ماما لایف مولتی ویتامین محبوب دوران بارداری و شیردهی

امتیاز دهید

بدن شما در دوران بارداری دچار تغییرات جسمی و هورمونی زیادی می‌شود. نحوه تغذیه بدن در این مدت بر سلامتی شما و کودکتان تأثیر می‌گذارد. شما باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید تا به شما در سالم ماندن در طول بارداری کمک کند. غذایی که می‌خورید منبع اصلی تغذیه کودک شما است، […]

ماما لایف مولتی ویتامین محبوب دوران بارداری و شیردهی

بدن شما در دوران بارداری دچار تغییرات جسمی و هورمونی زیادی می‌شود. نحوه تغذیه بدن در این مدت بر سلامتی شما و کودکتان تأثیر می‌گذارد. شما باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید تا به شما در سالم ماندن در طول بارداری کمک کند. غذایی که می‌خورید منبع اصلی تغذیه کودک شما است، بنابراین مصرف غذاهای سرشار از مواد مغذی بسیار مهم است. تغذیه مناسب می‌تواند به رشد و نمو کودک کمک کند. با رعایت برخی از دستورالعمل‌های غذایی نسبتا آسان، می‌توانید در مسیر بارداری سالم قرار بگیرید. ماما لایف مولتی ویتامین محبوب دوران بارداری و شیردهی است که در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی دلیل این محبوبیت می‌پردازیم.

ماما لایف مولتی ویتامین محبوب دوران بارداری و شیردهی

آنچه در این مقاله می خوانیم

بارداری نیاز به مواد مغذی را افزایش می دهد

در دوران بارداری، نیازهای مغذی مغذی زن به میزان قابل توجهی رشد می‌کند. ریز مغذی‌ها شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها هستند.

به عنوان مثال، مقدار پروتئین دریافتی باید از ۰٫۳۶ گرم توصیه شده در هر پوند از وزن بدن برای زنان غیر باردار به ۰٫۵ گرم در هر پوند از وزن بدن برای زنان باردار افزایش یابد

Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف:129.000 تومان
Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت اصلی: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف: 129.000 تومان

با این حال، نیاز به ریز مغذی‌ها، که شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب است، حتی بیشتر از نیاز ریز مغذی‌ها نیز افزایش می‌یابد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی از رشد مادر و جنین در هر مرحله از بارداری حمایت می‌کنند و باید از عملکردهای مهم مانند رشد سلول و سیگنالینگ سلولی پشتیبانی کنند.

ماما لایف محتوی چه ویتامین ها و مواد معدنی است؟

کپسول ماما لایف مولتی ویتامین مینرال خانم‌های باردار و شیرده است. این محصول همچنین مناسب برای پیش از بارداری، در طول بارداری و پس از بارداری است.

ویتامین‌ها نقش اساسی و کلیدی در هضم و جذب مواد مغذی و کالری زا، یعنی قند، چربی و پروتئین‌ها دارند. به همین علت در سلامت مادر و جنین نقش دارند. مادر در بارداری، این ویتامین‌ها را از راه خوردنی‌ها و مکمل‌ها دریافت خواهید کرد.

دو دسته کلی ویتامین‌ها شامل ویتامین‌های محلول در آب، یعنی ویتامین‌های B و C و دسته دوم ویتامین‌های محلول در چربی یعنی ویتامین‌های A، D، E، K هستند.

یک روش ساده برای اطمینان از به دست آوردن تمام مواد مغذی لازم، خوردن غذاهای مختلف از هر یک از گروه‌های غذایی روزانه است. در حقیقت، همه وعده‌های غذایی باید حداقل شامل سه گروه غذایی مختلف باشند.

هر گروه غذایی چیزی برای ارائه بدن شما دارند. برای مثال

  • غلات منبع خوبی از انرژی هستند.
  • میوه ها و سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان ها، فیبر و ویتامین‌های محلول در آب و چربی هستند.
  • گوشت، آجیل و حبوبات به بدن شما پروتئین، فولات و آهن تأمین می‌کنند.
  • محصولات لبنی منبع عالی کلسیم و ویتامین D هستند.

در صورت عدم وجود مواد مغذی موجود در هر یک از این گروه های غذایی، بدن شما نمی‌تواند به درستی کار کند. به یاد داشته باشید که هدف شما این است که در طی بارداری غذاهای متنوعی مصرف کنید. هر زمان ممکن باشد، غذاهای کم چربی را بیش از غذاهای فرآوری شده انتخاب کنید. به عنوان مثال چیپس و نوشابه هیچ ارزش غذایی ندارند. شما و کودک شما بیشتر از میوه های تازه، سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی مانند مرغ، ماهی، لوبیا یا عدس بهره مند خواهید شد.

این به این معنی نیست که شما باید از تمام غذاهای مورد علاقه خود در دوران بارداری خودداری کنید. با این حال، شما باید آنها را با غذاهای مغذی متعادل کنید تا هیچ ویتامین یا مواد معدنی مهمی را از دست ندهید.

خرید کپسول ماما لایف

پروتئین

پروتئین برای اطمینان از رشد مناسب بافت جنین از جمله مغز بسیار مهم است. همچنین به رشد بافت پستان و رحم در دوران بارداری نیز کمک می‌کند. حتی در افزایش خون شما نقش دارد و باعث می‌شود خون بیشتری به کودک شما ارسال شود.

شما باید سه وعده پروتئین در روز میل کنید. منابع خوب عبارتند از:

  • گوشت مرغ
  • لوبیا
  • ماهی سالمون
  • آجیل
  • کره بادام زمینی
  • پنیر کلم

ماما لایف مولتی ویتامین محبوب دوران بارداری و شیردهی

ویتامین D

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است به همین خاطر به مادران باردار توصیه می‌شود در این دوران هم به اندازه کافی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند و هم منابع خوراکی ویتامین D را مصرف کنند، چون اگر بدنشان با کمبود این ویتامین مواجه شود سطح کلسیم خون نوزاد پایین آمده و استخوان‌ها و دندان‌هایش خوب شکل نمی‌گیرد.

کلسیم یک ماده ضروری و مهم

کلسیم موجود در جدول ترکیبات ماما لایف به ساخت استخوان‌های کودک کمک می‌کند و میزان مایعات بدن را تنظیم می‌نماید. زنان باردار حداقل به سه وعده کلسیم در روز نیاز دارند. منابع خوب کلسیم عبارتند از:

  • شیر
  • ماست
  • پنیر
  • کلم
  • توفو
  • تخم مرغ
  • پودینگ

آهن موجود در ماما لایف

آهن برای افزایش جریان خون با سدیم، پتاسیم و آب کار می‌کند. این امر به شما اطمینان می‌دهد که اکسیژن کافی به شما و کودک شما عرضه ‌شود.

شما باید روزانه 27 میلی‌گرم آهن مصرف کنید. منابع خوب این ماده مغذی عبارتند از:

  • سبزیجات برگ سبز تیره
  • میوه های خانواده مرکبات
  • غلات غلات یا غلات
  • گوشت گاو و مرغ بدون چربی
  • تخم مرغ
  • میوه های خشک

اسید فولیک یک ماده ضروری

اگر می‌خواهید فرزندتان مشکلات مغزی و نخاعی و عصبی نداشته باشد باید در طی روزهای تشکیل جنین، از این مواد به خوبی بهره بگیرید. این سیستم‌ها در ۲۸ روز اولیه زندگی جنین تشکیل می‌شوند و مادرانی که از این مواد به دورند ممکن است کودکانی ناقص به دنیا بیاورند به همین دلیل باید دوران آمادگی بارداری را طی کنند.

اسیدفولیک موجود در ماما لایف را باید قبل از بارداری مصرف کرده و تا ۱۲ هفته‌ای که از بارداری سپری می‌شود، مصرف آن را ادامه دهند.

ویتامینی مهم در دوران بارداری

ویتامین K یکی از ویتامین‌های کم‌تر شناخته‌ای است که معمولا اهمیت آن نادیده گرفته می‌شود. در طول دوران بارداری میزان مصرف استاندارد و توصیه شده روزانه‌ ویتامین K برای همه بزرگسالان ۶۰ میلی گرم است، ولی اطمینان از مصرف این ویتامین به اندازه کافی می‌تواند به پیشگیری از بروز اختلالات خونریزی در طول زایمان کمک کند؛ این مسئله می‌تواند به اندازه‌ قابل توجهی احتمال خطر مرگ مادر را کاهش دهد.

ماما لایف مولتی ویتامین محبوب دوران بارداری و شیردهی

نکته آخر پیرامون مکمل های دوران بارداری

مکمل‌هایی که در دوران بارداری در نظر گرفته می‌شوند ایمن هستند. درست مانند داروها، تمام مکمل‌های ریز مغذی و گیاهی باید توسط پزشک مورد تأیید و نظارت قرار گیرند تا از ضروری بودن آنها و در مقادیر بی‌خطر استفاده شوند. همیشه مولتی ویتامین‌ها را از یک مرکز معتبر مانند داروخانه‌های آفلاین و آنلاین خریداری کنید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها