عوامل مهم در انتخاب نوار بهداشتی ؛ از قدرت جذب تا اندازه و جنس آن

3/5 - (2 امتیاز)

دوران پریود دوران حساسی برای یک خانم محسوب می‌شود. تغییرات هورمونی و از دست دادن خون می‌تواند عصبی شدن و ضعف را با خود به همراه داشته باشد. ازآنجایی‌که یک خانم در طول این دوران باید به فعالیت‌های اجتماعی خود نیز بپردازد، بنابراین با انتخاب نوار بهداشتی مناسب و تغذیه خوب، می‌تواند در حفظ تعادل […]

انتخاب نوار بهداشتی

دوران پریود دوران حساسی برای یک خانم محسوب می‌شود. تغییرات هورمونی و از دست دادن خون می‌تواند عصبی شدن و ضعف را با خود به همراه داشته باشد. ازآنجایی‌که یک خانم در طول این دوران باید به فعالیت‌های اجتماعی خود نیز بپردازد، بنابراین با انتخاب نوار بهداشتی مناسب و تغذیه خوب، می‌تواند در حفظ تعادل و آرامش در این دوران کمک زیادی به خود کند. امروز انواع مختلف نوار بهداشتی با توجه به شرایط جسمی هر فرد در بازار موجود است. بهتر است هر فرد قبل از خرید نوار بهداشتی ابتدا اطلاع کامل از شرایط جسمی و اندازه بدن خود داشته باشد تا بتواند بهترین نوار بهداشتی را برای خود انتخاب کند. یک انتخاب اشتباه در سایز و یا حتی جنس، می‌تواند شما را در محل کار یا منزل دچار مشکل کند. ما در این مقاله به شما در انتخاب نوار بهداشتی مناسب خود کمک خواهیم کرد. تا پایان این مقاله از مجله مثبت سبز با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب صحیح نوار بهداشتی

رعایت بهداشت واژن برای یک خانم از اهمیت بالایی برخوردار است. کوچک‌ترین حرکت اشتباه می‌تواند باعث بیماری‌های واژن شود. دوران پریود با تمام فواید قاعدگی ، محیط واژن را از حالت طبیعی خود خارج می‌کند و این موضوع رعایت بهداشت را در دوران پریودی مهم‌تر می‌کند. خانم‌ها در دوران پریودی از انواع مختلف نوار بهداشتی یا تامپون استفاده می‌کنند. این ابزارهای کنترل خون، نزدیک‌ترین برخورد را به محیط واژن دارند. اگر از جنسی استفاده کنید که محیط واژن را دچار حساسیت کند، می‌تواند تا مدت‌ها شما را درگیر انواع بیماری‌های مختلف رحمی کند. انتخاب نوار بهداشتی مناسب به فرد کمک می‌کند تا نگرانی کمتری نسبت به نشت خون به لباس و یا ابتلا به بیماری‌های رحم را داشته باشد. همواره نکات مهمی وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهید شد.
عوامل مهم در انتخاب نوار بهداشتی مناسب

عوامل مهم در انتخاب نوار بهداشتی مناسب

هر زنی از لحاظ جسمی و همچنین از نظر شرایط پریودی، واکنش‌های جسمی خاص خود را دارد. عواملی مانند نوع پوست، شکل بدن و جریان خون در تعیین نوع نوار بهداشتی مناسب فرد تاثیر گذار است.

جالب است بدانید که بیش از60٪ از زنان در دوران پریودی خود از پد سایز اشتباه استفاده می‌کنند.

درواقع این تصور غلط وجود دارد که همه نوار بهداشتی‌ها یکسان هستند. ازآنجاکه شدت خونریزی شما در طول دوره یکسان نیست، بنابراین استفاده از یک نوع نوار بهداشتی یکسان در تمام‌روزها گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. در انتخاب نوار بهداشتی شما باید شرایط پوست بدن، شدت خونریزی، سایز و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر بگیرید. ما در ادامه برخی عوامل موثر در انتخاب آن را بررسی خواهیم کرد.

اندازه

از دست دادن خون در دوران قاعدگی روزبه‌روز تغییر می‌کند. به همین دلیل نوار بهداشتی در اندازه‌های مختلف ارائه می‌شود. البته سایز بدن هر فرد نیز با فرد دیگر متفاوت است. برای مثال نوار بهداشتی مناسب برای فردی که سایز لباسش مدیوم است، با فردی که سایز لباسش دو ایکس لارج است فرق دارد. اما هر سایزی که دارید باید بدانید که نوار بهداشتی‌های مناسب برای روز و شب در بازار موجودند که اندازه‌های مختلفی دارند.

ضخامت

بهتراست بدانید که ارزان‌ترین نوار بهداشتی‌ها معمولا کمی ضخیم‌تر هستند. ضخیم بودن نوار بهداشتی باعث می‌شود که در زیر شلوار دیده شود و یا حرکت را برای فرد سخت کند. جالب است بدانید که ضخامت بالای این نوار بهداشتی‌ها باعث بالا بودن جذب در آن‌ها نمی‌شود. با توجه به شرایط جسمی و خونریزی خودتان با استفاده مارک‌های مختلف، ضخامت موردنظر خود را پیدا کنید.

جنس

جنس نوار بهداشتی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. خوب است بدانید که برخی از نوار بهداشتی‌های یک‌بارمصرف حاوی مواد شیمیایی و سموم هستند. واژن یکی از جاذب‌ترین قسمت‌های بدن یک زن محسوب می‌شود؛ ازآنجایی‌که پدهای بهداشتی محصولاتی هستند که برای استفاده در نزدیک‌ترین قسمت به واژن قرار می‌گیرند، حتما باید به جنس آن‌ها توجه کنید. حتی برخی از انواع مختلف برای پوست فرد ایجاد حساسیت می‌کنند. در هنگام خرید حتما به اطلاعات روی بسته نوار بهداشتی دقت کنید. امروزه حتی محصولات ارگانیک نیز در بازار موجود هستند. البته باید بدانید که قیمت بالاتری نیز دارند.

قدرت جذب

قدرت جذب بالا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب نوار بهداشتی محسوب می‌شود. در حالت ایده آل، نوار بهداشتی باید جریان خون را از سطح پد بهداشتی جذب کرده و باعث خشک شدن سطح آن شود. برخی از محصولات در این زمینه نسبت به محصولات دیگر بهتر عمل می‌کنند. شما باکمی تحقیق و البته تجربه خرید مارک‌های مختلف می‌توانید به نتیجه خوبی برسید. این موضوع برای خانم‌های شاغل از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوع

در انتخاب نوار بهداشتی خوب است تا انواع مختلف آن را بشناسید. اگر نگاهی به قفسه فروشگاه‌ها 18بیندازید، متوجه خواهید شد که انواع مختلفی مانند معمولی، بالدار، مشبک، مسافرتی، پد روزانه و غیره وجود دارد. با توجه به شرایط خود و آگاهی از موارد استفاده از انواع نوار بهداشتی‌ها، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در ادامه شما را با انواع نوار بهداشتی‌های موجود در بازار آشنا خواهیم کرد.

خرید انواع نوار بهداشتی
انواع نوار بهداشتی

انواع نوار بهداشتی

حتما تاکنون در قفسه فروشگاه‌ها با انواع بسیار متفاوت نوار بهداشتی روبرو شده‌اید. این موضوع انتخاب نوار بهداشتی مناسب برای فرد راکمی سخت می‌کند. خوب است تا قبل از خرید نوار بهداشتی، اطلاعات مناسبی در مورد انواع آن داشته باشید. انواع نوار بهداشتی عبارت‌اند از:

پد روزانه

پدهای روزانه یک لایه بسیار نازک و در سایز کوچک‌تری نسبت به انواع نوار بهداشتی تولید می‌شوند. این پدها برای کنترل ترشحات واژن روی لباس‌زیر و روزهای ابتدایی و انتهایی پریود مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پد قابل شستشو

انواع پدهای پارچه‌ای که قابل شستشو هستند نیز در بازار موجود هستند. استفاده از آن‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه و البته حفظ محیط‌زیست خواهد شد. اما باید بدانید که استفاده از این پدها به دلیل بالا بودن انتقال باکتری‌ها، خیلی توصیه نمی‌شود.

نوار بهداشتی تینکس

این نوار بهداشتی درست شبیه لباس‌زیر است. البته با این تفاوت که یک پد مخصوص و جاذب با لایه‌ای بسیار نازک داخل لباس قرار داده می‌شود تا مانع از نشت خون شود. تینکس با تکنولوژی ۴ لایه تولید می‌شود، که به ترتیب آن‌ها را لایه ضد میکروبی، رطوبت، جذب، و مقاوم در برابر نشت نام‌گذاری کرده‌اند.

نوار بهداشتی معمولی

نوار بهداشتی معمولی همان نوار بهداشتی‌های یک‌بارمصرف است که در ضخامت و سایزهای مختلف وجود دارد. این نوار بهداشتی‌ها با یک چسب به لباس‌زیر چسبانده می‌شوند.

نوار بهداشتی بالدار

نوار بهداشتی‌های بالدار همان‌طور که از نامشان پیداست، در دو طرف یک‌تکه اضافه‌دارند که از دو جهت نیز به لباس‌زیر با چسب می‌چسبند. این نوع نوار بهداشتی برای زمانی که خارج از منزل هستید و تحرک بیشتری دارید بسیار مناسب هستند.

نوار بهداشتی مشبک

همان‌طور که از نام نوار بهداشتی مشبک پیداست، در سطح این نوع نوار بهداشتی منافذ شبکه‌ای مانندی است که جذب خون را بسیار بالا می‌برد. این نوع نوار بهداشتی برای شب بسیار مناسب است.

تامپون

تامپون‌های قاعدگی، تیوب‌های نخی یا پنبه‌ای جاذب هستند که درون مهبل یا واژن قرار می‌گیرند و خون را به‌خوبی به خود جذب کرده و مانع نشت آن می‌شوند. در انتهای تامپون نخی قرار دارد که کمک می‌کند آن را از واژنتان خارج کنید. تامپون‌های قاعدگی وزن زیادی ندارند و به نحوی طراحی‌شده‌اند که بسیار سبک هستند.

کاپ قاعدگی

فنجان یا کاپ قاعدگی در حقیقت نوعی نوار بهداشتی قابل شستشو محسوب می‌شود. یک فنجان قیف مانند لاستیکی یا سیلیکونی انعطاف‌پذیر است که درون واژن قرارگرفته و خون را درون خود جمع می‌کند. این کاپ‌ها در اندازه‌های مختلف در بازار موجود بوده و حتی برای افراد مجرد نیز مناسب هستند.

برای خرید بهترین مکمل قاعدگی کلیک کنید.

رعایت نکات مهم در مصرف نوار بهداشتی

پس از انتخاب نوار بهداشتی مناسب برای خود باید بدانید که رعایت بهداشت فردی در استفاده از نوار بهداشتی بسیار مهم است. برای مثال شما باید دقت کنید که بسته به‌اندازه خونریزی خود به‌سرعت نوار بهداشتی را تعویض کنید. بین 3 تا 4 ساعت زمان نرمال تعویض نوار بهداشتی محسوب می‌شود. اگر از پدهای قابل شستشو استفاده می‌کنید، در شستشوی آن‌ها باید دقت بیشتری کرده و برای خشک‌کردنشان از نور مستقیم خورشید و اتو استفاده کنید. اگر به هر دلیلی سطح نوار بهداشتی مرطوب و خیس شد حتما به‌سرعت برای جلوگیری از بیماری‌های قارچی، آن را تعویض کنید.

سخن پایانی

دوران پریود به دلیل تغییر شرایط واژن از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است به‌عنوان یک خانم بدانید که نه‌تنها از لحاظ تغذیه نیاز به پشتیبانی دارید، بلکه رعایت بهداشت فردی‌تان نیز باید دوچندان شود. انتخاب نوار بهداشتی مناسب باعث می‌شود تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و به مشکل برنخورید. خوب است بدانید که انواع مختلف نوار بهداشتی باضخامت، جنس و قدرت جذب متفاوت در بازار موجود است. قبل از انتخاب و خرید یک نوار بهداشتی توصیه می‌شود تا آگاهی کافی از شرایط بدنی خود و انواع مختلف نوار بهداشتی‌ها داشته باشید. شما حتی در طول یک دوره پریود با کم‌وزیاد شدن میزان خونریزی، شب یا روز بودن و یا میزان تحرکتان، نیاز به استفاده از نوار بهداشتی‌های متفاوت خواهید داشت.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الناز وحدت
الناز وحدت

نوار بهداشتی تینکس در ایران وجود داره؟ از کجا میشه تهیه کرد؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  الناز وحدت

سلام الناز عزیز
در حال حاضر این برند در ایران موجود نیست پیشنهاد می کنم از نوار بهداشتی های موجود استفاده کنید.