مواد غذایی مفید برای افزایش تستوسترون در مردان

5/5 - (2 امتیاز)

تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است که مسئول سلامت استخوان و عضلات، تولید اسپرم و رشد مو است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز مواد غذایی مفید برای افزایش تستوسترون در مردان را با هم مرور خواهیم کرد. هورمون تستوسترون و اهمیت آن در زندگی میزان هورمون تستوسترون در آقایان از حدود […]

برای افزایش تستوسترون در مردان

تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است که مسئول سلامت استخوان و عضلات، تولید اسپرم و رشد مو است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز مواد غذایی مفید برای افزایش تستوسترون در مردان را با هم مرور خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

هورمون تستوسترون و اهمیت آن در زندگی

میزان هورمون تستوسترون در آقایان از حدود ۳۰ سالگی به مرور کم می شود و این مسئله بر روی میل جنسی تأثیر می‌گذارد. به طور کلی نشانه‌ها و علائم کاهش سریع تستوسترون در مردان عبارتند از کاهش میل جنسی، از دست دادن انرژی، اختلالات خواب و عصبانیت و زودرنجی ، بروز اختلالات نعوظی، مشکلاتی در تمرکز و حافظه و…

تستوسترون به طور طبیعی در بدن مردان در بیضه و در بدن زنان را از طریق تخمدان ترشح می شود. غدد آدرنال هم مقدار کمی از این هورمون را در بدن تولید می کنند. با افزایش سن بعد از ۴۰ سالگی سطح تستوسترون در بدن هر سال ۱% کاهش می یابد.

ماهی تن

ماهی تن غنی از ویتامین D است که به زندگی طولانی‌تر و تولید تستوسترون مرتبط است. این یک غذای مناسب برای قلب سالم و غنی از پروتئین است که کالری کمی دارد. این که آیا شما این ماهی را به صورت کنسرو یا تازه مصرف می‌کنید اهمیتی ندارد، خوردن این ماهی می‌تواند یک راه طبیعی برای افزایش تستوسترون در مردان باشد.

اگر علاقه‌ای به خوردن ماهی تن ندارید، می‌توانید منابع دیگری از ویتامین D، مانند ماهی ساردین یا ماهی سالمون را مصرف کنید. ولی هرگز فراموش نکنید، رعایت حد تعادل در مصرف هر ماده سالم و مفیدی بسیار مهم و کلیدی است. مصرف بیش از اندازه مکمل‌های ویتامین D یا اسیدهای چرب امگا ۳ از طریق مصرف ماهی می‌تواند خطر بروز برخی بیماری‌ها چون سرطان پروستات افزایش دهد.

کرفس

مصرف کرفس می‌تواند به میزان زیادی افزایش تستوسترون در مردان را در پی داشته باشد. کرفس سرشار از هورمون‌های قدرتمند آندروستنون و آندروستنول است. تحقیقات نشان می‌دهد که مردان با خوردن تکه‌ای کوچک از کرفس هم می‌توانند بدن خود را تحریک کنند تا تستوسترون تولید و ترشح کند و این یک گام بسیار مهم برای افزایش سطوح هورمون تستوسترون و افزایش انرژی است.

شیر کم چرب غنی شده ویتامین D

شیر منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. جهت افزایش هورمون تستوسترون اطمینان حاصل کنید شیری را انتخاب کنید که با ویتامین D غنی شده باشد.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی دیگر از منابع غنی از ویتامین D و موجب افزایش تستوسترون در مردان است. در حالی که کلسترول دارای شهرتی بد است، زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به سفیده تخم مرغ است.

غلات غنی شده

تخم مرغ تنها غذای صبحانه‌ای نیست که بتواند افزایش تستوسترون در مردان را ایجاد کند. برخی از غلات با ویتامین D غنی می‌شوند که می‌توانند با اضافه شدن به وعده صبحانه سطح تستوسترون را افزایش دهند.

صدف

روی در طول بلوغ جز مواد مغذی ضروری است و اثرات آن می‌تواند هورمون‌های مردانه را در طول زاد و ولد نگه دارد. مردان مبتلا به کمبود هورمون تستوسترون از افزایش دریافت روی خود در صورت کمبود روی نیز سود می‌برند. صدف‌ها منابع خوبی از این مواد معدنی هستند.

گوشت گاو

نگرانی‌های بهداشتی در مورد مصرف بیش از حد گوشت قرمز وجود دارد. نه تنها برخی از برش‌ها چربی بیشتری نسبت به مرغ دارند، بلکه خوردن بیش از حد نیز به سرطان‌های خاصی نظیر سرطان کولون مرتبط است.

با این حال، گوشت گاو از جمله مواد مغذی است که می‌تواند تستوسترون را افزایش دهد. کبد گوشت گاو یک منبع استثنایی ویتامین D است، در حالی که گوشت گاو و گوشت چرخ کرده حاوی روی است.

تحقیقات نشان می‌دهند که کاهش مصرف گوشت قرمز باعث کاهش سطوح تستسترون و تولید آن در بدن می‌شود. گوشت قرمز حاوی آهن و املاح دیگری است که برای نرمال بودن هورمون‌های بدن لازم هستند، همچنین بدن برای ساخت بعضی هورمون‌ها نیاز به چربی‌های اشباعی دارد که گوشت قرمز می‌تواند آنها را به راحتی در دسترس بدن قرار دهد.

انجیر

انجیر که معمولا به عنوان داروی گیاهی تقویت کننده نیروی جنسی شناخته می‌شود، منبعی عالی برای آهن، منیزیوم، منگنز، روی، پتاسیم، و سایر مواد معدنی ضروری برای سلامت قوای مردانه، تولید هورمون، و دستگاه قلبی و عروقی به شمار می‌آید. انجیر همچنین حاوی فلاونوئید، خواص آنتی‌اکسیدانی و طعمی دلپذیر است.

لوبیا

لوبیا سفید، لوبیا قرمز و لوبیا سیاه به عنوان منابعی عالی در داشتن روی و ویتامین D به شمار می‌روند. هم‌چنین، لوبیا پخته هم حاوی همین خصوصیات است و به همین دلیل، باید میزان بیش‌تری از آن را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. به علاوه، این دانه‌ها مملو از پروتئین‌های گیاهی هستند که می‌توانند به بهبود وضعیت و سلامت قلب هم کمک کنند.

عسل

عسل این ماده خوش طعم و محبوب حاوی بور است که یک ماده معدنی مرتبط با سطح بالای تستوسترون و اکسید نیتریک است که رگ‌های خونی را باز می‌کند و قدرت نعوذ را بهبود می‌بخشد.

مارچوبه

مارچوبه به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی شناخته شده، حاوی اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین E است، که همه برای تولید تستوسترون سالم حیاتی و مهم هستند.

انگور

نتایج پژوهشی که در دانشگاه هنگ‌کنگ انجام شده است نشان می‌دهد مصرف چند دانه انگور قرمز در روز باعث افزایش میزان تستوسترون شده و جنبندگی منی دانه‌ها را زیاد می‌کند.

برای افزایش تستوسترون در مردان

اسفناج

برگ‌های اسفناج میزان استروژن را کاهش می‌دهند. این سبزی مفید سرشار از منیزیم، ویتامین C و E است و باعث افزایش میزان تستوسترون می‌شود.

زنجبیل

طی مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران به عمل آمده است، سطح تستوسترون در بدن مردانی که زنجبیل مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.

توت‌ها

توت‌ها بهترین ماده غذایی برای افزایش میزان تستوسترون در بدن به طور طبیعی هستند. آن‌ها در کاهش سطح استروژن موثر هستند که این امر موجب افزایش تولید تستوسترون می‌شود.

پیاز

پیاز یک تقویت‌کننده طبیعی تستوسترون به شمار می آید. مصرف پیاز به طور روزانه نتایج سریع‌تری را در زمینه‌ افزایش این هورمون در مقایسه با هر ماده خوراکی دیگری خواهد داشت.

قارچ

قارچ، به ویژه قارچ سفید یک منبع غنی از ویتامین D است. این ویتامین D باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می‌شود.

چای سبز ماچا

چای سبز ماچا به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و با رادیکال‌های آزاد را در بدن مبارزه می‌کند. این رادیکال‌های آزاد می‌توانند به بیضه‌ها آسیب برسانند و بنابراین سطح تستوسترون را در بدن کاهش می‌دهند.

هندوانه

تحقیقی در دانشگاه تگزاس نشان داده است که هندوانه حاوی اسیدآمینه‌ “سیترولین” است که در بدن به “آرژینین” تبدیل می‌شود، در نتیجه جریان خون تحریک می‌شود.

تخمه کدو

تخمه کدو می‌تواند به بهبود کارکرد پروستات در مردان کمک کند. این دانه مفید برای پروستات و دستگاه تناسلی مردان، به عنوان منبعی عالی برای اسید‌های سالم، منیزیوم، و روی به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها