عشق در دوران نوجوانی چرا و چگونه ایجاد می شود؟

امتیاز دهید

عشق در دوران نوجوانی چرا و چگونه ایجاد می شود؟ یکی از معضلات اجتماعی که منجر به اتفاقات تلخی چون افسردگی، خودکشی و طلاق هم میشه، بحث عشق در دوران نوجوانی است که متاسفانه کمتر به اون پرداخته شده. سعی داریم در این مطلب با هم دلیل ایجاد و چگونگی این عشق و یا به […]

عشق در دوران نوجوانی چرا و چگونه ایجاد می شود؟

عشق در دوران نوجوانی چرا و چگونه ایجاد می شود؟

یکی از معضلات اجتماعی که منجر به اتفاقات تلخی چون افسردگی، خودکشی و طلاق هم میشه، بحث عشق در دوران نوجوانی است که متاسفانه کمتر به اون پرداخته شده. سعی داریم در این مطلب با هم دلیل ایجاد و چگونگی این عشق و یا به تعبیر بهتر هیجانات رو بررسی کنیم.

نوسانات بلوغ:

یک توضیح ثابت و بدون تغییر اینکه دوران بلوغ برای همه نوجوانان تغییرات زیادی رو در پی داره، نوسانات احساسی، نامتعادل بودن های رفتاری و تغییرات ظاهری، جنسی و جسمی و… همه از عوارض دور بلوغه. اما در این بین نوجوانان تحت فشارهای عاطفی و هیجانی زیادی قرار می گیرن و به طور طبیعی گرایش به ظواهر جدید دارن، مثل مدل مو، مدل لباس، مدل رفتاری و… که در این موارد با والدین خود طبیعتا به اختلاف برمی خوردن.

عشق در دوران نوجوانی چرا و چگونه ایجاد می شود؟

این نوع گرایشات طبیعی از عوارض بالقوه دوران بلوغه و باید بدونید که اگه والدین برخورد درست و مناسبی در این زمان داشته باشن، با گذشت زمان این احوالات تعدیل شده و در آغاز جوانی، دیگر رفتارهای نوجوانی کمرنگ و اعمال فرزند پخته تر می شه.

اما در نقطه مقابل اگه والدین رفتار مناسبی نداشته باشن، متاسفانه به دلیل فشارها و محدودیت هایی که والدین به نوجوان خود اعمال می کنن، تب دوره نوجوانی در اونها نهادینه می شه و والدین و فرزندان وارد یه دوره طولانی لجاجت می شن.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

البته میشه از سمتی خانواده ها رو درک کرد، چراکه خانواده ها اطلاع چندانی از شرايط دوران بلوغ ندارن و با ظهور علايم دوران بلوغ در فرزندان خود، دچار ترس شده و به محدود سازی فرزندان خود روی میارن.

نتیجه اختلاف نظرها:

این شرایط به شدت باعث تعارض های ظاهری و باطنی بین والدین و فرزندان شده و نوجوانان رو از لحاظ عاطفی به اضافه تغییرات هورمونی، در فشار شدیدی قرار میده که برای ارضای نیازهای روانی شون به اجتماع کشیده می شن و با اولین ابراز محبت ها حس می کنن که “عشق” رو تجربه کردن و به سمت فردی کشیده می شن که حس می کنن اونها رو فهمیده و تایید می کنه.

متاسفانه اینجا دقیقا بزنگاهی است که می تونه خطرات خیلی زیادی رو پیش پای نوجوان بذاره، هر چقدر رابطه نوجوان با والدین و اعضای خونه کمرنگ تر بشه و زمینه های انحرافی هم در تربیت های گذشته وی وجود داشته باشه، مشکلات عمیق تر و غیر قابل حل تر می شن.

و اما بررسی دو عارضه خطرناک:

عشق در دوران نوجوانی و به طور کلی عشق های زود هنگام دو جنبه دارن، یا نوجوان که زمینه اختلاف نظر کمتری با خانواده داره و به اصطلاح نوجوان سر به راهتری است، قطعا به دلیل تحریک های هورمونی به یکی از بازیگران، ورزشکاران و حتی اعضای فامیل یا همسایه ها در دل خود محبتی احساس کرده و در ذهن خود خیالبافی می کنه.

اما در وجه دوم نوجوان با فردی همسن خود و یا بزرگ تر از خود قول و قرار ازدواج میذارن که این حالت دوم خود با دو نتیجه روبروست؛ یا به ازدواجی اکثرا غلط و طلاق های عاطفی و سندی می انجامه و یا به افسردگی و خودکشی…

که در هر دو صورت مشکلات زیادی برای نوجوان ها و خانواده ها به وجود میاد.

راه حل چیست؟

عشق در دوران نوجوانی چرا و چگونه ایجاد می شود؟

همون طور که دلیل این بحران تشریح شد، راه حل، دفع عامل ایجاد کننده است؛ این عامل ایجاد کننده ایجاد شکاف عاطفی بین نوجوانان و والدین است که باید به خوبی پوشش داده بشه. مراجعه به مشاوران به فراخور نوع رفتار نوجوان، باید از اولین روزهای بروز نشانه های بلوغ انجام بشه و هر دو طرف یعنی والدین و فرزندان تحت تعاملی صمیمی اما منطقی با هم قرار بگیرن.

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها