آیا مانیکور با ژل ناخن ها، سرطانزاست؟

4.5/5 - (2 امتیاز)

مانیکور با ژل گزینه ای بادوام تر و البته گرون تر از مانیکور معمولیه که این روزها تقریبا در تمامی سالن های زیبایی ارائه داده میشه. اما آیا با خطرات در کمین اون آشنا هستید؟ در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به این سوال پاسخ خواهیم گفت. بعضی از مصرف کنندگان در […]

آیا مانیکور با ژل ناخن ها، سرطانزاست؟

مانیکور با ژل گزینه ای بادوام تر و البته گرون تر از مانیکور معمولیه که این روزها تقریبا در تمامی سالن های زیبایی ارائه داده میشه. اما آیا با خطرات در کمین اون آشنا هستید؟ در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به این سوال پاسخ خواهیم گفت.

بعضی از مصرف کنندگان در مورد خطر ابتلا به سرطان پوست با چراغ های UV مورد استفاده برای خشک کردن مانیکور با ژل در آرایشگاه ها در تردید هستن.

آنچه در این مقاله می خوانیم

آیا مانیکور با ژل ناخن ها، سرطانزاست؟

دکتر سوزان سوتر، استاد پوست در دانشگاه پزشکی دانشگاه استنفورد و سرطان، توضیح میده که: “این لامپ ها اشعه ماورا بنفش منتشر میکنن که طول موج های طولانی بیشتری نسبت به اشعه ماورا بنفش B دارن و بنابراین عمیق تر نفوذ می کنن؛ ما می دونیم که نور UVB و UVA به علت خطر بروز سرطان پوست در دستگاه های سولاریوم مورد هشدار قرار می گیره؛ با این حال، مقدار مواجهه محدود در یک مانیکور با ژل بعیده که خطر ابتلا به سرطان پوست رو به میزان قابل توجهی افزایش بده.”

آیا مانیکور با ژل ناخن ها، سرطانزاست؟

آیا شما باید درباره عادت مانیکور نگران باشید؟

در سال جاری، کارولینا یاسکو، بازیگر محبوب Miss USA، زمانی اعلام کرد که او در 18 سالگی مبتلا به ملانوم در ناخن شده.

وی گفت: “دکتر به من گفت که احتمالا من به دلیل مراجعه زیاد به ناخنکار و ژل روی ناخن به این بیماری مبتلا شدم.”

این خبر باعث تشویش و اضطراب زیادی در دنیا شد و در حالی که تجربه Jasko نگران کننده است، اما احتمالا این اتفاق نادر باید باشه و آمار نگران کننده ای رو درگیر خودش نمی کنه!

مطالعه 2014 در JAMA Dermatology مقدار UV رو که از لامپ ها به دست میاد رو اندازه گیری کرد و نتیجه گرفت که مقدار مواجهه با انرژی حتی پس از مانیکور ژل متعدد باعث خطر ابتلا به سرطان پوست می شه.

دست ها را از آسیب محافظت کنید

نویسندگان مقالات خطرات ذکر شده، توصیه می کنن که در صورت استفاده از مانیکورهایی که از لامپ UV استفاده می کنن، از کرم های ضد آفتاب بر روی دستان خود به صورت روزانه حتما استفاده کنید!

چرا که اگه حتی این اشعه باعث سرطان نشه، حتما موجب پیری زودرس میشه.

آیا مانیکور با ژل ناخن ها، سرطانزاست؟

نکته مهم اینجاست که صرف نظر از این که آیا شما مانیکور ژل به طور منظم دریافت می کنید یا نه، اما اگه چیزی به نظرتون در دستاتون مشکوک به نظر می رسه، از متخصص پوست حتما مشورت بخواید.

زخم های خفیف و قرمز در دست شما می تونه یک سرطان پوست غیر ملانوم رو نشون بده، در حالی که رشد زگیل یا نقطه پایدار در دست یا اطراف ناخن های انگشت هم می تونه نشونه ای از یک بیماری نهفته باشه!

ناخن های خود را سالم نگه دارید

مانیکور با ژل ناخن ها رو سخت می کنن و باعث آسیب به صفحه ناخن میشن، به خصوص اگه دائما برداشته بشن، حتما باید آرایشگر حرفه ای ناخن شما رو ترمیم کنه تا کمترین آسیب به ناخنتون برسه.

اگه شما مانیکور با ژل رو به طور منظم انجام میدید، هر چند وقت یه بار به ناخن هاتون اجازه بدید استراحت کنه و میزان مناسب اکسیژن به لایه های زیری پوستتون برسه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت ناخن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها