مجله مثبت سبز

پاکسازی پوست خشک در منزل ؛ زیبایی را به خود هدیه دهید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جنس و رنگ پوست هر فرد به ژنتیک خانوادگی‌اش مربوط می‌شود. اما اینکه به‌ مرور زمان زیبایی و لطافت پوستمان حفظ شود یا خیر، به میزان نگهداری ما از پوست مربوط است. پاکسازی پوست یکی از کارهای مفید در جهت جوانسازی به حساب می‌‍آید. درواقع پاکسازی به برداشتن سلول‌های مرده و جمع شده روی پوست […]

پاکسازی پوست خشک در منزل ؛ زیبایی را به خود هدیه دهید

جنس و رنگ پوست هر فرد به ژنتیک خانوادگی‌اش مربوط می‌شود. اما اینکه به‌ مرور زمان زیبایی و لطافت پوستمان حفظ شود یا خیر، به میزان نگهداری ما از پوست مربوط است. پاکسازی پوست یکی از کارهای مفید در جهت جوانسازی به حساب می‌‍آید. درواقع پاکسازی به برداشتن سلول‌های مرده و جمع شده روی پوست اشاره دارد. با برداشتن سلول‌های مرده، پوست به راحتی آبرسانی می‌شود که این موضوع باعث جوانسازی نیز خواهد شد. از آنجایی‌ که پوست‌های خشک بیشتر به آبرسانی نیاز دارند، پس پاکسازی، در لطافت و زیبایی آن بسیار اثرگذار است. ما در این مقاله شما را با راهکارهای بسیار ساده برای پاکسازی پوست خشک در منزل آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اهمیت پروتئین کلاژن برای پوست

به ‌مرور زمان، تأثیرات محیطی، نور خورشید و افزایش سن باعث خواهد شد، پوست به دلیل کاهش پروتئین کلاژن در بدن، میزبان چین‌ و چروک‌های ناخواسته‌ای شود. البته می‌توان با رعایت نکات تغذیه‌ای و بهداشتی مربوط به پوست، به کلاژن سازی کمک کرد.

درواقع جلوگیری از روند پیر شدن پوست، همواره یکی از دغدغه‌های فکری افراد بوده و  بشر از دیرباز تاکنون راه‌های زیادی را آزمایش کرده است. امروزه همه افراد با روش‌های بسیار زیادی می‌توانند از پوست خود محافظت کنند. بهتر است بدانید که مهم‌ ترین مرحله در مراقبت از پوست، این است که نوع پوست خود را بشناسید. برای مثال پوست‌های خشک معمولا کمی خشن ‌تر هستند. نشانه آن هم این است که در اطراف دهان و چشم پوسته ‌پوسته‌های زیادی حاصل از خشکی دیده می‌شود. بینی افرادی که پوست خشک دارند، نیز همیشه خشک است. با داشتن این اطلاعات می‌توانید پاکسازی پوست خشک در منزل را در پیش بگیرید. این کار روشی کم‌ هزینه برای بهره ‌مندی از پوستی شفاف و درخشان خواهد بود.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

  ماسک

پاکسازی پوست و انواع آن

پاکسازی پوست یا لایه ‌برداری پوست، به معنی برداشتن قشر سطحی از روی پوست است. طی روند پاکسازی، یک‌ لایه سطحی از سلول‌های مرده پوست که حاوی جوش، جای جوش و لکه‌های قهوه‌ای روی پوست است، برداشته می‌شوند. بهتر است بدانید که سلول‌های روی پوست در طی روز همواره در حال احیا و تقسیم و ایجاد سلول‌های جدید هستند. بنابراین روی پوست، همواره بخشی از سلول‌های مرده وجود دارد. وجود این سلول‌های مرده با آلودگی هوا و تابش نور خورشید زیادتر شده که باعث تیرگی پوست خواهد شد.

انواع متفاوتی از پاکسازی پوست برای پوست‌های مختلف مانند پاکسازی پوست خشک وجود دارد. از طرفی شما می‌توانید پاکسازی پوست را با انواع دستگاه‌ها نیز انجام دهید. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از: غلتک ماساژور لیفتینگ، دستگاه LED نور تراپی، برس پاک‌کننده و آنالیز گر، دستگاه میکرونیدلینگ، دستگاه لایه‌بردار و دستگاه میکرو درم.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

پاکسازی پوست خشک در منزل

همان‌ طور که قبلا هم اشاره کردیم، اولین قدم در انجام مراقبت‌های پوستی، شناخت نوع پوست محسوب می‌شود. لازم است بدانید که هر پوستی روش‌های نگهداری و مراقبت خود را دارد. حتی شما در انتخاب اسکراب برای لایه ‌برداری پوست حتما باید به این نکته دقت کنید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که برای حفظ زیبایی پوست خود، به روش‌های طبیعی بیشتر علاقه دارید یا اینکه نمی‌خواهید بیش ‌از اندازه هزینه کنید، می‌توانید به ‌راحتی از روش‌های پاکسازی پوست در منزل استفاده کنید. در این مقاله ما به پاکسازی پوست خشک در منزل پرداخته‌ایم. در ادامه شما را با چند روش ساده آشنا می‌کنیم.

پاکسازی پوست خشک با دستگاه در منزل

شاید جالب باشد که بدانید امروزه دستگاه‌های ساده‌ای برای پاکسازی پوست در منزل طراحی‌ شده‌اند که بدون داشتن هیچ مهارت خاصی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این دستگاه‌ها مجهز به انواع برس‌های گردان هستند که شستشوی پوست را بر عهده دارند. قبل از خرید یکی از آن‌ها حتما با فروشنده مشورت کنید و دستگاه مناسب پوست خودتان را بخرید.

 برای مثال افرادی با پوست خشک باید دستگاهی با برس‌های نرم‌ تر انتخاب کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در هر صورت پاکسازی پوست خشک با دستگاه، ممکن است فرد را کمی با مشکل روبرو کند. بنابراین حتما پس از پاکسازی پوست خشک در منزل از مرطوب کننده ها و یا کرم‌های آبرسان استفاده کنید.

پاکسازی پوست با شکر

برای استفاده از این روش پاکسازی، کافیست 2 قاشق غذاخوری شکر، 2 قطره آب و 2 قطره آب‌ لیمو را با هم مخلوط کنید. تمام مواد تشکیل‌ دهنده را در یک کاسه کوچک ترکیب کرده و سپس با استفاده از نوک انگشتان این اسکراب را به پوست خود بمالید. به ‌آرامی مواد را روی صورت ماساژ دهید. مراقب باشید تا به اطراف چشم برخورد نکند. پس از 10 تا 15 دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک‌کنید. پس از لایه ‌برداری و پاکسازی پوست خشک در منزل با این روش، بهتر است صورت خود را با کمی روغن طبیعی نیز مرطوب کنید.

پاکسازی پوست با عسل و جو دوسر

مواد لازم برای تهیه این لایه ‌بردار عبارت‌اند از:

  • جو دوسر پرک: 2/1 فنجان
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن اسطوخودوس: 15 قطره

تمام مواد را در مخلوط ‌کن با هم خوب مخلوط‌ کنید. سپس مواد را روی صورت و گردن خود مالیده با حرکات دایره‌ای شکل ماساژ دهید. تا 10 دقیقه روی پوست بگذارید، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. در این روش پاکسازی پوست خشک در منزل به دلیل وجود روغن اسطوخودوس پس از شستشو کمی چربی و رطوبت روی پوست باقی می‌ماند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

پاکسازی پوست خشک با نمک

پاکسازی پوست خشک با  نمک

به یاد داشته باشید این لایه ‌بردار برای بدن مناسب بوده و مناسب پوست صورت نیست. مواد لازم برای این لایه‌بردار عبارت‌اند از:

  • نمک دریا: 2/1 فنجان
  • روغن نارگیل: 2/1 فنجان
  • روغن بادام: 15 قطره

تمام مواد را در یک ظرف با هم مخلوط‌کنید. سپس به ‌آرامی روی تمام قسمت‌های پوست بدن خود به ‌غیر از پوست صورت بمالید. برای 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب ولرم بدن خود را بشویید. پس از حمام کردن می‌توانید بدنتان را با مقدار بسیار کمی روغن نارگیل نیز ماساژ دهید.

از خواص زردچوبه در پاکسازی پوست بهره مند شوید

زردچوبه با خواص فوق ‌العاده خود، درمانی برای آکنه و اگزما در پوست‌های خشک و روشی برای پاکسازی پوست خشک در منزل محسوب می‌شود. برای لایه ‌برداری پوست با زردچوبه به مواد زیر نیاز دارید:

  • زردچوبه: نصف قاشق چای ‌خوری
  • سرکه سیب: نصف قاشق چای ‌خوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری

تمام مواد را به‌ خوبی با هم مخلوط‌کنید تا مایعی روان به دست آید. سپس مایع را روی پوست خود به حالت دورانی بمالید. پس از 15 تا 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک‌کنید. این لایه ‌بردار برای پوست‌های خشک که از اگزما و آکنه هم رنج می‌برند عالی است.

پاکسازی پوست خشک با توت فرنگی و ماست

شما برای تهیه این لایه ‌بردار به این مواد نیاز دارید:

  • توت فرنگی: 4 عدد
  • ماست پرچرب: 1 قاشق سوپ‌ خوری

ماست و توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید تا خوب له شود. مواد را برای 15 دقیقه روی پوست بمالید و خوب ماساژ دهید. سپس با آب ولرم بشویید.

پاکسازی پوست با یک لایه بردار قوی ؛ قهوه

پاکسازی پوست با یک لایه بردار قوی ؛ قهوه

بله! قهوه یک لایه بردار قوی است و به ‌عنوان یک روش پاکسازی پوست خشک در منزل نیز شناخته می‌شود. البته برای اینکه قهوه با قدرت لایه ‌برداری بالا به پوست خشک آسیب نزند کمی روغن نارگیل و ماست به این لایه بردار اضافه می‌کنیم. مواد لازم عبارت ‌اند از:

  • پودر قهوه تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل: 1 قاشق غذاخوری
  • ماست: 1 قاشق غذاخوری

مواد را خوب با هم مخلوط ‌کنید تا مایع روانی به دست بیاورید. سپس مواد را با دقت به‌ صورت خود بمالید و ماساژ دهید. پس از 20 دقیقه می‌توانید صورت را با آب ولرم بشویید.

فواید پاکسازی پوست در منزل

به ‌طور کلی در فرایند پاکسازی پوست، لایه سطحی پوست برداشته می‌شود. بنابراین افرادی که پوست خشک دارند، در هر روشی از پاکسازی پوست، ممکن است با مشکل روبرو شوند. اما پاکسازی پوست خشک در منزل با مواد طبیعی که در این مقاله هم به آن اشاره شد، چون برخلاف روش‌های دیگر تهاجمی نیست، پوست فرد را شفاف و جوان می‌کند. همچنین رطوبت خوبی نیز برای پوست به ارمغان می‌آورد. در ضمن نکته مهم اینجاست که پاکسازی پوست در منزل هزینه‌های اضافی بر دوش فرد نمی‌گذارد.

سخن پایانی

پوست زیبا، شفاف و جوان می‌تواند نقش مهمی در زیبایی و اعتماد به ‌نفس افراد داشته باشد. معمولا جوان ‌ترها از این نعمت بهره‌ مند هستند اما با افزایش سن، به دلیل کم شدن تولید کلاژن در بدن، فرد شاهد ایجاد چین‌ و چروک در پوست خود است. از طرفی آلودگی‌ها، تغذیه نامناسب و استرس نیز باعث پیری زودرس پوست خواهد شد. برای اینکه پوست را وادار به کلاژن سازی کنید تا شاداب باشد، می‌توانید تغذیه مناسبی داشته باشید و البته همواره پاکسازی پوست انجام دهید. قبل از انجام پاکسازی نوع پوست خود را مشخص کنید. البته پاکسازی پوست خشک در منزل باید با دقت زیادی انجام شود تا لایه‌ برداری باعث خشکی بیشتر پوست نشود، چاره کار هم استفاده از چند قطره روغن طبیعی و به کارگیری دستوراتی است که در مقاله اشاره شد.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها