مجله مثبت سبز

آشنایی با درمان خانگی زود انزالی

5/5 - (1 امتیاز)

هرچند زودانزالی اختلال جنسی بسیار شایعی بوده و دردسرها و تنش‌های زیادی را به دنبال دارد، اما باید بدانید که در بسیاری از موارد در خانه و توسط خود مرد و یا شریک جنسی‌ وی به‌راحتی کنترل و درمان می‌شود. در این مقاله کارآمدترین و آسان‌ترین روش‌های درمان خانگی زود انزالی را برای شما بیان […]

00

هرچند زودانزالی اختلال جنسی بسیار شایعی بوده و دردسرها و تنش‌های زیادی را به دنبال دارد، اما باید بدانید که در بسیاری از موارد در خانه و توسط خود مرد و یا شریک جنسی‌ وی به‌راحتی کنترل و درمان می‌شود. در این مقاله کارآمدترین و آسان‌ترین روش‌های درمان خانگی زود انزالی را برای شما بیان می‌کنیم.

امروزه اختلالات جنسی مسئله بسیار شایع و مهمی است که زندگی زوج‌های جوان را تهدید می‌کند. به گفته محققین، زود انزالی در سراسر جهان شایع‌ترین اختلال جنسی محسوب می‌شود. مردان مبتلا به زود انزالی عموما به دلیل نداشتن یک رابطه جنسی لذت‌بخش، نگران و افسرده‌اند. در ابتدا باید بدانید که تنها در حالتی بیان می‌شود که یک مرد دچار زود انزالی است که در رابطه جنسی از زمان دخول تا ارضا شدن کمتر از یک دقیقه طول بکشد و فرد با حداقل تحریکات جنسی به انزال برسد و این موضوع به‌طور مکرر در رابطه‌های جنسی بعدی نیز اتفاق بیفتد که البته در این حالت به دلیل عدم ارضای زن و حتی عدم ارضای روحی خود مرد مشکلات متعددی به وجود خواهد آمد.

آیا زود انزالی قابل درمان است؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که شرط اصلی آغاز درمان زود انزالی تشخیص علت ایجاد آن است. به دلیل اینکه در برخی موارد جدی‌تر نیاز به درمان دارویی و یا حتی جراحی وجود دارد. به‌طورکلی دلایل ایجاد زود انزالی به دو گروه عوامل بیولوژیکی و عوامل روانی تقسیم می‌شوند. عوامل بیولوژیکی شامل اختلالات هورمونی، التهاب آلت جنسی مرد، عامل وراثت، وجود برخی بیماری‌ها مانند دیابت، مصرف برخی داروها و غیره هستند.

از طرف دیگر در گروه عوامل روانی این اختلال می‌توان از افسردگی، استرس، آغاز رابطه جنسی در سنین پایین، خاطره تجاوز و وجود مشکلات زناشویی و عاطفی زوجین نام برد. پس از تشخیص دلیل زود انزالی در سطوحی با شدت کمتر می‌توانید در خانه با یادگیری برخی مهارت‌ها و تکنیک‌ها و یا تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی به‌راحتی درمان خانگی زود انزالی را تجربه کنید.

آشنایی با درمان خانگی زود انزالی

درمان های خانگی چقدر برای درمان زود انزالی موثر هستند ؟

پاسخ به این سؤال کمی پیچیده است اما باید دانست که تاکنون بسیاری از زوج‌ها با یادگیری و انجام همین تکنیک‌های خانگی درمان شده‌اند. البته در اینجا موضوع تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی در درمان نیز مطرح می‌شود که دراین‌باره باید بیان کنیم درمان با گیاهان دارویی و غذا نیاز به صبوری شما داشته و در طولانی‌مدت تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف:439.000 تومان
X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت اصلی: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف: 439.000 تومان

روش ‌های خانگی را نیز امتحان کنید

همان‌گونه که بیان شد در درمان خانگی موضوع آنچه که می‌خورید و همچنین انجام تکنیک‌های رفتاری مطرح است. تغییر سبک زندگی به این معناست که با علم اینکه کدام دسته از مواد غذایی می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند، رژیم غذایی خود را غنی کنیم و موضوع تکنیک‌های رفتاری مجموعه‌ای از عمل‌ها و عکس‌العمل‌هایی است که خود فرد مبتلا یا شریک جنسی‌اش برای جلوگیری از انزال زودرس انجام می‌دهند، که در ادامه به‌تفصیل به این موضوع‌ها می‌پردازیم:

درمان خانگی زود انزالی با رژیم غذایی

شاید جالب باشد بدانید برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها در تاخیر انزال موثر هستند. برای مثال داشتن یک رژیم غذایی سرشار از روی و منیزیم تاثیر بسزایی در به تاخیر انداختن زمان انزال دارد. این راهکار جالب حتی می‌تواند برایتان خوشایند باشد چون تنها باید برخی مواد غذایی غنی از روی و منیزیم را در طول روز بخورید.

برخی از این مواد غذایی عبارت‌اند از: صدف خوراکی، دانه‌ کدوتنبل، سویا، ماست، اسفناج، کنجد، گوشت گاو و گوسفند، غلات جوانه گندم، سیر، نخودفرنگی، شکلات تلخ، بادام‌ها، لوبیا و نخود.

آشنایی با درمان خانگی زود انزالی

درمان خانگی زود انزالی با مصرف گیاهان دارویی

طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی یکی از روش‌های درمانی بی‌ضرر و کارآمد است که قدمتی چندین هزارساله دارد. اطبای طب سنتی بر این باورند که دلیل ایجاد زود انزالی غلبه سردی در بدن است که در این حالت باید از خوردن غذاهایی با طبع سرد اجتناب کرد. اما در راستای درمان این اختلال جنسی می‌توانید از فواید دم‌نوش این گیاهان دارویی بهره‌مند شوید: دم‌کرده دارچین، گل شقایق، گل میخک، گل‌گاوزبان، سنبل اطیب زنجبیل و عسل، کندر و زعفران.

در استفاده از این گیاهان دارویی باید این نکته را در نظر داشت که مکانیسم اثر این گیاهان کندتر از داروهای شیمیایی است، پس باید کمی صبور باشید.

درمان خانگی زود انزالی با یوگا

یوگا هم ورزش جسم و هم ورزش روح محسوب می‌شود. این ورزش می‌تواند عضلات ناحیه لگن و حتی عضلات ناحیه تناسلی را تقویت کرده و همچنین با از بین بردن استرس در به تاخیر انداختن انزال موثر واقع شود. در انجام تمرینات یوگا دقت بسیار مهم‌تر از سرعت است زیرا حرکات باید به طور دقیق و صحیح صورت گیرد. یوگا را در منزل نیز می‌توانید انجام دهید. برای این کار می‌توانید از ویدئوها و مقالات آموزشی کمک بگیرید. درمان زود انزالی با ۸ حرکت اثر بخش یوگا یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای شما می‌تواند باشد.

تکنیک های رفتاری در درمان زود انزالی

باید به این موضوع توجه کنید که هم‌زمان با تغییر رژیم غذایی ضروری است که این تکنیک‌ها را بیاموزید و پس از چند بار آزمون ‌و خطای تکنیک‌های متفاوت روش مناسب برای خودتان را پیدا کنید. در ادامه به  برخی از این تکنیک‌ها به همراه آموزش آن پرداخته‌ایم.

  • تکنیک مکث: در این روش زمانی که احساس می‌کنید انزال صورت می‌گیرد باید توقف کرده و با فشار نوک آلت تناسلی جلوی آن را بگیرید و بعد از چند دقیقه دوباره به رابطه جنسی ادامه دهید. باید بدانید که این روش ممکن است کمی دردناک باشد.
  • استفاده از کاندوم: استفاده از کاندوم حساسیت آلت تناسلی‌تان را کم‌تر می‌کند و در این حالت انزال را به تاخیر می‌اندازد. البته کاندوم ضخیم‌تر مؤثرتر است. همچنین امروزه کاندوم‌های مخصوص تاخیری نیز در داروخانه‌ها یافت می‌شود.
  • خود ارضایی: یک یا دو ساعت قبل از شروع رابطه جنسی خود ارضایی کنید تا فشار تحریکات جنسی برایتان قابل‌تحمل شده و انزال را به تاخیر بیندازد.
  • تمرین تقویت عضلات کف لگن: برای تقویت عضلات کف لگن باید سه بار در روز عضلات کف لگن را منقبض کنید. برای شناسایی این عضلات هنگام ادرار آن را متوقف کنید. این تمرینات را در هنگام نشستن راه رفتن یا ایستادن انجام دهید. در این راستا نباید از تاثیرات ورزش مانند انجام تمرینات یوگا نیز غافل شد. در واقع این تمرینات در بلندمدت تاثیرات معجزه‌آسای خود را نشان خواهند داد.
  • دوری از رابطه جنسی برای یک مدت کوتاه: شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد اما برای مدتی کوتاه تمرکزتان را روی مسائلی بگذارید که از آن لذت می‌برید تا حساسیت  نسبت به لذت جنسی و استرس نسبت به آن کم شود.

اسپری‌ها و ژل ‌های موضعی برای تاخیر انزال

این روزها تبلیغات زیادی در مورد اسپری‌ها و ژل‌های موضعی بی‌حس‌کننده در جهت رفع مشکل زود انزالی در داروخانه‌ها و مراکز درمانی مشاهده می‌کنیم. درست است که شاید اسپری‌ها در دسته درمان‌های دارویی قرار بگیرند اما آن‌ها نیاز به تجویز پزشک ندارند و هرکسی بدون نسخه می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. مطالعات و تحقیقات نشان داده‌اند که این اسپری‌های تاخیری بسیار موثرند و تا شش برابر می‌توانند زمان انزال را به تاخیر اندازند.

یکی از ترکیبات اصلی این اسپری‌ها لیدوکائین است که شاید در دندان‌پزشکی‌ها برای بی‌حسی دندانتان آن را تجربه کرده باشید. لیدوکائین در واقع از رسیدن پیام عصبی در هنگام انزال به مغز جلوگیری می‌کند و انزال را به تاخیر می‌اندازد. کافی است تنها ده دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی به آلت تناسلی مرد اسپری شود تا از رابطه‌ جنسی طولانی‌تر لذت ببرید.

آشنایی با درمان خانگی زود انزالی

عوارض استفاده از اسپری ها و ژل ‌های تاخیری

همان‌طور که همه ما می‌دانیم استفاده از هر ماده شیمیایی چه به‌صورت خوراکی و چه استفاده‌های خارجی بر روی پوست علاوه بر حل مشکل قبلی، می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در برخی از موارد دیده ‌شده که پس از استفاده از این اسپری‌ها مرد لذت کافی را از رابطه‌ جنسی نمی‌برد، یا به عبارتی به اوج لذت جنسی هنگام انزال نمی‌رسد. این موضوع برای اکثر مردان بسیار ناخوشایند است. شاید جالب باشد بدانید که این موضوع دقیقا در خانم‌ها هم در بسیاری از مواقع دیده می‌شود، به دلیل تماس آلت تناسلی مرد و زن، تاخیر در ارگاسم خانم نیز به وجود می‌آید.

البته برای جلوگیری از این موضوع پس از بی‌حس شدن آلت تناسلی مرد، قبل از شروع رابطه‌ جنسی و دخول، آلت باید شسته شود. ناگفته نماند در برخی موارد هم از دست دادن نعوظ پس از استفاده از این اسپری‌ها دیده‌شده است. در نتیجه بهتر است که در جلوگیری از ایجاد عوارض ناخواسته در استفاده از اسپری‌های تاخیری زیاده‌روی نکنید.

استفاده از قرص‌های تاخیری نیز یکی دیگر از راه‌های به تاخیر انداختن انزال است. برخی از این قرص‌ها گیاهی هستند و به راحتی می‌توانید بدون نسخه آنها را از داروخانه‌ها تهیه نمایید اما برخی دیگر بهتر است با تجویز پزشک مصرف شوند. دقت داشته باشید که در مصرف این نوع قرص‌ها نیز هرگز زیاده‌روی ننمایید تا از عوارض احتمالی آنها در امان باشید.

سخن پایانی

وجود هر مشکل و اختلالی در زندگی زناشویی می‌تواند آرامش زوجین را برهم بزند و بر روی کیفیت سایر بخش‌های زندگی‌شان نیز تاثیر بگذارد. زود انزالی به‌عنوان شایع‌ترین اختلال جنسی، یکی از دلایل بزرگ فروپاشی زندگی زوج‌های جوان محسوب می‌شود.

باید بدانیم فردی که درگیر این اختلال است، با اضطراب و افسردگی، احساس گناه، شرمندگی و خجالت دست‌به‌گریبان خواهد بود. در این مورد تنها کافی است زوجین آرامش خود را حفظ کرده و با مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی در مورد این مشکل درصدد رفع آن برآیند. چه ‌بسا همان‌گونه که در این مقاله بیان شد مشکل زود انزالی‌شان را به‌راحتی و با چند روش ساده در خانه حل کنند. البته مشاوره با پزشک ارولوژیست در پیدا کردن علت وجود زود انزالی روند درمان را سریع‌تر خواهد کرد.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها