اشتباهات هنگام شستن صورت چیست؟

امتیاز دهید

می شه گفت که شستن صورت بخش روتین و متداول زیبایی است، بخشی که رعایت نکردن خیلی از نکات به ظاهر ساده، می تونه باعث از بین رفتن سلامت پوست شما بشه. اشتباهات هنگام شستن صورت رو که ممکنه شما هم انجام بدید رو با هم در این مطلب مرور می کنیم… مهم ترین اشتباهات […]

اشتباهات هنگام شستن صورت چیست؟

می شه گفت که شستن صورت بخش روتین و متداول زیبایی است، بخشی که رعایت نکردن خیلی از نکات به ظاهر ساده، می تونه باعث از بین رفتن سلامت پوست شما بشه. اشتباهات هنگام شستن صورت رو که ممکنه شما هم انجام بدید رو با هم در این مطلب مرور می کنیم…

آنچه در این مقاله می خوانیم

مهم ترین اشتباهات هنگام شستن صورت

از مهم ترین اشتباهات هنگام شستن صورت بی توجهی به نوع پوست است، اکثر افراد بدون اینکه در مورد نوع پوست خودشون اطلاعاتی داشته باشن، از محصولات شوینده ای چون انواع صابون و شامپوها استفاده می کنن. این مواد با pH های مختلف می تونن باعث صدمه های جدی به پوست بشن.

بهتره بعد از شناخت پوستتون به لحاظ خشک یا چرب و یا مختلط بودن، شوینده مناسب پوستتون رو انتخاب کنید.

چه خانم و چه آقا

شما چه خانم باشید و چه آقا و هر سنی داشته باشید ، چه آرایش بکنید و چه تنها یک مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید و… صورت شما به شست و شو پس از رسیدن به خونه احتیاج داره.

اشتباه شماره دو دقیقا همین جاست، جایی که برخی کودکان، کهنسالان و آقایان و حتی خانم هایی که خیلی آرایش نمی کنن، تصور می کنن که پوستشون نیازی به شست و شوی عمیق و بی ایراد نداره!

به نسبت جنسیت، سن و نوع پوستتون حتما باید از شوینده های مناسب بهره ببرید.

قبل از رفتن به سرویس بهداشتی

قبل از اینکه وارد سرویس بهداشتی برای شست و شوی صورت با آب و صابون بشید، از پاک کننده ها می تونید استفاده کنید.

انواع پاک کننده ها و تونرها وقتی به یه تکه پنبه آغشته بشن، می تونن به خوبی پوست شما رو از آلودگی ها به صورت عمقی پاک کنه.

اشتباهات هنگام شستن صورت چیست؟

روزهای آلوده سال در کلان شهرها، قرار داشتن در مناطق آلوده در طول روز، استفاده از هرگونه محصول آرایشی حتی مرطوب کننده یا ضدآفتاب هم باید شما رو به سمت استفاده از پاک کننده ها ترغیب کنه.

اشتباه دیگر، نشستن دست ها:

خیلی از افراد کمی صابون به دست ها زده و با همون صورت رو هم شست و شو میدن. شما خودزنی می کنید!

به محض ورود به خونه و قبل از اینکه دستتون رو به جایی بزنید، حتما دست هاتون رو بشویید. موقع شستن صورت هم دست ها باید به خوبی شسته و آبکشی بشن.

دست های ما در طول روز به همه نقاط پر از آلودگی برخورد کرده و تجمعی از باکتری هاست که شاید در یک مرحله از بین نره. همچنین حتما باید شست و شوی دست تموم شده و آبکشی صورت بگیره و بعد اقدام به شستن صورت کنید.

اشتباه دیگر، درجه حرارت آب

از آب داغ و آب خیلی سرد استفاده نکنید، چه در تابستان و یا زمستان. در هر فصلی که هستید از آب ولرم برای شستن صورت استفاده کنید.

اشتباه آخر، خشک کردن پوست:

برای خشک کردن صورت از حوله های زیر و با خشونت استفاده نکنید. می تونید از یه دستمال نرم و حتما خشک استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها