مجله مثبت سبز

لوبریکانت چیست؟ طریقه مصرف و عوارض ژل لوبریکانت

5/5 - (2 امتیاز)

با وجود اینکه همه روزه انواع مختلفی از ژل‌های لوبریکانت روانه بازار می‌شوند اما متاسفانه بسیاری از افراد متاهل نیز هنوز نام این نوع محصولات به گوششان نخورده است. شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که در روابط زناشویی خود دچار مشکلاتی هستید و با خواندن این مقاله و کسب اطلاعات بتوانید روابط […]

ژل لوبریکانت چیست؟

با وجود اینکه همه روزه انواع مختلفی از ژل‌های لوبریکانت روانه بازار می‌شوند اما متاسفانه بسیاری از افراد متاهل نیز هنوز نام این نوع محصولات به گوششان نخورده است. شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که در روابط زناشویی خود دچار مشکلاتی هستید و با خواندن این مقاله و کسب اطلاعات بتوانید روابط زناشویی خود را بهبود بخشید. با ما همراه باشید تا با انواع ژل لوبریکانت ، نحوه استفاده از ژل روان کننده، مزایا، معایب و عوارض جانبی آنها بیشتر آشنا شوید. آیا تاکنون اصلا از ژل لوبریکانت استفاده کرده‌اید؟ از قیمت ژل روان کننده لوبریکانت در داروخانه تا گرفته تا اطلاعات مهم‌تر را در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ژل لوبریکانت چیست؟

به طور کلی وقتی یک زن در روابط جنسی تحریک می‌شود، ترشحاتی در واژن صورت می‌گیرد که انجام رابطه جنسی را آسان می‌کند. اما اگر اختلالی در بدن وجود داشته باشد، ترشحات طبیعی واژن انجام نمی‌گیرند و در نتیجه رابطه جنسی بسیار دردناک و غیرقابل تحمل می‌شود. در این موارد است که ژل لوبریکانت مفید واقع شده و به حل این مشکل کمک می‌کند. تغییرات هورمونی، یائسگی، افزایش سن و استفاده از برخی داروها عواملی هستند که در ترشحات طبیعی واژن اختلال ایجاد می‌نمایند. استفاده از انواع ژل لوبریکانت سبب می‌شود تا همراه با برانگیختگی جنسی، لذت جنسی برای هر دو طرف رابطه افزایش پیدا کند.

چه افرادی می توانند از ژل لوبریکانت استفاده کنند؟

دانستید که لوبریکانت چیست. ژل های روان کننده جنسی می‌توانند برای همه افراد چه آنهایی که با خشکی واژن مواجه هستند و چه افرادی که این مشکل را ندارند، مورد استفاده قرار بگیرد. اما پرواضح است که اگر فردی دچار خشکی یا سوزش و خارش واژن است، استفاده این نوع محصولات بیش از دیگر افراد توصیه می‌شود.

خشکی واژن معمولا در خانم‌هایی ایجاد می‌شود که :

  • داروهای خاصی مثل آنتی هیستامین یا داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند.
  • مقدار آب کمی در طول روز می‌نوشند.
  • از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند.
  • سیگار می‌کشند.
  • در دوران شیردهی به سر می‌برند.
  • نزدیک به دوران یائسگی هستند یا یائسه شده‌اند.
  • دچار برخی اختلالات خودایمن هستند.
  • تحت شیمی درمانی قرار دارند.
برخی روان‌کننده‌ها فقط برای لذت جنسی بیشتر فرموله شده‌اند. زوجینی که دوست دارند روابط جنسی خود را از آنچه که هست بهتر کنند، می‌توانند از این نوع روان‌کننده‌ها بهره بگیرند.

ژل روان کننده

انواع مختلف ژل لوبریکانت چیست؟

هنگامی که وارد داروخانه‌ها می‌شوید، با انواع ژل لوبریکانت مواجه خواهید شد. این ژل‌ها به منظور رفع نیازهای مختلف تهیه شده‌اند و شما بسته به نیاز خود باید آنها را خریداری نمایید:

ژل لوبریکانت بر پایه آب

این نوع ژل رایج‌ ترین نوع روان‌کننده در بین عموم است. علت این امر چیزی نیست جز اینکه این نوع ژل‌ها سالم و طبیعی هستند. متخصصین زنان و زایمان در هنگام معاینات واژن نیز گاهی از ژل لوبریکانت بر پایه آب استفاده می‌کنند. این نوع ژل‌ها می‌توانند حاوی گلیسیرین یا فاقد آن باشند.

X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف:439.000 تومان
X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت اصلی: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف: 439.000 تومان

مزایا و معایب

ژل لوبریکانت بر پایه آب، به راحتی در مراکز معتبر پیدا می‌شود، قیمت بالایی ندارد، در کنار کاندوم می‌توان از آن استفاده کرد و به راحتی قابل پاک شدن است. این نوع از ژل‌های لوبریکانت به سرعت خشک می‌شوند و این مورد را می‌توان به عنوان یکی از معایب آنها عنوان کرد.

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

روان‌کننده‌های پایه سیلیکونی نسبت به روان‌کننده‌های بر پایه آب، از غلظت بیشتری برخوردار هستند و میزان روان‌کنندگی آنها بیشتر است.

مزایا و معایب

ژل‌های لوبریکانت بر پایه سیلیکون نسبت به ژل‌های بر پایه آب برای خشک شدن به زمان بیشتری نیاز دارند. این نوع ژل‌ها با محصولات سیلیکونی سبب ایجاد واکنش شیمیایی می‌شوند و به همین دلیل هرگز نباید همزمان مورد استفاده قرار بگیرند. اگر کاندوم از جنس لاتکس باشد، استفاده از ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون مشکلی ایجاد نمی‌کند. تمیز کردن این نوع ژل‌ها در مقایسه با انواعی که بر پایه آب هستند، سخت ‌تر است و قیمت بالاتری نیز دارند.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

ژل لوبریکانت بر پایه روغن 2 نوع دارد؛ نوع طبیعی و نوع مصنوعی. در روان‌کننده‌های طبیعی معمولا از روغن نارگیل یا کره گیاهی و در روان‌کننده‌های مصنوعی از روغن‌های مصنوعی یا وازلین استفاده می‌شود.

مزایا و معایب

روان‌کننده‌های بر پایه روغن طبیعی برای ماساژ ناحیه تناسلی و انجام رابطه جنسی بسیار مناسب هستند. اما ژل‌های لوبریکانت بر پایه روغن‌های مصنوعی تنها برای استعمال خارجی مناسب بوده و برای رابطه جنسی قابل استفاده نیستند. استفاده از هر دو نوع ژل لوبریکانت بر پایه روغن روی کاندوم ممکن است موجب پارگی کاندوم و بارداری ناخواسته شود. به کار بردن روان‌کننده‌های بر پایه روغن به خصوص نوع مصنوعی آن ممکن است سبب عفونت واژن شود. استفاده از این نوع ژل‌ها در ایران چندان متداول نیست و به راحتی قابل دسترس نیست.

چه نوع ژل روان کننده ای برای شما مناسب است؟

انواع ژل لوبریکانت در برندهای مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است برخی از آنها برای شما مناسب ‌تر باشند اما این نوع محصولات را باید بر اساس نیاز خود تهیه نمایید:

  • اگر با خشکی شدید واژن مواجه هستید، ژل‌های سیلیکونی بهترین گزینه برای شما هستند.
  • اگر مستعد ابتلا به عفونت هستید، ژل لوبریکانت پایه آب (بدون گلیسیرین) برای شما مناسب است.
  • اگر از کاندوم لاتکس استفاده می‌کنید، لوبریکانت‌های پایه آب از دیگر انواع برای شما بهتر هستند.

طریقه مصرف ژل لوبریکانت

استفاده از ژل‌های روان کننده اصلا سخت نیست. برای این کار ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون خوب بشویید تا کاملا تمیز شوند. مقدار مناسبی از ژل را کف دست خود ریخته و صبر کنید تا کمی گرم شود. سپس با استفاده از انگشت خود آن را روی آلت تناسلی خود بمالید. در صورت نیاز می‌توانید مقداری از ژل را به قسمت داخلی واژن خود نیز بزنید تا مرطوب شود. اگر احساس کردید مقدار ژلی که استفاده کرده‌اید، کم بوده مجددا تمام مراحل را تکرار نمایید.

عوارض جانبی ژل لوبریکانت چیست؟

عوارض لوبریکانت چیست؟به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از ژل‌های لوبریکانت عوارض جانبی خاصی ندارد اما به هر حال در بعضی موارد ممکن است واکنش‌های آلرژیک مثل خارش، التهاب، کهیر، دشواری تنفس، تورم زبان، گلو و صورت در برخی افراد دیده شود. اگر احساس کردید با استفاده از ژل‌های لوبریکانت دچار عفونت شده‌اید، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

بهترین ژل های لوبریکانت

شما برای خرید ژل لوبریکانت می توانید به داروخانه مثبت سبز مراجعه کنید و لیست کامل ژل های آمیزشی بانوان که شامل ژل های روان کننده (لوبریکانت) ، ژل های تحریک کننده و گرم کننده و ژل های جمع کننده است را مشاهده کنید و در صورت تمایل به صورت آنلاین خرید کنید. مثبت سبز در صورت درخواست شما بسته بندی محصولات آمیزشی را با پوشش کامل ارسال خواهد کرد.

در ادامه پرفروش‌ترین و بهترین انواع ژل لوبریکانت را به شما معرفی می‌کنیم:

ژل آمیزشی زرد روان کننده ایموشن

این ژل برطرف کننده خشکی، ضد حساسیت، ضد التهاب، خوشبو کننده و تنظیم کننده ترشحات واژن است و درد ناشی از خشکی واژن را به هنگام رابطه جنسی کاهش می‌دهد. خاصیت آنتی باکتریال این ژل موجب می‌شود تا به عنوان ضد عفونی کننده نیز کاربرد داشته باشد. فرمولاسیون این ژل بر پایه آب بوده و دارای گواهینامه‌های بین المللی است.

  لوبریکانت زرد

خرید ژل ایموشن

ژل لوبریکانت افزایش میل جنسی و روان کننده بنژل

این ژل نه تنها اثر روان‌کنندگی دارد بلکه روی میل جنسی نیز تاثیری مثبت بر جای می‌گذارد. ژل لوبریکانت افزایش میل جنسی و روان کننده بنژل مخصوص خانم‌ها بوده و کمک می‌کند تا فرد هنگام رابطه جنسی دردی حس نکند. اسانس نعنا فلفلی و عصاره آلوئه ورا ترکیباتی هستند که در این محصول مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ایجاد لغزندگی برای بهبود رابطه جنسی و ایجاد حس خنک کنندگی و مرطوب کنندگی از مزایای مصرف این ژل روان کننده است. قبل از نزدیکی مقدار مناسبی از ژل روی موضع (کلیتورس) باید مالیده شود و بعد ماساژ صورت گیرد.

  ژل لوبیکانت افزایش میل جنسی بنژل

خرید ژل لوبریکانت بنژل افزایش دهنده میل جنسی

ژل لوبریکانت مرطوب کننده و روان کننده بنژل

به منظور برطرف کردن خشکی ناحیه واژن می‌توانید از ژل لوبریکانت مرطوب کننده و روان کننده بنژل استفاده نمایید. این ژل کاهش درد حین مقاربت را به دنبال خواهد داشت. از مزایای این ژل آن است که همراه با کاندوم نیز می‌توانید آن را استفاده کنید. پارابن، گلیسرین و الکل در این محصول وجود ندارد و فاقد عارضه جانبی است. استفاده از این ژل به ویژه به زنان یائسه پیشنهاد می‌شود که با خشکی واژن روبرو هستند. جهت مصارف آمیزشی، قبل از نزدیکی مقدار مناسبی از ژل را بر روی موضع آغشته و ماساژ دهید.

  ژل روان کننده بنژل

خرید ژل روان کننده بنژل

ژل لوبریکانت رازک

ژل لوبریکانت رازک نیز یکی از بهترین انواع ژل لوبریکانت بوده و بر پایه آب ساخته شده است. از این ژل هم برای کاهش درد به هنگام رابطه جنسی می‌توان استفاده کرد و هم به هنگام معاینات واژینال. در روابط جنسی که از کاندوم استفاده می‌شود، از این روان‌کننده به خوبی می‌توان بهره گرفت زیرا بر پایه آب است نه روغن.

  ژل رازک

خرید ژل لوبریکانت رازک

ژل روان کننده حساس ناچ کدکس با رایحه آلوئه ورا

این ژل نیز بر پایه آب بوده و با داشتن گلیسیرین سبب رطوبت در ناحیه واژینال شده و درد و خشکی را به هنگام نزدیکی کاهش می‌دهد. PH متعادل این ژل فضای واژن را برای برقراری رابطه جنسی مناسب کرده و به خصوص برای زنان یائسه ایده‌آل است.

  ژل لوبریکانت ناچ کدکس از انواع ژل لوبریکانت

کدکس آلوئه ورا

ژل روان کننده ناچ کدکس با رایحه توت فرنگی

رایحه مطبوع این ژل بوی نامطبوع ترشحات واژن را از بین برده و با افزایش رطوبت رسانی مانع از ایجاد خشکی شده و رابطه جنسی را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. این محصول که بر پایه آب است، ضد حساسیت بوده و برای ماساژ جنسی نیز کاربرد دارد.

  ناچ کدکس با طعم توت فرنگی

ژل لوبریکانت ناچ کدکس با طعم توت فرنگی

ژل روان کننده ناچ کدکس با رایحه موز

این ژل علاوه بر تنظیم PH داخل واژن و جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی و قارچی با افزایش رطوبت رسانی موجب پیشگیری از درد به هنگام رابطه جنسی می‌شود. این محصول به دلیل داشتن چربی بسیار بالا و ایجاد لغزندگی برای ماساژ جنسی نیز قابل استفاده است. این ژل بر پایه آب بوده و محتوای گلیسیرین دارد.

  ناچ کدکس با طعم موز

ناچ کدکس با طعم موز

ژل لوبریکانت مدل pleasure سیمپلکس

انواع ژل لوبریکانت را در برندهای مختلفی می‌توانید بیابید. برند سیمپلکس تاکنون روان‌کننده‌های بسیاری را روانه بازار کرده است که یکی از محبوب‌ترین آنها ژل لوبریکانت مدل pleasure سیمپلکس است. این ژل مبتنی بر آب ساخته شده و با کاندوم‌های لاتکس کاملا سازگار عمل می‌کند. برای افزایش لذت جنسی، کاهش ترشحات زیاد مهبل و منقبض کردن عضلات درونی واژن می‌توان از این محصول استفاده نمود. عطر انار در این ژل میل جنسی را افزایش می‌دهد. برای دوران بعد از زایمان استفاده از این ژل می‌تواند بسیار کارساز باشد.

از دیگر ژل‌های لوبریکانت برند سیمپلکس می‌توان به:

ژل لوبریکانت مدل hot سیمپلکس

لوبریکانت سیمپلکس مدل Delight

ژل لوبریکانت رمانتیک پلاس سیمپلکس

اشاره کرد.

  لوبریکانت ناچ کدکس

سیمپلکس

ژل لوبریکانت رومنس ایموشن

ژل لوبریکانت رومنس ایموشن با رایحه توت فرنگی به رفع خشکی واژن کمک کرده و با عطر خوشی که دارد افزایش دهنده میل جنسی به حساب می‌آید. با مصرف این لوبریکانت حساسیت و آلرژی ایجاد نخواهد شد. این ژل حاوی گلیسیرین است و استفاده از آن بسیار ساده.

  ژل لوبریکانت رومنس

خرید ژل لوبریکانت رومنس

ژل روان کننده دیلی مکس تایم استاپ کدکس

این ژل رطوبت‌رسانی قوی داشته و بدون ایجاد حساسیت و آلرژی از خشکی واژن جلوگیری کرده و رابطه جنسی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. لیدوکائین یکی از ترکیبات مهم در این محصول است. ژل روان کننده دیلی مکس تایم استاپ کدکس تنظیم کننده PH بوده و حتی برای ماساژ و درمان انزال زودرس نیز می‌توان از آن بهره گرفت. این ژل باید به نواحی خارجی واژن و همچنین آلت تناسلی شریک جنسی مالیده شود. رایحه مطبوع این محصول تحریک‌کننده بوده و میل جنسی را افزایش می‌دهد.

  دیلی مکث

لوبریکانت دیلی مکس بهترین ژل لوبریکانت مقعدی

از انوع ژل لوبریکانت می‌توان به محصولاتی نیز اشاره کرد که برای مقاربت‌های مقعدی کاربرد دارند. ژل لوبریکانت سیمپلکس مدل Long Love در واقع برای آقایان فرموله شده است. برای کاهش درد آمیزش‌های مقعدی می‌توان از این ژل بهره گرفت. باید این محصول روی آلت تناسلی پمپ شده و بعد از 15 دقیقه شسشته شود. تاخیر در انزال و درمان زودانزالی از دیگر مزایای استفاده از این ژل است. این محصول مبتنی بر آب بوده و کاندوم‌های لاتکس سازگاری دارد. عطر خوش این محصول افزاینده میل جنسی است.

نحوه استفاده از ژل لوبریکانت

نحوه استفاده از ژل روان کننده چگونه است؟ چگونگی استفاده از ژل لوبریکانت را در این اینفوگرافیک می‌توانید ببینید:

  ایفوگرافیک انواع ژل لوبریکانت

مقایسه انواع ژل لوبریکانت در برندهای مختلف

نحوه استفاده از ژل روان کننده را شرح دادیم. در جدول نیز ویژگی‌های چند مورد از بهترین ژل‌های لوبریکانت را با هم مقایسه کرده‌ایم:

نام محصول ویژگی مهم به جز روان کنندگی حجم (میلی لیتر) فرمولاسیون ترکیبات مهم
ژل زرد روان کننده ایموشن خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده 72 بر پایه آب گلیسیرین طبیعی
ژل لوبریکانت مدل pleasure سیمپلکس کاهش دهنده ترشحات زیاد مهبلی 100 بر پایه آب عصاره انار/ گلیسیرین
کرم فموره عامل غیر مستقیم در جلوگیری از شیوع بیماری‌های آمیزشی 20 بر پایه آب آرژنین/ گلیسیرین
ژل روان کننده دیلی مکس تایم استاپ کدکس مناسب برای ماساژ و درمان زود انزالی 90 بر پایه آب لیدوکائین/ گلیسیرین
ژل روان کننده کدکس با رایحه توت فرنگی از بین برنده بوی بد واژن/ ضد حساسیت 90 بر پایه آب گلیسیرین/ (بدون رنگ)

 

کلام آخر

لوبریکانت چیست؟ انواع ژل لوبریکانت محصولات بسیار مفیدی هستند که می‌توانند زندگی زناشویی شما را نجات دهند. خشکی واژن مشکلی رایج در میان بسیاری از خانم‌ها است. این مسئله می‌تواند تاثیری منفی در کیفیت روابط زناشویی داشته باشد. خجالت را کنار بگذارید؛ اگر در روابط جنسی خود دچار مشکل هستید محصولات روان‌کننده را بدون مراجعه حضوری نیز می‌توانید تهیه کنید. داروخانه‌های آنلاین مثل مثبت سبز به راحتی تمام این محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهند. در برخی موارد نیز لازم است حتما به پزشک مراجعه داشته باشید تا هم خود شما و هم شریک جنسی شما بتوانید از رابطه جنسی لذت ببرید.

سوالات متداول در مورد ژل لوبریکانت
محصولی که باعث رفع خشکی واژن در خانم‌ها شده و رابطه جنسی را لذت بخش و خوشایند می‌‎کند.
به طور کلی اگر به ژل روان کننده حساسیت نداشته باشید، عارضه ای به وجود نخواهد آورد. در مواردی که حساسیت وجود دارد ممکن است خارش، سوزش و مشکلات دیگر پدید آید.
قبل از رابطه جنسی مقدار مناسبی از ژل را بر روی موضع (کلیتورس) مالیده و ماساژ دهید.
مطالب مرتبط
دسته بندی: محصولات جنسی
بحث و تبادل نظر
guest

13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Roghayyeh
Roghayyeh

سلام ببخشید میخواستم بدونم ژل لوبریکانت برای چیه

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی
پاسخ به  Roghayyeh

همراه گرامی داروخانه اینترنتی مثبت سبز

به طور کلی، ژل‌های لوبریکانت خاصیت روان‌کنندگی دارند. در واقع با نرم کردن واژن خانم‌ها، راه ورود را باز کرده و از درد در هنگام رابطه زناشویی کم می‌کنند. در واقع لوبریکانت برای کم کردن درد و بیشتر کردن لذت آمیزش، استفاده می‌شود میزان رضایت را در طرفین بالا خواهد برد. کاربرد ژل لوبریکانت در زمان معاینه پزشک زنان هم به چشم می‌آید.

با تشکر از همراهی شما.

م
م

آیا همه ژل های لوبریکانت استفاده مقعدی دارند؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  م

سلام کاربر عزیز
خیر در سایر مناطق مخاطی هم ممکن است استفاده شوند.

سیدمحمد
سیدمحمد

سلام آیا این ژلهای لوربیکانت تاخیری داره اگه داره ممنون میشم راهنمایی کنید

نوید
نوید

سلام. میخواستم بدونم این ژل ها علاوه بر ایجاد لغزندگی و روان کنندگی، خاصیت خوراکی هم دارند یا نه؟ (برای انجام اورال)
اگر دارند کدوم یکی مناسب تره؟ و اگر نه از چی باید استفاده کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  نوید

سلام دوست عزیز
می توانید از ژل های کدکس که رایحه های مختلفی دارند استفاده کنید.

مهتاب بیاتی
مهتاب بیاتی

سلام، وقت بخیر میخواستم بپرسم ژل لوبریکانت سیلیکونی رو چطور میشه تهیه کرد؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنونم

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  مهتاب بیاتی

سلام دوست عزیز
برای خرید انواع ژل لوبریکانت می توانید به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه کنید .

مریم روحی
مریم روحی

سلام. این ژل ها باعث عفونت نمیشن؟ بدن من خیلی مستعد عفونته

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  مریم روحی

سلام مریم عزیز
خیر باعث عفونت نمی شوند می تونید با خیال راحت استفاده کنید

اکرم نعمتی
اکرم نعمتی

زنان یائسه باید از چه نوعی استفاده کنن؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  اکرم نعمتی

سلام دوست عزیز
ژل های روان کننده مانند ژل های شوینده واژینال دسته بندی ندارند و شما از همه روان کننده ها می توانید استفاده کنید .