مجله مثبت سبز

بهترین اسکراب برای جوش و جای جوش را بشناسیم

2/5 - (1 امتیاز)

زیبایی و شادابی پوست صورت و بدن برای همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. واضح است که یک پوست شاداب می‌تواند سنتان را کمتر و بلعکس یک پوست آسیب‌دیده می‌تواند سن تان را بیشتر نشان دهد. آلودگی‌های هوا، خستگی و بی‌خوابی، تغییرات هورمونی، آرایش زیاد و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند به پوست آسیب […]

بهترین اسکراب برای جوش و جای جوش را بشناسیم

زیبایی و شادابی پوست صورت و بدن برای همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. واضح است که یک پوست شاداب می‌تواند سنتان را کمتر و بلعکس یک پوست آسیب‌دیده می‌تواند سن تان را بیشتر نشان دهد. آلودگی‌های هوا، خستگی و بی‌خوابی، تغییرات هورمونی، آرایش زیاد و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند به پوست آسیب بزنند. بسیاری از مواقع شاهد ایجاد جوش‌ها روی پوست هستیم که بسیار ناخوشایند هستند. شما می‌توانید راه‌های مختلفی را برای مراقب از پوست خود امتحان کنید؛ مثل خرید اسکراب. اسکراب پوست و یا لایه‌برداری پوست یکی از روش‌های مؤثری است که می‌توانید برای جوان‌سازی پوستتان انجام دهید. این روش حتی در درمان جوش نیز در برخی از مواقع مؤثر است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به معرفی بهترین اسکراب برای جوش بپردازیم. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت سلامت پوست

پوست بخشی از دستگاه پوششی بدن محسوب می‌شود و یک سد محافظتی بین محیط اطراف و اعضای درونی بدن است. سلول‌های مسطح مرده در سطح پوست یک پوشش محافظتی خشن تشکیل می‌دهند. این سلول‌ها دائما به‌موازات از دست رفتنشان، جایگزین خواهند شد. سلول‌های مرده پوستی که روی صورت ما جمع می‌شوند باعث می‌شوند پوست ما کدر و خشک به نظر برسد. همچنین می‌تواند منافذ پوست ما را مسدود کند که به‌نوبه خود باعث می‌شود روغن روی سطح پوست ما گیر بیفتد و باعث آکنه و جوش شود.

البته این موضوع چیز عجیبی نیست و باید بگوییم که تقریباهمه افراد در طول زندگی خود تجربه جوش صورت و بدن را داشته‌اند. اگر به درمان این جوش‌ها دقت نکنید، با به جا ماندن جای جوش مخصوصا روی صورت زیبایی فرد تحت تأثیر قرار می‌گیرد که در اعتمادبه‌نفس فرد نیز اثر منفی می‌گذارد. اما با لایه‌برداری و اسکراب پوست و از بین بردن لایه مرده و کدر سطح آن می‌توانید به پوست صورت و بدن خود برای نفس کشیدن و بازسازی کمک بزرگی کنید. ما اینجا هستیم تا شما را با بهترین اسکراب برای جوش آشنا کنیم و ببینیم چه روش‌هایی برای این کار وجود دارد.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

بهترین اسکراب برای جوش و جای جوش را بشناسیم

انواع درمان جوش

برای شروع درمان جوش صورت و بدن اولین کار شناخت دلیل ایجاد آن‌ها است. جوش‌ها انواع مختلفی دارند که شامل جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، آکنه و جوش قرمز و چرکی هستند. گاهی وجود برخی از بیماری‌ها باعث ایجاد جوش‌ها می‌شود که با برطرف شدن آن، جوش‌ها نیز خودبه‌خود برطرف می‌شوند. درمان جوش‌ها کمی باهم متفاوت هستند اما به‌طورکلی در بحث درمان جوش‌ها می‌توان بهترین اسکراب برای جوش که در بخش بعدی به آن اشاره می‌شود و همچنین روش‌هایی که در ادامه می‌آید، را نام برد:

  • شستن صورت با ژل‌ها و کرم‌های تمیزکننده
  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل بدون مواد سرخ‌کردنی و چرب زیاد
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • استفاده از محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید برای مقابله با باکتری
  • استفاده از محصولات حاوی سالیسیک اسید برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و سایر ذرات باقی‌مانده
  • آنتی‌بیوتیک‌ها مانند تتراسایکلین، داکسی‌سایکلین و آموکسی‌سیلین برای درمان کیست ها
  • تزریق استروئید برای درمان کیست ها
  • لایه‌برداری و اسکراب های شیمیایی

اسکراب چیست؟

اسکراب چیست؟ می‌دانید که پوست ما مدام در چرخه تجدید سلول‌ها وجود دارد، سلول‌های تازه و جدید ساخته می‌شوند و جایگزین سلول‌های قدیمی و مرده می‌شوند. در حقیقت سلول‌های مرده پوست می‌توانند منافذ پوستتان را ببندند. به عبارت ساده اسکراب پوست، یک محصول مراقبت از پوست محسوب می‌شود که وظیفه اصلی آن از بین بردن سلول‌های مرده پوست از طریق لایه‌برداری و همچنین پاک‌سازی پوست و افزایش گردش خون بدن است. درنتیجه بهترین اسکراب برای جوش نیز می‌تواند در داشتن پوستی سالم نیز کمک کنه که البته باید نکاتی که در بخش‌های بعدی بیان می‌شود را در این زمینه رعایت کنید.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

در بعضی مواقع از اسکراب بدن به‌عنوان براق‌کننده بدن نیز یاد می‌شود. بهتر است بدانید که با افزایش سن، توانایی پوست شما در رهایی از آن سلول‌های مرده سطحی کندتر می‌شود. با لایه‌برداری، می‌توانید از لایه‌ای از سلول‌های مرده به همراه هرگونه کثیفی و آرایشی که هنوز هم برای آشکار کردن لایه جدید وجود دارد، خلاص شوید.

اسکراب ها در اشکال مختلفی در بازار موجود هستند. اسکراب را می‌توانید به‌صورت ژل یا کرم دانه‌دار و یا حتی جامد و سفت‌تر از داروخانه‌ها خریداری کنید. بعد از لایه‌برداری، هر مرطوب‌کننده، پاک‌کننده و محصولات مراقبت از پوست که استفاده می‌کنید قادر به نفوذ بهتری در پوست شما هستند.

تهیه بهترین اسکراب برای جوش در خانه

همیشه حتی در بهترین مراکز درمانی پوست و ماساژ استفاده از مواد طبیعی به‌عنوان بهترین اسکراب برای جوش محسوب می‌شوند. شادابی، جوان‌سازی، آب‌رسانی و افزایش عملکرد کرم‌های زیبایی از مزایای اسکراب هستند. در اولین قدم باید نوع پوست خود را شناسایی کنید تا اسکراب مخصوص پوست خود را استفاده کنید.

ما هم در ادامه چند نمونه از اسکراب‌هایی که می‌توان آن‌ها را در خانه تهیه کرد را معرفی خواهیم کرد:

اسکراب عسل و شکر

این اسکراب که اسکراب‌های معروف و بهترین اسکراب پوست شناخته می‌شود، به‌راحتی قابل تهیه بوده و شما با یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق شکر قهوه‌ای و به همین میزان روغن‌زیتون می‌توانید آن را تهیه کنید. بعد از مخلوط کردن مواد یادشده آن را بر روی پوست خود گذاشته و بعد از 5 دقیقه با آب سرد پوست خود را بشویید.

بهترین اسکراب برای جوش و جای جوش را بشناسیم

اسکراب شکر و لیمو

به دلیل خواص خوبی که لیمو دارد، بهترین اسکراب برای جوش می‌تواند باشد، برای تهیه این اسکراب باید یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای یا سفید را به همراه 2 قطره آب و چند قطره آب‌لیمو باهم مخلوط کرده و بر روی پوست خود بگذارید. دقت کنید این اسکراب را به اطراف چشم خود نمالید. بعد از یک تا دو دقیقه هم می‌توانید پوست خود را با آب سر بشویید و بعد زا خشک‌کردن پیشنهاد می‌شود که از یک کرم مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید. فواید لیمو برای پوست را می‌دانید؟

بهترین اسکراب برای پوست چرب

یکی دیگر از اسکراب‌ها در فهرست بهترین اسکراب برای جوش، اسکراب ماست و عسل است. روش تهیه این اسکراب به این صورت است که باید ماست و عسل را باهم مخلوط کنید و بر روی صورت خود بمالید. بعد از 15 یا 20 دقیقه انگشتان خود را مرطوب کرده و به آرانی به حالت دایره‌وار ماساژ دهید. بعدازاین کار پوست خود را بشویید و خشک‌کنید.

نکات استفاده از اسکراب

اگر از اسکراب‌های آماده موجود در بازار استفاده می‌کنید، در استفاده از اسکراب برای جوش باید دقت کنید که برخی از اسکراب‎ها به دلیل داشتن مواد جامد می‌توانند سطح پوستتان را خشک‌تر و جوش را تشدید کنند. پس برای انتخاب بهترین اسکراب برای جوش حتما باید با مشاور درمانی پوست خود مشورت کنید و وضعیت پوست خود را شرح دهید.

اگر از جوش‌های سرسیاه رنج می‌برید و می‌خواهید از اسکراب استفاده کنید، بهتر است از اسکراب های حاوی اسید سالیسیلیک، مواد ضد باکتریال و میکروبید های قوی هستند، استفاده کنید. این نوع از اسکراب ها به‌عنوان مانعی عالی در برابر لک شدن و صدمات پوستی عمل می‌کنند. پوست‌هایی که با جوش همراه هستند هرگز نباید در استفاده از اسکراب های شیمایی زیاده‌روی کنند چراکه این نوع پوست‌ها به مواد شیمیایی حساسیت بیشتری دارند. به‌طورکلی در استفاده از اسکراب ها باید به نکات مهم زیر توجه کنید:

  1. می‌توانید هفته‌ای یک و نهایتا 2 بار از اسکراب ها استفاده کنید.
  2. بهتر است 10 دقیقه قبل از بیرون آمدن از حمام از اسکراب استفاده کنید.
  3. اسکرابی را انتخاب کنید که مناسب پوستتان باشد تا باعث آسیب به آن نشود.
  4. اسکراب اگر وارد چشم شود حتما به آن آسیب می‌زند. پس از زدن اسکراب دور چشم خودداری کنید.
  5. اسکراب را به‌صورت دورانی و آرام روی پوستتان ماساژ دهید.
  6. اسکراب را پس از 5 دقیقه از روی پوست با آب ولرم و صابون مخصوص بشویید.
  7. برای استفاده اسکراب روی پوست از پد و کاردک استفاده نکنید.
  8. پس از استفاده از اسکراب ها صورت را با کرم‌های مرطوب‌کننده و آب‌رسان ماساژ دهید.
  9. برای خرید اسکراب حتما به‌جاهای معتبر مراجعه کرده و مارک‌های معتبر را بخرید.

سخن پایانی

پوست صورت و بدن در زیبایی فرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل وجود آلودگی‌های مختلف پوست ما در معرض آسیب‌های متفاوت قرار دارد. جوش‌ها یکی از متداول‌ترین مشکلات پوستی هستند. در ابتدا با دانستن دلیل اصلی جوش، بهترین و مناسب‌ترین درمان را باید آغاز کنید. اسکراب ها اما روشی برای رهایی از شر سلول‌های مرده از لایه سطحی پوست هستند. قبل از انتخاب یک اسکراب باید نوع پوست خود را شناسایی کرده تا اسکراب مخصوص پوست خود را خریداری کنید.

اگر پوست شما همواره دارای انواع جوش باشد باید در استفاده از اسکراب ها احتیاط کنید. بهترین اسکراب برای جوش از نوع درمانی و ضد باکتریایی آن است. بهترین کار قبل از شروع استفاده از یک اسکراب مشاوره با یک متخصص پوست است.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها