مجله مثبت سبز

چگونه سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهیم؟

امتیاز دهید

سوخت و ساز بدن یا به عبارت دیگه متابولیسم فرآیندیه که طی اون مواد غذایی خوراکی بعد از تبدیل شدن به فرم کوچکتر و قابل جذبشان برای تبدیل شدن به ترکیبات ذخیره ای و یا مصرف شدن در راه تولید انرژی به کار گرفته می شن. باید بگیم که متابولیسم وقتی بالا می ره که […]

چگونه سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهیم؟

سوخت و ساز بدن یا به عبارت دیگه متابولیسم فرآیندیه که طی اون مواد غذایی خوراکی بعد از تبدیل شدن به فرم کوچکتر و قابل جذبشان برای تبدیل شدن به ترکیبات ذخیره ای و یا مصرف شدن در راه تولید انرژی به کار گرفته می شن.

باید بگیم که متابولیسم وقتی بالا می ره که این فرایند با سرعت زیادی انجام بشه. افزایش سوخت و ساز باعث می شه نیاز بدن به انرژی و در نتیجه افزایش مصرف مواد انباشته شده در بدن مثل چربی ها و قندها برای تامین انرژی، بیشتر بشه. بنابراین می شه گفت که سرعت متابولیسم یا سوخت و ساز به معنی سرعت سوختن کالری توی بدنه. با ادامه این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

راهکارهایی برای افزایش سوخت و ساز بدن

  • با اضافه کردن ماده ای به نام “کپسایسین” که توی فلفل ها و سس های تند چیلی وجود داره، می تونید میزان متابولیسم بدنتون رو زیاد کنید!
  • آب بنوشید؛ بدن ما برای سوخت و ساز و سوزوندن کالری به آب نیاز داره، بدن با کمترین کم آبی سرعت سوخت و سازش رو کم می کنه؛ محققان بر این باورن که افرادی که در روز 8 لیوان یا بیشتر آب خالص می نوشن، سرعت سوختن کالری توی بدن اونها خیلی بیشتر از افرادی هست که در روز 4 لیوان آب می نوشن!

چگونه سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهیم؟

چند راهکار دیگر

  • صبحانه بخورید؛ اگه شما تا قبل از ساعت 10 صبح، صبحانه نخورید، متابولیسم بدنتون آهسته و کند می شه. خوردن صبحانه باعث افزایش سرعت متابولیسم می شه!
  • بیشتر اما کمتر غذا بخورید، پخش کردن حجمی از غذا توی وعده های زیاد به شدت سرعت سوخت و ساز بدنتون رو زیاد می کنه؛ خوردن مقادیر کم غذا در وعده های متعدد، متابولیسم بدن رو افزایش می ده.
  • گرسنه نمونید؛ اگه در حال کم کردن وزن با رژیم غذایی هستید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمونید، چراکه گرسنه موندن باعث می شه متبولیسم به سرعت پایین بیاد. هیچ وقت 5 تا 6 ساعت بین وعده های غذایی تون فاصله نندازید.
  • برنامه غذایی منظم داشته باشید؛ سر ساعاتی خاص بین 4 تا 6 وعده غذای کم کالری اما مفید بخورید. سینه مرغ، سبزیجات، میوه ها و… انتخاب های خیلی خوبی هستن.
  • چای سبز رو فراموش نکنید؛ چای سبز منبع غنی از کافئین و کاتچین هاست.
  • در رژیم غذایی است. تحقیقات نشون داده خوردن دو فنجان چای سبز در روز علاوه بر افزایش زیاد متابولیسم بدن، در روند کاهش وزن، به شادابی بدن به شدت کمک می کنه!
  • پیاده روی کنید، پیاده روی با سرعت کم بسیار تاثیرگذاره؛ پس سعی کنید روزانه حداقل 40 دقیقه پیاده‌روی با سرعت ثابت و بدون استراحت داشته باشید.
مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها