درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان

امتیاز دهید

یکی از مشکلات عمده افراد بخصوص خانم ها و افراد با پوست حساس، خشکی پوست در پاییز و زمستان هست که به علت برودت هوا حاصل میشه. با توجه به اینکه خشکی هوا می تونه صدمات جبران ناپذیری به سلامت شما بزنه و باعث تسریع در بروز چین و چروک بشه، در این مطلب از […]

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان

یکی از مشکلات عمده افراد بخصوص خانم ها و افراد با پوست حساس، خشکی پوست در پاییز و زمستان هست که به علت برودت هوا حاصل میشه. با توجه به اینکه خشکی هوا می تونه صدمات جبران ناپذیری به سلامت شما بزنه و باعث تسریع در بروز چین و چروک بشه، در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز با ارائه راهکارهایی پیرامون درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان با شما همراه هستیم.

پوست خشک:

خشکی پوست در پاییز و زمستان یک بیماری شایع با علل بسیار متنوع در سرتاسر جهان هست. پوست خشک می تونه علامتی مهم در تشخیص یک بیماری جدی تر باشه. اما در اغلب موارد، پوست خشک ناشی از عوامل محیطی است که رطوبت پوست رو از بین می بره.

گرما، دوش آب گرم، آب و هوای خشک و صابون های خشن می تونن تمام رطوبت پوست شما رو از بین ببرن. خوشبختانه شما می توانید برای درمان نشانه های پوست خشک و ایجاد رطوبت، از داروهای خانگی استفاده کنید…

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان
  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص نرم کنندگی است، رطوبت دهنده ها فضاهای بین سلول های پوست رو پر می کنن و سطح صافی رو به وجود میارن. به همین دلیل اسید های چرب اشباع که به طور طبیعی در روغن نارگیل وجود دارن، می تونن پوست شما رو صاف و یکدست کنن.

شما می تنید برای درمان خشکی پوست در پاییز از روغن نارگیل روزانه حتی در قسمت های حساس بدن خود استفاده کنید. این شامل ناحیه زیر چشم و دور دهان هم میشه. یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل اینکه شما نیازی به ترکیب اون با هر چیزی ندارید و به صورت روزانه می تونید از اون استفاده کنید.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان
  1. ژلاتین

بر اساس یک مطالعه، ژلاتین می تونه پوست رو در افراد بهبود ببخشه و خشکی پوست در پاییز رو کم کنه. ژلاتین می تونه ساختار پوست رو بهبود ببخشه و پوست بهتری برای شما به ارمغان بیاره. اگه می خواید انواع ژل های میوه ای رو امتحان کنید، مراقب میزان شکر اونها باشید، چراکه شکر خود عاملی بر خشکی و ایجاد چین و چروک پوست می باشد.

  1. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر بهترین درمان برای پوست های آسیب دیده است. مطالعه ای در سال 2015 نشون داده که بلغور جو دوسر دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که باعث تحریک کلاژن سازی میشه.

برای استفاده از خواص بلغور جو دوسر اون رو درون آب گرم ریخته و اجازه بدید، خواص اون به آب منتقل بشه؛ سپس اون آب رو بر روی پوست صورت و حتی بدن قرار بدید.

  1. آنتی اکسیدان ها و امگا3

هنگامی که پوست شما خشکهبه این معنیه که پوست شما در داشتن مواد مغذی فقیر هست. طبق آمار کلینیک Mayo، برخی از غذاها می تونن پوست شما رو سالم تر جلوه بدن. برخی از این غذاها شامل موارد زیر میشن:

  • بلوبری
  • گوجه فرنگی
  • هویج
  • لوبیا
  • نخود فرنگی
  • عدس
  • ماهی قزل آلا

عوامل خطر برای خشکی پوست در پاییز و زمستان

پوست خشک هر کسی رو می تونه تحت تاثیر قرار بده، اما برخی از عوامل، شانس ابتلا به خشکی پوست رو افزایش میده از جمله:

  • سن؛ افراد مسن تر به احتمال زیادتری خشکی پوست می گیرن. با بالا رفتن سن، منافذ پوستی به طور طبیعی چربی کمتری تولید می کنن، که خطر ابتلا به خشکی پوست رو بیشتر میکنه.
  • سابقه پزشکی؛ اگه سابقه خانوادگی این شرایط و یا بیماری های آلرژیکی در خانواده شما وجود داره، در این صورت به احتمال بیشتری برای ابتلا به اگزما یا حساسیت درماتیت پوستی دارید.
  • فصل؛ خشکی پوست در ماه های پاییز و زمستان بیشتر شایع است، زمانی که رطوبت نسبی کم می شه. در تابستان، سطح بالای رطوبت باعث می شه پوست شما از خشک شدن دور بمونه.
  • عادات حمام کردن؛ حمام کردن مکرر و یا شستشو با آب خیلی داغ خطر ابتلا به خشکی پوست رو بسیار افزایش میده.

استراتژی های زیر هم می تونه به شما در مدیریت خشکی پوست در پاییز کمک کنه:

پیروی از نکات زیر به شما کمک می‌کند حتی در سردترین و خشک‌ترین روزهای سال هم پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

پوشیدن دستکش

اگه شما مداوم دست هاتون رو با آب می شورید، همانند شست و شویی ظرف ها به پوشیدن دستکش توجه کنید. پوشیدن دستکش باعث می شه تا به هنگام شست و شو و کارهایی از این قبیل که با آب سر و کار دارید، چربی های طبیعی موجود بر روی سطح پوست دست شما پاک نشه.

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان

از آب گرم کمتر استفاده کنید

هنگامی که در تلاش هستید تا به پوست خودتون رطوبت بیشتری برسونید، احتمالا آب زدن به پوست به نظرتون راهکار خوبی به نظر میاد، در حالی که هر چه آب بخصوص آب گرم به پوستتون بخوره، بیش از پیش خشکی اون تشدید میشه، به خصوص اگه از آب داغ و صابون استفاده کنید.

 

به یاد داشته باشید شستشوی بیش از حد می تونه روغن های محافظ رو از پوست شما برداشته و اون رو بیشتر خشک کرده و آسیب پذیرتر کنه.

سعی کنید در مدت زمان های کوتاه 10 تا 15 دقیقه ای دوش بگیرید و از آب ولرم برای شست و شوی خود استفاده کنید.

از صابون در حداقل موارد استفاده کنید

استفاده بیش از حد از صابون یا دستمال های ضدعفونی کننده دست اغلب می تونه موجب خشک شدن پوست شما شه. سعی کنید از انواع شامپوهای بدن حاوی ویتامین و عاری از بو و آلرژی استفاده کنید و صابون های خشن رو دور بریزید.

درمان خشکی پوست در پاییز با مرطوب کننده ها

یکی از موثرترین راه های مقابله با خشکی ناشی از سرما، استفاده از لوسیون ها و مرطوب کننده هاست. استفاده از مرطوب کننده های مناسب می تونه به درمان و جلوگیری از خشکی پوست شما کمک زیاد کنه.

برای استفاده از این مرطوب کننده ها و لوسیون ها، پس از شستن پوست خود، پوست رو خشک کرده و سپس پماد، روغن، کرم یا لوسیون خودتون رو بلافاصله روی پوست اعمال کنید و بدن رو به خوبی ماساژ بدید.

خرید انواع مرطوب کننده ها

حرف آخر:

پوست شما اولین خط دفاعی بدنتون در برابر باکتری ها و ویروس ها است. هنگامی که پوست شما با خارش در معرض خطر قرار می گیره، ممکنه عفونت اتفاق بیفته. پس بهتره همیشه قبل از اینکه خشکی پوست شما به زخم شدن منجر بشه، اون رو مرطوب کنید.

  • سعی کنید پوستتون رو همیشه تمیز نگه دارید.
  • حتما قبل از خواب پوستتون رو به خوبی شسته و از مرطوب کننده های ملایم استفاده کنید.
  • روزی یک لیوان چای سبز بنوشید.
  • روزی 8 لیوان آب ولرم نوشیده و حداق 30 دقیقه پیاده روی کنید.
  • از ماسک های طبیعی مثل ماسک خیار استفاده کنید.
  • در خانه از دستگاه بخور استفاده کنید.
مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها