مجله مثبت سبز

درمان کبد چرب با بهترین داروها

5/5 - (1 امتیاز)
کبد چرب بیماری شایعی است که حتی در میان جوانان نیز رو به افزایش بوده و خطراتی را به همراه دارد. در این مقاله می‌کوشیم اطلاعات جامعی در مورد علت و راه‌های درمان کبد چرب به شما ارائه دهیم.
درمان کبد چرب

کبد چرب بیماری شایعی است که اخیرا با گسترش زندگی ماشینی، تحرک پایین، تغذیه نا‌مناسب که استفاده مداوم از وعده‌های غذایی پرچرب و غذا‌های آماده به آن دامن می‌زند، در حال افزایش است. خوب است بدانید، امروزه درصد بالایی از افراد، بدون اینکه حتی خبر داشته باشند، به این بیماری مبتلا هستند. در این مقاله از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز قرار است بیشتر با این بیماری شایع، آشنا شویم و همچنین علت و درمان کبد چرب و علائم آن را بررسی می‌کنیم و بهترین داروی کبد چرب را نیز معرفی خواهیم کرد.

معرفی بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب، یک بیماری شایع و همه‌گیر است که طبق آمار‌ها بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری سنشان بین 40 تا 60 سال است. البته ناگفته نماند که این بیماری امروزه در کودکان هم مشاهده می‌شود. با توجه به این سطح از همه‌گیری ببینیم که بیماری کبد چرب چیست و چه علائمی دارد و بهترین داروی کبد چرب چیست؟

جگر چرب یا کبد چرب (Fatty Liver) حالتی از تجمع واکوئول‌های چربی در سلول‌های کبدی است. درواقع به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که رسوب و تجمع بیش از اندازه چربی در کبد، باعث بروز کبد چرب خواهد شد.

البته کبد انسان، به‌خودی‌خود عضوی فاقد چربی نیست و به میزان کافی چربی دارد اما اگر این میزان چربی از حد نرمال بگذرد و بیش از حدود 5 الی 10 درصد از وزن کل کبد را تشکیل بدهد، می‌گویند آن شخص به کبد چرب دچار شده است. این شرایط عموما با التهاب کبد، خود را نشان می‌دهد و اگر تشخیص داده نشود و به‌درستی کنترل نشود، عوارض بسیار بدی در پی خواهد داشت.

به منظور خرید قرص برای کبد چرب کلیک کرده و وارد داروخانه آنلاین مثبت سبز شوید.

انواع کبد چرب

کبد چرب در انواع کبد چرب الکلی، کبد چرب غیرالکلی و کبد چرب بارداری وجود دارد. در نوع الکلی این بیماری، کبد به دلیل مصرف زیاد الکل دچار آسیب شده و قادر به انجام وظایف خود مانند شکستن چربی‌ها نخواهد بود.

خودداری از مصرف الکل، می‌تواند بهترین داروی کبد چرب برای بیماری کبد چرب الکلی باشد. کبد چرب غیرالکلی اغلب به دلیل سوءتغذیه و چاقی روی می‌دهد و با جمع شدن چربی در بافت کبد، کبد فرد آسیب می‌بیند و چربی‌ها را از بین نمی‌برد. در این حالت پرهیز غذایی و کاهش وزن می‌تواند بهترین داروی کبد چرب برای فرد بیمار باشد.

 کبد چرب بارداری هم نوع بسیار نادری از بیماری کبد چرب است که معمولا پس از ماه سوم رخ می‌دهد و با حالت تهوع، استفراغ، درد در قسمت فوقانی سمت راست شکم، زردی، خستگی و کسالت عمومی بدن خود را نشان می‌دهد. این نوع کبد چرب عموما پس از زایمان، بهبود پیدا می‌کند. با همه این‌‎ها اگر نوع کبد چرب مشخص شود، درمان کبد چرب آسان‌تر خواهد بود.

  مشکل کبد

علت بروز بیماری کبد چرب

دلایل اصلی بروز کبد چرب، هنوز ناشناخته است. بااین‌حال گفته می‌شود کبد چرب اغلب ممکن است به دلیل سوءمصرف الکل ایجاد شود؛ ولی معمولا عوامل دیگری موجب بروز کبد چرب می‌شوند که اصطلاحا به آن کبد چرب غیرالکلی می‌گویند که در ایران نیز این نوع از کبد چرب بسیار شایع است. کبد چرب غیرالکلی عموما به دلیل سوءتغذیه، چاقی، نداشتن تحرک کافی، مصرف برخی از دار‌وها و یا دیابت اتفاق می‌افتد.

این نوع کبد چرب به‌طورکلی علائم مشخصی ندارد و به همین علت آن را بیماری خاموش می‌نامند. اما اگر شخص مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی به‌اندازه کافی توصیه‌های مربوطه رعایت نکند و بیماری‌ خود را تحت کنترل قرار ندهد، بیماری در بدن وی پیشروی کرده و باعث بروز سوءهاضمه نیز خواهد شد. در این حالت حتی بهترین داروی کبد چرب هم نمی‌تواند تاثیری داشته باشد و در اصل فرد باید روش زندگی و تغذیه‌اش را تغییر دهد.

علائم بیماری کبد چرب

اغلب افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند، متوجه علائم خاصی برای بیماری خود نمی‌شوند. اما درصورتی‌که پزشک مشکوک باشد، انجام آزمایش خون و بررسی‌هایی را در این زمینه باعث تجویز خواهد کرد. اما برخی افراد مبتلا به کبد چرب، علائمی مانند درد شکم، درد یا پری در ناحیه کبد دارند. گاهی هم برخی از خستگی، بی‌اشتهایی، حالت تهوع، لکه‌های قهوه‌ای روی پوست گردن و زیر بغل، زرد شدن رنگ چشم‌ها، ضعف عمومی، ضعف قدرت تفکر و یا درد در نواحی بالای سمت راست شکم شکایت می‌کنند. بسیاری از بیماران هم دچار بزرگی کبد می‌شوند.

خوب است بدانید، اگر کبد چرب دیر تشخیص داده شود، کبد بیمار، کارایی خود را از دست می‌دهد و حتی بهترین داروی کبد چرب نیز کارساز نخواهد بود و فرد دچار نا‌رسایی کبد می‌شود. در پی این بیماری، احتمال بروز عوارضی مانند هپاتیت، سیروز کبدی و همین‌طور تخریب سلول‌های کبدی بسیار زیاد است. بنابراین خوب است هر فرد مستعد به بیماری کبد چرب، مانند افراد چاق، بیماران دیابتی و بیماران فشار بالا با انجام آزمایش خون و سونوگرافی کبد وضعیت سلامت کبد خود را مورد بررسی قرار دهند.

  کبد

روش درمان کبد چرب

افراد مبتلا به کبد چرب باید فورا تحت درمان قرار بگیرند و وضعیت سلامت کبدشان را تحت کنترل داشته باشند. برای بهبود fatty liver ابتدا باید نوع بیماری، دلایل اصلی ابتلا به این بیماری و مشکلاتی که زمینه‌ساز آن شده‌اند، شناسایی‌شده و سپس به‌درستی درمان شوند. البته هنوز درمان قطعی و کاملی برای این بیماری وجود ندارد اما اگر بیمار در مراحل اولیه کبد چرب قرار داشته باشد، این بیماری به کمک تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی که نتیجه آن کاهش وزن است، قابل درمان خواهد بود و می‌توان چنین روشی را بهترین داروی کبد چرب نیز معرفی کرد. معمولا برای بهبود کبد چرب از دارو‌های مختلفی مانند داروی جدید متفورمین استفاده می‌شود.

در این بین طب سنتی هم برای درمان کبد چرب روش‌های خاص خودش را دارد. خوب است بدانید پزشکان طب سنتی چای سبز، زردچوبه، کاسنی، زنجبیل، زنبق، قارچ، کلم بروکلی، کاهو، کلم بروکسل، جلبک دریایی، آووکادو، ریشه گیاه بابا آدم، گیاه خار مریم و نارگیل را بهترین داروی کبد چرب می‌دانند.

بهترین داروی کبد چرب چیست؟

همان‌طور که در بالا هم اشاره شد، به‌طورکلی اغلب افراد مبتلا به کبد چرب، دچار اضافه‌وزن هستند و کاهش وزن می‌تواند بهترین درمان بیماری کبد چرب برای آن‌ها باشد. این بیماران به‌راحتی می‌توانند با تغییر سبک زندگی، بیماری خود را کنترل کنند. در ادامه چند مورد از مواردی که بهترین داروی کبد چرب به‌حساب می‌آیند، را معرفی خواهیم کرد:

  • پرهیز غذایی را می‌توان به‌تنهایی بهترین راه درمان کبد چرب معرفی کرد. بیمار مبتلا به کبد چرب می‌تواند با پرهیز غذایی بیماری خود را تا حد بسیار زیادی کنترل کند. به‌عنوان‌مثال درمان دیابت و چربی‌های خون، محدود کردن چربی‌های مصرفی، استفاده از منابع امگا 3، مصرف غذا‌های دریایی، استفاده از پروتئین گیاهی، مصرف مرغ و گوشت بدون چربی، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی‌ها، خودداری از مصرف نوشیدنی‌های قندی می‌توانند به رفع کبد چرب کمک کنند.
  • مصرف لیمو، سیب، لبو، گردو، انگور، توت، چغندر، سیر، آووکادو و بروکلی می‌تواند در کنترل این بیماری کمک‌کننده باشد.
  • کاهش وزن نیز می‌تواند در کنترل التهاب کبد کمک‌کننده باشد.
  • همان‌طور که ورزش کردن برای درمان اغلب بیماری‌ها مفید است، برای کنترل بیماری کبد چرب هم کارایی بسیار خوبی دارد. در این میان پیاده‌روی روزانه بهترین خواهد بود. با توجه به قابلیت‌های خود نیز می‌توانید پیاده‌روی تند انجام دهید یا آهسته بدوید و یا از سربالایی بالا بروید.
  • از طرفی ویتامین‌های دارای آنتی‌اکسیدان مثل ویتامین E، اگرچه درمان قطعی بیماری کبد چرب نیستند، اما بااین‌حال می‌توانند مانند یک داروی خوب برای کبد چرب عمل کنند.

درمان تا معرفی بهترین داروی کبد چرب

معرفی بهترین داروها برای درمان کبد چرب

در اینجا چند نمونه داروی گیاهی که به درمان fatty liver کمک می‌کنند و جهت خرید آنها نیازی به نسخه پزشک وجود ندارد، به شما معرفی می‌کنیم:

قرص سینارکول دینه

عصاره کنگر فرنگی و پودر زردچوبه ترکیبات موثر موجود در این محصول هستند که هر دو به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. از دیگر فواید مصرف این قرص می‌توان به کاهش کلسترول و افزایش تولید و دفع صفرا اشاره کرد. استفاده از این قرص موجب می‌شود تا از انباشته شدن چربی در سلول‌های کبدی ممانعت به عمل آید. قرص سینارکول دینه به رفع سوء هاضمه و احساس سنگینی بعد از خوردن غذا نیز کمک می‌کند. حداکثر 3 بار در روز همراه با غذا می‌توانید از این مکمل استفاده نمایید.

  سینارکول دینه برای درمان کبد چرب

خرید قرص سینارکول دینه

کپسول لیورسیل ۲۴۰ رزفارمد

کپسول لیورسیل ۲۴۰ رزفارمد که در اینجا قصد معرفی آن را به شما داریم، هم به درمان دیابت نوع 2 کمک می‌کند و هم در درمان کبد چرب موثر است. این کپسول پایین آورنده کلسترول و تری گلیسرید خون است. روزی ۲ بار هر بار ۱ کپسول به همراه ۱ لیوان آب باید میل شود تا اثرات مصرف این دارو بعد از مدتی نمایان شود. به منظور درمان بیماری‌های التهابی کبد نیز می‌توان لیورسیل را مورد استفاده قرار داد. افرادی که دچار عارضه صفراوی هستند قبل از مصرف این دارو حتما باید با پزشک مشورت کنند. عصاره گیاه خار مریم یکی از مهم‌ترین ترکیبات در این محصول است.

  کپسول لیورسیل

خرید کپسول لیورسیل

قرص لیورگل 140 میلی گرم گل دارو

یکی از محبوب‌ترین داروها برای بهبود عملکرد کبد و بهبود سیروز کبدی و مشکل کبد چرب، قرص لیورگل 140 میلی گرم گل دارو است که طرفداران زیادی دارد. 3 نوبت در روز 1 قرص از این دارو باید مصرف شود. برای درمان هپاتیت حاد و مزمن ویروسی نیز می‌توان از لیورگل استفاده نمود. گیاه خار مریم ترکیب موثر موجود در این قرص است که کارایی کبد را بهبود بخشیده و در برابر سموم از کبد محافظت به عمل می‌آورد. با مصرف این قرص قدرت نوسازی سلول‌های کبدی افزایش می‌یابد. کاهش عوارض سمی داروهای ضد سرطان از دیگر مزایای مصرف این قرص است.

  لیورگل برای درمان کبد چرب

خرید قرص لیورگل

قرص روکشدار هلسی لیور گلدن لایف

جهت بهبود عملکرد کبد، بازسازی سلول‌های کبدی و همچنین درمان کبدچرب داروی دیگری که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، قرص روکشدار هلسی لیور گلدن لایف است. این قرص روزانه 1 الی 2 بار می‌تواند مصرف شود. هلسی لیور یک قرص گیاهی بوده و در برابر سموم از کبد محافظت به عمل می‌آورد. ترکیبات موجود در این قرص خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و به افزایش تولید صفرا کمک می‌کنند. هیچ منع مصرف خاصی در مورد این دارو وجود ندارد و عارضه جانبی هم مشاهده نشده است.

  هلسی لیور

خرید قرص هلسی لیور

کپسول ژلاتینی لیورمد فیتومد

به دنبال داروی گیاهی برای درمان کبد چرب هستید؟ کپسول ژلاتینی لیورمد فیتومد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این کپسول با داشتن مقادیر مناسبی از گیاه خارمریم در بهبود کبد چرب نقش موثری دارد. همچنین برای تقویت عملکرد کبد، بهبود هپاتیت و سیروز کبدی می‌توانید از این محصول استفاده کنید. دستور مصرف روزی 3 بار و هر بار 1 کپسول است که ترجیحا قبل از وعده‌های غذایی باید میل نمایید. گیاه خار مریم سبب سنتز DNA و تحریک فاکتورهای تاثیر گذار در سنتز پروتئین می‌شود که در بازسازی بافت کبد نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. در صورتی که همزمان با این کپسول از داروهای دیگری هم استفاده می‌کنید، به منظور جلوگیری از تداخل دارویی حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

  کپسول لیورمد

خرید کپسول لیورمد

سخن پایانی

با توجه به مطالب بیان‌شده در این مقاله بهترین داروی کبد چرب، از بین بردن عواملی است که باعث ایجاد آن شده است. البته همه ما با تبلیغات گسترده‌ای روبرو شده‌ایم که ادعای عرضه بهترین داروی کبد چرب را دارند. اگرچه دارو‌های خوبی برای کنترل کبد چرب وجود دارد ولی در‌واقع این بیماری درمان قطعی ندارد. به‌طورکلی تغذیه مناسب و ورزش روزانه به‌عنوان بهترین درمان کبدچرب شناخته می‌شوند.

همچنین توجه داشته باشید، عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی، کاهش وزن، بهترین روش کنترل و درمان این بیماری به‌حساب می‌آیند. اگر کسی را که به این بیماری مبتلا باشد می‌شناسید، حتما این مقاله را برایش بفرستید و از او بخواهید با تغییر سبک زندگی‌اش به سلامت و کیفیت زندگی‌اش بیفزاید.

مطالب مرتبط
برچسب: سلامت بدن
دسته بندی: کلیه و کبد
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها