چگونه عضلات به بهترین شکل ریکاوری می شوند؟

امتیاز دهید

ریکاوری عضلات به همان اندازه که افزایش رشد عضلات مهمه، از اهمیت بالایی برخورداره چرا که یک بخش ضروری از تمرینات روزمره محسوب می شه. قطعا هر کسی که در راه ورزش و خصوصا از نوع حرفه ای قدم می زاره، تمرینات سنگین و طاقف فرسایی رو دنبال می کنه که به دنبال این تمرینات […]

ریکاوری

ریکاوری عضلات به همان اندازه که افزایش رشد عضلات مهمه، از اهمیت بالایی برخورداره چرا که یک بخش ضروری از تمرینات روزمره محسوب می شه. قطعا هر کسی که در راه ورزش و خصوصا از نوع حرفه ای قدم می زاره، تمرینات سنگین و طاقف فرسایی رو دنبال می کنه که به دنبال این تمرینات خستگی بسیاری پدیدار می شه و اینجاس که موضوع پر اهمیته ریکاوری مطرح می شه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ریکاوری چیست؟

تا حالا می دونستید که بعد از هر بار تمرین سخت و پر فشار بدنتون ضمن متحمل شدن استرس بسیار، دچار آسیب دیدگی فیبرهای عضلانی شده و ذخایر گلیکوژن خود رو از دست می ده؟

اما با ریکاوری درست و به موقع شما می تونید بدنتون رو به حالت و شرایط قبل از باشگاه برگردونید، ضربان قلب رو تنظیم کنین، ذخائر گلیکوژن و سلول های عضلانی رو بازسازی کنید.

ریکاوری

نکات مهم و تاثیرگذار در امر بازیابی

آبرسانی کافی از مهمترین اقدامات ریکاوری محسوب می شه بطوریکه آب کافی ضمن پاکسازی مواد سمی از جریان خون، بازسازی سلولی رو تقویت می کنه تا سریعتر به حالت اولیه بازگردند. نوشیدن مقدار یک تا یک و نیم لیتر آب در طول مدت یک ساعته تمرین بسیار مناسبه!

بعد از تمرین خوب بخورید، چرا که تمرین بدن شما رو از مواد مغذی و ذخایر گلیکوژن خالی کرده حالا با مصرف کربوهیدرات، پروتئین عضلات خود رو تقویت کنین، اما خوردن هم حساب و کتابی داره! بهتره قبل از خواب و وعده صبحانه از پروتئین استفاده کنین تا هم از پرخوری در طی روز جلوگیری بشه و هم ماهیچه ها زودتر ترمیم بشن.

ریکاوری

خرید مکمل گزینه ای خوب برای جبران کم و کاستی های رژیم غذایی سالم هستن، گاهی اوقات ورزشکارا نمی تونن همه جا با خودشون مواد عذایی به همراه داشته باشن و یا ورزشکارایی که تمرینات سنگین با هدف مشخصی رو انجام میدن، قطعا نیاز بیشتری به انواع مکمل ها دارن. پس بهترین مکمل ها بعد از ورزش خوبه که پروتئینی باشه که سرشار از آمینو اسید و کربوهیدرات های قابل هضم و  البته بهتر از همه مکمل گلوتامینه.

راهکار تخصصی داروخانه آنلاین مثبت سبز

ضمن رعایت نکات مطروحه از انجام موارد زیر هم غافل نشوید

  • حمام آب سرد بگیرید
  • به اندازه کافی بخوابید
  • عضلات رو با ماساژ ریلکس کنین
  • تمرین های کششی رو حتما انجام بدید
مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها