کندن موی بینی می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد

5/5 - (1 امتیاز)

کندن موی بینی تا چه حد خطرناکه؟ موی های بینی و گوش شاید به نظرمون چندش آور باشند اما مهم هستند؛ و خصوصا کندن موی بینی می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد، در ادامه بیشتر از فواید این موهای به ظاهر زائد خواهیم گفت. حتما تا کنون از قسمت مثلثی صورت شنیده اید و […]

کندن موی بینی می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد
آنچه در این مقاله می خوانیم

کندن موی بینی تا چه حد خطرناکه؟

موی های بینی و گوش شاید به نظرمون چندش آور باشند اما مهم هستند؛ و خصوصا کندن موی بینی می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد، در ادامه بیشتر از فواید این موهای به ظاهر زائد خواهیم گفت.

حتما تا کنون از قسمت مثلثی صورت شنیده اید و می دونید که این قسمت بواسطه وجود اعصاب، عروق خونی و حفره های سینوسی و همینطور نزدیک بودن آن به مغز از حساسیت بالایی برخورداره و نیازمند محافظت بیشتری می باشد. موی بینی بنا به دو علت از این قاعده مستثنا نیست، اول اینکه در این محدوده قرار داره و دوم اینکه موی های بینی حکم محافظ را داشته و بعنوان فیلتر در بدن عمل می کنند و از بروز مشکلات عدیده ای همچون عفونت های ناخوشایند پیشگیری می کنن.

از وظایف موی بینی در بدن بیشتر بدانیم

موی بینی نخستین خط دفاعی در برابر عوامل نامطلوب خارجی است.

موهای بینی فیلترهای هوای بدن هستند و تمامی ذرات گرد و غبار، ویروس ها، باکتری ها و سموم را به دام می اندازند و اجازه ورود  به بدن را به اونها نمی دهند.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

مواد موکوزی موجود در بینی توسط مژک های موجود در بینی از قسمت جلو به انتهای بینی حرکت می کنند، این مواد که وظیفه جذب گرد و غبار وارد شده را دارند، در نهایت وارد معده می شوند و در اونجا توسط اسید معده تجزیه می شوند.

موهای بینی که وظیفه بزرگی بر عهده دارند مواد آلوده را، از هوایی که تنفس می کنید جدا کرده و در آخر به شکل عطسه و یا سرفه این مواد یا به خارج پرتاب شده و یا داخل معده رفته و اسید معده اونها از بین خواهد برد.

کندن موی بینی چطور می تونه مشکل ساز بشه؟

زمانیکه موی بینی را می کنید، پیاز موها در اون نقطه دچار آسیب دیدگی می شوند؛ از طرف دیگر زمانیکه بینی مو نداشته باشه تمامی آلودگی ها به داخل حفره راه پیدا می کنند و در جایی نزدیک پیاز موها متمرکز می شوند. حال تصور کنید بینی مملو از باکتری و ویروس بوده و از طریق پیازهای آسیب دیده راه برای ورود به بدن باز می شود و بدن مستعد دریافت انواع بیماری ها خواهد شد. اما نکته نگران کننده اینجاست که مویرگ های بینی به طور مستقیم با مویرگ های مغز در ارتباط هستند و این عفونت ها می تونند بسیار پر خطر باشند و به شکل بیماری هایی همچون مننژیت و آبسه مغز نمایان شوند.

نکته: تحقیقات نشون می ده افرادی که موهای بینی کم پشتی دارند، احتمال ابتلا به بیماری آسم در اونها سه برابر بیشتر از سایرین است.

چطور نظافت محدوده بینی را رعایت کنید؟

برای نظافت این ناحیه لازم نیست تمامی موها رو از ریشه بکنید بلکه فقط می تونید اونها رو کوتاه کنید که از بینی شما بیرون نزنه و ظاهر ناخوشایندی نداشته باشه.

کندن موی بینی علاوه بر دلیل نظافت ممکنه….

شاید شما از یک بیماری به نام وسواس مو کنی یا تریکوتیلومانیا رنج می برید که شامل کشیدن موی سر، ابرو و یا مژه هم می شود. که این اختلال ریشه روانی داشته و با مراجعه به پزشک مربوطه قابل درمان خواهد بود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها