فواید آمپول داخل مفصلی هالوبریکس چیست؟

امتیاز دهید

آرتریت زانو یکی از شایع‌ترین دلایل درد در ناحیه زانو است. به منظور درمان آرتوروز در درجه اول از داروها کمک می‌گیرند و در صورتی که بهبود حاصل نشود، عمل جراحی تعویض مفصل زانو انجام می‌دهند. آمپول داخل مفصلی هالوبریکس که حاوی هیالورونیک اسید ۱٫۵ % است، یکی از درمان‌های دارویی برای آرتوروز بوده که […]

آمپول داخل مفصلی هالوبریکس

آرتریت زانو یکی از شایع‌ترین دلایل درد در ناحیه زانو است. به منظور درمان آرتوروز در درجه اول از داروها کمک می‌گیرند و در صورتی که بهبود حاصل نشود، عمل جراحی تعویض مفصل زانو انجام می‌دهند. آمپول داخل مفصلی هالوبریکس که حاوی هیالورونیک اسید ۱٫۵ % است، یکی از درمان‌های دارویی برای آرتوروز بوده که با تجویز پزشک می‌توان از آن استفاده کرد.

آمپول داخل مفصلی هالوبریکس

بیمارانی که دچار آرتروز مفصل زانو هستند، غلظت کمتری از اسید هیالورونیک را در داخل مفصل زانو دارند. به همین دلیل افزودن این ماده به داخل مایع مفصل زانو یکی از راه‌های درمانی آرتروز به شمار می‌آید. تزریق اسید هیالورونیک به کاهش درد ناشی از آرتروز کمک کرده و علائم بیماری را در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌بخشد. در حالت عادی و طبیعی در یک زانوی سالم حدود دو میلی لیتر مایع شفاف و لزج وجود دارد. وظیفه عمده این ماده لغزنده کردن سطح غضروف مفصلی است که به آن مایع سینوویال Synovial fluid می‌گویند. در زانویی که دچار آرتروز یا سائیدگی شده است خاصیت لزجی و لغزندگی این مایع کم شده و نمی‌تواند به درستی کار خود را انجام دهد. عامل عمده ای که موجب این خاصیت مایع سینوویال می‌شود ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک Hyaluronic acid است.

آمپول داخل مفصلی

اسید هیالورونیک چیست ؟

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در مفاصل و سایر قسمت‌های بدن وجود دارد. این ماده به اصطلاح زانو را روغن کاری می‌کند تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. افرادی که به آرتوروز مبتلا می‌شوند، مقدار اسید هیالورونیک در بدنشان کاهش می‌یابد در این حالت می‌توان از آمپولی استفاده کرد که حاوی اسید هیالورونیک بوده و این ماده را برای بدن فراهم کند.

تزریق آمپول داخل مفصلی هالوبریکس باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. ممکن است قبل از تزریق پزشک با استفاده از بی حس کننده موضعی مفصل شما را بی‌حس کند. پس از تزریق آمپول اسید هیالورونیک می‌توانید به منزل بروید اما بهتر است به قدر کافی در منزل استراحت داشته باشید. تا 4 بار در سال می‌توان از آمپولی که حاوی اسید هیالورونیک باشد، استفاده کرد.

نحوه مصرف آمپول داخل مفصلی هالوبریکس

جهت تزریق این آمپول باید دقیقا مطابق با دستور پزشک عمل نمایید. به مدت پنج هفته و هفته‌ای یک بار تزریق این آمپول باید داخل زانو انجام گیرد تا نتایج موثر آن کم کم دیده شود. بعد از تزریق تا دو روز استراحت نسبی داشته باشید تا محتوای آمپول وارد جریان خون بدن نشود و در مفصل بماند. تاثیر این آمپول تا چند ماه در بدن ماندگار است.

SiderAL
قرص آهن با جذب بالا
قیمت: 260.000 تومان
قیمت با تخفیف:197.000 تومان
SiderAL
قرص آهن با جذب بالا
قیمت اصلی: 260.000 تومان
قیمت با تخفیف: 197.000 تومان

عوارض جانبی

معمولا افرادی که از آمپول اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند، با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند اما در برخی موارد خونریزی، واکنش آلرژیک، درد در محل تزریق و عفونت گزارش شده است. در صورتی که فرد در بدن خود عفونت داشته باشد، ابتدا باید عفونت را درمان کند و بعد تزریق آمپول را انجام دهد. همچنین گاهی با تزریق داخل مفصل احساس گرگرفتگی ایجاد می‌شود که نگران کننده نیست و خیلی زود درمان خواهد شد.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها