چگونه موهای گره خورده خود را باز کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

چگونه موهای گره خورده خود را باز کنیم؟ چند روز پیش صبح  که از خواب بیدار شدم با موهای گره خورده و پف کرده بسیار بدی روبرو شدم که از دیدنشون وحشت کردم و مدام به این فکر بودم که اینارو چه جوری شونه کنم تا صاف بشه و بتونم زودتر به محل کارم برسم. […]

موهای گره خورده
آنچه در این مقاله می خوانیم

چگونه موهای گره خورده خود را باز کنیم؟

چند روز پیش صبح  که از خواب بیدار شدم با موهای گره خورده و پف کرده بسیار بدی روبرو شدم که از دیدنشون وحشت کردم و مدام به این فکر بودم که اینارو چه جوری شونه کنم تا صاف بشه و بتونم زودتر به محل کارم برسم. می دونم این مشکل خیلی از خانم ها و شاید هم برخی از آقایون باشه به همین دلیل مشتاقم برخی از راه حل هایی که برای رفع این مشکل رو پیدا کردم در اختیارتون قرار بدم.

ابتدا ببینیم علت بوجود اومدن موهای گره خورده چیه؟

زمانیکه موهامون رو بیش از حد با مواد شیمیایی رنگ و یا سشوار می کشیم، سطح موهامون خشک می شه و ضمن ایجاد موخوره در هم تنیده می شه و خیلی زود گره می خوره، اما در مقابل موهای سالم و نرم به دلیل وجود کوتیکول بسته کمتر دچار موخوره و گره می شه.

راه حل های باز کردن موهای گره خورده:

موهای گره خورده

همونطور که گفتم چند روز پیش که موهام گره خورده بود، وقتی اومدم سر کار برای یافتن راه حل شروع به جستجو کردم که در این میون خیلی از راه حل های خونگی هم پیدا کردم که براتون در ادامه خواهم گفت، اما اونچیزی که خیلی به من کمک کرد و سریع مشکلم رو حل کرد اسپری نرم کننده فیروز بود، شاید باورتون نشه این محصول با وجود اینکه قیمت بسیار مناسبی داره موهای گره خورده رو تو کمترین زمان نرم و لطیف می کنه و سبب می شه موهاتون هم خوشبو بشه و هم اینکه بدون آسیب دیدگی شونه بشه، فقط کافیه بعد از حموم به هنگام شونه کردن از این اسپری استفاده کنین و جالبه که این اسپری سبب حجم دهندگی و حالت دهندگی موها هم می شه. از همه مهتر که هم برای کودکان و هم بزرگسالان هم کارایی داره.

اما دیگر راه حل های باز کردن موهای گره خورده….

موهای گره خورده

اولین راه حل استفاده از انواع نرم  کننده های موجود در داروخانه های معتبر هست.

راه حل دوم، یک قاشق غذاخوری به همراه یه فنجون آب ولرم رو مخلوط کرده و پس از شامپو کردن، به موهاتون بمالید سپس از نرم کننده استفاده کنین.

راه حل سوم، بعد از اینکه در حمام نرم کننده استفاده کردین، به محض بیرون اومدن مقداری روغن نارگیل و یا زیتون رو بر روی ساقه موهاتون بمالید سپس حوله رو روی سرتون بیندازین تا رطوبت جذب موهاتون بشه و موهای آسیب دیده ترمیم بشن.

راه حل چهارم استفاده از بالش با جنس ساتنی هستش زیرا بالش های نخی باعث ایجاد الکتریسته شده و اوضاع رو بدتر می کنن.

و اما در آخر

بسته به میزان گره خوردگی موهاتون یا همه و یا یکی از راه حل های مطروحه رو انجام بدین و بدونین که با این روش ها کوتیکول های آسیب دیده ترمیم شده و رطوبت به موهاتون باز خواهد گشت.

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
atena
atena

خب من موهام خیلی فر داره و اسپری فیروز رو دارم اما کمک موثری نداره به دوستان پیشنهاد می کنم از نرم کننده ی کریستال استفاده کنن!