غذاهایی که باعث شادابی پوست می شوند

امتیاز دهید

اگر به فکر سلامت پوست خودمون هستیم نیاز نیست به فکر راه های سخت و پر هزینه باشیم با کمی دقت در مواد غذایی اطرافمون و وجود این همه مواد مغذی و ویتامین در انواع میوه جات و سبزیجات می تونیم از پوستی سالم و زیبا برخوردار باشیم به همین دلیل در مقاله غذاهایی که باعث […]

شادابی پوست

اگر به فکر سلامت پوست خودمون هستیم نیاز نیست به فکر راه های سخت و پر هزینه باشیم با کمی دقت در مواد غذایی اطرافمون و وجود این همه مواد مغذی و ویتامین در انواع میوه جات و سبزیجات می تونیم از پوستی سالم و زیبا برخوردار باشیم به همین دلیل در مقاله غذاهایی که باعث شادابی پوست می شوند به معرفی این مواد غذایی پرداخته ایم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مزایای آب برای شادابی پوست

نوشیدن آب یکی از بهترین کارهاییست که می تونه به حفظ شکل صورت کمک کنه. نوشیدن آب سبب حفظ رطوبت پوست و همینطور بهبود خط و خطوط قابل توجه می شوه. مصرف روزانه 8 لیوان آب موجب افزایش درخشندگی، بهبود جریان خون، جذب مواد مغذی و همینطور دفع سموم از بدن می شود.

سلنیوم برای پوست

سلنیوم بعنوان یک ماده معدنی از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنه. در حقیقت این رادیکال های آزاد هستن که سبب بروز نشونه های پیری مانند چین و چروک، خشکی پوست و آسیب های بافتی می شوند. با مصرف این ماده معدنی که در قارچ، آجیل؛ انواع ماهی و میگو، هویج، بوقلمون، گوشت گاو به وفور یافت می شه به پیشگیری از سرطان پوست نیز کمک خواهید کرد.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

آنتی اکسیدان برای سلامتی سلول ها و شادابی پوست

آنتی اکسیدان در کاهش و جلوگیری از رادیکال های آزاد بسیار با اهمیت هستند. ضمن اینکه شما براحتی می تونید در انواع میوه جات رنگی، سبزیجات و برخی از غذاها آنتی اکسیدانها را یافت نمایید. پس از انواع توت ها، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی، فلفل و لوبیا نیز غافل نشید.

مقابله با رادیکال های آزاد با CoQ10

بدن انسان به طور طبیعی آنزیم آنتی اکسیدان CoQ10 را می سازد اما همزمان با رشد و بزرگتر شدن از میزان این آنزیم کمتر می شود. این آنزیم در ساخت انرژی  و کمک به کارکرد سلول ها نیز تاثیرگذار است. بنابراین برای جبران این آنزیم پیشنهاد می کنیم تا می تونید از مواد غذایی مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن، مرغ و گوشت ارگانیک استفاده نمایید، و البته محصولات پوستی حاوی این آنزیم هم در برطرف نمودن خط و خطوط پوستی بسیار کمک کننده هستند.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

 

ویتامین A تعمیر کننده پوست

مسلما هیچ کس دوست نداره پوستش دچار خشکی و یا پوست ریزی بشه، بنابراین مجله مثبت سبز پیشنهاد می کنه تا از ویتامین A موجود در هویج، طالبی، پرتقال و همینطور سبزیجات برگ سبز و تخم مرغ کمال بهره را ببرید، ویتامین A در محصولات پوستی و آرایشی به شکل رتینوئید موجوده و از پوست شما در برابر آکنه، چین و چروک و همینطور لکه های تیره محافظت می کند.

ویتامین C قدرتی در مقابل خورشید

ویتامین سی از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت کرده و کمک به تقویت کلاژن و الاستین در پوست می کنه. شما براحتی می تونید در کیوی، کلم بروکلی، فلفل قرمز، مرکبات و برنج این ویتامین یافت نموده و مصرف نمایید.

ویتامین E افزایش دهنده سلامت پوست

 

از دیگر ویتامین هایی که از پوست شما در برابر آسیب ها و التهابات نور خورشید محافظت می کنه ویتامین E می باشد. که در روغن های گیاهی، آجیل، دانه ها، مارچوبه و اسفناج یافت می شود.

دریافت برخی از چربی های سالم و کمک به شادابی پوست

امگا 3 و امگا 6 از چربی های خوبی هستند که از خشکی و بروز لک در پوست جلوگیری می کنن. به عبارتی با مصرف روغن های زیتون، کلزا و همینطور ماهی قزل آلا، ساردین و ماهی های آب سرد شما از پوستی نرم تر و جوان تر برخوردار خواهید بود.

بهترین روغن برای داشتن پوستی زیبا

برخی از روغن ها مثل روغن زیتون دارای مقادیر بالایی اسیدهای چرب ضروری هستند که فوق العاده با کیفیت بوده و از دیگر روغن ها مواد مغذی بالاتری دارند. مصرف این روغن موجب افزایش حس طراوت و تازگی در شما می شه.

یه نیروگاه آنتی اکسیدان در یک فنجان

چای سبز یک معجون سحر آمیز هست که با خواص بسیاری که داره از التهابات پوستی، آر آسیب پذیری DNA و همینطور مضرات خورشید جلوگیری می کنه. ترکیبات چای سبز در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به کار برده شده اما داروخانه آنلاین مثبت سبز پیشنهاد می کنه تا با تهیه چای سبز برند نیوشا به طور مستقیم از این ترکیب معجزه سا بهره مند شوید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها