چگونه پوستی روشن داشته باشیم ؟

امتیاز دهید

آرزوی داشتن پوستی روشن و شفاف یک آرزوی دست نیافتنی نیست. همه افراد به خصوص خانم‌ها دوست دارند که پوستی صاف، روشن، زیبا و خیره‌کننده داشته باشند. گاهی تنها کافی است که پوست شما بدون عیب و نقص باشد تا دیگر نیازی به استفاده از انواع لوازم آرایش برای پوشاندن عیوب چهره خود نداشته باشید. […]

روش های روشن کردن پوست

آرزوی داشتن پوستی روشن و شفاف یک آرزوی دست نیافتنی نیست. همه افراد به خصوص خانم‌ها دوست دارند که پوستی صاف، روشن، زیبا و خیره‌کننده داشته باشند. گاهی تنها کافی است که پوست شما بدون عیب و نقص باشد تا دیگر نیازی به استفاده از انواع لوازم آرایش برای پوشاندن عیوب چهره خود نداشته باشید. در این مقاله روش های روشن کردن پوست را به شما آموزش خواهیم داد؛ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روش های روشن کردن پوست

با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید تاثیر بسزایی در روشن کردن پوست خود داشته باشید:

صورت خود را 2 بار در روز بشویید

به خصوص اگر صورتی چرب و مستعد آکنه دارید، حتما 2 مرتبه در روز صورت خود را بشویید. می‌توانید یک بار صبح و یک بار شب شستشوی صورت خود را انجام دهید. در تحقیقی که روی تعدادی داوطلب در آمریکا انجام شد، از آنها خواسته شد که در یک دوره 6 هفته‌ای روزانه 1، 2 یا 4 بار صورت خود را بشویند. نتیجه این تحقیق نشان داد که افرادی که روزانه 2 بار این کار را انجام داده بودند، ضایعات پوستی همچون آکنه در پوست آنها کاهش چشمگیری یافته بود. در این پژوهش افرادی که تنها 1 بار برای شستشوی پوست خود اقدام کرده بودند، بیشترین افزایش جوش را داشتند.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

  روش های روشن کردن صورت

یک شوینده مناسب برای خود انتخاب کنید

یکی از روش های روشن کردن پوست انتخاب یک شوینده مناسب است. شما باید با توجه به نوع پوست خود، شوینده مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در داروخانه‌ها برای پوست چرب، خشک، معمولی، مختلط و حساس شوینده‌های مختلفی را می‌توان انتخاب کرد. بهتر است شوینده‌ای را برای خود برگزینید که حاوی عطر و مواد حساسیت‌زا نباشد.

خرید انواع شوینده

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

از یک محصول ضد آکنه استفاده کنید

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، تنها با استفاده از شوینده ضد جوش نمی‌توانید جوش‌های صورت خود را از بین ببرید. با توجه به نوع آکنه خود از محصولات ضد جوش کمک بگیرید. اگر نمی‌دانید کدام محصول برای شما مناسب است، اجازه دهید تا پزشک برایتان تعیین کند که پوست شما دقیقا به چه نوعی از کرم‌ها یا لوسیون‌های ضد جوش احتیاج دارد.

از مرطوب کننده استفاده کنید

شاید فکر کنید که استفاده از مرطوب کننده فقط برای پوست‌های خشک لازم است در حالی‌که این‌طور نیست؛ حتی اگر شما پوست چرب دارید نیز لازم است تا از محصولات مرطوب کننده برای زیبایی و سلامت پوست خود کمک بگیرید. تنها به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از مرطوب‌کننده‌های سبک استفاده کنند که حاوی چربی اندکی هستند و پوست را پس از استفاده روغنی نمی‌کنند. البته برخی افراد که پوست چرب دارند نیز در فصول سرد سال نیاز به مرطوب‌کننده‌های قوی پیدا می‌کنند.

  رطوبت رسانی به پوست

از لایه بردار استفاده کنید

یکی دیگر از روش های روشن کردن پوست استفاده از لایه‌بردار است. لایه‌برداری از پوست به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کرده و در نتیجه مانع از مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. وجود سلول‌های مرده روی پوست، پوست شما را خسته و کدر نشان می‌دهد و پیری زودرس را تسریع می‌کند. کرم‌ها و لوسیون‌های لایه‌بردار بسته به نوع خود 2 الی 3 بار در هفته باید مورد استفاده قرار بگیرند تا حداکثر تاثیر خود را بگذارند.

خرید محصولات اسکراب و لایه بردار

به اندازه کافی بخوابید

هر فرد بزرگسال به طور متوسط باید 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشد. طبق یک مطالعه معتبر در آمریکا مشخص شد که 65 درصد از افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند و همواره احساس خستگی می‌کنند، روی صورت خود آکنه دارند. اگر به اندازه کافی خواب همراه با آرامش نداشته باشید، خستگی شما به وضوح روی چهره‌تان نمایان خواهد شد و در نتیجه از زیبایی و شفافیت پوست شما کاسته می‌شود.

  خوب بخوابید

از محصولات آرایشی با کیفیت استفاده کنید

استفاده زیاد از لوازم آرایش به مرور زمان، زیبایی پوست شما را از بین خواهد برد. بنابراین همیشه و هر روز با آرایش کامل در همه جا ظاهر نشوید و سعی کنید گاهی به پوست خود استراحت بدهید. لوازم آرایشی را انتخاب کنید که از برندی معتبر بوده و کیفیت مطلوبی داشته باشد. دقت کنید که قبل از خواب همیشه آرایش خود را پاک نمایید زیرا اگر لوازم آرایشی مدت زمان زیادی روی پوست بمانند، موجب ایجاد آکنه خواهند شد. استفاده از ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید؛ ضد آفتاب علاوه بر جلوگیری از آفتاب سوختگی و سرطان پوست، از بروز لک و پیری زودرس نیز پیشگیری می‌کند. توجه داشته باشید که برای حفظ سلامتی پوست خود ترتیب استفاده از ضد آفتاب و لوازم آرایش را حتما باید رعایت نمایید.

از استرس بپرهیزید

علاوه بر خواب کافی، برای داشتن پوستی ایده‌آل به مقدار کافی باید استراحت نیز داشته باشید. در تحقیقی که در سال 2017 در ایالات متحده آمریکا صورت گرفت مشخص شد که ارتباط تنگاتنگی بین استرس و آکنه وجود دارد. بنابراین تا حد امکان از قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس‎‌زا بپرهیزید. موارد زیر را نیز رعایت نمایید:

  • حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید.
  • اگر می‌توانید از یوگا و مدیتیشن نیز برای ریلکسیشن کمک بگیرید.
  • به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازید؛ (مثل نوازندگی یا نقاشی)

مصرف قند را در رژیم غذایی خود محدود کنید

در رابطه با رژیم غذایی و سلامت پوست تاکنون تحقیقات کمی انجام شده است اما نتیجه چندین مطالعه نشان داده است که بروز آکنه می‌تواند به مصرف مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی قند است، مرتبط باشد. بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود از کربوهیدرات ‌های فرآوری شده مثل نان سفید بپرهیزید و نوشیدنی‌های شیرین را نیز محدود نمایید. سعی کنید میوه، سبزیجات، غلات کامل و منابع سالم پروتئین را بیش از بیش در رژیم غذایی خود بگنجانید. مطمئن باشید که یکی از بهترین روش های روشن کردن پوست تغییر در سبک غذایی هر فرد است.

نوشیدن آب به مقدار کافی را نیز فراموش نکنید. حداقل 8 لیوان آب در روز مصرف نمایید تا پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

سیگار کشیدن را کنار بگذارید

شواهد علمی بسیاری مبتنی بر رابطه افزایش جوش و مصرف سیگار وجود دارد. در مطالعه‌ای که روی زنان 25 تا 50 ساله با پوست آکنه‌دار صورت گرفت، مشخص شد که 73 درصد از آنها از سیگار استفاده کرده‌اند. در کنار داشتن تغذیه سالم، به ترک سیگار نیز فکر کنید و هر چه زودتر برای عملی کردن تصمیم خود اقدام نمایید. در این رابطه از پزشک نیز می‌توانید کمک بگیرید.

  عدم استفاده از سیگار

آیا می توان با روشن کردن پوست، رنگ پوست را تغییر داد ؟

رنگ پوست هر فرد توسط سلول‌های خاصی به نام ملانوسیت تعیین می‌شود. این سلول‌ها ملانین تولید می‌کنند و ملانین رنگدانه‌ای است که از پوست در برابر نور خورشید محافظت به عمل می‌آورد و به آن رنگ می‌دهد.

شما می‌توانید رنگ پوست خود را روشن کنید اما نمی‌توانید رنگ پوست خود را تغییر دهید. رنگ پوست به نوع ملانینی ربط دارد که شما به صورت ژنتیکی به ارث برده‌اید. پس اگر رنگ پوست شما سبزه است، نمی‌توانید آن را به رنگ سفید در بیاورید بلکه فقط می‌توانید با به کارگیری از روش های روشن کردن پوست که در این مقاله عنوان شد، رنگ پوست خود را یک درجه روشن‌تر و شفاف‌تر نمایید.

اگر شخصی ادعا می‌کند که رنگ پوست وی سبزه بوده و اکنون سفید شده است، یا لک و پیس منتشر گرفته یا به طور مصنوعی با استفاده از ترکیبات سمی برای سلول‌های رنگدانه ساز پوست، تغییرات ویتیلیگو را در پوست خود ایجاد کرده است.

شما با استفاده از لیزر و محصولات ضد لک نیز می‌توانید با کاهش مقدار لک‌های پوستی به روشن شدن پوست خود کمک کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی‌های محیطی، سبک نادرست زندگی، بیماری، خشکی پوست، استرس و استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی می‌توانند به مرور زمان پوست را تیره و کدر کنند. با استفاده از محصولات روشن کننده پوست که اغلب حاوی ویتامین C هستند نیز می‌توان به روشن کردن پوست کمک کرد.

خرید محصولات روشن کننده صورت و بدن

سخن پایانی

برای برخورداری از یک پوست زیبا و شفاف حتما لازم نیست هزینه‌های گزافی را بابت خرید محصولات مراقبت از پوست بپردازید. گاهی با رعایت برخی نکات و با صرف کمترین هزینه‌ها نیز می‌توانید به زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنید. در این مقاله روش های روشن کردن پوست برای شما توضیح داده شد؛ برخی از این روش‌ها نه تنها در سلامت پوست شما تاثیرگذار هستند بلکه سلامت عمومی شما را نیز ارتقا می‌بخشند. شما چه راه های دیگری را برای حفظ سلامتی پوست خود امتحان کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران سایت مجله مثبت سبز حتما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقایی
آقایی

سلام. یک محصول ضد لک با قیمت مناسب لطفا معرفی کنید

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  آقایی

سلام دوست عزیز

غالبا محصولات حاوی ویتامین سی و ضد لک های ایرانی قیمت بالایی ندارند ولی برای درمان لک هاتون و همچنین با قیمت مناسب پیشنهاد میکنم از محصول کرم ضد لک الی ژن استفاده کنید.