آیا می دانید مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

امتیاز دهید

تامین نیازهای روزانه به مواد معدنی و ویتامین‌ها بحثی جدی و مهم برای حفظ سلامت بدن است، از این روی متخصصان داشتن یک برنامه غذایی صحیح و اصولی را مهم‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به یک زندگی ایده آل از لحاظ سلامتی می‌دانند، اما در این بین هستند افرادی که به دلایل مختلفی از […]

آیا می دایند مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

تامین نیازهای روزانه به مواد معدنی و ویتامین‌ها بحثی جدی و مهم برای حفظ سلامت بدن است، از این روی متخصصان داشتن یک برنامه غذایی صحیح و اصولی را مهم‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به یک زندگی ایده آل از لحاظ سلامتی می‌دانند، اما در این بین هستند افرادی که به دلایل مختلفی از جمله زندگی پرمشغله شهری، به خوبی در طول روز از انواع دسته‌های غذایی بهره نمی‌برند. برای این افراد انواع مکمل‌ها پیشنهاد می‌شود. یکی از این دسته مکمل‌های محبوب مولتی دیلی هاست. در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز بررسی خواهیم کرد که مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مولتی دیلی چیست؟

مولتی دیلی‌ها به مکمل‌هایی گفته می‌شوند که در صد قابل قبول روزانه تقریبا همه ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود داشته و به افراد در تامین این موارد کمک می‌کند. اما شاید برای برخی افراد این سوال پیش آید که مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ که در ادامه به این پرسش نیز پاسخ خواهیم گفت.

مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

باید در یک کلام بگوییم که در میان برندهای خوب داخلی و خارجی تفاوتی از لحاظ کیفیت وجود ندارد. با وجود آنکه برخی به حق مدعی هستند که بعضی مکمل‌های خارجی کیفیت ساخت و جذب بالاتری دارند، در آن سوی میدان هم باید متذکر شد که یک مکمل خوب ایرانی هم با نیاز مردم ایران سازگاتر است.

برای مثال مقدار ویتامین D3 در مکمل‌های ایرانی و خارجی اندکی متفاوت است. جرا که با توجه به تغییر زاویه تابش خورشید، نیاز به این ویتامین در کشورها و قاره‌های مختلف، اندکی متغیر است. اما این همه ماجرا نیست. در ادامه خواهید دید که مولتی دیلی‌ها غالبا دارای چه موادی هستند و به برررسی یک نممونه معرف خارجی و یک نمونه نام آشناتر ایرانی از این مکمل خواهیم پرداخت.

خرید مولتی دیلی ایرانی و مرغوب

نتایج تحقیقات به چه صورت است؟

در یک بررسی در سال 2002 مشخص شد که کمبود ویتامین معمولا با بیماری‌های مزمن مرتبط است و مکمل‌ها می‌توانند در پیشگیری از این رخداد کمک کننده باشند. حتی یک رژیم کامل ممکن است در هنگام نیاز به مواد مغذی مورد نیاز، شما را نجات ندهد. اینجاست که مولتی ویتامین‌ها وارد عمل می‌شود.

برای مبتدیان، یک مولتی ویتامین روزانه می‌تواند به ایجاد پایه و اساس خوبی برای سلامتی کمک کند. همچنین می‌تواند از شما محافظت کند هنگام استرس، داشتن خواب کم، یا وقتی ورزش منظم ندارید.

اما با وجود بسیاری از ترکیبات ویتامین و مواد معدنی، چگونه می‌دانیم هنگام خرید مولتی دیلی به دنبال چه چیزی هستیم؟ خوشبختانه، شما نیازی به مدرک پیشرفته در تغذیه ندارید تا بفهمید کدام یک از ارزش استفاده بیشتری دارند. ما از چهار متخصص خواسته‌ایم تا بدون توجه به ماركی كه شما انتخاب می‌كنید، به ما بگویند كه مواد تشکیل دهنده اصلی یک مولتی ویتامین روزانه مرغوب چیست؟ این طور بهتر هم می‌توانیم به پرسشی مانند مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ پاسخ دهیم.

آیا می دایند مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اولین ویتامین مهم و ضروری برای بدن

ویتامین D به بدن ما کمک می‌کند کلسیم را جذب کند ، که برای سلامتی استخوان ها بسیار مهم است. عدم دریافت مقدار کافی از این ویتامین می‌تواند باعث موارد زیر شود:

  • احتمال بیمار شدن شما بیشتر می‌شود
  • احتمال درد استخوان و کمر هم بیشر می‌شود
  • ریزش مو و شکنندگی استخوان‌ها

در حالی که شما از نظر فنی باید بتوانید مکمل ویتامین را همراه با 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کنید، واقعیت این است که بیش از 40 درصد از مردم چنین کاری نمی‌کنند. زندگی در مکان‌های زمستانی با کمی نور خورشید، کار کردن در یک اداره به مدت 5 تا 9 ساعت و استفاده از ضد آفتاب (که مانع سنتز ویتامین D می‌شود) جذب ویتامین D را سخت می‌کند. این ویتامین در مواد غذایی نیز به سختی یافت می‌شوند، به همین دلیل است که متخصصان می‌گوید به دنبال این ماده در چند ماده غذایی باشید.

موسسه ملی بهداشت توصیه می‌کند کودکان 1-13 ساله و بزرگسالان 19-70 ساله، از جمله زنان باردار و شیرده، روزانه 600 IU ویتامین D باید دریافت کنند. بزرگسالان مسن باید 800 IU دریافت کنند. بنابراین در پاسخ به این سوال که مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ باید به دنیال مکملی باشیم که مقدار بهینه ویتامین دی داشته باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده مغذی اساسی است، به این معنی که باید آن را از مواد غذایی یا مکمل‌ها دریافت کنیم. منیزیم بیشتر به دلیل اهمیت آن برای سلامتی استخوان و تولید انرژی شناخته شده است. با این حال، منیزیم ممکن است مزایای بیشتری هم داشته باشد. این ماده معدنی همچنین می‌تواند:

  • سیستم عصبی ما را آرام کند و بعد از 90 روز منبع استرس را کاهش دهید
  • مشکلات خواب را کاهش دهید
  • عملکرد عضلات و عصب را تنظیم کنید
  • تعادل قند خون را ایجاد نماید
  • پروتئین ، استخوان و حتی DNA را پشتیبانی کند.

اما بسیاری از مردم به دلیل اینکه غذاهای مناسبی نمی‌خورند، به دلیل نیاز به مکمل، از نظر منیزیم دارای کمبود هستند. قبل از مصرف مکمل‌ها، سعی کنید بیشتر کدو تنبل، اسفناج، کنگر فرنگی، سویا، لوبیا، توفو، برنج قهوه ای یا آجیل (به خصوص آجیل برزیلی) بخورید.

یک پیشنهاد

دنبال یک مکمل با 300-320 میلی گرم منیزیم باشید. متخصصان روزانه بیشتر از 350 میلی گرم برای بزرگسالان را توصیه نمی‌کنند. بهترین اشکال آسپارتات، سیترات، لاکتات و کلرید است که بدن به طور کامل جذب بدن می‌شوند.

خرید مولتی دیلی خارجی و با کیفیت

کلسیم

بیش از 40 درصد از جمعیت جهان منبع معتبر کلسیم کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند. این بدان معناست که افراد مواد معدنی مورد نیاز برای استخوان‌ها و دندان‌های قوی را دریافت نمی‌کنند. به طور خاص، خانم‌ها از ابتدا چربی استخوانی را از دست می‌دهند و دریافت کلسیم کافی از همان آغاز بهترین دفاع غذایی در برابر این از دست دادن است.

مقدار کلسیم روزانه برای بزرگسالان 1000 میلی گرم است و بهتر است کلسیم را به شکل کلسیم سیترات دریافت کنید. این فرم دسترسی به فراهمی زیستی را بهینه می‌کند و باعث ایجاد علائم کمتری در افرادی می‌شود که مشکلات جذب آن را دارند. بنابراین مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ یک سوال غیر مهم است وقتی اهمیت و مواد تشکیل دهنده را بیشتر می‌دانیم.

آیا می دایند مولتی دیلی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

فلز روی

روی در افراد مسن کم است و هر کسی که استرس زیادی دارد هم به آن نیاز دارد. روی از سیستم ایمنی بدن ما پشتیبانی می‌کند و به بدن ما کمک می‌کند تا از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی برای انرژی استفاده کند، همچنین در بهبود زخم هم کمک کننده است.

به طور متوسط رژیم غذایی آمریکایی سرشار از مواد غذایی حاوی روی نیست و بدن نمی‌تواند روی ذخیره کند، به همین دلیل توصیه می‌شود مکمل‌های روزانه شما این ماده را برجسته کند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند حتما از مولتی ویتامین دیلی حاوی روی استفاده کنیم.

آهن

آهن باید در مولتی ویتامین شما باشد، اما همه به همان مقدار آهن احتیاج ندارند. برخی از فواید آهن عبارتند از:

  • افزایش انرژی
  • عملکرد بهتر مغز
  • گلبول‌های قرمز سالم

کسانی که گوشت قرمز می‌خورند معمولا به اندازه کافی آهن دریافت می‌کنند، اما شرایط خاصی مانند داشتن چرخه قاعدگی، گذر از بلوغ و باردار شدن ممکن است میزان آهن مورد نیاز شما را افزایش دهد. این امر به این دلیل است که آهن در مواقع رشد و تکامل سریع ضروری است.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل غذایی
بحث و تبادل نظر