با بهترین شوینده چشم آشنا شوید

امتیاز دهید

شامپو پلک و مژه بلفامد حاوی درخت چای، هیالورونیک اسید و عصاره بابونه بهترین شوینده چشم در بازار امروز لقب گرفته است. پاک کنندگی کامل در کنار عاری بودن از تمام مواد حساسیت زا باعث اخذ این لقب شده است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم شما را با این […]

با بهترین شوینده چشم آشنا شوید

شامپو پلک و مژه بلفامد حاوی درخت چای، هیالورونیک اسید و عصاره بابونه بهترین شوینده چشم در بازار امروز لقب گرفته است. پاک کنندگی کامل در کنار عاری بودن از تمام مواد حساسیت زا باعث اخذ این لقب شده است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم شما را با این محصول بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

شامپو پلک و مژه بلفامد

این محصول به عنوان بهترین شوینده چشم که حاوی ترکیباتی نظیر روغن درخت چای، هیالورونیک اسید و عصاره بابونه است، شامپویی مناسب جهت شستشوی پلک و مژه‌ها است همچنین این شامپو جهت کمک به درمان بیماری‌های سطحی پلک و مژه نیز مناسب است.

همان طور که می‌دانیم، پوست پلک نازک‌ترین ناحیه پوست انسان است و به دلیل تحریک زیاد و نزدیکی به چشم، به مراقبت خاص و ویژه‌ای نیاز داشته و شستشوی منظم آن، امری ضروری است. در شامپو پلک و مژه بلفامد از ملايم‌ترين پاک کننده‌ها استفاده شده است. همچنین این محصول ضد حساسیت و فاقد رنگ، اسانس، سولفات، پارابن‌ها و… است.

مهم ترین ویژگی های بهترین شوینده چشم

  • شستشوی پلک و مژه قبل از عمل جراحی
  • کمک به درمان بیماری‌های سطحی چشم
  • پاک کننده پلک و مژه از گرد، غبار و آلودگی‌های محیطی
  • شستشوی پلک و مژه قبل و بعد از استفاده از لنزهای تماسی
  • ضد حساسیت
  • فاقد سولفات و پارابن
  • پاک کننده آرایش با حفظ رطوبت پلک و پوست
  • شستشوی روزانه پلک و مژه به منظور رعایت بهداشت

بررسی مواد تشکیل دهنده و فواید آنها

روغن درخت چای یک روغن بسیار مفید است که می‌تواند برای چندین منظور از جمله سالم نگه داشتن پوست، مو و ناخن‌ها استفاده شود. علاوه بر مزایای علمی آن، روغن درخت چای در زمان استفاده ارزان و بی‌خطر است.

روغن درخت چای چیست و چگونه کار می کند؟

روغن درخت چای از برگ‌های Melaleuca alternifolia، یک درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیو ساوت ولز در استرالیا می‌آید.

روغن درخت چای قرن‌هاست که توسط افراد به عنوان داروی سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. استرالیایی‌های بومی برگ درخت چای را خرد می‌کنند تا روغن آن را استخراج کنند، سپس برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق می‌کنند یا برای بهبودی مستقیما روی پوست اعمال می‌کنند.

روغن درخت چای حاوی تعدادی ترکیبات از جمله terpinen-4-ol است که نشان داده شده است برخی از باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد.

Terpinen-4-ol همچنین به نظر می‌رسد فعالیت گلبول‌های سفید شما را افزایش می‌دهد، که به مبارزه با میکروب‌ها و سایر مهاجمان خارجی کمک می‌کند.

این خاصیت ضد میکروبی باعث می‌شود روغن درخت چای به عنوان یک داروی طبیعی و با ارزش برای معالجه بیماری‌های باکتریایی و قارچی پوست، از بروز عفونت جلوگیری کند.

با بهترین شوینده چشم آشنا شوید

خاصیت ضدعفونی کنندگی

روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی طبیعی دست است.

مطالعات نشان داده است که این ویروس چندین باکتری و ویروس رایج مسئول ایجاد بیماری از جمله E. coli ، S. pneumoniae و H.  آنفلوانزا را از بین می‌برد.

التهاب پوست را تسکین می دهد

روغن درخت چای موجود در بهترین شوینده چشم می‌تواند به تسکین پوست ملتهب کمک کند.

شکل متداول سوزش پوستی درماتیت تماسی است که در صورت تماس پوست با آلرژن مانند نیکل ایجاد می‌شود. قرار گرفتن در معرض آلرژن منجر به قرمزی پوست، خارش و گاه درد می‌شود.

تحقیقات حیوانی و انسانی نشان می‌دهد که استفاده از روغن درخت چای ممکن است به کاهش شدت این علائم کمک کند.

در مطالعه‌ای با مقایسه اثرات درمان‌های مختلف درماتیت تماسی، روغن درخت چای نشان داد علائم را تا 40 درصد کاهش می‌دهد، که به طور معنی داری بیشتر از داروهای استاندارد پوستی است.

مزایای روغن بابونه چیست؟

استفاده از بابونه در متون پزشکی از مصر باستان، یونان و روم شرح داده شده است و در طول قرن ها، از آن استفاده شده است:

  • ترمیم زخم
  • کاهش شرایط پوستی مانند اگزما یا بثورات
  • ضد التهاب و تسکین درد

با بهترین شوینده چشم آشنا شوید

بهترین شوینده چشم حاوی روغن بابونه

محققان در یک مطالعه در سال 2010، تأثیر روغن بابونه را در تسکین درماتیت آتوپیک در موش‌ها با استفاده از آن بر روی پوست ارزیابی کردند. آنها دریافتند که نشانگرهای مرتبط با آلرژی در موش‌هایی که روغن بابونه دریافت کرده‌اند در مقایسه با آنهایی که نکردند، به طور قابل توجهی پایین‌تر بوده است.

نکته آخر

حال که با مهم ترین مواد تشکیل دهنده این محصول آشنا شدیم؛ بهتر است بهترین روش استفاده از آن را هم مرور کنیم.

روش مصرف

ابتدا دست‌ها را شسته سپس صورت را با کمی آب مرطوب نموده و مقدار کافی از شامپو را کف دست ریخته، چشم‌های خود را ببندید و پلک‌ها و مژه را با شامپو به خوبی ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. توجه برای شستشوی داخل چشم استفاده نشود.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها