همه خواص درمانی روغن اکالیپتوس

امتیاز دهید

همه خواص درمانی روغن اکالیپتوس درخت اکالیپتوس، گیاهی است که در استرالیا یافت می شه که اغلب به عنوان منبع اصلی غذای خرس های کوالا شناخته شده. این درحالی که از نظر تغذیه ای خواص شگفت انگیزی برای حیات وحش فراهم می کنه و روغن های ضروری استخراج شده از برگ های اکالیپتوس دارای خواص […]

همه خواص درمانی روغن اکالیپتوس
آنچه در این مقاله می خوانیم

همه خواص درمانی روغن اکالیپتوس

درخت اکالیپتوس، گیاهی است که در استرالیا یافت می شه که اغلب به عنوان منبع اصلی غذای خرس های کوالا شناخته شده. این درحالی که از نظر تغذیه ای خواص شگفت انگیزی برای حیات وحش فراهم می کنه و روغن های ضروری استخراج شده از برگ های اکالیپتوس دارای خواص دارویی قوی هم هست، همه خواص درمانی روغن اکالیپتوس رو می تونید توی این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز مطالعه کنید…

بیش از هر چیز از  روغن اکالیپتوس برای درمان زخم ها می شه استفاده کرد. جوش خوردگی زخم ها بدون کوچکترین عفونت از جمله خواص باورنکردنی این روغنه. خیلی از افراد برای درمان نیش حشرات از این روغن استفاده می کنن.

جالبه بدونید که، در شهرهای کوچک استرالیا کشف کردن که روغن اکالیپتوس می تونه به گاز تبدیل شه تا خانه ها، هتل ها و مغازه هاشون رو تمیز نگه داره.

امروزه استفاده از روغن اکالیپتوس دامنه وسیعی از مزایای بهداشتی رو شامل می شه:

  1. سرما و گلو درد:

اکالیپتوس به عنوان دفع آفات عمل می کنه و بدن شما رو از سموم و میکروارگانیسم های مضر پاک می کنه.  یکی از موثرترین راه های استفاده از اکالیپتوس برای درمان سرماخوردگی این است که قبل از رفتن به رختخواب چندین قطره روغن بر روی دستمالی در اتاق خوابتون قرار بدید تا بتوانید مزایای شفا رو در طول شب احساس کنید.

برای شرایط حادتر، می تونید کمی روغن اکالیپتوس در آب جوش ریخته و با انداختن حوله ای روی سر نفس های عمیق بکشید.

  1. تغذیه مو:

چند قطره روغن اکالیپتوس با برخی روغن ها مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون، مخلوط کرده و موهاتون رو با اون ماساژ بدید. این روش فوق العاده ای برای جلوگیری از شوره سر و موخوره به حساب میاد. همچنین، اکالیپتوس به عنوان یک درمان طبیعی برای شپش در جایگزینی درمان های شیمیایی هم استفاده می شه.

  1. تمیزکننده دست:

اکالیپتوس یک پاک کننده عالی برای حذف چربی و گریس از پوست بدن هست.

  1. سینوس و آلرژی:

مطالعات نشون داده شده که استفاده از اکالیپتوس در درمان سینوزیت موثره. بیماران در هنگام درمان با روغن اکالیپتوس برای مشکلات آلرژی و سینوس، بهبود سریعتری پیدا کردن.

6. حذف بو:

برای از بین بردن هر نوع بویی از خانه یا محل کارتون تنها کافیه کمی روغن اکالیپتوس رقیق شده رو در محل اسپری کنید. عطر این روغن به خوبی هوای پیرامون شما رو از آلودگی زدوده و هوایی سالم رو به شما هدیه میده.

همه خواص درمانی روغن اکالیپتوس

  1. مشکلات تنفسی:

    تنفس مداوم اسانس اکالیپتوس برای درمان مشکلات تنفسی مثل آسم، برونشیت، COPD، پنومونی و حتی سل، بسیار مفید و موثره. استفاده از اکالیپتوس رگ های خونی رو گسترش میده و اکسیژن بیشتری را به ریه ها می رسونه.

  1. آرام کردن درد‌های عضلانی:

    درد‌های عضلانی، درد مفاصل، کبودی‌ها و کوفتگی ها، به طور مؤثری با این روغن درمان میشن، همچنین باید بگیم که روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد التهابی هم هست.

مجله مثبت سبز

یکی از منابع معتبر که مقاله فوق از مفهوم آن اقتباس گرفته شده، draxe.com می باشد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فوزیه
فوزیه

یکی از بهترین روغن ضد شپش همین اکالیپتوسه که اشاره بهش کردید.

سارا امامی
سارا امامی

یکی از خواص روغن اوکالیپتوس هم درمان شپش هستش. خاصیت اکالیپتوس برای رفع شپش رو من واقعا بهش ایمان دارم
چند قطره بریزید کف سرتان و بعد ابکشی کنید
این ماده شپش را فراری میده و خیلی خارش سر ناشی از شپش رو کم میکنه