پزشک می توانید استفاده نمایید.
سپاس از هراهی شما

مهرناز
مهرناز

مصرف قرص بدون تجویز پزشک ایا مانعی دارد؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مهرناز

سلام کاربر گرامی
مشکلی که بابت آن قصد استفاده از لیورگل را دارید بفرمایید.
در مورد داروهای گیاهی مطالعات از نظر عوارض و تداخلات کامل نمی باشد بنابراین لازم هست در مصرف آنها احتیاط صورت گیرد.

نرگس
نرگس

آیا مصرف همزمان این دارو با اکوتان مشکلی ایجاد میکنه؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  نرگس

سلام کاربر عزیز
احتمال تداخل کم است اما تحقیقات بر روی داروهای با منشا گیاهی کامل نمی باشد.

نیما
نیما

سلام. با توجه به این که در مقاله نوشتید کنترل ترشح تسترون رو کنترل میکنه و یکی از عوامل ریزش موی مردان ترشح بیش از حد این هرومون هست ایا برای ریزش مو خوبه؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  نیما

سلام کاربر عزیز
در برخی مطالعات که در خارج از بدن انسان انجام شده است تاثیراتی دیده شده است اما هنوز مطالعات کامل نیست. بنابراین بهتر است ترکیباتی که تاثیراتشان قطعی تر هست استفاده شود.

مادر
مادر

چرا با مصرف لیورگل جوش میزنم ، هر بار شروع به مصرف کردم بعد از روز دوم شروع به زدن جوش های زیادی کردم آیا باید از مصرف آن صرفنظر کنم

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مادر

سلام کاربر عزیز
شروع و یا قطع دارو باید زیر نظر پزشک انجام شود.

برکه
برکه

واقعا عالی
پس از 2 روز مصرف حتی یه دونه جوش هم تو صورتم نداشتم..
واقعا برای جوش حرف نداره. البته اگر جوش برای مشکل کبدی باشد

zeynabemami
zeynabemami

سلام.
آیا برای سن ۱۴ سال قابل مصرف است؟؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  zeynabemami

سلام دوست عزیز
در صورت تایید پزشک متخصص مانعی ندارد.

هانیه
هانیه

اینکه لیورگل باعث لاغری میشه درسته؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  هانیه

هانیه عزیز لطفا مقاله تاثیر قرص لیورگل در لاغری را کامل مطالعه نمایید.