مجله مثبت سبز

معرفی بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی

4.3/5 - (13 امتیاز)

در سال‌های اخیر کشور ما در زمینه تولید مکمل‌های ورزشی بسیار موفق عمل کرده است. برخلاف باور بسیاری از افراد که تصور می‌کنند فقط مکمل‌های خارجی هستند که ارزش خرید دارند، افزایش روز به روز فروش مکمل‌های ایرانی نشان می‌دهد که طرفداران مکمل‌های بدنسازی ایرانی نیز کم نیستند. خرید مکمل بدنسازی ایرانی نسبت به خارجی […]

بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی

در سال‌های اخیر کشور ما در زمینه تولید مکمل‌های ورزشی بسیار موفق عمل کرده است. برخلاف باور بسیاری از افراد که تصور می‌کنند فقط مکمل‌های خارجی هستند که ارزش خرید دارند، افزایش روز به روز فروش مکمل‌های ایرانی نشان می‌دهد که طرفداران مکمل‌های بدنسازی ایرانی نیز کم نیستند. خرید مکمل بدنسازی ایرانی نسبت به خارجی این مزیت بزرگ را دارد که هزینه کمتری می‌توانید صرف نمایید و از طرف دیگر از اصل بودن کالا نیز بیشتر می‌توانید مطمئن باشید. در این مقاله بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

دلیل اهمیت مصرف مکمل های بدنسازی

افرادی که به صورت حرفه‌ای فعالیت بدنی شدیدی دارند بیش از سایرین ممکن است با کمبود مواد مغذی در بدن خود مواجه شوند. تمرینات ورزشی شدید منجر به تحلیل عضلات خواهند شد و به منظور بازیابی قدرت ماهیچه‌ها بهتر است به رژیم غذایی بیشتر توجه شده و مکمل بدنسازی مورد استفاده قرار گیرد. مکمل‌های بدنسازی انواع مختلفی دارند و بسته به نوع خود کارکردهای متفاوتی را در بدن می‌توانند داشته باشند. به عنوان مثال برخی از آنها در افزایش وزن مفیدند و بعضی دیگر در کاهش وزن و چربی‌سوزی. به طور کلی می‌توان گفت که با مصرف مکمل‌های ورزشی احتمال آسیب به بافت‌ها و عضلات به حداقل خواهد رسید و ریکاوری نیز با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

 

مکمل های بدنسازی

محبوب ترین برندهای ایرانی تولید کننده مکمل های بدنسازی

پیش از آنکه بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی را معرفی کرده و از هر کدام نمونه‌ای را ارائه دهیم، بهتر است به معروف‌ترین سازندگان مکمل ورزشی در ایران اشاره‌ای داشته باشیم:

برندهای آلامو، ابوریحان، ادوای، بنیان سلامت کسری، دوبیس، بهتا دارو، پارس بهورزان جم، پگاه، جالینوس، اپکس، ژن استار، دانا، نوتریمد، دایان فارما، کارن، راموفارمین و … از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایرانی هستند که در زمینه ساخت مکمل‌های ورزشی نیز فعالیت دارند.

در ادامه از میان موارد نامبرده شده برندهای دوبیس، اپکس، نوتریمد، ژن استار و کارن را انتخاب کرده و چند مورد از بهترین محصولات آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

پرفروش ترین و بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی

اگر بدنسازی یا ورزش‌های سنگین انجام می‌دهید و در پی تهیه مکمل‌های ایرانی هستید، بد نیست با چند مورد از بهترین آنها آشنا شوید:

معرفی بهترین مکمل های ورزشی برند دوبیس

شرکت صنایع غذایی ایلیا پارس با برند دوبیس مکمل‌های ورزشی پرفروشی را روانه بازار کرده است که از میان آنها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

پودر پروتئین وی دوبیس

یکی از بهترین محصولات برند دوبیس پودر پروتئین وی دوبیس است. این پودر حاوی پروتئین کنسانتره بوده و با هضم و جذب سریعی که در بدن دارد به بازیابی توان عضلات و جلوگیری از آسیب‌های ورزشی کمک می‌کند. ۸۱ درصد پروتئین کنسانتره وی در این محصول موجود است و 32 گرم پروتئین وی زود جذب را در هر وعده به بدن می‌رساند. حداکثر 4 پیمانه در روز می‌توان از پودر پروتئین وی دوبیس که با طعم شکلات عرضه می‌شود، استفاده کرد. هم قبل و هم بعد از ورزش می‌توانید این فرآورده را مورد مصرف قرار دهید.

پروتئین وی دوبیس

گینر پرو کمپلکس دوبیس

افرادی که به دنبال افزایش وزن در کنار ورزش هستند می‌توانند از گینر پرو کمپلکس دوبیس شکلاتی استفاده نمایند. این محصول 85 گرم کربوهیدرات و 60 گرم پروتئین وی داشته و از تحلیل عضلانی ممانعت به عمل خواهد آورد. با مصرف این گینر در هر وعده غذایی 650 کیلوکالری برای شما فراهم خواهد شد. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز در گینر دوبیس وجود دارند که ارزش غذایی آنها را بیشتر می‌کنند. مصرف این مکمل به افزایش حجم عضلات نیز کمک خواهد کرد.

معرفی بهترین مکمل های ورزشی برند اپکس

اپکس در ایران از سال 2010 فعالیت خود را شروع کرد. بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی از این برند شامل این موارد هستند:

قرص سوپر آمینو اپکس

انواع اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را در قرص سوپر آمینو اپکس می‌توانید بیابید. آمینو اسیدها به ساخت و ترمیم بافت‌های عضلانی که از پروتئین تشکیل شده‌اند کمک کرده و ریکاوری را سرعت می‌بخشند. آمینو اسیدهای شاخه‌دار یعنی والین، لوسین و ایزولوسین نیز در این قرص وجود دارند. در مواردی که به دلیل بیماری فرد با کمبود پروتئین مواجه می‌شود نیز می‌توان از قرص سوپر آمینو اپکس استفاده کرد. البته مصرف این محصول به افراد زیر 18 سال پیشنهاد نمی‌شود.

پودر کراتین مونوهیدرات اپکس

به منظور عضله‌سازی و افزایش توان ماهیچه‌ها از کراتین مونوهیدرات اپکس نیز می‌توان استفاده کرد. مصرف این محصول در هر وعده 5 گرم کراتین مونوهیدرات را در اختیار بدن قرار می‌دهد. این نوع از کراتین جذب بسیار بالایی در بدن داشته و از آسیب به عضله‌ها نیز پیشگیری می‌کند. این پودر به راحتی در مایعات حل شده و قابل استفاده است.

کراتین اپکس

معرفی بهترین مکمل های ورزشی برند نوتریمد

از برند نوتریمد یکی از بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی قرص اچ ام بی است:

قرص اچ ام بی 1000 میلی گرم نوتریمد

بسیاری از ورزش‌های سنگین منجر به از دست دادن عضله خواهند شد. به کمک قرص اچ ام بی 1000 میلی گرم نوتریمد نه تنها می‌توان از تحلیل عضلات جلوگیری کرد بلکه می‌توان در افزایش توده عضلانی نیز موثر عمل نمود. با مصرف این قرص می‎‌توان افزایش حجم ماهیچه‌ها بدون داشتن چربی را تجربه کرد. روزانه 1 عدد از این محصول استفاده کنید تا احساس خستگی و کوفتگی پس از ورزش تا حد قابل توجهی در بدن شما کاهش یابد. بهتر است قرص HMB نوتریمد را همراه با وعده‌های غذایی میل کنید تا از عوارض جانبی احتمالی نیز پیشگیری به عمل آید.

معرفی بهترین مکمل های ورزشی برند ژن استار

برند ژن استار نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایرانی است که محصولات زیر را به بازار روانه کرده است:

مولتی ویتامین اسپرت ژن استار

برای ارتقاء سلامتی بدن در کنار ورزش از مولتی ویتامین نیز می‌توان استفاده کرد. مولتی ویتامین اسپرت ژن استار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و در تقویت سیستم ایمنی نیز موثر است. این محصول به تنظیم متابولیسم کمک کرده و از رشد و نگهداری بافت‌های بدن حمایت می‌کند. افراد غیر ورزشکار نیز می‌توانند از این مولتی ویتامین استفاده کنند. تقویت قدرت بینایی، حفظ سلامت پوست و مو و پیشگیری از کم‎‌خونی از دیگر مزایای مصرف این فرآورده است. مصرف مولتی ویتامین ژن استار برای نوجوانان زیر 12 سال پیشنهاد نمی‌شود.

مولتی ویتامین ژن استار

پودر کربو ژن استار

ورزشکاران به منظور افزایش انرژی می‌توانند از پودر کربو ژن استار که حاوی کربوهیدرات است استفاده کنند. این پودر به بهبود ریکاوری کمک کرده و سبب افزایش توان فیزیکی به هنگام تمرینات سنگین ورزشی می‌شود. با مصرف این محصول در هر وعده غذایی 210 کالری برای بدن فراهم خواهد شد. قبل یا بعد از تمرینات ورزشی می‌توان از این پودر استفاده کرد.

معرفی بهترین مکمل های ورزشی برند کارن

شرکت کارن نیز بهترین مکمل های بدنسازی ایرانی را به بازار معرفی کرده است که از میان آنها موارد زیر را می‌توان نام برد:

گین آپ بزرگسالان کارن

یکی از بهترین محصولات جهت افزایش وزن گین آپ کارن است که حاوی پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و به افزایش حجم عضلات نیز کمک می‌کند. پروتئین موجود در این محصول از نوع whey بوده و هضم و جذب سریعی در بدن دارد. به منظور چاقی بهتر است یک ساعت بعد از هر وعده غذایی 2 پیمانه از گین آپ کارن را مورد استفاده قرار دهید. این پودر با داشتن 12 نوع ویتامین می‌تواند به خوبی در جبران کمبود مواد مغذی در بدن موثر باشد.

گین آپ کارن

قرص کیتوزان ۵۰۰ کارن

این قرص به منظور کاهش وزن هم می‌تواند توسط افراد ورزشکار مورد استفاده قرار گیرد و هم غیر ورزشکار. کروم، ویتامین سی و کیتوزان ترکیبات اصلی قرص کیتوزان ۵۰۰ کارن را که به چیتوزان نیز معروف است، تشکیل می‌دهند. روزانه 2 عدد قرص قبل از هر وعده غذایی باید مصرف شود تا از جذب چربی‌ها ممانعت به عمل آمده و به لاغر شدن کمک شود. مصرف این محصول به کنترل قند خون و کاهش کلسترول در بدن نیز کمک خواهد کرد. کیتوزان یک ترکیب آمینو پلی ساکارید است که در پوست سخت پوستانی مثل خرچنگ و میگو وجود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب به شناخته شده‌ترین برندهای ایرانی در زمینه تولید مکمل‌های بدنسازی اشاره کرده و از هر کدام پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات را معرفی نمودیم. موارد نام‌برده شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل در میان مصرف‌کنندگان طرفداران زیادی دارند. بیایید با خرید محصولات ایرانی نه تنها رسیدن به آرمان‌های ورزشی خود را سرعت بخشیم بلکه به اقتصاد کشورمان نیز کمک نماییم.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل بدنسازی
بحث و تبادل نظر
guest

28 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مبین
مبین

سلام گینرژن استار خوبه آیا من چند جاتعریفشوبدشنیدم

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  مبین

سلام دوست عزیز
بله با چند دوره مصرف خودتان نیز متوجه کیفیت این محصول خواهید شد
ممنون از همراهی شما

ناشناس
ناشناس

سلام وقتتون بخیر شرمنده بنده یه سوال داشتم.
بنده با مصرف کراتین دچار تکرر ادرا* میشم، خواستم بدونم راهکاری هست؟

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی
پاسخ به  ناشناس

همراه گرامی

می توانید مصرف کراتین را در حدود یک هفته قطع نمایید تا ببینید مشکل برطرف می شود یا خیر. در صورت برطرف شدن می توانید تصمیم گیری کنید که میتوانید مصرف را ادامه دهید یا خیر ؛ همچنین با توجه به پیگیری انجام شده با مربی بدنسازی در شرکت مثبت سبز در هیچ منبعی این مورد در حال حاضر اعلام نشده است .

با تشکر از همراهی شما.

پارسا
پارسا

سلام وقتتون بخیر
بین گینر های زیر کدوم رو شما پیشنهاد میکنید
دوبیس/فانتوم نوتریشن / نوتریمد / رئال گین ویثر

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  پارسا

سلام دوست عزیز
برای مشاوره خرید تخصصی محصول با کارشناس مکمل مثبت سبز در تماس باشید.
ممنون از همراهی شما

حسین
حسین

سلام خسته نباشید برند لوکس کیفتش چطوره؟

م
م

کارن خوبه وی برو رشد و چاقی؟

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  م

سلام
بله محصول وی کارن برای رشد عضلانی و قدی عالیه

سعید
سعید

با سلام و خدا قوت
پودر گینر؛ به ترتیب کدوم برند مناسبتر هستند واسه بدنساز مبتدی؟
با تشکر

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  سعید

سلام
گین آپ برند کارن برای شروع مناسب هستش.

سهیل
سهیل

سلام خسته نباشید
از این مکمل های پروتئین وی بدون ورزش و باشگاه میشه برای افزایش وزن استفاده کرد و ضرری نداره؟

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  سهیل

سلام دوست عزیز
در صورتیکه بیماری خاصی ندارید می توانید یک ساعت بعد از هر وعده غذایی استفاده کنید.

محمد
محمد

سلام
من با کمبود وزن مواجه هستم ۱۷۶ قدمه وزنم ۵۶ به نظر شما با مصرف مکمل کارن گین آپ چه قدر میتونم‌وزن بگیرم و تاکی مصرف کنم که مشکلی برام‌پیش نیاد

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  محمد

سلام
پیشنهاد میشود این مکمل را برای دو دوره استفاده فرمایید. در کنارش مصرف مولتی ویتامین بصورت خوراکی و یا تزریقی و یا اصطلاحا نوروبیون به شما توصیه میشود.

Reza
Reza

سلام بهترین امینو ایرانی کدومه لطفا راهنمایی کنید من سوپر امینو اپکس خریدم ایا خوبه

محسن
محسن

سلام میشه لطف کنید بین گینر های ایرانی بهترینش رو بهم معرفی کنید

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  محسن

سلام دوست عزیز
می توانید از گینر های شرکت کارن و دوبیس استفاده کنید.

علیرضا
علیرضا

سلام وقت بخیر
ممنون میشم بهترین پروتئین های ایرانی را به ترتیب کیفیت نام ببرید

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  علیرضا

سلام دوست عزیز
پروتئین وی کاله از پروتئین های قیمت مناسب و با کیفیت است.

Aamin
Aamin

سلام وقتتون بخیر.قیمت پروتئین وی دوبیس چند هستش؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Aamin

سلام دوست عزیز
برای اطلاع از قیمت محصولات می توانید به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه کنید.

مهدی
مهدی

پروتئین وی ایزوله ایرانی با قیمت مناسب چه چیزی معرفی می فرمایید؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  مهدی

سلام دوست عزیز
میتوانید از پروتئین وی های برند کارن یا دوبیس استفاده کنید.

حمید
حمید

سلام من داخل خونه ورزش میکنم(سبک)چه مکملی استفاده کنم؟ممنون

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  حمید

سلام کاربر گرامی… قصد دارید مکمل به منظور افزایش توده ی عضلانی مصرف نمایید و یا افزایش انرژی جسمانی و یا هدف دیگری دارید.

سینا مستوفی
سینا مستوفی

سلام. من تازه بدنسازی را شروع کردم. برای یک تازه کار چه مکمل بدنسازی مفیده؟ بیشتر برای عضله

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  سینا مستوفی

سینای عزیز ورود شما به دنیای ورزش و بدنسازی رو تبریک می گیم. پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان را مطالعه نمایید.