مجله مثبت سبز

ارگاسم زن چگونه رخ می دهد و چه علائمی دارد؟

2.7/5 - (12 امتیاز)

بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های زندگی هر فرد زمانی است که با پارتنر یا شریک جنسی خود وارد رابطه جنسی می‌شود. اوج لذت لحظه‌ای است که فرد به ارگاسم رسیده و ارضا می‌شود. ارگاسم در زنان به طور کلی با مردان متفاوت است. حتی بسیاری از زنان هم خود نمی‌دانند که آیا در حین […]

ارگاسم زن

بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های زندگی هر فرد زمانی است که با پارتنر یا شریک جنسی خود وارد رابطه جنسی می‌شود. اوج لذت لحظه‌ای است که فرد به ارگاسم رسیده و ارضا می‌شود. ارگاسم در زنان به طور کلی با مردان متفاوت است. حتی بسیاری از زنان هم خود نمی‌دانند که آیا در حین رابطه جنسی به اوج لذت جنسی می‌رسند و آن را تجربه می‌کنند یا خیر! ما در اینجا همراه شما هستیم تا در مورد ارگاسم زن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

چرا زنان دچار ارگاسم می‌شوند؟

فواید ارگاسم مردان واضح و مشخص است. آقایان هنگام ارضا شدن، دچار انزال شده و از طریق اسپرم‌های خود، باروری زن را امکان‌پذیر می‌کنند. به همین دلیل است که می‌گوییم ارگاسم مردانه یک هدف تکاملی روشن را به دنبال دارد. اما هدف از ارگاسم زن کمتر مشخص است. محققان تاکنون فواید بی‌شماری را ذکر کرده‌اند اما تعداد اندکی از آنها پشتوانه قوی علمی دارند و نمی‌توان آنها را دقیقا درست به حساب آورد.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که ارگاسم زن ممکن است هیچ مزیت تکاملی آشکاری نداشته باشد و شاید به زمانی در گذشته مربوط شود که هورمون‌های مرتبط با ارگاسم برای تخمک‌گذاری زن ضروری بوده‌اند. اما در حال حاضر با اینکه دیگر چنین نیازی وجود ندارد اما همچنان زنان، در حین رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند.

ارگاسم زن حتی اگر هیچ مزیتی برای سلامتی و تکامل بشر نداشته باشد، این مزیت را دارد که خانم‌ها را به رابطه جنسی با همسر تشویق کند و به این ترتیب پایه‌های زندگی زناشویی را قوی نماید.

  نشانه های ارگاسم زنان

در حین ارضا شدن زن چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که یک زن از لحاظ جنسی تحریک می‌شود، جریان خون به اندام تناسلی افزایش یافته و باعث حساس شدن واژن می‌شود. هرچه میزان تحریک بالاتر رود، ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس در فرد افزایش می‌یابد. با نزدیک شدن به زمان ارضا شدن زن عضلات ممکن است دچار انقباض یا اسپاسم شوند. بسیاری از زنان در طول ارگاسم دچار اسپاسم ماهیچه‌ای ریتمیک در واژن خود می‌شوند.

دو محقق جنسی به نام‌های ویلیام مسترز و ویرجینیا جانسون در چند دهه گذشته این نظریه را پیشنهاد داده‌اند که ارگاسم زن از طریق یک فرآیند چهار مرحله‌ای هدفمند صورت می‌گیرد. این 4 مرحله عبارتند از:

X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف:439.000 تومان
X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت اصلی: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف: 439.000 تومان

مرحله تحریک

در این مرحله از ارگاسم زن ، فرد از لحاظ جنسی برانگیخته می‌شود. در این حالت جریان خون در کلیتوریس، واژن و نوک سینه‌ها افزایش می‌یابد. ضربان قلب و فشار خون نیز افزایش می‌یابد. در این فرآیندها تستوسترون و انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین نقش بسزایی دارند.

سکوی ارگاسم

این مرحله پیش درآمدی برای ارگاسم واقعی در خانم‌ها است. ضربان قلب، فشار خون و تنفس همچنان در حال افزایش است و تمرکز روی محرک‌های جنسی تمام احساسات دیگر را از بین می‌برد.

برای خرید محصولات جنسی برای آقایان و خانم‌ها کلیک کرده و وارد داروخانه آنلاین مثبت سبز شوید.

ارگاسم

ارگاسم مجموعه‌ای از انقباضات ریتمیک در رحم، واژن و عضلات کف لگن است. در حالت ارگاسم ممکن است ماهیچه‌های سراسر بدن منقبض شوند. احساس گرما معمولا از لگن شروع شده و در تمام بدن پخش می‌شود.

مرحله بازگشت یا فروکشی

در این مرحله از ارگاسم زن بدن آرام شده و خون از اندام‌های جنسی خارج می‌شود. ضربان قلب، فشار خون و تنفس دوباره به حالت قبل برمی‌گردند.

  • بسیاری از زنان می‌توانند بعد از ارگاسم، مجددا باز هم به ارگاسم دیگری برسند و دوباره ارضا شوند. اما این حالت در مردان وجود ندارد. آقایان پیش از ارگاسم مجدد به یک دوره استراحت کوتاه مدت نیاز دارند.

فواید ارگاسم زن برای سلامتی

وقتی در گوگل سرچ می‌کنید، انبوهی از مقالات را می‌بینید که برای شما از فواید ارگاسم زن گفته‌اند. مثلا نوشته‌اند که ارگاسم در زنان باعث بهبود سلامت پوست و مو می‌‎شود. اما واقعیت این است که این مطالب از لحاظ علمی تائید نشده‌اند. دانشمندان تاکنون فواید ارگاسم در زنان را به وضوح کشف نکرده‌اند. آنچه ما می‌دانیم این است که ارگاسم، لذت‌بخش‌ترین قسمت رابطه جنسی است و وقتی رابطه جنسی یک رابطه موفق باشد، به واسطه آن خلق و خوی زوجین بهتر می‌شود، استرس کاهش می‎یابد، سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود و رابطه زناشویی در حالتی ایده‌آل قرار می‌گیرد.

زنان برای بارور شدن نیاز به ارگاسم ندارند؛ با این حال برخی از شواهد نشان می‌دهند که ارگاسم ممکن است شانس باروری را افزایش دهد!

اثبات اینکه بدن زن پس از ارگاسم، اسپرم را بهتر به خود جذب می‌کند، نیاز به تحقیقات بیشتری داشته و به طور قطع نمی‌توان در مورد آن نظر داد.

علت زیاد ارضا شدن زن چیست؟

همان‌طور که می‌دانید سیستم بدن زنان با مردان متفاوت است. ارگاسم زن به 2 طریق می‌تواند صورت گیرد: 1- از طریق دخول 2- از طریق تحریک کلیتوریس. طبق گفته انجمن بین المللی پزشکی جنسی، بیشتر زنان می‌توانند چند بار ارگاسم پشت سر هم را تجربه کنند. اما آمار دقیقی در مورد اینکه چند درصد از بانوان می‌توانند در طول یک رابطه جنسی، چند بار ارگاسم داشته باشند، وجود ندارد.

یک نظرسنجی آنلاین در سال 2017 از 1250 زن در بریتانیا نشان داد که 70 درصد از آنها گزارش کرده‌اند که حداقل یکبار در طول زندگی خود ارگاسم‌های متعدد و پشت سر هم را تجربه کرده‌اند.

اینکه چرا بعضی از زنان قابلیت تجربه ارگاسم‌های پشت سر هم را دارند و برخی دیگر ندارند، به سیستم بدن آنها مربوط بوده و دلیل مشخصی را برای آن نمی‌توان عنوان کرد. ممکن است عوامل دیگری هم دخیل باشند، مثل اینکه فرد چقدر از رابطه جنسی خود احساس رضایت دارد و آیا از لحاظ روحی و روانی در وضعیتی مناسب هست یا خیر.

  ارضا شدن زنان

از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم؟

علائم ارگاسم زن چیست؟ برخی از بارزترین نشانه‎های ارگاسم در زنان به شرح زیر است:

  • لرزش اندام‌ها به ویژه در قسمت پا
  • برجسته شدن نوک سینه
  • افزایش ضربان قلب و تعداد تنفس
  • افزایش ترشح واژن
  • انقباضات عضلانی در ناحیه شکم، لگن و ماهیچه‌های واژن
  • نبض‌دار شدن واژن

چند اشتباه رایج در مورد ارگاسم در زنان

در اینجا به چند باور غلط در مورد ارگاسم زن اشاره می‌کنیم. دقت کنید که موارد زیر نادرست به حساب می‌آیند:

  • ارگاسم واژینال برتر و بهتر از ارضا شدن از طریق تحریک کلیتوریس است.
  • زنان نمی‌توانند ارگاسم واژینال داشته باشند.
  • خانم‌ها حتما باید عاشق شریک جنسی خود باشند تا ارضا شده و به ارگاسم برسند.
  • پارتنر جنسی یک زن می‌تواند تشخیص دهد که آیا وی به ارگاسم رسیده یا نه.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که ارگاسم زن چگونه رخ داده و با چه علائم و نشانه‌هایی همراه است. اگر شما یک آقا هستید و این مقاله را می‌خوانید باید بدانید که تشخیص ارگاسم در همسر یا شریک جنسی شما هیچ راهی ندارد؛ مگر اینکه مستقیما از خود وی بپرسید که آیا ارضا شده است یا خیر. نشانه‌های ارگاسم در زنان متفاوت است و یک راه واحد و مشخص ندارد. در پایان اگر پرسشی دارید، در بخش کامنت‌ها درج کنید تا پزشکان ما در داروخانه آنلاین مثبت سبز پاسخگوی شما باشند.

مطالب مرتبط
No data was found
بحث و تبادل نظر
guest

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی رضا
علی رضا

منم با رلم هرموقع ک میرم( شب جمعه )اخرر کار م بش میگم داره میاد هااا میگه من تاحالا ۳ بار ارضا شدم ..اوایل فک میکردم شوخی میکنه ولی بعد دیدم ن بابا جدی بوده ۰

مينا
مينا

درود برشما، بعضي خانمها هنگام ارگاسم مايع مني غليظ وسفيد رنگي به مقدار زياد از واژنشون بيرون ميريزه وممكنه در طول رابط ٣ مرتبه اين اتفاق پيش بياد آيا طبيعي هستش؟

دکتر مریم حق نژاد
دکتر مریم حق نژاد
پاسخ به  مينا

همراه محترم
سلام
در صورتی که همراه با علائمی مثل درد و سوزش نباشد، موردی نداشته و طبیعیست.
متشکرم

موسی
موسی

با سلام خدمت پزشکان محترم مسایل جنسی چرا خانمها بیشتر اوقات یا دایم پیش قدم برای سکس نمی شوند همیشه مرد باید درخواست کند بنظرم از طرف خانم باشد لذت بیشتری خواهد داشت ممنونم

یاسر
یاسر

ایاقرص‌یاژل‌یاچیزی‌هست‌که‌میل‌جنسی‌خانوم‌هاروافزایش‌بده

دکتر اکرم کرامتی
دکتر اکرم کرامتی
پاسخ به  یاسر

سلام کاربر گرامی
بله مکمل هایی مثل لیبیدوفم ،فیمیل بوست ، قطره گل سرخ و… برای افزایش میل جنسی بانوان کمک کننده می باشد.
سپاس از همراهی شما

mahdi
mahdi

آیا امکان داره زنی باشه که کلا ارضا نشه یعنی به ارگاسم نرسه؟

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی
پاسخ به  mahdi

همراه گرامی داروخانه اینترنتی مثبت سبز

علت ارضا نشدن زنان در روابط جنسی می تواند جنبه های روانی و جسمی داشته باشد که به طور کلی عبارتند از: جنبه روحی روانی خستگی، استرس های روزانه و مشکلات مالی از علل مهم روانی آنورگاسمی در زنان است. به جز خستگی و استرس دلایل روانی زیر هم می توانند باعث ارضا نشدن در رابطه زناشویی شوند. برای مثال داشتن تصویر بد از مقاربت. بعضی باورها و اعتقادات فرهنگی، گناه دانستن روابط جنسی حلال ، تربیت سخت جنسی خانواده ها، ترس از رابطه جنسی( ترس از بارداری، ابتلا به بیماری های مقاربتی) و دردناک بودن رابطه جنسی مشکلات عاطفی: خشونت همسر، خجالت زنان از نزدیکی، تجربه سوء استفاده جنسی یا عاطفی، عدم صمیمیت، مشاجرات و تضادهای حل نشده، خیانت یا عدم اعتماد به شریک جنسی عدم پیش نوازی کافی: ناتوانی در گفتن خواسته های جنسی، لمس نشدن کلیتوریس، عدم پیش نوازی درست و کافی این عوامل نه تنها علت ارضا نشدن موقع دخول هستند، بلکه باعث بی میلی جنسی در زنان می شوند. برای رفع این مشکلات می توانید به مشاور خانواده یا سکس تراپیست مراجعه کنید.

با تشکر از همراهی شما.