مجله مثبت سبز

عوارض قطره سیدرال گوچه چیست؟

4/5 - (2 امتیاز)

کمبود آهن در دوران کودکی را با استفاده از قطره سیدرال گوچه به خوبی می‌توان بهبود بخشید. عدم توجه به تامین آهن در دوران کودکی می‌تواند در رشد طبیعی کودک اختلال ایجاد کرده و عوارض نامطلوبی را بر جای بگذارد. برای تولید هموگلوبین در خون، بدن انسان به ماده معدنی آهن نیاز دارد. هموگلوبین اکسیژن […]

این ویدیو را حتما تماشا کنید:
پخش ویدیو

کمبود آهن در دوران کودکی را با استفاده از قطره سیدرال گوچه به خوبی می‌توان بهبود بخشید. عدم توجه به تامین آهن در دوران کودکی می‌تواند در رشد طبیعی کودک اختلال ایجاد کرده و عوارض نامطلوبی را بر جای بگذارد. برای تولید هموگلوبین در خون، بدن انسان به ماده معدنی آهن نیاز دارد. هموگلوبین اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رساند و بدون این ماده انجام عمکلردهای طبیعی اندام‌ها مختل می‌شود. در این مطلب ابتدا شما را با قطره آهن سیدرال گوچه آشنا کرده و بعد عوارض قطره سیدرال گوچه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما بتوانید با داشتن اطلاعات کامل از این فرآورده برای فرزند خود بهره بگیرید.

سیدرال گوچه بهترین قطره آهن برای کودکان

با بررسی نظرات مصرف‌کنندگان این قطره آهن به راحتی می‌توان دریافت که این محصول از جمله بهترین مکمل‌های تامین کننده آهن برای کودکان است. این فرآورده دارای طعمی بسیار مطلوب بوده و کودکان به راحتی آن را مورد مصرف قرار می‌دهند. سیدرال گوچه با فرمولاسیون سوکروزومیال دارای فراهم زیستی بالایی بوده و در بیماری‌های گوارشی، سلیاک و بیماری‌های التهاب روده جذب بسیار مناسبی دارد. تمامی گروه‌های سنی می‌توانند از این قطره آهن جهت مبارزه با کم‌خونی استفاده کنند.

  سیدرال گوچه

عوارض قطره آهن چیست ؟

متاسفانه قطره آهن معمولا بدون عارضه جانبی نیست. برخی از رایج‌ترین عوارض قطره‌‌های آهن که برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل موارد زیر است:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • ناراحتی معده یا سوزش سر دل
  • از دست دادن اشتها
  • یبوست
  • اسهال
  • سیاه شدن مدفوع
  • سیاه شدن دندان‌ها

اما آیا می‌توان قطره آهن بدون عارضه جانبی نیز در داروخانه‌ها یافت؟ به ویژه سیاه شدن دندان یکی از نامطلوب‌ترین عوارض قطره‌ها یا شربت‌های آهن است. آیا مایلید بهترین قطره آهن کودکان بدون سیاه شدن دندان را به شما معرفی کنیم؟

عوارض قطره سیدرال گوچه

با اطمینان می‌توان گفت که این قطره دارای کمترین عوارض گوارشی است زیرا چنانچه اشاره کردیم با فرمولاسیون سوکروزمیال تهیه شده است. در این فرایند آهن توسط غشای فسفولیپیدی پوشانده می‌شود که جنس آن به جنس دیواره سلول‌های بدن شباهت دارد و بنابراین آهن آن به راحتی، از طریق سلول‌های دیواره روده جذب می‌شود. از این رو عوارض معمول دیگر قطره‌های آهن مثل یبوست، تهوع و دل‌درد در این محصول دیده نمی‌شود. کودکان به طعم کاراملی این فرآورده علاقه دارند و آن را با اشتیاق مصرف می‌کنند.

قطره سیدرال گوچه تحت لیسانس شرکت داروسازی جونیا فارما ایتالیا بوده و در میان مکمل‌های آهن مخصوص کودکان در بازار از بهترین کیفیت برخوردار است. اگر به دنبال قطره آهن خارجی هستید، این محصول را حتما امتحان کنید.

آیا قطره آهن سیدرال گوچه دندان را سیاه می‌ کند ؟

با توجه به نوع فرمولاسیونی که در مورد این قطره آهن ذکر کردیم، آیا به نظر شما سیاه شدن دندان‌ها از عوارض قطره سیدرال گوچه می‌تواند باشد؟ خیر؛ خوشبختانه این محصول دندان کودک شما را سیاه نخواهد کرد زیرا فرمولاسیون سوکروزومیال مانع از این اتفاق خواهد شد. معمولا قطره‌های آهنی موجب سیاه شدن دندان‌ها می‌شوند که به طور مستقیم به هنگام بلع با دندان‌ها تماس پیدا می‌کنند. قطره آهن سیدرال به شکلی تهیه شده که در آن ماده آهن در تماس با دندان‌ها قرار نمی‌گیرد و در نتیجه تغییر رنگی در سطوح دندان مشاهده نخواهد شد.

  قطره بدون سیاه شدن دندان

عوارض قطره آهن سیدرال گوچه در صورت مصرف بیش از حد

هر نوع مکمل یا دارویی که بیش از دوز تعیین شده توسط پزشک مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد. مصرف قطره آهن نیز اگر خودسرانه افزایش یابد، می‌تواند عوارضی را ایجاد کرده و با علائمی نظیر خستگی، ضعف، کاهش وزن، درد معده، تغییر رنگ پوست و … همراه باشد. بنابراین به دوز مصرفی برای کودک خود حتما توجه کنید و با هدف مبارزه با کم‌خونی بدون مشورت با پزشک مقدار مصرف را افزایش ندهید.

بهترین زمان مصرف قطره سیدرال گوچه

در بسته‌بندی این محصول بسته‌ای وجود دارد که باید آن را به محتویات داخل بطری سیدرال گوچه بیفزایید. سپس باید آن را خوب تکان دهید تا محتویات کاملا یکنواخت شوند. مقدار مصرف این محصول بهتر است توسط پزشک تعیین شود اما به طور معمول توصیه می‌شود که برای کودکان روزانه 10 قطره یعنی حدود 1 میلی‌لیتر مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید این قطره را به طور مستقیم در دهان کودک بچکانید یا اینکه آن را در نصف لیوان آب حل کنید.

به طور کلی بهتر است مکمل‌های آهن با معده خالی مورد استفاده قرار گیرند اما در هر زمان دیگری یعنی حتی بعد از غذا نیز می‌توان آنها را استفاده کرد. توصیه می‌کنیم همراه با این قطره به کودک قطره آب پرتقال یا دیگر مرکبات را بدهید تا به واسطه وجود ویتامین C در آنها جذب آهن در بدن بهبود یابد. دقت کنید که قطره آهن سیدرال تا یک ماه پس از آماده سازی قابل مصرف است اما باید آن را دور از نور خورشید و حرارت نگه دارید.

تداخل دارویی قطره سیدرال گوجه

در صورت استفاده از هر نوع دارو یا مکمل دیگر قبل از استفاده از این قطره جهت جلوگیری از عوارض قطره سیدرال گوچه باید با پزشک مشورت نمایید. مکمل‌های آهن ممکن است با برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها و همچنین داروهای تیروئید و برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشند. همچنین معمولا توصیه می‌شود که مکمل‌های آهن همزمان با کلسیم مورد استفاده قرار نگیرند زیرا در جذب آنها اختلال به وجود می‌آید. بهتر است با پزشک مشورت کنید تا زمان دقیق استفاده از این محصول را برای شما مشخص کند.

تاثیر قطره آهن sidereal gocce روی اشتها

بر اساس گزارش و تجارب مصرف کنندگان استفاده از این محصول می‌تواند روی اشتهای کودکان تاثیر گذاشته و موجب شود تا مقدار غذای بیشتری را مورد استفاده قرار دهند. کمبود آهن در بدن خود عاملی برای کاهش اشتها است بنابراین شاید به همین علت باشد که با خوردن این فرآورده اشتهای کودکان بهبود می‌یابد.

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب حتما متوجه شده‌اید که عوارض قطره سیدرال گوچه تنها در صورت مصرف بیش از حد و یا تداخل دارویی ممکن است رخ دهد و در غیر این صورت این محصول هیچ نوع عارضه جانبی را برای مصرف‌کنندگان نخواهد داشت زیرا فرمولاسیون ساخت آن به شکلی بوده که با مخاط دستگاه گوارش در تماس مستقیم قرار نمی‌گیرد. این محصول همچنین دندان را نیز سیاه نمی‌کند.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

36 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاشار
یاشار

سلام من پودر رو به قطره اضافه نکردم اینجوری تاثیر داره

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  یاشار

سلام کاربر گرامی
خیر تاثیری ندارد.
بسته قطره سیدرال گوچه حاوی یک بطری ۳۰ میلی لیتری و یک ساشه حدود ۲ گرمی است که قبل از مصرف باید ترکیب شوند.
سپاس از همراهی شما

ستاره
ستاره

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من چهارشنبه قطره زو خریدم بازش کردم نمیدونستم یخچالیه الان خراب شده؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  ستاره

سلام کاربر گرامی
طبق بروشور این محصول شرایط نگهداری به این صورت ذکر شده که پس از آماده سازی در دمای 4 تا 8 درجه نگهداری شود و طی یک ماه مصرف شود.
در صورتیکه محنویات ساشه و بطری را با هم مخلوط نموده اید و در یخچال نگهداری نشده بهتر است مصرف نشود.
سپاس از همراهی شما

فاطمه
فاطمه

سلام من دوروزه که به پسرم قطره سیدرال میدم و از ی یبوست گرفته و اشتهاش هم کم شده آیا باید قطره رو قطع کنم؟

دکتر اکرم کرامتی
دکتر اکرم کرامتی
پاسخ به  فاطمه

سلام کاربر گرامی
از سایر برندهای قطره آهن استفاده کنید. مثل لیپوزوفر ، پدیابست ، سان اکتین و…
سپاس از همراهی شما

آوا
آوا

سلام خانم دکتر
دخترم ۳سال و نیمشه دیشب تا من حواسم نبوده یه شیشه کامل قطره اهن سیدرال رو خورد بردمش بیمارستان و سرم زدن و ازمایش گرفتن الان مرخصش کردن
ولی دلش درد میکنه باید چیکار کنم

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  آوا

سلام دوست عزیز
لطفا حتما با پزشک متخصص مشورت شود .

Aida
Aida

سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من اشتباهی اون ساشه داخلش رو انداختم رفت الان قطره به تنهایی فایده ای داره اصلا محتویات اون ساشه داخلش چی هست

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  Aida

سلام کاربر گرامی
خیر فایده ای ندارد.
ساشه حاوی آهن می باشد و قطره حلال و طعم دهنده است.
سپاس از همراهی شما

طاهره
طاهره

سلام وقت بخیر من حواسم نبوده قطره رو گذاشتم داخل فریزر الان میتونم ازش استفاده کنم ؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  طاهره

سلام کاربر گرامی
خیر قابل استفاده نیست.
سپاس از همراهی شما

Hamid
Hamid

سلام وقت بخیر. پسر من ۸ ماهشه و الان ۴ ماهه که دارم این قطره رو بهش میدم ولی اصلا نمیدونستم که باید پودر رو باهاش قاطی کنم. یعنی مثل این میمونه که تا الان هیچ قطره آهنی بهش ندادیم؟؟؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  Hamid

سلام کاربر گرامی
ساشه حاوی آهن می باشد ومحلول خوراکی حلال و طعم دهنده است.
سپاس از همراهی شما

Ali
Ali

سلام ازوقتی که به پسرم قطره سیدرال گوچه دادم مدفوعش سیاه و بدبو شده ایا باید قطعش کنم؟قبلا بهش لیپوزوفر میدادم ولی دندوناش سیاه شد الان دارم سیدرال میدم ولی مدفوع سیاه وبدبو شده

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Ali

سلام دوست عزیز
مدفوع سیاه به دلیل مصرف قطره آهن است و جای نگرانی ندارد .

عاطفه
عاطفه

سلام وقت بخیر من این قطره رو از ۶ ماهگی تا ۱۰ ماهگی به دخترم دادم ولی نمیدونستم داخل یخچالیه بیرون میزاشتم
اللن متوجه شدم یخچالیه
خطرش چیه خیلی استرس گرفتم

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  عاطفه

سلام کاربر عزیز
جای نگرانی نیست. دمای نگهداری آن تا 25 درجه میباشد که مطابق با دمای اتاق هست.

مهرناز
مهرناز

سلام همسرم امروز قطره آهن سیدرال تهیه کرده اما از صبح که خریده تا ظهر بازار بوده الان مشکلی نداره اینو به بچه‌ بدیم و سوال دوم اینکه این آهن رو برا پسر کوچکم که شونزده ماهشه گرفته اما پسر اولم نزدیک چهار سالشه تا وقتی بچه بود قطره آهن میدادم وزن می‌گرفت و اشتها داشت اما دوساله که نه ما بهش آهن می‌دیم و در این دو سال خیلی لاغر شده و زیر چشاش گود و کبود شده میخواستم بدونم از همین آهن میتونیم به این پسر بزرگمم بدیم یا نه

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  مهرناز

سلام کاربر عزیز
اگر دمای قطره از 27 درجه بالاتر نرفته باشد میتوان استفاده نمود.
در مورد فرزند بزرگتر بهتر است قطره استفاده نشود مگر با تجویز پزشک و یا انجام آزمایش. مواردی مانند کاهش وزن و یا گودی و کبودی زیر چشم دلایل متعددی می تواند داشته باشد که بر حسب اتفاق همراه شده است با قطع مصرف آهن.

غزل
غزل

من قطره سیدرال را و روز بیرون از یخچال نگه داشتم کلا نمی‌دانستم باید در یخچال نگهداری می‌کرد الان چیکار کنم آخه گرون خریدم؟
از کجا بفهمم خراب شده؟ رنگش باید چه جوری باشه؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  غزل

سلام کاربر عزیز
مجدد فراورده ی دیگری را تهیه نمایید.

Fariba
Fariba

سلام خسته نباشید ببخشید میشه این قطره رو در کنار شربت فروگلوبین ۱۲ استفاده کرد؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  Fariba

سلام کاربر عزیز
در صورتی که سوال شما در مورد کودک زیر 2 سال می باشد همان قطره ی سیدرال کافیست.

حسین
حسین

سلام بچه من ۱۹ماهشه تا الان بهش قطره اهن فری نون میدادم اما این بار براش سیدرال گوچه خریدم ضرر نداشته باشه چون کم خونی نداره

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  حسین

سلام کاربر عزیز
گویا یون آهن موجود در هر میلی لیتر از آن 7 میلیگرم می باشد که برای کودک زیر 2 سال و بدون کمخونی مناسب هست.

سعید
سعید

سلام من مشکل زود انزالی دارم از چه قرصی باید استفاده کنم ؟؟؟

صبا
صبا
پاسخ به  سعید

سلام این قطره مواد نگهدارنده دارد؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  سعید

سلام کاربر گرامی
متاسفانه نمیتوان دارویی در این رابطه معرفی نمود.

محسن
محسن

بنده از روز اول سیدرال استفاده کردم و به مرور یه ذره سیاهی مشاهده کردم که از آن روز به بعد مسواک انگشتی زدم فایده نداشت الانم دارم بعد از استفاده با انگشتانم دندانش رو چند بار تمیز میکنم البته قبلش آب میدم سطح زبانش رو بشوره،و الان میخوام از قطره فروکیدز استفاده کنم که چند دکتر با تاکید گفتن دندان سیاه نمیکنه،در ۱/۵ میل میخواد روزانه و در ضمن حتمن با مشورت پزشک این کار رو انحام میدم و چون زیاد رو دندانش حساسم حتمن بعد از آن هم دوباره تمیزش میکنم

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  محسن

سلام کاریر عزیز
بعد از خوراندن قطره می توانید از مایعات مانند آب و یا آبمیوه استفاده نموده و نگران کاهش جذب و اثربخشی آهن نباشید. و فقط یک مرتبه دندان را با همراهی کودک تمیز نمایید.

وجیهه
وجیهه

سلام اگر بدون پودر ترکیبی مصرف شود عوارض دارد؟
من اصلا پودرو ندیدم یک هفته دادم

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  وجیهه

سلام کاربر عزیز
خیر عوارضی ندارد.

حسین آبادی
حسین آبادی

به نظر من و با تجربه ای که دارم بهترین قطره است برای بچه ها. بچه منم کم خونی داشت از اول. فقط سیدرال بهش ساخت

ثنایی
ثنایی

واقعا بهترین قطره سیدرال گوچه است چون هم آهنش زیاده و هم دندان را سیاه نمی کنه. پرسشم اینه که آیا قرص هم برای بزرگسال داره؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  ثنایی

سلام کاربر عزیز
بله فرم جامد جهت مصرف بزرگسالان هم دارد.