آیا قرص تاخیری اعتیاد آور است؟

3.6/5 - (5 امتیاز)

با توجه به اینکه مشکل زود انزالی شیوع بسیار زیادی در ایران و به طور کلی در جهان دارد، مصرف قرص‌های تاخیری روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود. اگر با راهکارهای مناسب به دنبال درمان انزال زودرس نباشیم، ممکن است حتی زندگی زناشویی بسیاری از زوجین جوان به یک جدایی تلخ ختم شود. در […]

اعتیاد با قرص تاخیری

با توجه به اینکه مشکل زود انزالی شیوع بسیار زیادی در ایران و به طور کلی در جهان دارد، مصرف قرص‌های تاخیری روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود. اگر با راهکارهای مناسب به دنبال درمان انزال زودرس نباشیم، ممکن است حتی زندگی زناشویی بسیاری از زوجین جوان به یک جدایی تلخ ختم شود. در مصرف قرص‌های تاخیری باید با دقت عمل کرد تا عوارض جانبی آنها گریبان‌گیر شما نشود. آیا تاکنون در مورد اعتیاد با قرص تاخیری چیزی شنیده‌اید؟ خواندن این مقاله اطلاعات شما را در این زمینه افزایش خواهد داد؛ پس با ما همراه باشید.

انزال زودرس چیست؟

انزال زودرس زمانی اتفاق می‌افتد که یک مرد پیش از شروع رابطه جنسی یا در کمتر از یک دقیقه از آغاز آن به ارگاسم برسد. برای اینکه یک مرد در طول رابطه جنسی خود دچار انزال شود، هیچ زمان دقیقی را نمی‌توان تعیین کرد و در حقیقت زمان انزال در افراد مختلف کاملا با یکدیگر متفاوت است. اگر شما از دسته آقایانی هستید که همیشه پیش از یک دقیقه از زمان دخول، انزال برایتان اتفاق می‌افتد، شما دچار “زود انزالی” هستید اما اگر این اتفاق فقط گاهی برای شما پیش می‌آید، جای نگرانی نیست چون بسیاری از افراد دیگر نیز مانند شما هستند. بین 30 تا 40 درصد از مردان در طول زندگی خود مشکل زود انزالی را تجربه می‌کنند.

در بروز زود انزالی فاکتورهای روحی-روانی و فیزیکی دخیل هستند. استرس، افسردگی، احساس گناه، اعتماد به نفس پایین در رابطه با شکل ظاهری بدن و نگرش منفی در رابطه با رابطه جنسی از عوامل روانی موثر در بروز زود انزالی به شمار می‌آیند. اختلالات هورمونی، سطح نامنظم انتقال دهنده‌های عصبی و التهاب و عفونت پروستات نیز از جمله عوامل فیزیکی هستند که در به وجود آمدن زود انزالی نقش دارند.

به منظور بهبود زود انزالی معمولا از ترکیب مشاوره‌های روان‌شناسی و درمان‌های دارویی استفاده می‌شود.

اعتیاد با قرص تاخیری ممکن است ؟

پیش از پاسخ به سوال فوق بهتر است ابتدا در مورد قرص‌های تاخیری توضیحی کوتاه به شما عزیزان بدهیم. هیچ قرصی تاکنون پیدا نشده که به طور قطع بتواند زود انزالی را درمان نماید اما برخی از داروها وجود دارند که می‌توانند در بهبود زودانزالی موثر واقع شوند.

مثلا داروهای مهارکننده‌ بازجذب سروتونین در واقع داروهای ضد افسردگی هستند که یکی از مزایای استفاده از آنها می‌تواند به تاخیر انداختن انزال باشد. حالت تهوع و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین عوارض جانبی مصرف این نوع داروها است اما اعتیاد با قرص تاخیری در رابطه با مصرف این نوع محصولات به وجود نمی‌آید. داپوکستین، سرترالین و سیلودوسین نیز از جمله داروهای مورد استفاده برای بهبود زودانزالی هستند که هر یک از آنها عوارض جانبی خاصی از قبیل اسهال، اضطراب و سردرد دارند اما فرد را به طور جدی دچار وابستگی به مصرف نمی‌کنند.

  ترامادول

در این میان “ترامادول” است که اعتیاد آور محسوب می‌شود و مصرف آن موجب به وجود آمدن وابستگی در فرد مصرف کننده می‌شود. تجویز ترامادول معمولا به دلیل تاثیر مسکن و ضد درد بودن آن انجام می‌شود اما از آنجایی که این دارو موجب تاخیر در انزال می‌شود، در این مورد نیز گاهی کاربرد دارد که البته به دلیل اعتیاد آور بودن اصلا مناسب نیست و نباید به سراغ آن بروید.

توهم، اضطراب، گیجی، تهوع، سرگیجه و از دست دادن اشتها از دیگر عوارض جانبی مصرف ترامادول به شمار می‌آید.

اعتیاد با قرص تاخیری ترامادول یک اعتیاد خاموش است

از قرص ترامادول به عنوان “اعتیاد خاموش” یاد می‌شود چرا که در روزهای اول مصرف وابستگی خاصی را ایجاد نمی‌کند اما با گذشت زمان فرد را به قعر اعتیاد می‌کشاند. جالب است بدانید که بیمارانی که به دلیل استفاده از ترامادول در مراکز ترک اعتیاد بستری می‌شوند، علایم خماری یا ترک غیر قابل تحمل‌تری نسبت به سایر بیماران وابسته به مواد مخدر دارند. بنابراین به هر بهانه‌ای نباید به سمت استفاده از این دارو رفت. مصرف این دارو بیش از 2 هفته مجاز نیست و بنابراین برای بهبود زودانزالی اصلا مناسب به نظر نمی‌رسد. همچنین بررسی‌های محققان نشان داده است که در بسیاری از موارد اعتیاد به کراک در نتیجه مصرف ناآگاهانه ترامادول اتفاق افتاده است.

برای درمان زود انزالی چه کنیم ؟

پس از کسب اطلاعات در مورد اعتیاد با قرص تاخیری ترامادول و همچنین دانستن عوارض جانبی ناخوشایند برخی دیگر از قرص‌های تاخیری ممکن است اکنون به دنبال راهی ایمن برای بهبود زود انزالی باشید. البته اگر مستقیما به پزشک مراجعه کنید، وی تمام راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد اما ما نیز در اینجا برخی از راه‌های موثر در درمان زودانزالی را به صورت تیتروار به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که هیچ کدام از این راه‌ها عوارض جانبی نامطلوبی را در پی نخواهند داشت:

  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی مثل دمنوش گل شقایق و دارچین
  • پمادهای بی حس کننده موضعی
  • اسپری لیدوکائین
  • خرید زینک و استفاده از آن (هر روز 11 میلی گرم)
  • گنجاندن مواد غذایی حاوی روی و منیزیم در رژیم غذایی
  • استفاده از تکنیک مکث
  • تمرینات کگل به منظور تقویت عضلات کف لگن
  • استفاده از کاندوم تاخیری
  • خود ارضایی قبل از شروع رابطه جنسی
  • پرهیز از رابطه جنسی برای مدتی

  اسپری و کاندوم تاخیری

در مورد گزینه آخر شاید برایتان سوال باشد که چگونه خودداری کردن از رابطه جنسی می‌تواند در درمان زود انزالی موثر باشد. منظور از این راهکار این است که برای مدتی روی فعالیت‌هایی به جز رابطه جنسی تمرکز کنید؛ شاید حساسیت بیش از حد شما در مورد انزال زودرس سبب شده باشد تا در هر بار مقاربت این اتفاق برای شما بیفتد.

به این موضوع نیز فکر کنید که تنها راه لذت بردن از رابطه جنسی، فقط در مرحله دخول و انزال نیست؛ بسیاری از راه‌های دیگر نیز وجود دارد که شما و شریک جنسی‌تان می‌توانید با استفاده از آنها از رابطه جنسی خود لذت ببرید.

گفتار آخر

برای درمان زود انزالی بدون مشورت با متخصصان هر راهی را انتخاب نکنید. ابتدا سعی کنید همه جوانب امر را بسنجید و بعد ایده‌آل‌ترین راه را برگزینید. اگرچه در بسیاری از موارد ترکیب چند روش مختلف بهتر می‌تواند به شما کمک کند. همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید اعتیاد با قرص تاخیری ترامادول می‌تواند بسیار خطرناک و دردسرساز باشد. طبق گفته‌ها و شنیده‌های دوستان و اطرافیان خود و بدون داشتن اطلاعات کافی هرگز برای مصرف هیچ قرص تاخیری اقدام ننمایید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

15 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یونس
یونس

آیا قرص تاخیری گلدن ولف اعتیاد آور است من چند ماه هست استفاده میکنم اونم روزانه یه عدد

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  یونس

سلام کاربر گرامی
این مکمل اجازه ی پخش در داروخانه ها ندارد پس بهتر است از مصرف آن اجتناب نمایید زیرا اطلاع دقیقی از مواد سازنده ی آن در دسترس نیست.
سپاس از همراهی شما

mehdimehdi
mehdimehdi
در انتظار تایید

من یک سوال داشتم خدمتتون، توی به سایت نوشته بود قرص خواب اعتیاد اور است میخواستم بدونم به نظر شما صحت داره این موضوع ؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  mehdimehdi

سلام کاربر گرامی
برخی از داروهای خواب اور باعث ایجاد وابستگی می شود لطفا اسم دارویی که مدنظرتان هست را بفرمایید.
سپاس از همراهی شما

سلطان
سلطان

من از عطار قرص تاخیری گرفتم به اسم گیاهی الان بعد از چند سال اعتیاد اوردم بهش و هروز ۷تا ۸ عدد مصرف دارم و خیلی هم از رابطه زده شدم لطفا نخرید بزارید سالم بمونید اگه راه حلی هم برای ترکش دارین البته بجز کمپ لطفا راهنماییم کنید ممنون

عبدالخالق
عبدالخالق
پاسخ به  سلطان

کافی بری جلسه NAانجمن معتادان گمنام

جواد یک معتاد 40 روز پاک
جواد یک معتاد 40 روز پاک
پاسخ به  عبدالخالق

من در انجمن معتاد گمنام هستم کسی که هشت سال سابقه پاکی دارد میگه حرچه یک سال صبر کنی خوب میشه مثل فولاد میشه

دکتر اکرم کرامتی
دکتر اکرم کرامتی
پاسخ به  سلطان

سلام کاربر گرامی
به هیچ وجه از عطاری برای درمان مشکل خود دارو تهیه نکنید احتمالا داخل این قرص ها مخدری مثل ترامادول داشته لطفا برای حل مشکل خود به پزشک مراجعه کنید .
سپاس از همراهی شما

Ali
Ali

سلام خوردن ماهی یکبار کینگدول ضرر داره یا نه؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Ali

همراه گرامی مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز
پیشنهاد می‌شود همواره از اقلام داروخانه ای و مورد تایید سازمان غذا دارو استفاده کنید. برای مشاهده انواع قرص تاخیری، انواع ژل تاخیری، انواع اسپری تاخیری با مجوز بهداشتی لطفا اینجا کلیک نمایید.
با تشکر از همراهی شما.

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز

بله افسردگی و مشکلات روحی یکی از دلایل زود انزالی است و بعضی از قرص های تاخیری مثلا داروهای مهارکننده‌ بازجذب سروتونین در واقع داروهای ضد افسردگی هستند که یکی از مزایای استفاده از آنها می‌تواند به تاخیر انداختن انزال باشد.

بی نام
بی نام

انزال زودرس اگر مربوط به مشکلات روحی باشه، با دارو قابل درمانه؟

پهلوان
پهلوان

قرص تاخیری بدون عارضه چی هست در بازار که بدون نسخه بشه خرید؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  پهلوان

سلام وقت بخیر
پیشنهاد میکنم از مکمل های ماکاوویت ام و دایان مکث که کاملا گیاهی است استفاده کنید