تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو

5/5 - (1 امتیاز)

فیناستراید از اون دسته داروهایی است که در ابتدا با هدف کاهش دی هیدرو تستوسترون در غدد پروستات ساخته و روانه بازار گشته است که در سال 1990 از این دارو برای درمان و از بین بردن بزرگی پروستات به میزان 5 میلی گرم در روز نیز استفاده گردید. اما کمی بعد متوجنه تاثیر فیناستراید در […]

تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو

فیناستراید از اون دسته داروهایی است که در ابتدا با هدف کاهش دی هیدرو تستوسترون در غدد پروستات ساخته و روانه بازار گشته است که در سال 1990 از این دارو برای درمان و از بین بردن بزرگی پروستات به میزان 5 میلی گرم در روز نیز استفاده گردید. اما کمی بعد متوجنه تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو شدند.

بررسی تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو

با گذشت زمان مصرف کنند‌گان این دارو برای درمان بزرگی پروستات متوجه کاهش ریزش مو و تاثیر به سزای آن در رشد موهای جدید شدند و از اون پس تحقیقات جامع تری در ارتباط با تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو صورت پذیرفت، به مانند بسیاری از داروهای دیگه از جمله سایتوتک که اولین بار با هدف درمان دردهای معده ساخته شد و بعدها برای سقط جنین هم مورد استفاده قرار گرفت.

کمی بیشتر درباره تاثیر فیناستراید بدانیم

ابتدا باید کمی بیشتر درباره هورمون دی هیدروتستوسترون بدانیم، در حقیقت داروی فیناستراید برای مقابله با این هورمون ساخته شده است به طوریکه این دارو از تبدیل هورمون تستوتسرون به دی هیدروتستوسترون در بدن جلوگیری می کنه که این حرکت چند مزایا داره، ابتدا اینکه اگر دی هیدروتستوتسرون در بدن وجود داشته باشد در بروز هیپرپلازی خوش خیم پروستات نقش دارد و دوم اینکه وجود این هورمون در بدن از رسیدن مواد مغذی و حیاتی و مورد نیاز فولیکول های مو جلوگیری کرده و سبب ریزش مو می گردد.

بررسی تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو آقایان و خانم ها…

این دارو به هیچ عنوان برای درمان ریزش مو زنان توصیه نمی شود، داروی فیناستراید به علت دخالت در تعیین جنسیت جنین برای کسانی که که باردار هستتند و یا در سنین بارداری قرار دارند نباید مصرف شود، زیرا در صورت استفاده موجب ناهنجاری در ارگان شناسی جنین می شود، و همچنین این دارو از مهار تبدیل شدن تستوتسرون به دی هیدروتستوسترون ممکن است سبب اختلال در قسمت خارجی دستگاه تناسلی جنین پسر گردد.

اما برای مردان وضعیت کاملا فرق کرده و فیناستراید سطح هورمون دی هیدروتستوتسرون خون و پوست سر را تا 70 درصد کاهش داده که بسیار چشمگیر است، و البته سطح تستوسترون خون را تا حدود 10 درصد نیز افزایش می دهد.

تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو چقدر است؟

لازم به ذکره که این دارو برای کنترل ریزش مو است و نه برای درمان قطعی و اگر افراد مبتلا به طاسی خفیف تا متوسط الگوی مردانه به مدت طولانی از آن مصرف نمایند، در حدود 90 درصد از اونها شاهد نتایج مثبت خواهند بود و بعد از 5 سال مصرف در 84 درصد مردان شاهد افزایش رشد و در 42 درصد اونها هیچ گونه ریزش مویی نخواهیم دید.

مدت زمان تاثیر تاثیر فیناستراید در درمان ریزش مو

منظر مشاهده نتایج زودهمگام نباشید اما این دارو به مصرف کننده این اطمینان را می دهد که مصرف روزانه یک عدد قرص ه مدت سه تا شش ماه نتایج امیدوار کننده ای داره که اگر این روند برای یکسال و بیشتر ادامه پیدا کند به طور قطع نتیجه بسیار مطلوبی حاصل خواهد شد.

عوارض به جا مونده از مصرف قرص فیناستراید…

کاهش میل جنسی و حجم منی، اختلال در نعوظ، چروک پوستی، خشکی چشم ها، بزرگ شدن نوک سینه ها به حالت زنانه، گرچه این عوارض در تعداد کمی از افراد مشاهده شده است.

نحوه مصرف

این دارو به شکل قرص بوده و به صورت خوراکی روزانه یک عدد  یا بهمراه غذا و یا بدون غذا مصرف می شود. دقت داشته باشید فیناستراید کاملا طبق نظر پزشک مصرف شود؛ نه بیشتر و نه کمتر از اندازه معین. همچنین برای اطلاع از محصولات تقویت کننده مو می‌توانید سری هم به داروخانه آنلاین مثبت سبز بزنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها