راه درمان جوش (آکنه) هورمونی چیست؟

امتیاز دهید

جوش (آکنه) هورمونی از جمله مشکلات گیج کننده ای است که خوشبختانه راه های درمانی داشته و تنها کافی است با انجام یک آزمایش هورمونی متوجه میزان نوسان هورمون های خود شوید. جوش (آکنه) هورمونی مشکلی نسبتا شایع در میان خانم های پس از 25 سال است که علاوه بر جوش بر روی صورت، ریزش […]

راه درمان جوش (آکنه) هورمونی چیست؟

جوش (آکنه) هورمونی از جمله مشکلات گیج کننده ای است که خوشبختانه راه های درمانی داشته و تنها کافی است با انجام یک آزمایش هورمونی متوجه میزان نوسان هورمون های خود شوید.

جوش (آکنه) هورمونی مشکلی نسبتا شایع در میان خانم های پس از 25 سال است که علاوه بر جوش بر روی صورت، ریزش موی و خالی شدن جلوی سر، کم شدن میل جنسی، پرخاشگری و زود عصبانی شدن را نیز می توان از علائم عمده افزایش هورمون مردانه و یا دیگر نوسانات هورمونی آن ها دانست.

اگر شما هم تمام راه حل های موضعی برای کاهش آکنه و جوش های صورت خود را به کار بسته اید اما نتیجه نگرفته اید، بهتر است با داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه و همقدم باشید…

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان
آنچه در این مقاله می خوانیم

متهم ردیف چندم؟

علت اصلی بروز جوش بر روی صورت منافذ مسدود شده و باکتری های عمیق پوستی می باشد که زمینه بروز را باید پیدا نمود.

هورمون ها، سومین علت مهم جوش صورت هستند، استرس زیاد، مصرف شیرینی و بی تحرکی، مهمتر از هورمون ها هستند و درمانشان هم با دارو ممکن نیست، پس قبل از آنکه همه چیز را به گردن هورمون ها بیاندازیم، بهتر است ورزش روزانه را در برنامه خود گنجانده و در رژیم غذایی مان شیرینی و چربی ها را کاهش دهیم.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

جوش (آکنه) هورمونی در سن بلوغ

سن شیوع آکنه (جوش غرور) در 85 درصد موارد، بین 12 تا 24 سال می باشد که به علت بسته شدن دهانه غدد سباسه (غدد چربی اطراف مو) و انباشته شدن سبوم (چربی پوست) و به دنبال آن تکثیر یک نوع باکتری (به نام پروپیونی باکتریوم آکنه) و نهایتا هجوم سلول های دفاعی بدن به آن ناحیه باعث التهاب و آکنه می گردد، که در این فعل و انفعالات آندروژن ها (هورمونه ای جنسی مردانه) نقش مهمی دارند.

راه درمان جوش (آکنه) هورمونی چیست؟

جوش (آکنه) هورمونی در حوالی قاعدگی

قاعدگی یا همان عادت ماهیانه در خانم ها در حقیقت مانند مانیتوری از تعادل و یا عدم تعادل هورمون های دخیل در دوره جنسی آنها می باشد،بنابراین اختلال در عادت ماهیانه می تواند نشان دهنده عدم بالانس طبیعی هورمون های آنها و علت مستعد کننده برای بروز جوش، چرب بودن پوست، ریزش مو و عدم لطافت زنانه پوست باشد.

به همین علت است که جوش هایی که در خانم ها به خصوص پس از 25 سالگی و در ناحیه چانه و اطراف دهان ایجاد می شوند و قبل از عادت ماهیانه تشدید می گردند، می توانند علت هورمونی داشته و درمان جوش نیاز به تنظیم هورمونی داشته باشد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها