با ترفندهای خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان آشنا شوید

امتیاز دهید

بی ‌شک هر فرد تمام تلاشش را می‌کند تا آراسته باشد. یکی از نکات مهم در آراستگی، خوشبو بودن محسوب می‌شود. یکی از دلایلی که افراد معمولا از عطرها و ادکلن‌ها استفاده می‌کنند این است که خوشبو و در نتیجه آراسته به نظر آیند. در حقیقت بوی خوب باعث بالا رفتن اعتماد به ‌نفس هر […]

با ترفندهای خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان آشنا شوید

بی ‌شک هر فرد تمام تلاشش را می‌کند تا آراسته باشد. یکی از نکات مهم در آراستگی، خوشبو بودن محسوب می‌شود. یکی از دلایلی که افراد معمولا از عطرها و ادکلن‌ها استفاده می‌کنند این است که خوشبو و در نتیجه آراسته به نظر آیند. در حقیقت بوی خوب باعث بالا رفتن اعتماد به ‌نفس هر فرد می‌شود. از مهم‌ترین دلایل بوی بد بدن عدم رعایت بهداشت و نظافت فردی است. البته خیلی اوقات برخی از مشکلات و شرایط جسمی باعث می‌شود تا بدن بوی بد داشته باشد. فصل تابستان با هوای گرم و در برخی از نقاط مرطوبش باعث عرق کردن بیش ‌از حدمان شده و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد بوی بد بدن شود. اگر با بد بو شدن بدن در فصل تابستان دست ‌به‌ گریبان هستید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله شما را با ترفندهای خوشبو ماندن در فصل تابستان آشنا خواهیم کرد.

عرق کردن و نقش آن در بدن

عرق کردن یا تعریق به تولید مایعی به نام عرق، که توسط غدد تعریق در پوست بدن پستانداران تولید می‌شود و عمدتاً شامل آب است، می‌گویند. عرق از مواد شیمیایی بوداری مانند دی متیل، تترامتیل ‌فنول و همچنین از مقدار کمی اوره تشکیل ‌شده ‌است. در حقیقت مهم ‌ترین دلیل عرق کردن، تنظیم حرارت بدن در شرایط گرمای بسیار زیاد است. در شرایطی که بدن در برابر حرارت بسیار زیاد قرار می‌گیرد، غدد عرق فعال ‌شده و با عمل تعریق باعث ایجاد خنکی در سطح بدن می‌شوند.

خوب است بدانید که دلیل بوی بد عرق، عمدتاً خود آن نیست؛ بلکه ترکیب باکتری‌های موجود روی پوست با ذرات عرق باعث ایجاد بوی بد پس از تعریق زیاد خواهد شد. حتما دوست دارید از شر عرق کردن رها شوید و برای خوشبو ماندن بدن تلاش زیادی می‌کنید، اما بهتر است برای این کار با نظافت مکرر از رشد و تکثیر باکتری‌های روی پوست خود جلوگیری کرده و البته نکات مهم در ارتباط با این موضوع را که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، رعایت کنید.

عرق کردن و نقش آن در بدن

دلایل بد بو شدن بدن

پیش از آنکه به ترفندهای خوشبو ماندن در فصل تابستان اشاره کنیم خوب است ابتدا دلایل بد بو شدن بدن را نیز بدانیم. همه ما حداقل یک‌ بار خاطره بد از نشستن در کنار یک فرد بد بو در اتوبوس، تاکسی، فروشگاه یا هر جای شلوغی داریم. برخی از افراد به ساده‌ترین نکات بهداشت فردی که استحمام و شستشوی مکرر لباس‌هاست، بی‌توجهی می‌کنند و این موضوع دلیلی برای بد بو شدنشان می‌شود. اما درست است که این دسته افراد هیچ تلاشی برای نظافت فردی خود نمی‌کنند اما عده‌ای دیگر نیز به دلایل بسیار زیاد با کوچک‌ترین تعریق، بد بو می‌شوند. عمده‌ترین دلایل بوی بد بدن عبارت‌اند از:

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

  • بوی بد زیر بغل: زیر بغل محل بسیار خوبی برای رشد باکتری‌های مختلف است. شستشوی مکرر این ناحیه می‌تواند از ترکیب عرق و باکتری‌ها با یکدیگر و ایجاد بوی بد جلوگیری کند. البته وجود نوعی مشکل جسمی به نام بروم باعث ایجاد بوی بسیار نامطبوع می‌شود که حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.
  • بوی بد سر: در اکثر مواقع به همان دلیل شایع یعنی رعایت نکردن بهداشت فردی باعث بروز بوی بد سر می‌شود. اما البته ترشح زیاد غدد چربی یا تولید نوعی مخمر در سر نیز می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و بوی بد شود.
  • بوی بد پا: نشستن پاها و البته از همه مهم‌ تر تعویض نکردن روزانه جوراب‌ها، دلیل عمده بوی بد پاها محسوب می‌شوند. اما در برخی از موارد به دلیل رشد قارچ‌ها و باکتری‌های مختلف لابه‌لای انگشتان پا و یا کف پا، ایجاد بوی بد می‌کند.
  • مصرف مواد غذایی خاص: مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند بوی بد بدن را تشدید کند و یا حتی باعث بوی بد عرق شود. این مواد غذایی عبارت ‌اند از: سیر، پیاز، انواع غذای فوری و غذاهای سرخ‌کردنی و ادویه‌های تند.

بد بو شدن بدن در فصل تابستان

بد بو شدن بدن در فصل تابستان

اکنون دانستیم که در برخی از موارد بد بو شدن بدن خارج از کنترل ما می‌شود. اما با شروع فصل تابستان و گرمای هوا اکثر ما با معضلی به نام عرق کردن بیش ‌از حد روبرو می‌شویم. خیلی از ماها سعی می‌کنیم تا هر روز لباس‌هایمان را بشوییم یا حمام کنیم، اما با کمال تعجب می‌بینیم که باز هم با کوچک‌ ترین تعریق بدنمان بوی بدی به خود می‌گیرد. همان‌ طور که قبل‌ تر اشاره کردیم، اگر این مشکل بسیار جدیست و بوی بدنتان بسیار شدید و غیرقابل‌کنترل شده است، حتماً به پزشک برای انجام آزمایش‌های مرتبط مراجعه کنید. در غیر این صورت ما در ادامه شما را با ترفندهای خوشبو ماندن در فصل تابستان آشنا خواهیم کرد.

ترفندهای خوشبو بودن بدن در فصل تابستان

اگر از لحاظ جسمی هیچ مشکلی ندارید و خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، باید زمان بیشتری را صرف این موضوع کنید. بد بو بودن بدن می‌تواند باعث کم شدن اعتماد به‌ نفستان در محل کار و یا هر جایی در جامعه شود. کمی دقت در ترفندهای خوشبو ماندن در فصل تابستان می‌تواند یکی از مهم‌ترین نکات آراستگی را برایتان به ارمغان بیاورد. این ترفندهای ساده عبارت‌اند از:

حمام روزانه

اولین و مهم‌ ترین موضوع در مورد خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان، استحمام روزانه است. با حمام کردن در حقیقت از رشد باکتری‌های روی پوست جلوگیری می‌کنید. هر چه میزان این باکتری‌ها کم ‌تر باشد در نتیجه با تعریق در فصل تابستان دیرتر بدن بد بو می‌شود. اگر دچار مشکلات پوستی هستید و باکتری روی پوستتان افزایش پیدا کرده، مصرف صابون‌های آنتی باکتریال یا همان ضد باکتری می‌تواند بهترین انتخاب در زمان حمام کردنتان باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که یک ‌بار حمام برایتان کافی نیست، در طی روز می‌توانید در صورت امکان زیر بغل خود را با صابون آنتی باکتریال بشویید.

استفاده از شامپو آنتی باکتریال

همان‌ طور که گفتیم یکی از دلایل بوی بد بدن در تابستان موها و پوست سر است. این موضوع نیز به دلیل ترکیب عرق و باکتری‌های موجود در پوست سر و یا لابه‌لای موها است. برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید، حداقل روزی یک ‌بار موهای خود را بشویید. اگر با یک ‌بار شستن از شر باکتری‌های کف سر خلاص نمی‌شوید، می‌توانید از شامپوهای آنتی باکتریال استفاده کنید. بوی خوب موها به خوشبو ماندن در فصل تابستان کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از لوسیون های معطر پس از حمام

پس از استحمام روزانه می‌توانید پوست خود را با لوسیون‌ها و یا کرم مرطوب کننده که معطر هستند، مرطوب کنید. این موضوع باعث می‌شود که حداقل تا چندین ساعت پس از تعریق خوشبو بمانید.

استفاده از لوسیون های معطر

لباس‌ هایتان را خوشبو نگه ‌دارید

همیشه بد بو بودن بدن در فصل تابستان به دلیل بوی بد خود بدن نیست؛ بلکه خیلی اوقات با پوشیدن مجدد لباس‌های نشسته و کثیف، بد بو به نظر می‌آییم. سعی کنید حتماً به‌ طور روزانه لباس‌هایتان را بشویید. همچنین می‌توانید با عطرها و ادکلن‌های معطر لباس‌های تمیزتان را معطر کنید. با این کار مدت‌ زمان بیشتری در برابر تعریق باعث خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان خواهید شد. البته به این موضوع دقت کنید که لباس‌های مملو از عرق و بوی بد هرگز با عطر و ادکلن خوشبو نمی‌شوند.

خرید عطر و ادکلن

اصلاح موهای زاید

از دیگر ترفندهای خوشبو ماندن در فصل تابستان اصلاح موهای زاید است. در واقع یکی از نکاتی که در فصل تابستان به رشد باکتری‌های سطح پوست کمک می‌کند، موهای زائد بدن هستند. مخصوصا موهای زائد زیر بغل می‌تواند هم باعث رشد باکتری‌ها و هم باعث تعریق بیشتر شود. سعی کنید در هنگام استحمام روزانه موهای زاید تمام قسمت‌های بدن را اصلاح کنید.

استفاده از روغن‌ های گیاهی

برخی از روغن‌های گیاهی بوی بسیار خوبی به بدنتان می‌دهند. روغن‌هایی مانند روغن اسطوخودوس، نعناع و کاج بهترین انتخاب برای از بین بردن بوی بد بدن هستند. شما می‌توانید مقدار کمی از این روغن‌ها را پس از حمام به بدن خود بمالید و ده دقیقه اجازه دهید تا کمی جذب پوستتان شود و سپس لباس بپوشید. این روغن‌ها نه ‌تنها عطر خوبی به شما می‌دهند بلکه ماندگاری بیشتری نسبت به عطرها و یا لوسیون‌ها دارند.

استفاده از روغن های گیاهی

مصرف ضد عرق یا دئودورانت ها

یک دئودورانت خوشبو بوی قوی عرق را می‌پوشاند اما فرد برای کنترل عرق شدید در طول روز به یک ضد عرق نیز احتیاج دارد. ترکیبی از ضد عرق و دئودورانت باعث می‌شود تا بوی بدن شما کم شود و به عنوان یکی از ترفندهای خوشبو ماندن در فصل تابستان نیز شناخته شود.

خرید محصولات ضد تعریق

لباس‌ های مناسب بپوشید

بهترین انتخاب لباس در فصل تابستان، لباس‌های جنس نخی هستند. بهتر است بدانید که لباس‌های پلاستیکی و یا حتی بسیار تنگ باعث تعریق بیشتر و در نتیجه بوی بد بدنتان در فصل تابستان خواهند شد.

سخن پایانی

بوی بدن مانند پوشیدن یک لباس شیک در آراستگی فرد نقش بسیار مهمی دارد. یکی از معضلات اکثر افراد در فصل تابستان بوی بد بدن محسوب می‌شود. تعریق زیاد در فصل تابستان و ترکیب عرق با باکتری‌های سطح پوست باعث ایجاد بوی بد می‌شود. اما با رعایت ترفندهای ساده برای خوشبو ماندن در فصل تابستان به ‌راحتی می‌توانید اعتماد به ‌نفس بالاتری داشته باشید. البته دقت کنید که اگر با رعایت تمام نکات باز هم بدن بدبویی دارید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اما شما از چه راه‌ هایی برای خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان استفاده می‌کنید؟ می‌توانید ترفندهای خود را در بخش نظرات، برای ما و سایر خوانندگان مثبت سبز به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها