مجله مثبت سبز

چگونه در مورد رابطه جنسی با همسر خود صحبت کنیم؟

4/5 - (1 امتیاز)
اگر مشکل جنسی دارید و نمی‌دانید چگونه آن را با همسر خود مطرح کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. گفتگو در مورد رابطه جنسی می‌تواند رابطه شما را نجات دهد.
صحبت درباره رابطه جنسی

رابطه جنسی رضایت‌بخش میان زوجین یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن یک خانواده سالم و خوشبخت است. مشکلات جنسی که میان همسران وجود دارد، گاه تنها با یک مشاوره ساده برای همیشه از میان می‌رود. با وجود اینکه امروزه از طرق مختلف می‌توان به اطلاعات و آگاهی عموم در این رابطه اضافه کرد اما با این حال هنوز بسیاری از افراد از صحبت در مورد رابطه جنسی با همسر خود طفره می‌روند و نیازها و مشکلات خود را مطرح نمی‌کنند. برخی دیگر نیز در مورد رابطه جنسی صحبت می‌کنند اما به طور دقیق نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند و چگونه باید منظور خود را بیان نمایند. در این مقاله به موضوع چگونگی صحبت درباره رابطه جنسی می‌پردازیم.

صحبت درباره رابطه جنسی یک مهارت است

قبول داریم که صحبت درباره رابطه جنسی کار ساده‌ای نیست زیرا در فرهنگ ما این عمل شاید در برخی موارد به بی‌شرمی و بی‌حیایی نسبت داده شود؛ به خصوص اگر خانم‌ها بخواهند این موضوع را به میان کشیده و در مورد آن بحث کنند. البته این مسئله فقط در فرهنگ ایرانی به این شکل نیست و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز قضیه به همین منوال است.

اگر از راه درست وارد شوید و مسائل و مشکلات جنسی خود را با همسرتان در میان بگذارید نه تنها کار بدی نکرده‌اید بلکه گامی صحیح در راه مستحکم‌ کردن بنیان خانواده خود برداشته‌اید. صحبت درباره رابطه جنسی یک مهارت است چراکه همه قادر نیستند به درستی این کار را انجام دهند و نتیجه مورد نظر خود را دریافت نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را به شما ارائه دهیم.

  مهارت

در مورد کدامیک از جوانب رابطه جنسی صحبت کنیم ؟

هنگامی که می‌گوییم با شریک جنسی خود در مورد رابطه جنسی صحبت کنید، منظور این نیست که فقط در مورد لذت جنسی و چگونگی افزایش آن باید صحبت کنید؛ جوانب دیگری نیز وجود دارند که باید به آنها پرداخته شود:

  • بررسی سلامت جنسی
  • چند وقت یکبار دوست دارید رابطه جنسی داشته باشید؟
  • با وجود در نظر گرفتن اختلافات در مورد لذت جنسی، چگونه رابطه را بهبود بخشیم؟
  • عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی که ممکن است به آن مبتلا باشید
  • نوع روش مورد استفاده در جلوگیری از بارداری

شروع صحبت درباره رابطه جنسی با همسر

به موارد زیر توجه کنید:

X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف:439.000 تومان
X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت اصلی: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف: 439.000 تومان

زمان صحبت درباره رابطه جنسی

بهتر است از همان ابتدای شروع رابطه جنسی هرگاه مشکلی را مشاهده کردید، در مورد آن صحبت کنید و اجازه ندهید تا این مشکلات آثار مخربی روی ذهن و روان شما داشته باشند. درست قبل و بعد از رابطه جنسی زمان مناسبی برای مطرح کردن مشکلات نیست. توصیه می‌کنیم که هرگز اتاق خواب را برای بحث در مورد این مسائل انتخاب نکنید. اتاق خواب باید جایی برای آرامش شما باشد نه مکانی برای انتقاد کردن. یک مکان آرامش‌بخش را در خارج از منزل انتخاب کرده و در آنجا با همسر خود صحبت کنید البته باید مراقب باشید که اگر فرزندی دارید در آن اطراف نباشد.

  زمان صحبت درباره رابطه جنسی

برای شروع هرگز دیر نیست؛ اگر حتی ده‌ سال از شروع ازدواج شما گذشته و هرگز در مورد رابطه جنسی با همسر خود حرفی نزده‌اید، هنوز هم برای صحبت کردن دیر نیست. ممکن است ازدواج شما ده‌ها سال دیگر هم طول بکشد و اگر باز هم همچنان رابطه جنسی میان شما آنگونه که می‌خواهید نباشد، عواقب ناخوشایندتری به بار خواهد آمد.

برنامه ریزی داشته باشید

بدون مقدمه و به طور ناگهانی شروع به صحبت درباره رابطه جنسی نکنید. از قبل به همسر خود بگویید که قصد دارید در این زمینه با وی به گفتگو بنشینید تا او هم وقت کافی در مورد فکر کردن به آنچه که می‌خواهد بگوید، داشته باشد. سخن خود را با حرفی به یاد ایام خوش دوران نامزدی یا اوایل ازدواج خود شروع کنید و هرگز حالت تهاجمی به خود نگیرید.

صادقانه و واضح حرف خود را بزنید

پس از مقدمه چینی و برقراری یک رابطه صمیمانه در حین گفتگو، به طور کاملا واضح به همسر خود بگویید که چه می‌خواهید و چه هدفی از این مکالمه دارید. به این منظور ابتدا باید خودتان به طور دقیق بدانید چه می‌خواهید تا بتوانید آن را به همسر خود نیز انتقال دهید. مثلا اگر همسر شما مدت زمان کمی را به عشق‌بازی اختصاص می‌دهد و شما از این مسئله گله‌مند هستید، به طور واضح اما مودبانه این موضوع را به وی بگویید.

به جای انتقاد، پیشنهاد دهید

به جای اینکه به همسر خود متذکر شوید که چرا زمان کافی برای عشق بازی صرف نمی‌کند، به او بگویید:” به نظر من این بار که خواستیم رابطه جنسی داشته باشیم، مدت زمان بیشتری را به عشق بازی اختصاص دهیم تا شاید هر دو لذت بیشتری ببریم.”

در هر مکالمه فقط در مورد یک موضوع صحبت کنید

صحبت درباره رابطه جنسی باید کوتاه، هدفمند و واضح باشد. به عنوان مثال اگر شما یا همسرتان از مشکل زود انزالی رنج می‌برد، یکی از گفتگوهای خود را فقط به همین موضوع و یافتن راهکاری برای بهبود آن اختصاص دهید. بازگو کردن تمام مشکلات جنسی به یکباره ممکن است اصلا نتیجه خوبی ندهد.

همسر خود را تحقیر نکنید

نوع کلام شما نباید به شکلی باشد که همسرتان دچار احساس حقارت شود. به وی یادآورید شوید که می‌دانید که او هم دوست دارد رابطه جنسی شما ایده‌آل باشد ولی باید برای مشکلات نیز چاره‌ای اندیشید. به شکلی صحبت کنید که او مطمئن شود شما در پی بهبود رابطه خود هستید نه تخریب طرف مقابل.

  تحقیر نکنید

بیشتر در مورد خودتان حرف بزنید تا همسرتان

بهتر است موضوع صحبت، خود شما باشید تا همسرتان. برای این کار به جای اینکه مدام وی را مخاطب قرار دهید و بگویید: “چرا فلان کار را انجام می‌دهی یا نمی‌دهی؟” این مسئله را به این شکل عنوان کنید که:” من دوست دارم در حین رابطه جنسی این کار انجام شود یا فلان عمل صورت نگیرید.” در این حالت به جای ضمیر “تو” بیشتر از ضمیر “من” استفاده کرده‌اید.

آرامش خود را حفظ نمایید

در حین صحبت درباره رابطه جنسی هرگز کنترل اعصاب خود را از دست ندهید و آرام و با طمانینه سخن بگویید. دست به کمر یا دست به سینه نباشید و حالت تهاجمی به خود نگیرید. کنار همسر خود نشسته و با وی صحبت کنید. هر زمان حس کردید، در حال عصبانی شدن هستید، چند نفس عمیق کشیده و بعد ادامه دهید.

شنونده خوبی باشید

صحبت‌های شما با همسرتان نباید یک‌طرفه باشد؛ مکالمه یعنی اینکه هر دو طرف حرف‌های خود را بزنند. پس به نظرات و ایده‌های او نیز بها داده و بیندیشید که چه راهکاری می‌تواند رابطه شما را بهبود بخشد. از سخنان همسر خود استقبال کنید و به وی اطمینان دهید که تمام تلاش خود را برای رضایت وی خواهید کرد؛ در این حالت او هم خیلی جدی‌تر به حرف‌های شما خواهد اندیشید.

  شنونده خوبی باشید

به مشاور مراجعه کنید

به خصوص اگر مدت زمان زیادی از مشکلات جنسی شما با همسرتان می‌گذرد و تاکنون اقدامی برای آن انجام نداده‌اید، شاید سخت باشد که با چند مکالمه بتوانید به حل مشکل کمک کنید. در این صورت یک مشاور زبده و مجرب می‌تواند منجی شما باشد و با راهکارهای موثر زندگی زناشویی شما را از دام نابودی نجات دهد.

سخن پایانی

صحبت درباره رابطه جنسی می‌تواند شیرینی زندگی زناشویی شما را دوچندان کند؛ به شرط آنکه بدانید چگونه با همسر خود صحبت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. در این مقاله چند راهکار کاربردی موثر را به شما عزیزان ارائه دادیم اما دقت کنید که اگر مشکلات شما خیلی حاد و شدید باشد ممکن است تنها با صحبت کردن به آنچه که می‌خواهید، نرسید؛ در این صورت حتما از یک مشاور کمک بگیرید و گام به گام به دستورات وی عمل کنید. شما با همسر خود در مورد رابطه جنسی و بهبود کیفیت آن اصلا صحبت می‌کنید؟

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت جنسی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها